Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 January 2014, 23:24   #441
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Maar je wilt helemaal niet helen je wilt gewoon een partijtje zeiken.
Da's natuurlijk grote onzin. Jij kunt niet weten wat Vago wil, om de doodeenvoudige reden dat ze dat zelf niet eens weet. (zie andere draadje). Of daar in elk geval zeer (snel) wisselend in is en niet eenduidig. Dus ik begrijp je conclusie wel, maar die hoeft niet per definitie waar te zijn.

Sterker nog, ik durf te beweren dat die niet waar is. Ik zou zeggen herlees mijn bijdrage van Anne Vogy nog eens , dan begrijp je wellicht wat ik bedoel. In mijn eigen woorden: alles draait om aandacht. Negatieve aandacht is ook aandacht. Er is pijn, er is lijden en er is behoefte aan troost en aandacht. En het simpelweg in totaliteit aanvaarden van dat wat er (op dat moment) is. En in het geval van Vago is dat op haar geheel eigen wijze aandacht vragen daarvoor.

En voor jou geldt in zekere zin hetzelfde verhaal als dat ik elders tegen Freerider heb afgestoken inzake Osho, het is vanzelfsprekend prima om genoeg te hebben van (in jouw ogen) een bult gezeik en daar afstand van te nemen. Dat is je goed recht. Maar hou het dan bij jezelf. Het is niet aan jou om te bepalen of hier sprake is van behoefte aan heling dan wel louter een behoefte aan zeiken. Je kunt nooit voor een ander spreken.
Nadje is offline  
Oud 20 January 2014, 23:30   #442
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Als je werkelijk zo desolaat op zoek bent naar een weg uit de shit dan grijp je iedere gelegenheid om daar uit te komen aan. Kennelijk staat het water je dan nog niet aan de lippen.

Als dat je vraag is dan moet ik je teleurstellen, de motivatie moet dus uit jezelf komen en niet uit de leraar. De leraar wijst je slechts op het licht wat je bent, desnoods naar je verkrampte aannames om je te leren inzien maar de motivatie om daar iets aan of mee te doen ligt geheel en al bij jou zelf. Dus vasthouden aan eigen wijsheid is de belemmerende factor niet je intelligentie.

Dat je met je vraag over god en z'n kinderen over de boodschap heen leest is inderdaad nogal achterlijk. Er staat om er aan te ontsnappen (oftewel voor de goede verstaander als je uit de shit wilt) moet je denken omdraaien, je vergissingen (aannames) ontleren (afleren). Hoewel ik geen kaas heb gegeten van de Cursus in wonderen kan ik dit advies volmondig aanbevelen.

Maar je wilt helemaal niet helen je wilt gewoon een partijtje zeiken.
Ach zoals gezegd Renoir, je loopt niet echt over van gevoeligheid laat ik het daar maar op houden.
Vagebond is offline  
Oud 20 January 2014, 23:34   #443
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Da's natuurlijk grote onzin. Jij kunt niet weten wat Vago wil, om de doodeenvoudige reden dat ze dat zelf niet eens weet. (zie andere draadje). Of daar in elk geval zeer (snel) wisselend in is en niet eenduidig. Dus ik begrijp je conclusie wel, maar die hoeft niet per definitie waar te zijn.

Sterker nog, ik durf te beweren dat die niet waar is. Ik zou zeggen herlees mijn bijdrage van Anne Vogy nog eens , dan begrijp je wellicht wat ik bedoel. In mijn eigen woorden: alles draait om aandacht. Negatieve aandacht is ook aandacht. Er is pijn, er is lijden en er is behoefte aan troost en aandacht. En het simpelweg in totaliteit aanvaarden van dat wat er (op dat moment) is. En in het geval van Vago is dat op haar geheel eigen wijze aandacht vragen daarvoor.

