Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 May 2013, 12:15   #461
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik heb geen mening over Advaita. Het is ook niet zo dat ik wat ik zie dat zich afspeelt in een hokje met een plakker Advaita plaats.
Je kritische noten, die ik overigens waardeer wanneer ze niet zijn ingegeven door sarcasme en selectief kijken, geven mij een andere inkijk.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 12:16   #462
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Scherp opgemerkt Niets, want Renoir is de belichaming van Advaita, lol
Ik begrijp dat ik niet de enige ben met inzicht? Doet me toch weer goed. Ja, mijn ego wil ook wat bevestiging, lol.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 12:17   #463
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dom gelul Renoir, Niets zag feilloos dat jou egootje aan net woord was. Maar Renoir vond dat dom gelul en niet toe point omdat Renoir zijn eigen ego ontkent.

Ik zag Niets zeer toe de point zijn, met excuses.....
Heerlijk?mijn ego groeit met meters tegelijk?dank je wel.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 12:18   #464
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Lijkt mij vooral je eigen interpretatie en wens te zijn Maria. Ik zag niks onoprechtst in de vraag van Niets. Wellicht zag jij de weerschijn van je eigen onoprechtheid in Niets zijn gezicht, zou zomaar kunnen toch...ik weet dat niet hoor Maria ik ben daarvoor te stom eigenlijk, lol
Ophouden nou hoor, mijn ego trekt het niet meer. Ik heb tegenwerking nodig.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 12:19   #465
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik zie jou weldegelijk ene Niets proberen in een keurslijf te drukken. Ik zie Niets zeer scherp waarnemen en bij jou een weigering met hem mee te kijken vanuit je eigen vooringenomenheid.

Maar goed wie ben ik.....

Ego ziet ego he Renoir, het perfecte excuus, tralalala, halleluja XXX
Ik val flauw?.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 12:26   #466
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wat ben je toch een komiek Renoir.....Ik waag te betwijfelen of Niets zich tegenover een overmacht geplaatst zag. ik denk eerder dat het jou wens is dat iets of iemand zich tegen overmacht geplaatst ziet staan......

Maar dan wie ben ik he....een blinde vink, WiNk
Als je weet dat je Niets bent, dan weet je ook dat de anderen Niets zijn. Ik stond dus tegenover een overmacht van?..helemaal niets?.lol.

Even serieus: dit bedoel ik nou. Ik probeer hier iets op gang te krijgen en dat is dat bewustwording alleen uit jezelf kan komen. Ik toon het supergrote ego van Renoir aan. Renoir zoekt bevestiging bij ons voor zn ego. En omdat dat niet lukt rakt ie gefrustreerd. dat mondde gisteren uit in die reactie met dat lachende mannetje. Dan mannetje wat hij plaatste?dat was ik...
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 12:28   #467
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Volgens mij klopt het niet wat je hierboven schrijft Niets. Een leven zonder Ego is heel goed mogelijk, alleen ego zegt van zichzelf dat een leven zonder hem niet mogelijk is, dat is tenminste mijn ervaring, maar ja wat zegt dat nu he WiNk
Dat is een schijn-leven. Aart zegt dat hij zonder ego leeft. En ik zie het regelmatig terugkomen bij hem. Hij heeft ook als mening dat ie geen mening heeft.

Ik noem dat kop in het zand steken. Het is zelfs zo dat het ontdekken "wat je werkelijk bent" niet eens mogelijk is zonder ego.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 12:33   #468
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Nou Niets,...je clan raakt steeds uitgebreider!
Ik trek het aan Hans. Je kan nog bijtijds op de wagen springen. Jij lijkt me wel een type wat uit onzekerheid de sterkste groep opzoekt.

Er is een probleem?er is helemaal geen "groep Niets". Ik bevestig Vagebond nu, maar zal hem als hij uit zn nek gaat kletsen of gaat trollen zoals jij niet sparen.

Vagebond ziet alleen wat ik zie. En dat doet me goed, dat betekent al weer een stukje verdieping. Als jij in de groep "verdieping" wilt, dan vind ik dat ok.
Maar de groep "Niets" bestaat uit niets?.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 12:37   #469
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir
Ergo eerst dient de weerstand van het prominent aanwezige ego te worden gebroken en wat je ziet is dat dat met egogeweld en weerstand gepaard gaat, niks meer dan dat.

Wat dacht je van je eigen ego? Wie dacht je dat dat lachende mannetje gisteren heeft geplaatst? Dat was helemaal je eigen ego hoor. Je schijnt het wel te weten, maar je handelt er niet naar. En waarom? OMDAT EGO ZICH ALTIJD MANIFESTEERT!

Maar je zit opgesloten in je eigen illusie, dus je ziet het niet meer.
Daarom ben jij een waarschuwing voor iedereen om niet naar Napels te gaan.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2013, 12:41   #470
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik probeer hier iets op gang te krijgen en dat is dat bewustwording alleen uit jezelf kan komen. Ik toon het supergrote ego van Renoir aan.
Is dat niet wat met elkaar in tegenstelling dan ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'Het verlichte etalage forum' Frog Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 71 22 August 2012 21:42
Gazelle/Sagnaar/Guido/Ben Rennie Waar gaat het hier verder ook nog over? 43 27 July 2011 23:03


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.