Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 October 2012, 23:35   #441
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je poneert een nogal hooghartig gebracht standpunt dat niet klopt, je doet je voor als een iemand die het beter dan wie ook weet. Waar is dan die veel geroemde niemand ?

Advaita is een zeer oud en gedegen beproefd model, dat je in je arrogantie zo maar even van tafel veegt. Als er niks gedaan kan worden waarom ben je hier dan ? Nogmaals zoek een forum waar je de betweter kunt uithangen, maar doe dat wat je doet niet hier.

Wat jij hier probeert ingang te laten vinden is pseudo advaita, dat er van uitgaat dat je niks hoeft te doen, alles is wel best er kan niks gedaan worden. Wellicht dat je daarmee hier toehoorders krijgt het is niet datgene wat ik probeer uit te dragen. Je zit me dus weer dwars en ik wil graag ooit eens een keer aan datgene toekomen waarvoor ik dit forum ben begonnen in plaats van steeds maar weer een strijd met je visie te moeten aangaan.
Beste jongen...
Alles moet op de schop !, zeker Advaita.

Ik heb jou niet opgezocht he, jij reageerde op iets van mijn hand, en daar krijg je een respons op.....zoals ik een en ander constateer.
Ik bestrijd jou niet, ik ken geen strijd. In deze is alles wat ik onder-vind ontvangst en respons, maar geen strijd.

Romantisch gezegt....
Als er iemand is die al eeuwen zijn best doet om niet' uit te barsten in een onbedaarlijke...lachbui , dan is het Gautama de Boeddha wel

Veel plezier...met je strijd :-)
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 2 October 2012, 03:37   #442
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
Beste jongen...
Alles moet op de schop !, zeker Advaita.

Ik heb jou niet opgezocht he, jij reageerde op iets van mijn hand, en daar krijg je een respons op.....zoals ik een en ander constateer.
Ik bestrijd jou niet, ik ken geen strijd. In deze is alles wat ik onder-vind ontvangst en respons, maar geen strijd.

Romantisch gezegt....
Als er iemand is die al eeuwen zijn best doet om niet' uit te barsten in een onbedaarlijke...lachbui , dan is het Gautama de Boeddha wel

Veel plezier...met je strijd :-)
Hoe presteer je het toch steeds de boel om te draaien, ik ben niet degene die op jou reageerde, dat deed je in je bericht van 21.22 uur op mij.
Het ondermijnen van steevast mijn visie komt van jouw kant en dat is de aanvang van de strijd.

Het slaat echt nergens op wat je zegt, om dan af te sluiten met een populistische lachbui van Boeddha, alsof die wat uitstaande zou hebben met advaita.

Ik beleef geen genoegen aan strijd ik heb alleen geen zin om me bezig te houden met het rectificeren van jouw misplaatste opmerkingen. Ik blijf dat ook niet doen, ik geef alleen nog maar weer eens opnieuw aan dat ik het zat ben en dat je voor je peptalks maar een ander forum moet uitzoeken.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 October 2012, 09:16   #443
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het ondermijnen van steevast mijn visie komt van jouw kant en dat is de aanvang van de strijd.
Renoir, m.i. begint de strijd met; 'mijn visie'.

Mooi woord trouwens; ondermijnen.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 2 October 2012, 10:58   #444
diane
Asprirant lid
 
diane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 September 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het lijkt wel een schakelaar, iemand roept wat en het gaat weer los.

Er kan niks gedaan worden, dus waarom nog reageren ?
Wat wil je hier nou mee bereiken ?
Onee er valt niets te bereiken, wat wil je er mee zeggen dan ?
Onee er valt niets te zeggen.

Maar waarom ben je hier als al het mogelijke niet gedaan kan worden ?
Ik ben hier niet, er is niemand.
Maar je moet wel eerst mentaal uitgeput zijn anders kun je niet overgeven, dus er is iets over te geven dan ?
Nee want je bent 'niemand' en die is mentaal ook nog lang niet uitgeput.

