Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 February 2018, 17:00   #451
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
jij vertelt steeds je verhaal:Ulla die denkt Waarheidsvinding gevonden te hebben... en vooral Ulla die herkent wat geen Waarheidsvinding is..
Je interpretatie van wat je iemand ziet doen.
Daarmee zie je niet onmiddellijk.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2018, 17:02   #452
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Je interpretatie van wat je iemand ziet doen.
Daarmee zie je niet onmiddellijk.
Onmiddelijk...

Geweldig, de beste papagaai die Nowee zich kon wensen. Jammer dat ze de aanwijzingen niet snapt...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2018, 17:08   #453
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Dat Ulla herkent waarheid herkent is net zo waar als de nieuws dat S.Stalone dood is..

News of actor Sylvester Stallone's death spread quickly earlier this week causing concern among fans across the world. However the February 2018 report has now been confirmed as a complete hoax and just the latest in a string of fake celebrity death reports. Thankfully, the actor best known for his roles in Rambo or Rocky is alive and well.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2018, 17:20   #454
ziener
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 February 2018
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht

Het afronden van gedegen zelfonderzoek is 'doorzien van ego'. Dat is alles wat in taal daarvan gecommuniceerd wordt. Er is op 'doorpakken' gewezen om te vermijden wat er in de quote gebeurt: het terugkoppelen naar een onderwerp.
Het afronden van gedegen onderzoek is de wijze van zien. Ego kan niet doorzien worden vanwege de denkbeeldigheid er van. Zou de mens Nowee ego doorzien dan zou denkbeeldigheid in denkbeeldigheid ontstaan. Vermoedelijk heb ik me dus vergist bij de aanname dat je het gedegen onderzoek hebt afgerond. Hetgeen eveneens je reactie op Dorje verklaart. Zijn reactie betrof het doorpakken op gedegen onderzoek.

De theorie beheersen dat is de gave welke Katerie tot in de puntjes beheerst.
Ik adviseer om hem daarin niet van de troon te stoten. Het gedegen onderzoek bestaat uit het beëindigen van de subject-object verhouding. De gedachte/aanname van de denkbeeldige ik wordt gevormd in het waarnemen van de ander. Door de reflectie van de ander ontstaat het ik als in denkbeeldigheid.

Het gedegen onderzoek doe je in de praktijk, waar je de subject-object verhouding aantreft. Succes!
ziener is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2018, 17:21   #455
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

@Mihaela

Je interpreteert op alle mogelijk manieren en verhindert zo te zien.
Hierbij laat ik het, ik wil geen trollen (ego) voeden.
Daag.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2018, 17:23   #456
ziener
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 February 2018
Berichten: 0
Standaard Aanvulling voor Nowee

Elimineer het veranderlijke. Alles wat verandert ben jij niet. Wat je bent is de ziener (bewustzijn) welke als enig belang heeft om te zien. Hij is onbewogen van aard, dat is de reden om het veranderlijke te elimineren.
ziener is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2018, 17:43   #457
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
ik wil geen trollen (ego) voeden.
.
Je voedt je ego steeds door de woorden van Nowee over te nemen, en daarmee een nieuw verhaal van te maken.
Sta even stil voor dat je iets wilt schrijven, en blijf stil, want je lijkt Dorje wel.
Woorden herhalen zonder ze te begrijpen...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2018, 18:32   #458
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
want je lijkt Dorje wel.
Woorden herhalen zonder ze te begrijpen...
Dat vat ik op als een compliment. Want woorden zijn er niet om te begrijpen, begrijpen gebeurt in het denken, woorden zijn er om te verwijzen naar waar geen woorden bij kunnen. Om dat te kunnen volgen moet je juist los komen van betekenissen, begrijpen en van het persoonlijke. Begrijp je?
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2018, 19:06   #459
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ulla:
Onmiddelijk...

Geweldig, de beste papagaai die Nowee zich kon wensen. Jammer dat ze de aanwijzingen niet snapt...

