Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 January 2014, 18:52   #471
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

En toen? Ik heb het e.e.a. gesteld. Jij geeft er een reactie op. En wat nu?

Kennelijk bepaalt Renoir hier niet alleen de huisregels, maar ook 'onze' manier van reageren. Een machtig man. Zelfs als hij niet in de buurt is bepaald hij toch hoe jij en ik ons tegenover elkaar gedragen. En dat terwijl we (stop! ik)

En dat terwijl ik het er met mijzelf over eens ben dat Renoir maar wat geleerde lesjes eindeloos herhaalt. Als hij daadwerkelijk wat zou weten, dan zou hij dat in zijn gedrag wel laten zien.

Nah ja?voor het moment ben ik er wel weer even klaar mee. Maar wat ik zie gebeuren vind ik dan wel weer fascinerend. Dit forum is net de wereld in het klein. En dat met allemaal mensen die 'de wereld willen verbeteren'.

Yeah right.
Freerider is offline  
Oud 21 January 2014, 23:58   #472
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Kennelijk bepaalt Renoir hier niet alleen de huisregels, maar ook 'onze' manier van reageren. Een machtig man. Zelfs als hij niet in de buurt is bepaald hij toch hoe jij en ik ons tegenover elkaar gedragen. En dat terwijl we (stop! ik)
Als dat zo is laat je het zelf toe.
Ulla is offline  
Oud 22 January 2014, 00:19   #473
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
En toen? Ik heb het e.e.a. gesteld. Jij geeft er een reactie op. En wat nu?

Kennelijk bepaalt Renoir hier niet alleen de huisregels, maar ook 'onze' manier van reageren. Een machtig man. Zelfs als hij niet in de buurt is bepaald hij toch hoe jij en ik ons tegenover elkaar gedragen. En dat terwijl we (stop! ik)

En dat terwijl ik het er met mijzelf over eens ben dat Renoir maar wat geleerde lesjes eindeloos herhaalt. Als hij daadwerkelijk wat zou weten, dan zou hij dat in zijn gedrag wel laten zien.

Nah ja?voor het moment ben ik er wel weer even klaar mee. Maar wat ik zie gebeuren vind ik dan wel weer fascinerend. Dit forum is net de wereld in het klein. En dat met allemaal mensen die 'de wereld willen verbeteren'.

Yeah right.
Ik sprak in het algemeen mbt het elkaar beinvloeden als gevolg van gedrag, dus niet specifiek over onze grote aanvoerder.

In dit topic, een stukje terug, gaf je zelfs een prima voorbeeld met hoe die beinvloeding werkt.

Het voorbeeld (toevallig met als onderwerp onze grote aanvoerder):

Renoir die, volgens jou, de bokkenpruik op heeft ect. Vervolgens trekken jij en Sterre zich terug van het algemeen openbaar forum naar een chat met zijn tweeen. Maw jullie gedrag werd bepaald door Renoir's gedrag en mogelijk vice versa.

Snap je waar ik heen wil?

Ps:Natuurlijk spelen persoonskenmerken en aanverwanten mee mbt hoe iemand ergens al dan niet op reageert, en daar komt dan de wederzijdse mogelijkheid tot bewustwording om de hoek kijken...

Wijziging aangebracht door Vagebond op 22 January 2014 om 00:57.
Vagebond is offline  
Oud 22 January 2014, 00:54   #474
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Je zult eerst ZELF die onvoorwaardelijke Liefde moeten zijn voor je die bij een ander ontmoet.
Nou dat is wel heel strabant en een half verhaal wat je hier beweerd Freerider.

Stel ik ben die onvoorwaardelijke liefde, dan is het niet gezegd dat ik die ook per definitie bij de ander ontmoet. Het kan heel goed zijn dat ik in de vorm van die onvoorwaardelijke liefde toch een klap in mijn gezicht krijg vanwege allerlei oorzaken zoals verdriet, boosheid, machteloosheid, waanideeen ect die bij iemand spelen. Als onvoorwaardelijke liefde zijnde kan ik daar dan wel mee om gaan omdat ik als onvoorwaardelijke liefde kan zien wat de oorzaak is van de weerstand die ik ontmoet waardoor ik er op de juiste manier kan ontvangen cq op kan inspelen.

Wanneer onvoorwaardelijke liefde onvoorwaardelijke liefde ontmoet wordt het idd ander verhaal.

Daar tussen zitten nog de variant gedeeltelijke onvoorwaardelijke/voorwaardelijke liefde afhankelijk van waar je bent mbt je bewustwording/zijn/zelfkennis.

