Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 October 2012, 11:13   #451
diane
Asprirant lid
 
diane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 September 2011
Berichten: 11
Standaard

Ik weet niet beter.
Zal wel lukken.
__________________
Alles gaat voorbij
diane is offline   Met citaat reageren
Oud 2 October 2012, 11:19   #452
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diane Bekijk bericht
Wat voor de een onzin is, is voor de "ander" datgene wat geuit wil worden.
Nog afgezien van het feit dat dingen nu eenmaal gebeuren ongeacht of je het ermee eens bent of niet. Hoe groter je afkeer van iets is hoe meer reden misschien om dit eens te onderzoeken? Tenslotte is dit iets wat jouw voorkeur schijnt te hebben. Het is mijn vrijheid om hier te blijven zeggen wat gevoeld wordt.
Natuurlijk is alles in het bestaan daar een uitdrukking van, een bloem bloeit en geurt, en een mensenverstand erupteert onzin dat er om vraagt tegengesproken te worden. Over en weer komen vertellen wat gevoeld wordt is een nutteloze bezigheid, het gaat om de 'wie' die de behoefte heeft met iemand iets uit te wisselen of het ergens over eens te worden.

Het bestaan is lela, het spel, en daar heb ik het niet over.

Je vergeet kennelijk dat Bewustzijn ook 'bewust geworden zijn' inhoudt. Je maakt er nu een kwestie van namelijk of ik het er mee eens ben. Ik snap wel dat je het niet anders dan zo kunt zien maar het is niet 'mijn' persoonlijke strijd. Het gaat hier om tegenwerking van een beproefde werkzaamheid, die ik heb ervaren, en waarvan het gebruik door een tegenwerkende kracht wordt ontluisterd, waardoor je, jij bijvoorbeeld, zoiets niet meer onderneemt.

Dat is meer dan jammer.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 October 2012, 11:23   #453
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Wat is 'zoiets?'
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 2 October 2012, 11:30   #454
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Dat ligt er maar net aan wat vrijheidsstrijders daarvan denken..

Niet iedere vrijheidsstrijder gunt je de vrijheid.
In sommige gevallen geldt dat alleen maar voor die van hen.


Er is voor 'jou' nog veel werk aan de winkel, je zit duidelijk in de werkzaamheid van je persoon. Je worstelt met vrijheid. Weet om die subjectieve beleving ook niet waar het over gaat.

Ik gevoel niet de behoefte dat tegen wil en dank te blijven uitleggen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 October 2012, 11:34   #455
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik heb een visie inderdaad dat realisatie middels advaita bereikbaar is, maar daar begint de strijd niet mee, de strijd begint wanneer dat wordt tegengesproken. Tegenspreken is niet erg. Weerstand moet er wel zijn wanneer datgene wat in de weg zit opgeruimd moet worden, maar zeggen dat alles goed is en er niets opgeruimd hoeft te worden staat daar haaks op.

Je wilt kennelijk aangeven dat het 'mijn' een persoon te verdedigen heeft maar het 'mijn' gaat niet om mij als persoon. Ik prijs een werkzame methode aan.
Renoir, realisatie zal middels advaita mogelijk kunnen zijn, net zoals het kan gebeuren met een val van de stoep, al zal bij dat laatste er waarschijnlijk niet de volledige bewustheid zijn.

Alleen de pest is dat 'de nog niet gerealiseerde mens' in heel veel tussen fases kan zitten en iedere fase heeft zo zijn waarheid.

In de ene fase is iets waar terwijl het in de volgende fase volkomen bullshit is.

Als ik naar mezelf kijk dan waren er vele jaren van hard werken/lijden/ellende/spanning/onrust/zoekenzoekenennogeenszoeken en ik zou kunnen zeggen dat heeft geleid tot wat er nu is.

Maar of dat waar is, geen idee?

Is er wat opgeruimd, ja wat hersenschakelingen die wat gedachtes, zelfbeelden/een eigen denkwereld veroorzaakten zijn er niet meer en dat lijkt een proces van jaren.

Maar het had ook in 1 seconde kunnen geschieden.

Ik zie (zonder dat ik dat zie of dat als waar aanneem) dat jij en Keen waarschijnlijk vanuit een verschillende energie wat woorden hier plaatsen.

Ik heb niets met jouw woorden of met die van Keen of met die van mij ook al kan het er op lijken dat ik iets tegenspreek maar dat ervaar ik niet zo.

Jouw vasthouden aan je visie zorgt toch enkel voor strijd?

Ik heb Keen jou nog nergens zien tegenspreken.

Renoir, je bent nu eenmaal prijzenswaardig, een ware langloopbonus (iets van Appie Hein geloof ik).

M.a.w. niet zo serieus joh.

Shit of ben ik nu te serieus.

Waar komt de klinkklare onzin weer vandaan, ik lijk Jomanda wel.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 2 October 2012, 11:38   #456
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Jezus wat een lap tekst hiervoor.

Laat ik nou denken dat ik er klaar mee was.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 2 October 2012, 11:45   #457
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht

Ik zie (zonder dat ik dat zie of dat als waar aanneem) dat jij en Keen waarschijnlijk vanuit een verschillende energie wat woorden hier plaatsen.
Juist.
En wat is het dat dit niet herkent?

Citaat:
Ik heb niets met jouw woorden of met die van Keen of met die van mij ook al kan het er op lijken dat ik iets tegenspreek maar dat ervaar ik niet zo.
Wat is het dat dit wel zo ervaart?

Citaat:
Jouw vasthouden aan je visie zorgt toch enkel voor strijd?
Wat is het dat strijdt?

Slechts ÉÉN(tje)..
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 2 October 2012, 11:48   #458
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
peptalks
Dat lijkt mij eerder van toepassing op jouw quotes .
Voor mij is er tenslotte geen mens die iets Moet' doen noch kan doen anders dan hoe die doet.

Op-merken, Onder-vinden, 'Herkennen', "Merken" en er is niemand die dat doet !, dat is constant het enigste waar ik op wijs.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 2 October 2012, 11:52   #459
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht

Ik heb niets met jouw woorden of met die van Keen of met die van mij ook al kan het er op lijken dat ik iets tegenspreek maar dat ervaar ik niet zo.

Jouw vasthouden aan je visie zorgt toch enkel voor strijd?
Aad het kan heel goed zijn dat het bestaan voor degenen hier aanwezig een paradijs is, dat ze hun eigen paradijs aan anderen aanprijzen om dat ze het fijn vinden dat iedereen daarin deelt. Je gunt een ander jouw mooie wereld en geeft soms ook richtlijnen hoe daar is te komen.

Ik begrijp die insteek wel maar bij mij werkt dat zo niet, ik vind het geen mooie wereld als ieder individu daarin alleen maar zijn eigen geluk najaagt. Op mij komt het over als lang leve de lol en wat maakt het mij uit of anderen en de wereld naar de kloten gaan. Mijn bewustzijn verteld me dagelijks hoe weinig mensen bewust zijn en druk doende met het beleven van de eigen geneugten. De wensen van de aarde en van anderen negerende, die ik dan ook zie lijden onder onbewustheid.

Bij mij werkt 'alles wat ik te veel heb komt iemand anders elders tekort' en ik ervaar me als een pleitbezorger voor bewustwording. Kennelijk krijg je niks voor niks en betekend bewust worden eerst pijn en strijd. Dan is het daar waar het langs gaat niks aan te doen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 October 2012, 11:55   #460
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diane Bekijk bericht
En nee, ik mis niets momenteel. O wacht even, koffie!
Welnee......!
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.