Breng haar nou niet van haar stuk, Ulla let nog zo goed op in de forumklas in een poging om onmiddelijkheid te verwerken als van ander begin zonder voorwaarden met Nowee's aanwijzingen als handleiding.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
@katerie: Je ziet waarheid in wat is geschreven of je ziet het niet.
Nou, je hebt dus waarheid gezien in ziener's schrijven.
Als Nowee voor een keer is waarheid schrijft en 'nieuw' forumlid ziener niet zijn eigen zoveelste verkleedpartij is waarmee hij deze keer een monoloog voert (net zoals Lauren's ook wel is scheen te doen met zijn vele forum alterego's) maar onze gekende Theo, dan doet zich wel weer een ander probleem voor.
Theo / kweetniet is persona nog grata verklaard door Laurens met instemming van de drie andere forum kerkvaders wegens niet overeenkomend met de forumdoelstelling: waarheid vinden.

In wie zie je dan Waarheid Ulla, In Nowee of ziener?
Volgens Nowee gaat forumlid ziener dezelfde weg op als de dwaalwegen van wijlen Kweetniet...

Eerst zag je samen met Iona waarheid in Nowee's schrijven en daarna in zieners' schrijven. Er kan er maar één van beiden waarheid schrijven want ze delen duidelijk elkaars zienswijze niet.
__________________
God is alles & goed.

Wijziging aangebracht door katerie op 19 February 2018 om 19:56.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2018, 19:27   #460
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ziener Bekijk bericht
@Nowee: Het afronden van gedegen onderzoek is de wijze van zien. Ego kan niet doorzien worden vanwege de denkbeeldigheid er van. Zou de mens Nowee ego doorzien dan zou denkbeeldigheid in denkbeeldigheid ontstaan.
he, wat een toevallige overeenkomst met onderstaande van 16 feb. 2017 zeg...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweetniet Bekijk bericht
Ego doorzien is je reinste flauwekul. Dat doen alleen mensen die er niks van snappen. Er valt letterlijk niks te doen in het extra gedegen onderzoek. Je stopt juist met doen.
I do agree, we stoppen met doen en verblijven moeiteloos in het 'wat'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ziener Bekijk bericht
@Nowee:... Vermoedelijk heb ik me dus vergist bij de aanname dat je het gedegen onderzoek hebt afgerond.
Kan gebeuren Theo / Kweetniet / ziener. Laurens vergist zich ook wel is.
zie post van 2 november 2015...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
@Theo:...ik lange tijd blij geweest met je aanwezigheid hier, de periode waarin ik Waarheid in je herkende. Hoe heeft het zo ver kunnen komen dat je er genoegen in schept hetzes te organiseren?
Je hebt Theo terug aan je fles Laurens...
Waarschijnlijk omdat ik bovenstaande van je de voorbije weken meerdere keren heb geciteerd.
Zo heb ik de duivel terug opgeroepen..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
...
@Tijdelijk (Theo):Ik ben van mening dat je maar een ander forum moet opzoeken wanneer het je bedoeling is je ideeën aan die van anderen te meten. Je bent hier niet om gedegen zelfonderzoek te doen maar een eigen wijze te propaganderen. Mooi richt daarvoor dan maar je eigen forum op.
Heeft ie niet gedaan zoals je ziet. Op dit forum is het te doen.
Het idee dat ego doorzien moet worden zoals Nowee al lang propageert moet aan de tand gevoeld worden volgens Kweetniet de ziener.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ziener Bekijk bericht
@Nowee:...
De theorie beheersen dat is de gave welke Katerie tot in de puntjes beheerst.
Ik adviseer om hem daarin niet van de troon te stoten.
he, hoo, wacht, welke theorie bedoel je?
Oh ja, je zal Byron Katie 'the work' of Diederik Wolsak's 'zes stappen' bedoelen.
Nou, daar houd ik me mee bezig als de soap op dit forum me begint te vervelen.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
Ander Begin, Doorpakken, Doorzien, Ego, Keerpunt


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
FAQ rond gedegen zelfonderzoek gevraagd. Puppetji Forum; regels, vragen, idee 22 18 December 2014 23:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.