Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 May 2013, 00:45   #431
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
@Nadje

Ik heb aan de kwestie niet veel meer toe te voegen. Ik ben nog steeds van mening dat ik hier het collectieve advaita-ego aan het blootleggen ben.
Zie ook mijn reactie aan Renoir. Sommigen hier zien het, anderen zullen het nooit zien. Maar als ik ook maar 1 iemand kan laten inzien wat voor dwaalleer advaita is, dan ben ik al tevreden. Verder kan dat hele advaita mij eigenlijk niet zo veel schelen.
Het collectieve "advaita-ego" ???? (Maria en Renoir??) versus de Niets/Virgo clan?

Het lijkt wel een kruistocht,....maar onzekerheid van jezelf bestrijd je erg goed door een ander de kop in te willen drukken.

Je had het over om niet naar anderen te kijken en in je eigen kracht te staan,...hoort daar ook deze "crusade" bij?
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 00:56   #432
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Aad heeft dit, zonder een reden aan te geven, weer opgerakeld. Aad die iedere dag wel weer een nieuwe favoriete leraar voor het voetlicht haalt en daarmee het nodeloze gezwam nieuw leven inblaast, is het kennelijk met Sagnaar eens. Aad heeft een paar weken terug, zoals ook nu, Sagnaars woorden zonder enige aanvullende reactie hier neergeplempt. Ik heb het toen weggehaald, want de tekst van Sagnaar is hier al eerder weergegeven met ook mijn reactie er bij. Het opnieuw oprakelen noopt mij om ook mijn eerder reactie terug te halen om daarmee het bezoedelde blazoen van advaita recht te kunnen doen.
Ik zie Advaita en non-dualiteit niet bedoezeld worden in het stukje wat Sagnaar schreef. Ik zie geschreven staan dat het intellect zich kan scherpen aan Advaita en non-dualiteit, en dat is een gegeven feit, want dat kan namelijk. Het is ook een gegeven feit dat het gegeven dat het intellect zich kan scherpen niks zegt over Advaita maar dat het iets zegt over de evt. bekrompenheid van het intellect, bladiebladiebla ect.

Maar goed ga jij maar voor een bedoezeld blazoen van Advaita en consorten, ik zie het niet zoals gezegd WiNk

Citaat:
Voor jou, jij als enige ware zoeker die werkelijk wil weten 'wat' hij is zou er de weg van advaita door kunnen mislopen.
Er is niets of niemand die iemand iets kan laten mislopen, alles gaat zoals het behoord te gaan mbt bewustwording. Dat betekent dus dat wanneer iemands weg via Advaita moet lopen dat dat dan ook gebeurd, zo niet dan gebeurd het niet.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 00:59   #433
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Grappig om te lezen dat zelfs zoiets als advaita over een ego schijnt te beschikken. Alleen ego' s kunnen bezoedelde blazoenen hebben?.
Scherp opgemerkt Niets, want Renoir is de belichaming van Advaita, lol
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 01:04   #434
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je schermt met het begrip ego, het is een wapen in een strijd voor je en het is ook hier weer volstrekt irrelevant het ego ten tonele te voeren.

Waar ego zich doet gelden kun je zelfonderzoek doen naar die geldingsdrang. Een methode als advaita heeft geen geldingsdrang, noch degen die er voor in de bres spring want het is niet z'n eigen ego dat zich wil profileren.

Ergo je bent dom aan het lullen, en hier gaan we weer met zinloos discussiëren.
Dom gelul Renoir, Niets zag feilloos dat jou egootje aan net woord was. Maar Renoir vond dat dom gelul en niet toe point omdat Renoir zijn eigen ego ontkent.

Ik zag Niets zeer toe de point zijn, met excuses.....
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 01:15   #435
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het moet je ontgaan zijn Moi dat ik steeds aan het rechtbreien ben wat door anderen inzake advaita krom wordt voorgesteld.
Ja je zit nogal strak in het Advaita pak idd. Het zijn alleen persoontjes die iets recht te breien zien, waar het de weg geen hol kan schelen of er op gescheten wordt of niet.

Renoir de wegbewaarder......, euh ik bedoel de wegbewaker.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 01:30   #436
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Het was geen oprechte vraag, Niets.
Lijkt mij vooral je eigen interpretatie en wens te zijn Maria. Ik zag niks onoprechtst in de vraag van Niets. Wellicht zag jij de weerschijn van je eigen onoprechtheid in Niets zijn gezicht, zou zomaar kunnen toch...ik weet dat niet hoor Maria ik ben daarvoor te stom eigenlijk, lol
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 01:57   #437
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik heb je geen instemming zien betuigen Virgo, dus dan moet Niets over informatie hebben beschikt die ik niet heb. Dat verandert eigenlijk niet zo heel veel in de beweegreden dat Niets zich tegenover een overmacht geplaatst zag en daarom van de versterking van een 'we' uitging. Dit is overigens niet het enige voorbeeld van de transparantie van Niets.

Ik probeer niet hem in een keurslijf te dwingen in probeer hem te laten meekijken met wat ik zie en hij weigert dat te doen. Waarom ? Vanwaar die angst ? Iets te verliezen ?.
Ik zie jou weldegelijk ene Niets proberen in een keurslijf te drukken. Ik zie Niets zeer scherp waarnemen en bij jou een weigering met hem mee te kijken vanuit je eigen vooringenomenheid.

Maar goed wie ben ik.....

Ego ziet ego he Renoir, het perfecte excuus, tralalala, halleluja XXX
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 02:00   #438
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dit is wat anders.
We, dat wil zeggen, Rob Maria en ik hebben de handen ineen geslagen om Niets iets te helpen inzien, meer is het niet. n.
Ja Jut, Jul en Triena, 6 handen op een buik, hahahaha.....
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 02:05   #439
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik vind het wel een doorbraak dat je meekijkt met m'n laatste opmerking dat je je tegenover een overmacht geplaatst ziet en daarom in de 'we' vorm spreekt. Het was dan wel maar een onschuldig, niet egobedreigend, probeerseltje, maar je doet het toch maar. Chapeau.
Wat ben je toch een komiek Renoir.....Ik waag te betwijfelen of Niets zich tegenover een overmacht geplaatst zag. ik denk eerder dat het jou wens is dat iets of iemand zich tegen overmacht geplaatst ziet staan......

Maar dan wie ben ik he....een blinde vink, WiNk
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 02:07   #440
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Kan nou niemand eens zijn smoel houden en lezen wat er staat.
Ja hoor, geen probleem WiNk
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'Het verlichte etalage forum' Frog Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 71 22 August 2012 21:42
Gazelle/Sagnaar/Guido/Ben Rennie Waar gaat het hier verder ook nog over? 43 27 July 2011 23:03


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.