En voor jou geldt in zekere zin hetzelfde verhaal als dat ik elders tegen Freerider heb afgestoken inzake Osho, het is vanzelfsprekend prima om genoeg te hebben van (in jouw ogen) een bult gezeik en daar afstand van te nemen. Dat is je goed recht. Maar hou het dan bij jezelf. Het is niet aan jou om te bepalen of hier sprake is van behoefte aan heling dan wel louter een behoefte aan zeiken. Je kunt nooit voor een ander spreken.
Jawel hoor dat kan Renoir wel die is helderziende, mag ik ff lachen misschien, hahahaha
Vagebond is offline  
Oud 20 January 2014, 23:36   #444
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ach zoals gezegd Renoir, je loopt niet echt over van gevoeligheid laat ik het daar maar op houden.
Mmm?dat is dan wel een eigenschap die je met Renoir deelt?als ik zo vrij mag zijn om dat op te merken. Ik weet ook wel dat je je gevoelens liever verstopt, net als onze moderator. Maar waarom doe je dat eigenlijk? Vraag jezelf dat eens af. Het aan onze moderator vragen, daar begin ik niet eens aan?.
Freerider is offline  
Oud 20 January 2014, 23:43   #445
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Mmm?dat is dan wel een eigenschap die je met Renoir deelt?als ik zo vrij mag zijn om dat op te merken. Ik weet ook wel dat je je gevoelens liever verstopt, net als onze moderator. Maar waarom doe je dat eigenlijk? Vraag jezelf dat eens af.
Is dat zo dat Vago haar gevoelens verstopt? Ik zie één brok emotie. Hoe kan het dat wij blijkbaar twee totaal verschillende dingen zien? Dat vind ik dan weer interessant.
Nadje is offline  
Oud 20 January 2014, 23:44   #446
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Mmm?dat is dan wel een eigenschap die je met Renoir deelt?als ik zo vrij mag zijn om dat op te merken. Ik weet ook wel dat je je gevoelens liever verstopt, net als onze moderator. Maar waarom doe je dat eigenlijk? Vraag jezelf dat eens af. Het aan onze moderator vragen, daar begin ik niet eens aan?.
Waarom ik dat doe? Heb je ff. Door vergif om te gaan zoals bv een Renoir, die het nodig vindt iemand op zijn bek te timmeren als er iets van verwerking naar buiten komt en dan heb ik het nog niet over alle projecties zijnderzijds waar hij anderen de adem mee beneemt. Dan leer je vanzelf wel je kaken op elkaar te klemmen, is niet zo moeilijk. Dat ik er zowat in stik kan onze Renoir geen reet schelen want Renoir's wil is wet perslot.

Even voor de goede orde ik was dus niet zo dat ik mijn gevoelens verstopte in tegendeel zelfs zou ik zeggen. Maar ja is allemaal kapot gemaakt door die zgn figuren die de bek vol hebben van onvoorwaardelijke liefde en ik ben egovrij bullshit.
Vagebond is offline  
Oud 20 January 2014, 23:45   #447
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Is dat zo dat Vago haar gevoelens verstopt? Ik zie één brok emotie. Hoe kan het dat wij blijkbaar twee totaal verschillende dingen zien? Dat vind ik dan weer interessant.
Ja, ze laat emoties zien. Maar zodra je Vaagje aan haar veren raakt schrikt ze op en vliegt ze weg. Renoir laat ook vaak emoties zien. Ook al een punt van overeenkomst. En Vaag en ik zijn het er ook over eens dat Renoir gevoelloos is (veinst, want ook Renoir is niet gevoelloos)
Freerider is offline  
Oud 20 January 2014, 23:46   #448
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Sorry Vago dat jij nu even onderwerp van gesprek wordt gemaakt. Het gaat me niet om jou, maar om de verschillende zienswijzen. Die in dit geval betrekking hebben op jou. Maar hierbij gebruik ik jou nu enkel als voorbeeld. Met uw welnemen.
Nadje is offline  
Oud 20 January 2014, 23:50   #449
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Maakt mij niet uit Nada.
Vagebond is offline  
Oud 20 January 2014, 23:54   #450
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Waarom ik dat doe? Heb je ff. Door vergif om te gaan zoals bv een Renoir, die het nodig vindt iemand op zijn bek te timmeren als er iets van verwerking naar buiten komt en dan heb ik het nog niet over alle projecties zijnderzijds waar hij anderen de adem mee beneemt. Dan leer je vanzelf wel je kaken op elkaar te klemmen, is niet zo moeilijk. Dat ik er zowat in stik kan onze Renoir geen reet schelen want Renoir's wil is wet perslot.

Even voor de goede orde ik was dus niet zo dat ik mijn gevoelens verstopte in tegendeel zelfs zou ik zeggen. Maar ja is allemaal kapot gemaakt door die zgn figuren die de bek vol hebben van onvoorwaardelijke liefde en ik ben egovrij bullshit.
Renoir is een hork, daar zijn we het snel over eens. En onvoorwaardelijke liefde heb ik in hem ook nooit aangetroffen. Ergo: op het gebied van zelfkennis negeer ik hem al tijdenlang. Omdat ik hem als een onwetende beschouw.
Met onwetenden discusieeren heeft geen enkele zin.

Maar dat is nog geen reden om zijn gedrag te imiteren. Je zult eerst ZELF die onvoorwaardelijke Liefde moeten zijn voor je die bij een ander ontmoet. Dat zijn de wetten van oorzaak en gevolg. (Karma) Niemand kan zich daar aan onttrekken. Renoir niet, jij niet, ik niet.

Anderen kunnen dus nooit de oorzaak zijn dat jij je gevoelens niet durft te uiten. Anders gezegd: wie geen vriend kan ZIJN zal ook geen vrienden ontmoeten.
Freerider is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.