Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 July 2012, 22:27   #431
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Chappeau Vagebond!

..Al is 't nog enigszins vaag..
Gewoon even met je hoofd schudden dan wordt het vanzelf helder, werkt bij mij altijd.

Ik geloof dat ik zelf ook even moet schudden want er zit bij mij ook een zekeringetje los ofzo.

Ja het is wat al die rammelende hardware en software tis één grote rotzooi. Vroeger wisten tenminste nog wat degelijkheid en goede kwaliteit was dan had je dat soort van dingen niet.

Ik ga een klacht in dienen bij de opperbaas want ik heb tegenwoordig een directe lijn naar boven. Ik moet wel even afwachten of er niet enorm veel gekraak op de lijn zit, want die telefoons van tegenwoordig stellen ook al niet veel meer voor.

Zeg Glans ben je al een keertje klaar met die schoenen want ik heb haast.

Oh ze is er al vandoor geslopen zie ik. Dat sluipvolk ook, als je even naar boven kijkt gaan ze er vandoor en laten ze je zitten met rotte schoenen. Onbetrouwbare vlegels

Ik zal straks de zweep maar weer te voorschijn halen dat zal ze wel leren.

Au, ik sloeg mezelf over de vingers, ik heb vast wat verkeerd gedaan denk ik, ik zal eens een boekje uit de la ergens opduikelen ergens om me er in de te verdiepen, hoewel die boeken ook al even onbetrouwbaar zijn als de hardware, software en dat sluipvolk natuurlijk om die maar niet te vergeten want ik zie natuurlijk ook wel dat ze mijn veters heeft samengebonden om mij een lesje te leren, doe net of ik het niet in de gaten heb, gun haar die lol van stuiteren op mijn snuiteren.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 00:21   #432
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
In de dualiteit is het bewustzijn bevorderend de tegenpool, datgene waartegen je je afzet, te verkennen en te exploreren.

Geweldig dus dit initiatief van Anja.
Zie ik ook zo, het is vrij simpel om harmonie te ervaren met iets
wat geen weerstand oproept. Het 2de willen zien is pas een openbaring.

En bedoel je met het initiatief van Anja haar terugkomen? De weerstand die het bij jezelf (mogelijk) opwekt is de moeite waard om te onderzoeken. En ik mag haar wel, vind ook daarom jammer dat ze weg is.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 10:05   #433
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Zeg Glans ben je al een keertje klaar met die schoenen want ik heb haast.
Gisteren had ik ze gelijk al keurig gepoetst voor je nadat ik je voeten gekust had.
Vandaag liggen de borstels en de schoenensmeer klaar als je schoenen nu opnieuw onder de modder zitten en mag je het zelf doen.

Verder wil ik je vragen om te stoppen met de onzin die je over me schrijft.
Ik kan zien dat dit misschien jouw manier is om anderen/mij te helpen.
Het werkt niet (bij mij).
Het werkt faliekant averechts zelfs.
Er lijkt mij geen letter chinees in dit bericht te staan en hoop op jouw medewerking.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 10:11   #434
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Ik kan zien dat dit misschien jouw manier is om anderen/mij te helpen.
Ik kan zien dat eenieder hier voortdurend vlijtig bezig is de ander te 'helpen' maar zelf toch maar liever niet geholpen wil worden.

Het is lachwekkend.
De onbewustheid zit 'm in het willen helpen van de ander.

Ik heb niks (meer) met helpen en niet met geholpen worden.
Niks (meer) met vrijheid en niks met onvrijheid.

Ik ben die ik ben.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 10:22   #435
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Dit begrijp ik deels ook Sem.

(Ik doe het altijd mijn hele leven lang al liever zelf.
En sinds de laatste jaren zo heel af en toe vraag ik of iemand mij kan helpen. Als ik hieraan denk tenminste, het zit niet in mijn systeem namelijk. Inderdaad heb ik ook de neiging om een ander een helpend handje toe te steken, meestal ook/juist op die momenten als ik zelf aan het verdrinken ben.)
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 10:25   #436
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Thanks Ogenblik-sem voor je open en eerlijke antwoord, daar wordt ik erg blij van.

Ook een goede vraag van je trouwens .

Eerlijk Ogenblik-sem ik zou nu graag een antwoord willen geven maar ik heb het antwoord op dit moment nog niet, maar daar wordt wel aan gewerkt, nu op dit moment omdat ik mezelf die vraag ook gesteld heb.

Dus nog even geduld ik kom er later evt. nog op terug op de één of andere manier.

Nu dan over jou.

