Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Bekijk resultaten enquête: Goed draadje?
Ja 1 50,00%
Nee 1 50,00%
Aantal stemmers: 2. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 July 2012, 02:51   #471
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Mij best als dat u oplucht danwel vreugde schenkt.[...]
Ok?.... Ik heb het door... ik was hier niet van op de hoogte.
__________________
AdMajoremDeiGloriam
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 17 July 2012, 06:48   #472
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Nu vergeleek onze eminente administrator - waarover ik, nondedju, verder geen kwaad woord wil horen! - sommigen van ons met 'kakelende kippen', waarbij hij ook mij persoonlijk verzocht deze 'status' aan te nemen, als mij dat beliefde.
Alle gekheid op een stokje, maar ik weet waarover ik spreek.
Op gebied van veiligheid wordt het een heikele situatie, als geregistreerde leden zich beginnen te misdragen.
Dit is mij onlangs op een ander forum, waar ik schrijf, overkomen.
Iemand van de andere leden, die mijn ironische - en ja, soms wel erg sarcastische opmerkingen - niet meer kon hebben, is er in geslaagd om mijn wachtwoord te kraken. Dat was niet moeilijk, want in mijn onschuld had ik het wachtwoord dat ik vijf jaar geleden gebruikte - een simpele voornaam van vijf letters - nooit gewijzigd. (Wat dat betreft, wil ik nog melden, dat mijn schoonzoon, een IT-er van hoge opleiding, mij verteld heeft dat er programmaatjes zat te downloaden zijn van het web waarmee je zelfs ingewikkelde wachtwoorden kunt kraken. Oa studenten gebruiken dat om gratis te kunnen 'piraten' op de wireless van iemand anders.)
De onverlaat in kwestie was onder mijn naam ingelogd en had onder een bericht van mij, waaronder een foto stond van Paul Davies, die foto gewist en vervangen door een zeer kwetsende afbeelding aan mijn adres.
Ik heb dit forum inmiddels voorgoed verlaten.
Ik wil maar zeggen: het kan! Malafide medeleden kunnen je dus het makkelijkst pesten. En als ze onder jouw naam je profiel openen hebben ze alles!
Niet te verwonderen dat ik een beetje kakelde, mon cher administrateur.


__________________
AdMajoremDeiGloriam
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 17 July 2012, 08:23   #473
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Nu vergeleek onze eminente administrator - waarover ik, nondedju, verder geen kwaad woord wil horen! - sommigen van ons met 'kakelende kippen',
Ei, ei, kwade woorden daargelaten, wellicht sloot EA zichzelf niet uit van t pluimvee ?
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 17 July 2012, 09:00   #474
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Ik heb dit forum inmiddels voorgoed verlaten.
Vanwege een eigen gebrekkig wachtwoord ?

Krakers zijn zeer gevraagd om de zwakke plekken in de verdediging van internetsites van organisaties op te zoeken en zullen zich meer en meer ontwikkelen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 July 2012, 09:01   #475
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Ei, ei, kwade woorden daargelaten, wellicht sloot EA zichzelf niet uit van t pluimvee ?
Inderdaad ik zie mij daarvan niet uitgesloten.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 July 2012, 09:57   #476
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Nu vergeleek onze eminente administrator - waarover ik, nondedju, verder geen kwaad woord wil horen! - sommigen van ons met 'kakelende kippen', waarbij hij ook mij persoonlijk verzocht deze 'status' aan te nemen, als mij dat beliefde.
Alle gekheid op een stokje, maar ik weet waarover ik spreek.
Op gebied van veiligheid wordt het een heikele situatie, als geregistreerde leden zich beginnen te misdragen.
Dit is mij onlangs op een ander forum, waar ik schrijf, overkomen.
Iemand van de andere leden, die mijn ironische - en ja, soms wel erg sarcastische opmerkingen - niet meer kon hebben, is er in geslaagd om mijn wachtwoord te kraken. Dat was niet moeilijk, want in mijn onschuld had ik het wachtwoord dat ik vijf jaar geleden gebruikte - een simpele voornaam van vijf letters - nooit gewijzigd. (Wat dat betreft, wil ik nog melden, dat mijn schoonzoon, een IT-er van hoge opleiding, mij verteld heeft dat er programmaatjes zat te downloaden zijn van het web waarmee je zelfs ingewikkelde wachtwoorden kunt kraken. Oa studenten gebruiken dat om gratis te kunnen 'piraten' op de wireless van iemand anders.)
De onverlaat in kwestie was onder mijn naam ingelogd en had onder een bericht van mij, waaronder een foto stond van Paul Davies, die foto gewist en vervangen door een zeer kwetsende afbeelding aan mijn adres.
Ik heb dit forum inmiddels voorgoed verlaten.
Ik wil maar zeggen: het kan! Malafide medeleden kunnen je dus het makkelijkst pesten. En als ze onder jouw naam je profiel openen hebben ze alles!
Niet te verwonderen dat ik een beetje kakelde, mon cher administrateur.