Zorg dat je lege gedachten zonder een verborgen agenda krijgt maar ga niet verlangen want dat versterkt dan weer het zoeken.
Je moet ook een eind maken aan je streven maar je mag ondertussen niet vergeten gewoon door te blijven spelen.
En bedenk daarbij dat er niemand is die iets doet.

Keen is weer terug, et voila, er wordt als vanouds weer dezelfde onzin gekraaid.
Waarom kom je dit, naar eigen zeggen, zinloze verwoorden hier steeds maar weer opnieuw doen, kom je adviezen geven 'wat te doen of te laten', terwijl je luchtig blijft beweren dat er niets gedaan kan worden.

Hebben we net in een ander draadje uitvoerig uitgelegd dat we hier niet aan neo-, c.q. pseudo advaita doen, dit is een doe-het-zelf-werk-forum.
Dus nogmaals als je onzin te verkopen hebt, doe het dan niet hier.
Wat voor de een onzin is, is voor de "ander" datgene wat geuit wil worden.
Nog afgezien van het feit dat dingen nu eenmaal gebeuren ongeacht of je het ermee eens bent of niet. Hoe groter je afkeer van iets is hoe meer reden misschien om dit eens te onderzoeken? Tenslotte is dit iets wat jouw voorkeur schijnt te hebben. Het is mijn vrijheid om hier te blijven zeggen wat gevoeld wordt.
__________________
Alles gaat voorbij
diane is offline   Met citaat reageren
Oud 2 October 2012, 11:04   #445
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Renoir, m.i. begint de strijd met; 'mijn visie'.

Mooi woord trouwens; ondermijnen.
Ik heb een visie inderdaad dat realisatie middels advaita bereikbaar is, maar daar begint de strijd niet mee, de strijd begint wanneer dat wordt tegengesproken. Tegenspreken is niet erg. Weerstand moet er wel zijn wanneer datgene wat in de weg zit opgeruimd moet worden, maar zeggen dat alles goed is en er niets opgeruimd hoeft te worden staat daar haaks op.

Je wilt kennelijk aangeven dat het 'mijn' een persoon te verdedigen heeft maar het 'mijn' gaat niet om mij als persoon. Ik prijs een werkzame methode aan.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 October 2012, 11:05   #446
diane
Asprirant lid
 
diane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 September 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
Dat hele Mentale begrijpen moet je met een kruiwagen zout nemen....Wezenlijk betekend het geen zier voor je.
Je quote betekend ook niks....en dat weet je .

Mis jij iets' dit' moment ?........zo ja, geloof je dat echt ?.
Zo nee .....klaar !.
Dat begrijpen, ach Keen geloof al die lettertjes niet of neem ze niet al te letterlijk. Ik zit hier gewoon wat hardop te kletsen en weet heel goed dat waar het werkelijk om gaat niets met DIT, hier en nu te maken heeft. En nee, ik mis niets momenteel. O wacht even, koffie!
__________________
Alles gaat voorbij
diane is offline   Met citaat reageren
Oud 2 October 2012, 11:08   #447
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diane Bekijk bericht
Het is mijn vrijheid om hier te blijven zeggen wat gevoeld wordt.
Dat ligt er maar net aan wat vrijheidsstrijders daarvan denken..

Niet iedere vrijheidsstrijder gunt je de vrijheid.
In sommige gevallen geldt dat alleen maar voor die van hen.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 2 October 2012, 11:10   #448
diane
Asprirant lid
 
diane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 September 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Dat ligt er maar net aan wat vrijheidsstrijders daarvan denken..
Wat heb ik daarmee te maken Sem?WiNk
__________________
Alles gaat voorbij
diane is offline   Met citaat reageren
Oud 2 October 2012, 11:11   #449
diane
Asprirant lid
 
diane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 September 2011
Berichten: 11
Standaard

O er gaat me zomaar ineens een licht op!
Het woordje "mijn" vrijheid misschien?
"Mijn" = Bewustzijn
__________________
Alles gaat voorbij
diane is offline   Met citaat reageren
Oud 2 October 2012, 11:12   #450
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

idd, je moet alleen durven staan...
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.