Je bedoelt dat je het lastig vindt te zien of je zelf uit liefde handelt?
Vagebond,

Heb je hier een heel stuk weggehaald?
Volgens mij volgde hier nog een heel stuk over Keen.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 10:31   #437
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Dit begrijp ik deels ook Sem.

(Ik doe het altijd mijn hele leven lang al liever zelf.
En sinds de laatste jaren zo heel af en toe vraag ik of iemand mij kan helpen. Inderdaad heb ik ook de neiging om een ander een helpend handje toe te steken, meestal ook/juist op die momenten als ik zelf aan het verdrinken ben.)
Ach, Glans, zelf of niet zelf doen.
Het is wat mij betreft allemaal flauwekul en het meest toont zich dat voor mij door wat ik boven meldde; dat eenieder voortdurend vlijtig bezig is de ander te helpen.
Zelfs zichzelf uitgevende lieden als de grote 'bevrijden' laten zich vooral zelf niet zien en verlangen dat alleen maar van de ander en/of beginnen meteen te krijsen en te huilen als de 'hulp' uit onverwachte hoek plots verschijnt.
Of ze hangen zelf enkel de 'grootheid' uit.

De enige grootheid die hier aanwezig is dat is de grootsche onzin.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 10:39   #438
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Ik geloof niet in totaal vrije onafhankelijke mensen.
Zodra iemand dit beweert van zichzelf of als prominent aanwezig (verplichtend bijna) hulpaanbod heeft denk ik alleen maar:
je hebt het waarschijnlijk nog niet helemaal begrepen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het begrijp of overzie.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 11:47   #439
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Ik kan zien dat eenieder hier voortdurend vlijtig bezig is de ander te 'helpen' maar zelf toch maar liever niet geholpen wil worden.

Het is lachwekkend.
De onbewustheid zit 'm in het willen helpen van de ander.

Ik heb niks (meer) met helpen en niet met geholpen worden.
Niks (meer) met vrijheid en niks met onvrijheid.

Ik ben die ik ben.
Ik ben niet zo contactarm dat ik mij genoodzaakt zie om op een forum te verschijnen. Ik heb al veel te veel contacten te onderhouden. Momenteel ben ik al bijna fulltime personal coach van iemand met een recentelijk trauma.

Als het niet om dienstbaar te zijn was, was ik hier niet. Ik verwacht deze behulpzaamheid hier ook van anderen. Als je dat in het perspectief ziet van hulp opgedrongen krijgen, zoals jij doet, appelleer ik kennelijk aan je oude zeer dat 'men' jou vertelde wat je te doen had.

Je voelde je daartoe gedwongen, maar deze situatie is niet meer. Je gedachten zijn bezwangerd met je verleden en daarom ben je niet vrij.

Kortom je hebt nog van alles te verhappen met vrijheid en onvrijheid.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 12:09   #440
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Gisteren had ik ze gelijk al keurig gepoetst voor je nadat ik je voeten gekust had.
Vandaag liggen de borstels en de schoenensmeer klaar als je schoenen nu opnieuw onder de modder zitten en mag je het zelf doen.
Oh niet ik dacht dat je toch wel graag op je knieen zou willen blijven liggen om andermans schoenen af te likken, ik heb me vergist. Weet je wat het is, ik had jou niet gevraagd op de knieeen te gaan voor mijn persoon h?, Ik verlang geen onderdanigheid van andere mensen. En beschouw jou reaktie dan ook als een afwerende reaktie, wat mi je goed recht is en voel verder niet de behoefde terug meer terug te trappen dan ik evt in jou ogen al gedaan heb.

Citaat:
Verder wil ik je vragen om te stoppen met de onzin die je over me schrijft.
Ik kan zien dat dit misschien jouw manier is om anderen/mij te helpen.
Het werkt niet (bij mij).
Het werkt faliekant averechts zelfs.
Er lijkt mij geen letter chinees in dit bericht te staan en hoop op jouw medewerking.
Ik heb geen manier van helpen Glans. Ik heb iets waargenomen en ik heb dat gemeld.

Dat het faliekant averechts werkt dan kan in jou ogen idd zo lijken te zijn.

Ik heb jou hulp gevraagd mijn evt. verkeerde interpretatie mbt jou redenen om Jadi te willen ontmaskeren als Anja, want ik geloof dat het uit angst was en die idee is voor als nog niet weggenomen, zeker niet gezien je verdere reakties op mijn persoon.

Thans alvast
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tony Parsons - "Het open geheim" vesselin Tony Parsons 395 10 June 2021 13:22
"To Think Or Not To Think." Aart Eckhart Tolle 1 26 August 2011 21:44


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.