Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 January 2014, 16:43   #431
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Bovenstaande berichten # 482 t/m # 485 heeft onze Renoir uit het draadje: omdenken > wereldverbetering > zelfkennis verwijderd. De reden hiervan is mij totaal onduidelijk vanwege het gegeven dat genoemde berichten on-topic waren.

Is er iemand die, die de in mijn ogen, volstrekte dwaasheid van onze beheerder kan uitleggen?

Thks alvast.

Wijziging aangebracht door Vagebond op 17 January 2014 om 22:50.
Reden: Aangehaalde postings klopten niet helemaal, vandaar.
Vagebond is offline  
Oud 17 January 2014, 16:48   #432
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Bovenstaande berichten # 483 t/m # 485 heeft onze Renoir uit het draadje: omdenken > wereldverbetering > zelfkennis verwijderd. De reden hiervan is mij totaal onduidelijk vanwege het gegeven dat genoemde berichten on-topic waren.

Is er iemand die, die de in mijn ogen, volstrekte dwaasheid van onze beheerder kan uitleggen?

Thks alvast.

Daartoe is de dwaas heel goed zelf in staat.

Iedereen komt op en verdwijnt weer in het Niets. Het niets is dan ook leeg van zichzelf, alles is geboren uit het Niets en heeft de kraamkamer weer verlaten. De boreling heeft inmiddels z'n intrede gedaan in het bestaan waar je hem kunt ontmoeten. Daar kun je, desgewenst ook praten als Brugman tegen wel of niet willende mensen en al kun je je ervaringen delen en instemming krijgen, allen hebben toch hun eigen ervaring als kompas waar ze op varen, waarvan ze vinden waar het langs moet gaan.

Het is daarom niet een weg van overtuigen en geloven maar een weg van zelf ontdekken, hetgeen betekend zelf onderzoek te doen. Wat jij kunt doen is het juiste klimaat voor zelfonderzoek scheppen, elkaar in dat proces helpen en liefdevol begeleiden, maar als de belangstelling ontbreekt om onderzoek te doen helpt daar geen lieve moeder meer aan.

Het spreekt dat onderzoek ontmoedigen of ouwehoeren over het monetaire systeem niet het daarvoor aangewezen gunstige klimaat is.

Wat hier op het forum vervolgens het meest duidelijk wordt is dat de vastgeroeste overtuigingen als warme broodjes over de toonbank vliegen in plaats daarvan dat de overtuiging wordt onderzocht of deze nog steeds steekhoudend is. Als je het onderzocht hebt weet je dat gedachten per definitie niet waar zijn en dus is er voor jou eigenlijk niets anders te doen dan tenminste dat geloof in die gedachten aan het wankelen te brengen.

En dan raak je vervolgens automatisch het ego dat zich aangevallen voelt en de kont tegen de krib gooit en het hele leger egobeschermers dat dan in actie komt om jouw slechte bedoelingen bloot te leggen of de bal proberen terug te kaatsen dat je zelf dat onderzoek nog niet hebt afgerond. En dan is er van de goed bedoeling om een klimaat te scheppen voor zelfonderzoek helemaal niks meer over.

Zou het dan nog goed zijn aan die stoorzenders hier op dit forum een platform te bieden, zodat het hier een grote Vedische dans van ego-gekonkel wordt. Ik denk het niet
Rennie is offline  
Oud 17 January 2014, 16:55   #433
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Het enige wat je doet Renoir is slechts je eigen lijden verlengen, dat staat je natuurlijk vrij, maar of je daar nu jezelf zo mee van dienst bent valt zwaar te betwijfelen. Maar goed nu je het besluit genomen hebt dat je genomen hebt......
Vagebond is offline  
Oud 17 January 2014, 17:07   #434
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Wat maakt....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Zout eens even een eindje op, ik heb het tegen Tandem dat is op zich al een hele kluif daar kan ik niet jou als stoorzender bij hebben.
Wat maakt dat je mij ziet als een stoorzender in een topic ziet waar ik als een van de weinigen on-topic reageer en de rest alleen maar bezig is met oorlog voeren

Hoe dan ook we kunnen de oefening natuurlijk ook hier doen als je dat liever cq veiliger lijkt want Tandem komt hier niet.
Vagebond is offline  
Oud 17 January 2014, 18:17   #435
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je hoeft geen rugdekking te geven aan Tandem, hij kan het helemaal alleen af.
Ach schatje ik reageerde slechts op het feit dat jij meende dat er om jou gelachen zou worden. Hier werd niet gelachen er was en is ook geen reden om te lachen.

Maw ik poogde slechts om je uit de droom te halen dat er iets te lachen zou zijn, mn om jou personage.

Ook hier kunnen we overigens weer dat omdenken toepassen als je wilt, met als vraagstelling: wat maakt dat jij denkt dat er ergens gelachen zou worden. Maar daar zul jij je wel niet mee bezig willen houden.
Vagebond is offline  
Oud 19 January 2014, 11:56   #436
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Vertel mij eens hoe ik die prut uit een cursus of wonderen moet vertalen, want ik zie het echt niet hoor dat verstekken van de de motivatie tot veranderen wanneer mensen elkaar verzwakken, kapot laten gaan, direct onder hun voeten. Vertel me alsjeblieft Hoe ik dat moet vertalen.
Ik lees toevallig al grasduinende een stukje uit het boek Cursus in Wonderen

Wij zitten gevangen in die wereld van perceptie, een wereld van illusies, een droom. Om daaraan te ontsnappen moeten wij ons denken omdraaien, en onze vergissingen ontleren. Wij zien een wereld van kwaad, vernietiging, jaloezie en wanhoop.