Dat is tenminste mijn ervaring WiNk
Vagebond is offline  
Oud 22 January 2014, 10:02   #475
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Als dat zo is laat je het zelf toe.
Dat klopt en dat ben ik dus niet van plan.
Freerider is offline  
Oud 22 January 2014, 10:06   #476
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht


Ik sprak in het algemeen mbt het elkaar beinvloeden als gevolg van gedrag, dus niet specifiek over onze grote aanvoerder.

In dit topic, een stukje terug, gaf je zelfs een prima voorbeeld met hoe die beinvloeding werkt.

Het voorbeeld (toevallig met als onderwerp onze grote aanvoerder):

Renoir die, volgens jou, de bokkenpruik op heeft ect. Vervolgens trekken jij en Sterre zich terug van het algemeen openbaar forum naar een chat met zijn tweeen. Maw jullie gedrag werd bepaald door Renoir's gedrag en mogelijk vice versa.

Snap je waar ik heen wil?

Ps:Natuurlijk spelen persoonskenmerken en aanverwanten mee mbt hoe iemand ergens al dan niet op reageert, en daar komt dan de wederzijdse mogelijkheid tot bewustwording om de hoek kijken...




Soms moet je je even terugtrekken van de 'boze buitenwereld'. In de echte wereld moet ik ook zien te dealen met allerlei storende invloeden. Ik wil die invloeden niet altijd 'zien'. Dan heb je even nodig om je innerlijk kompas terug te vinden. Dan is het zinnig om met gelijkgestemden terug te trekken.
Freerider is offline  
Oud 22 January 2014, 10:20   #477
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Ik vind het daarom wel interessant wat er gebeurd op een forum als dit.
Hoe gaan anderen om met storende invloeden?
Kijk?van een forum kan je zo weglopen. In de maatschappij niet.
Op een werkplek of vereniging kom je allerhande slag mensen tegen.
En daar zitten er zeker bij die de boel proberen te frustreren.
Vanwege 'ik wil aandacht' of jaloezie of whatever.

En hoe ga je daar mee om?
Freerider is offline  
Oud 22 January 2014, 11:22   #478
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Ik vind het daarom wel interessant wat er gebeurd op een forum als dit.
Hoe gaan anderen om met storende invloeden?
Kijk?van een forum kan je zo weglopen. In de maatschappij niet.
Op een werkplek of vereniging kom je allerhande slag mensen tegen.
En daar zitten er zeker bij die de boel proberen te frustreren.
Vanwege 'ik wil aandacht' of jaloezie of whatever.

En hoe ga je daar mee om?
Zakelijk blijven, negeren, humor, direct op aanspreken, zelf wel weggaan met al dan niet duidelijk maken waarom.Ligt een beetje aan die persoon en de situatie en de (on)mogelijkheden. En hoe zinnig het is om actie te ondernemen. Soms combinatie ervan. En ook al is het een forum, je kunt wel weglopen maar daarom hoef de frustratie niet per definitie daarom weg te zijn. In dat geval, zeker mijn eigen aandeel onderzoeken en wat ik kan doen. Of laten.
Ulla is offline  
Oud 22 January 2014, 12:21   #479
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Zakelijk blijven, negeren, humor, direct op aanspreken, zelf wel weggaan met al dan niet duidelijk maken waarom.Ligt een beetje aan die persoon en de situatie en de (on)mogelijkheden. En hoe zinnig het is om actie te ondernemen. Soms combinatie ervan. En ook al is het een forum, je kunt wel weglopen maar daarom hoef de frustratie niet per definitie daarom weg te zijn. In dat geval, zeker mijn eigen aandeel onderzoeken en wat ik kan doen. Of laten.
Ja, dat is de weg er in vinden. Het zal voor iedereen wel wat verschillend zijn, we hebben immers allemaal ons eigen karakter.
Freerider is offline  
Oud 22 January 2014, 13:34   #480
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Soms moet je je even terugtrekken van de 'boze buitenwereld'. In de echte wereld moet ik ook zien te dealen met allerlei storende invloeden. Ik wil die invloeden niet altijd 'zien'. Dan heb je even nodig om je innerlijk kompas terug te vinden. Dan is het zinnig om met gelijkgestemden terug te trekken.
Je komt hier om elkaar en jezelf behulpzaam te zijn ZELFkennis op te doen.
Al het andere is een vlucht uit je akelige ego gecentreerde werkelijkheid.
Rennie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.