ach Ja Mara, dat zijn dingen die gebeuren. Er is bv ook veel achterkamertjes gelul waar groepjes mensen afspraken met elkaar maken over hoe zij bepaalde personen, die zij niet moeten omdat zij bv dingen zeggen of houding hebben die hen niet aanstaat, zullen gaan benaderen in het kader van wegtreiteren. Dat gebeurd zelfs op bewustwordingsfora maar dan valt dat soort van gedrag onder het bewustwordingskader en offeren de treiteraars zich in feite op voor de ander, tenminste dat is zoals ik het zie. Wij gaan altijd uit van de posittieve bedoelingen al wil dat niet zeggen dat zo'n groepje ook altijd positieve bedoelingen heeft richting de figuur die zij niet moeten, al zullen zij daar zelf misschien anders over denken.

En weet je wat het meest grappige is; je kan er niks mee want je kunt 1. het gekonkel is niet te bewijzen dus kunnen dat soort van personen gewoon hun gang gaan vooral wanneer de beheeerder van zo'n forum erbij betrokken is. En 2. De wetenschap voegt niet echt iets toe ter verbetering van de negatieve situatie waar iemand in zit.

Tja fora het is net het wilde westen, hoe dichter bij het vuur hoe wilder het wordt .
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 17 July 2012, 10:28   #477
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond
Tja fora het is net het wilde westen, hoe dichter bij het vuur hoe wilder het wordt .
Het verwordt zo gemakkelijk tot een roddelclubje.
Uiteindelijk wordt iemand het beu en stopt er mee. Dat heet 'forum-moeheid'.
De drijfveer om te blijven schrijven, ondanks alles, is meestal eenzaamheid.
Dat weet ik maar al te goed. En dan ben je bereid om er veel bij te nemen.
Maar als men je daadwerkelijk begint te pesten is het onhoudbaar. Ik heb dat nu eens aan den lijve ondervonden. Zeer leerzaam en ik heb ervoor gekozen het canaille en het schoelje achter me te laten. Terug vechten haalt je spirituele niveau ontzettend naar beneden.
Ik probeer een uitlaatklep te creëren voor mijn communicatie- en schrijfdrift door een blog te maken... Maar dan ben je al gauw de eenzame die roept in de woestijn.
__________________
AdMajoremDeiGloriam
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 17 July 2012, 10:32   #478
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Het verwordt zo gemakkelijk tot een roddelclubje.
Uiteindelijk wordt iemand het beu en stopt er mee. Dat heet 'forum-moeheid'.
De drijfveer om te blijven schrijven, ondanks alles, is meestal eenzaamheid.
Dat weet ik maar al te goed. En dan ben je bereid om er veel bij te nemen.
Maar als men je daadwerkelijk begint te pesten is het onhoudbaar. Ik heb dat nu eens aan den lijve ondervonden. Zeer leerzaam en ik heb ervoor gekozen het canaille en het schoelje achter me te laten. Terug vechten haalt je spirituele niveau ontzettend naar beneden.
Het verkrijgen van inzichten, zie daar de verdiensten van forumactiviteiten.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 July 2012, 12:13   #479
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir
Het verkrijgen van inzichten, zie daar de verdiensten van forumactiviteiten.
Maar om 'in te zien' dat mensen elkaar graag de duvel aan doen heb je geen forum nodig!
__________________
AdMajoremDeiGloriam
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 17 July 2012, 13:15   #480
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Maar om 'in te zien' dat mensen elkaar graag de duvel aan doen heb je geen forum nodig!
Ik zie er hier zo velen die in een kramp schieten en menen zich te moeten verdedigen tegen de behulpzaamheid van anderen om het (voor deze ene keer ook eens) vanuit een ander perspectief te zien. De liefde die ook waarneembaar is indien het verdedigingsmechanisme niet onmiddellijk in werking zou zijn getreden niet ondergesneeuwd.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'Het verlichte etalage forum' Frog Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 71 22 August 2012 21:42
Van het (vroegere) Byron Katie forum Renoir Byron Katie 11 7 March 2012 08:52


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.