Deze dingen moeten we vergeven, niet omdat we zo goed, of zo liefdevol zouden zijn, maar omdat we zien dat ze niet waar zijn.

Naarmate we leren om onze perceptuele fouten te zien, leren we ook om er omheen te kijken, om te ?vergeven?.

En dan vergeven we ook onszelf, zien we voorbij aan onze vervormde zelf-beelden naar de Zelf die God in ons en als ons heeft geschapen.

Lijkt me glashelder, geen vertaling nodig. De link er naar toe staat hierboven.
Rennie is offline  
Oud 20 January 2014, 03:31   #437
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Dat is allemaal leuk en aardig wat je hier uit de cursus aanhaalt maar het is geen antwoord op de vraag die ik gesteld had. Nog maar even door grasduinen Renoir en dat bij de rest die je nog te doen hebt.....
Vagebond is offline  
Oud 20 January 2014, 11:22   #438
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dat is allemaal leuk en aardig wat je hier uit de cursus aanhaalt maar het is geen antwoord op de vraag die ik gesteld had. Nog maar even door grasduinen Renoir en dat bij de rest die je nog te doen hebt.....
Ik heb slechts een algemene vraag gezien die ik niet kan beantwoorden. Toepassen van hetgeen ik gevonden en weergegeven heb lost die vraag op.

Daar zul je het, althans wat betreft mijn inbreng, mee moeten doen.
Rennie is offline  
Oud 20 January 2014, 19:31   #439
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik heb slechts een algemene vraag gezien die ik niet kan beantwoorden. Toepassen van hetgeen ik gevonden en weergegeven heb lost die vraag op.

Daar zul je het, althans wat betreft mijn inbreng, mee moeten doen.
Nee dat u onze vraag niet kan beantwoorden dat was ons helder. Wij wisten van te voren al dat u niet verder kon kijken dan de neus lang was. Wij hadden namelijk de diepte van waar wij zaten aangegeven en daar kunnen we niks met die flauwekul waar u mee komt, dat gaat ons begripsvermogen te boven.

Dus de vraag blijft gewoon staan, hoe versterkt een leraar de motivatie om te veranderen wanneer ie geconfronteerd wordt met modderkruipers die nog te stom zijn om voor de duvel te dansen. Want wij nemen toch aan dat de zgn goddelijke almacht ook dat soort van wezens wil bevrijden uit hun illusionaire gevangenis.

Of denk jij dat god is enkel maar bemoeid met die kinderen die al begrijpen cq zien dat het leven een grote droom/illusie is die vergeven moet worden bladiebladiebla ect.

Maakt verder niet uit hoor Renoir wij wachten en lijden nog wel even tot de goede God ons verder zal helpen zodat wij ons werk uiteindelijk naar behoren kunnen doen. Aan jou hebben we niks mbt serieuze vragen, zoveel was al duidelijk zoals gezegd.

Tabee.
Vagebond is offline  
Oud 20 January 2014, 21:56   #440
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nee dat u onze vraag niet kan beantwoorden dat was ons helder. Wij wisten van te voren al dat u niet verder kon kijken dan de neus lang was. Wij hadden namelijk de diepte van waar wij zaten aangegeven en daar kunnen we niks met die flauwekul waar u mee komt, dat gaat ons begripsvermogen te boven.

Dus de vraag blijft gewoon staan, hoe versterkt een leraar de motivatie om te veranderen wanneer ie geconfronteerd wordt met modderkruipers die nog te stom zijn om voor de duvel te dansen. Want wij nemen toch aan dat de zgn goddelijke almacht ook dat soort van wezens wil bevrijden uit hun illusionaire gevangenis.

Of denk jij dat god is enkel maar bemoeid met die kinderen die al begrijpen cq zien dat het leven een grote droom/illusie is die vergeven moet worden bladiebladiebla ect.

Maakt verder niet uit hoor Renoir wij wachten en lijden nog wel even tot de goede God ons verder zal helpen zodat wij ons werk uiteindelijk naar behoren kunnen doen. Aan jou hebben we niks mbt serieuze vragen, zoveel was al duidelijk zoals gezegd.

Tabee.
Als je werkelijk zo desolaat op zoek bent naar een weg uit de shit dan grijp je iedere gelegenheid om daar uit te komen aan. Kennelijk staat het water je dan nog niet aan de lippen.

Als dat je vraag is dan moet ik je teleurstellen, de motivatie moet dus uit jezelf komen en niet uit de leraar. De leraar wijst je slechts op het licht wat je bent, desnoods naar je verkrampte aannames om je te leren inzien maar de motivatie om daar iets aan of mee te doen ligt geheel en al bij jou zelf. Dus vasthouden aan eigen wijsheid is de belemmerende factor niet je intelligentie.

Dat je met je vraag over god en z'n kinderen over de boodschap heen leest is inderdaad nogal achterlijk. Er staat om er aan te ontsnappen (oftewel voor de goede verstaander als je uit de shit wilt) moet je denken omdraaien, je vergissingen (aannames) ontleren (afleren). Hoewel ik geen kaas heb gegeten van de Cursus in wonderen kan ik dit advies volmondig aanbevelen.

Maar je wilt helemaal niet helen je wilt gewoon een partijtje zeiken.
Rennie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 11:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.