Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 December 2014, 11:10   #431
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Kippen schijnen in de natuur ook samen te schuilen in een 'hok' .
Die noemen ze boom. En raad eens? Daar zitten van nature al stokken in!
Daar staan genoeg bomen rond hun afgesloten ruimte waar ze, indien ze willen gemakkelijk in kunnen gaan zitten, maar ze verkiezen het kippenhok.

Laat deze kippen los en het zijn vogels voor de kat; vele legkippen weten zelfs niet meer dat hun instinct hun aanraad om eieren uit te broeden...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 December 2014, 11:11   #432
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Het kenmerk van een gevangenis is dat er een hek om staat, niet de grootte er van?.

Het mooie is dat we via de kippen weer bij zelfkennis uitkomen. Het ego is ook een begrensde ruimte. Zelfs al is die ruimte 8 bij 10, het blijft een gevangenis.

Waar je net als een kip in je eigen stront staat te pikken, hopend op een verdwaald torretje.
Dat is wat ik hierboven kwam te zeggen; we leven allemaal in onze koten.
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 December 2014, 11:29   #433
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Daar staan genoeg bomen rond hun afgesloten ruimte waar ze, indien ze willen gemakkelijk in kunnen gaan zitten, maar ze verkiezen het kippenhok.

Laat deze kippen los en het zijn vogels voor de kat; vele legkippen weten zelfs niet meer dat hun instinct hun aanraad om eieren uit te broeden...
De mens in oertijden leefde al met dieren samen. Dat is zo gegroeid en daarin kun je natuurlijk verschillen van mening. Voor zover bekend is dat gewoon in een natuurlijk verloop gegaan. De wereld vandaag echter heeft weinig ruimte meer over voor loslopende dieren. En het eigen belang heeft altijd overheerst nu. Als een ware dierenvriend kun je je best doen en goed nadenken voordat je wat doet of laat maar het is nog geen garantie dat het daarom altijd goed is wat je doet.

Het gaat voor mijn gevoel ook helemaal niet meer om de dieren zelf. Wij verdedigen hier gewoon ons zelf en ons eigen belang omdat wij graag dieren houden, of voor de gezelligheid of omdat het nuttig is. Of beide. Op een dierenforum bv verdedigen zich x mensen omdat men denkt zoals zij het doen iedereen moet doen. Hele rellen breken daar soms uit. Bij wijze van spreken. Daarom lees ik er meestal alleen nog maar als ik bepaalde informatie zoek.

Wijziging aangebracht door Ulla op 1 December 2014 om 12:26.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 1 December 2014, 12:22   #434
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Dat is wat ik hierboven kwam te zeggen; we leven allemaal in onze koten.
Ik weet niet zo goed wat koten zijn, maar ik vermoed afgesloten ruimtes?
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 December 2014, 12:24   #435
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Vergeven is een oefening voor de ego mens.
Wat bedoel je daarmee?
Zijn er mensen die aan vergeven niets meer hebben dan?
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 1 December 2014, 12:44   #436
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tuizentfloot Bekijk bericht
Wat bedoel je daarmee?
Zijn er mensen die aan vergeven niets meer hebben dan?

