30 June 2013, 15:58 | #451 | |
Missionaris
|
Citaat:
Het is steeds jouw mening tegen mijn ervaring, onderzoek je mening en je komt tot dezelfde ervaring. Dat doe je niet, maar niettemin blijf je onbekend met de materie lustig op los kakelen. Dus tot de volgende aanvaring maar weer . |
|
30 June 2013, 16:15 | #452 | ||||||
Kasuaris
|
Citaat:
Alsnog maakt de ratio ook deel uit het geheel, en de gezonde wens om te begrijpen is bij mij aanwezig. Dat soms de drang groter is bij mij, dan zoals in de gezonde oorspronkelijke vorm hoort te zijn, klopt wel. Citaat:
Kan je hier het onderscheid maken tussen een gezonde wil om te weten, en een krampachtige moeten weten? Citaat:
De psyche en het mystieke hebben mijn voorkeur ook, altijd gehad. Kan je het ook zien als een gezonde interesse? Het maakt net zo goed deel uit het geheel. Of is dat niet zo volgens jou? Citaat:
Alsnog over een gezonde opmerkzaamheid beschikken, lijk me meer dan gezond. Citaat:
Citaat:
Kan je hier iets meer over vertellen, met een paar voorbeelden bv? |
||||||
30 June 2013, 16:44 | #453 | |
In memoriam
|
Citaat:
|
|
30 June 2013, 16:53 | #454 |
Vicaris
|
Volgens mij zegt hij enkel dat zijn manier beter is, als in effectiever niet motiverender. Alleen start het effect wel met motivatie. Zijn manier om ons te motiveren is vooralsnog niet zo effectief, aflezende van zijn woorden dan.
|
30 June 2013, 17:02 | #455 | ||||
Missionaris
|
Citaat:
Feitelijk kunnen wij, vanwege menselijke voorkeuren, totaal niet weten wat er voor wie of wat dan ook goed is en dientengevolge handelen wij ook niet conform het natuurlijk evenwicht. Dan is het toch duidelijk dat we de menselijke voorkeuren onder de loep moeten nemen en terecht komen bij ego. Dus ja dat wat je krampachtig weten noemt is noodzakelijk gezien de kant waar het op gaat. Er is nu toch zo onderhand wel sprake van een dwingende noodzaak om bewust te worden van de egocentrische motieven in de wereld en eindelijk eens te gaan onderzoeken wat de ware aard van je wezen is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Was ik eerst een geweldige statige eik met wat rotte takken, verwelkte bladeren, alles werd weggesneden en er bleef niet meer over dan een lucifer. Toen pas besefte ik dat het waarheidvinding heette want die lucifer die overbleef was Waarheid er kon niets méér afgesneden worden. Dat is wat ik ben Waarheid, maar het moest wel eerst worden gedaan. Het verschijnsel Renoir is niet meer wat ie was. |
||||
30 June 2013, 17:02 | #456 |
Kasuaris
|
Ik snap wat Renoir mee bedoelt met 'wijsneus' . Past wel bij jou Esradha, vind je ook van niet?
|
30 June 2013, 17:06 | #457 | |
Missionaris
|
Citaat:
Ik beoog ego niet te ontzien en juist door de weerstand te vergroten zijn akelige gezicht te laten zien want in een gedegen zelfonderzoek het ego aanpakken is geen sinecure. Met recht maken zachte heelmeester stinkende wonden, hetgeen hier steeds blijkt. |
|
30 June 2013, 17:10 | #458 |
Missionaris
|
|
30 June 2013, 17:20 | #459 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Dat ik geen geweldige statige eik ben maar een prachtige rozenstruik, vol met dorens en bedwelmende witte wilde rozen, heeft verdorie ook haar tijd nodig. Om haar wil(de) niet te breken, maar haar een beetje te doen groeien binnen de perken van mijn tuin, en alsnog een ware rozenstruik over te houden. Ben je ooit in een enorme rozenstruik terecht gekomen, met honderdduizenden dorens die de weg in je lichaam feilloos vonden? Nou, hoe kwam je daaruit, zonder dat je kleding stukken geraffeld werden, en jij de prachtige struik niet kapot pletterde om eruit te komen? Ook je huid niet onder de schrammen te zien komen, hoe deed je dat? Nou, ik heb mijn tijd ook nodig hooooooor, om te beseffen dat ik de mooiste grasspriet ooit ben uiteindelijk, taak na taak verwijderend, maar de eik, en ook de rozenstruik bewonderend, wetende dat ik daar één mee ben. Past bij jou, de luciferstokje.. je bent nog steeds vuurvatbaar als zo een ego-luciferdoos langs je schuurt.. |
|
30 June 2013, 17:25 | #460 |
Forumbaas
|
Ik zie het je niet doen Mihaela, hoeveel tijd wil je nemen om van je rozenstruik een lucifer over te houden ? Je blijft al hangen bij je bedwelmende witte wilde rozen.
|