Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 January 2014, 00:19   #461
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Liefde is de enige weg om tot iemand door te dringen. Maar dan moet ie wel onvoorwaardelijk zijn. En niet aan de één of andere manier gebonden zijn.
Dat spreekt voor zich.
Freerider is offline  
Oud 21 January 2014, 00:24   #462
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Moeten is een rotwoord, maar ik weet geen betere. Zo is hoe het spelletje werkt. Waar geen onvoorwaardelijke Liefde is, daar is je ego aan het werk.
Zo eenvoudig ligt dat. Jij, ik, Renoir zijn allemaal die onvoorwaardelijke Liefde.
Maar verkies jij dat niet te kennen of te negeren, dan zul je ook geen onvoorwaardelijke Liefde ontmoeten.

Mijn negeren naar Renoir toe is gestoeld op onvoorwaardelijke Liefde. Het is zinloos om een polemiek te houden. Polemieken zijn gestoeld op ego, het ego wat 'gelijk' wil krijgen.
Ik snap dat negeren soms gestoeld kan zijn op onvoorwaardelijke liefde. Soms is dat simpelweg de meest ge?igende reactie. Volledig mee eens. Mits ieder moment maar weer opnieuw bezien wordt. En het geen standaardreactie wordt. Nah ja, zoiets... je begrijpt me wel....
Nadje is offline  
Oud 21 January 2014, 00:26   #463
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik snap dat negeren soms gestoeld kan zijn op onvoorwaardelijke liefde. Soms is dat simpelweg de meest ge?igende reactie. Volledig mee eens. Mits ieder moment maar weer opnieuw bezien wordt. En het geen standaardreactie wordt. Nah ja, zoiets... je begrijpt me wel....
Ook voor Renoir sta ik open. Ik probeer wel eens wat. Maar hij zit diep verscholen in zijn vesting.
Freerider is offline  
Oud 21 January 2014, 00:35   #464
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Ook voor Renoir sta ik open. Ik probeer wel eens wat. Maar hij zit diep verscholen in zijn vesting.
Maar geen enkele vesting is onneembaar....
Nadje is offline  
Oud 21 January 2014, 01:11   #465
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Maar dat is nog geen reden om zijn gedrag te imiteren.
Het voert te ver om nu hier het hele verhaal te vertellen maar je kunt me gerust geloven dat het niks met imitatie te maken heeft.
Vagebond is offline  
Oud 21 January 2014, 10:05   #466
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Verwijderd.
Vagebond is offline  
Oud 21 January 2014, 15:12   #467
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Verwijderd, verdwenen, het hemelruim voorbij, thuis.
Mars is offline  
Oud 21 January 2014, 17:51   #468
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Ja, ze laat emoties zien. Maar zodra je Vaagje aan haar veren raakt schrikt ze op en vliegt ze weg.
Dat zou geen probleem moeten zijn voor mensen die ogen in het hoofd hebben. Een confrontatie mbt jezelf kan een dergelijke reaktie geven. Wat dan in elk niet helpt is een omgeving waar de rest ook schrikachtig is, die dan vervolgens gaan meppen op degene die opgevlogen is en/of proberen die de mond te snoeren en aanverwante zaken, want diegene moet zich vervolgens eerst nog weer eens bezig gaan houden met de lakens gladstrijken ipv zich bezig te kunnen houden met zelfkennis mbt tot zichzelf. Het is allemaal wat kort door de bocht want e.e.a. zit wat subtieler in elkaar dan ik hier zo kort kan weergeven, maar goed...

Citaat:
Renoir laat ook vaak emoties zien. Ook al een punt van overeenkomst. En Vaag en ik zijn het er ook over eens dat Renoir gevoelloos is (veinst, want ook Renoir is niet gevoelloos)
Fijn dat je zo goed voor jezelf kan spreken Freerider en dat we het kennelijk eens zijn met elkaar....
Vagebond is offline  
Oud 21 January 2014, 17:58   #469
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Anderen kunnen dus nooit de oorzaak zijn dat jij je gevoelens niet durft te uiten. Anders gezegd: wie geen vriend kan ZIJN zal ook geen vrienden ontmoeten.
Dat is natuurlijk een lichtelijke vorm van bullshit Freerider. Binnen een gemeenschap hebben de verschillende individuen nu eenmaal invloed op elkaars gedrag via hun gedrag. Dat bepaald de beweging die de groep en/of het individu maakt binnen die groep, ongeacht wat die beweging dan mag zijn en/of vanuit welke energie die beweging komt.
Vagebond is offline  
Oud 21 January 2014, 18:12   #470
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Dat bedoel ik eigenlijk. Vaag haar afweer bestaat er uit om tot het gaatje te gaan. Als ze mij of jou op tilt laat staan dan kan ze alle gevoeligheden weer uit de weg gaan. Nou, moet ik zeggen dat ik Vaag wel kan leien. Op de een of andere manier hou ik wel van haar, maar de illusie dat ik ooit tot haar doordring heb ik niet.
fijn dat je het weer zo bij jezelf houdt Freerider. Mijn afweer bestaat helemaal niet uit tot het gaatje gaan, niets zou minder waar kunnen zijn. Het is omdat ik tot het gaatje ga dat mensen in mijn omgeving in de afweer gaan want die mensen hebben liever dat alles onder het kleed blijft zodat ze mooi weer kunnen blijven spelen, niet in de gaten hebbend dat hun spelletjes ondertussen nogal eens wat slachtoffers kan maken. Maar dat mag dan weer niet gezegd worden bladiebla ect want......we kennen de beschuldigingen ondertussen, we hebben er een boekje vol van.

Halleluja wat is het leven toch een heerlijk, we doen nog een rondje....
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.