Voor vergeven zijn er minimaal twee nodig.
Er is dus een entiteit buiten jezelf nodig om te kunnen vergeven.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 December 2014, 13:26   #437
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Voor vergeven zijn er minimaal twee nodig.
Er is dus een entiteit buiten jezelf nodig om te kunnen vergeven.
Ok, ik veronderstel dat jij geen ego mens meer bent dan. Jij bent tot een groot inzicht gekomen en hoeft jezelf en anderen niets meer te vergeven, want er valt niets te vergeven want er zijn geen entiteiten buiten jezelf meer. Jij bent een met god geworden.
Zeer mooi!
De realiteit voor 99,9 % van de menselijke aardbewoners is echter anders.
Dokter Jampolsky, die het best bekend is door zijn werk met kinderen die lijden aan een terminale ziekte zal bij beamen.
Zijn werk aan het Centrum voor Gedragsgenezing, door hem opgericht in Tiburon, Californi?, is uitgebreid tot 120 van zulke centra.Met het genezen van lichamen en zielen heeft hij talrijke patiënten geholpen de onvermijdelijke pijn en angst te overwinnen.
De nadruk in zijn centra ligt bij de helende eigenschappen van een vergevende houding; niet alleen het vergeven van leed of onrecht dat men is aangedaan, maar het accepteren van mensen en gebeurtenissen zoals ze zijn, zonder ze te veroordelen of eraan toe te geven.
Dit is een houding zoals die werd bepleit door Dag Hammarskj?ld, tweede Secretaris Generaal van de Verenigde Naties, die het Zweedse woord livsbejakande gebruikte, dat ?ja tegen het leven? betekent, een accepteren van datgene wat zich natuurlijk voordoet: niet het kwade vergoelijken of de schepper ervan verontschuldigen, maar het loslaten van het zware gewicht van wrok dat wordt ervaren door het ego, dat boosheid voelt en zint op wraak. Het laten varen van deze gedachten maakt het mogelijk de pijn op een natuurlijke manier te genezen; want gevoelens van wrok, boosheid en zelfbeklag vergiftigen de geest en verblijven in de structuur van de persoonlijkheid, alleen om na verloop van tijd zich te uiten in ziekte.

Maar voor jou dus niet mee van toepassing.
Fijn, dan kan je je esoterische wijsheid delen op een internet fora als dit voor de happy few die jouw staat van zijn graag willen berijken, maar daarom nog niet gezegd zijnde kunnen bereiken.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 1 December 2014, 13:46   #438
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Misschien is de kip wel beter af als hij dood is dan in jouw hok.
Ik zou het niet weten, ik ben geen kip. (soms wel kippig)
Ik gun je je kippig zijn. Het draaide niet om mijn kippen of mijn kippenhok, het draaide erom dat dieren onder elkaar ook enorm hard kunnen zijn.
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 December 2014, 13:51   #439
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tuizentfloot Bekijk bericht
Marie, mag is nog is antwoorden?
Ik ga niet wachten op je antwoord: ben maar zo vrij het ineens te doen:
Je hebt gelijk we zijn gevangen zielen die bevrijdt worden uit onze behuizing van lijden zodra we sterven. In de kliniek van dokter Jampolsky wordt wanneer een van zijn patiënten sterft die gebeurtenis begroet als iets om te vieren in plaats van een tragedie.
Uit het boek van Gitta Mallash, hier op het forum besproken, ook het boek der engelen.
Vanuit iedere mens vertrekken verschillende 'ketens' waardoor de mensen gebonden zijn met de aarde, de natuur; maar van elke keten uit vertrek ook een dun lijntje naar God toe.
Door het ontwaken van de mens zijn zij zich vooral bewust geworden van hun ketens en vechten ze tegen hun Eigen natuur om zich van die ketens te bevrijden, ipv in te zien dat die ketens in omgekeerde richting naar God leiden.
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 December 2014, 13:55   #440
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
De mens in oertijden leefde al met dieren samen. Dat is zo gegroeid en daarin kun je natuurlijk verschillen van mening. Voor zover bekend is dat gewoon in een natuurlijk verloop gegaan. De wereld vandaag echter heeft weinig ruimte meer over voor loslopende dieren. En het eigen belang heeft altijd overheerst nu. Als een ware dierenvriend kun je je best doen en goed nadenken voordat je wat doet of laat maar het is nog geen garantie dat het daarom altijd goed is wat je doet.

Het gaat voor mijn gevoel ook helemaal niet meer om de dieren zelf. Wij verdedigen hier gewoon ons zelf en ons eigen belang omdat wij graag dieren houden, of voor de gezelligheid of omdat het nuttig is. Of beide. Op een dierenforum bv verdedigen zich x mensen omdat men denkt zoals zij het doen iedereen moet doen. Hele rellen breken daar soms uit. Bij wijze van spreken. Daarom lees ik er meestal alleen nog maar als ik bepaalde informatie zoek.
Het enige wat ik wilde aantonen is dat wreedheid overal zit, in onszelf en buiten onszelf.
marie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.