Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 July 2013, 18:17   #481
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Even je een geheim verklappen: ben zo blij dat mijn tekst veranderd is, bij vorige tekst : ''Heeft een mintgroen broekje aan.'' had ik zo een beeld van lingerie bij.
Deze tekst nu in mijn Avatar, is net anders. Wat een woord niet kan doen, he?
Ben heel gevoelig voor woorden, en heb snel beelden bij(soms beeld ik me in uiteraard.. maar tja.. dat heb je met een rijke fantasie..)..
Ken je dat?
Mihaela is offline  
Oud 12 July 2013, 18:19   #482
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

en nog iets: Als ik me 'speels' voel, ben ik helemaal geen 49 jaar, maar 20 of max 30.
Gek is het, hoe een mens in het gevoel niet echt verouderd (Mits als de persoon nooit jong is geweest in het gevoel..)..
Mihaela is offline  
Oud 12 July 2013, 18:29   #483
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Maar goed, je hebt andere dingen aan je hoofd op dit moment, en ik zit maar te ratelen over mijn ... van alles en nog wat..
Mihaela is offline  
Oud 12 July 2013, 18:37   #484
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Even een kaarsje branden voor een goede kennis van ons, een lieve meid, die op dit moment in een kliniek zit en bij wie ik dadelijk op bezoek wilde gaan, maar heb haar zojuist gebeld dat ik langs wilde komen en het ging vandaag juist heel slecht met haar en ze wilde geen bezoek. Voor haar dit kaarsje om haar te laten weten dat ze niet alleen is .

Voor jou Y.

De afbeelding van het kaarsje is helaas niet gelukt om te plaatsen. Ik denk het kaarsje erbij. En ik stuur je liefdevolle energie. Wie doet ermee?

Van harte.
Ulla is offline  
Oud 12 July 2013, 20:05   #485
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Even je een geheim verklappen: ben zo blij dat mijn tekst veranderd is, bij vorige tekst : ''Heeft een mintgroen broekje aan.'' had ik zo een beeld van lingerie bij.
Deze tekst nu in mijn Avatar, is net anders. Wat een woord niet kan doen, he?
Ben heel gevoelig voor woorden, en heb snel beelden bij(soms beeld ik me in uiteraard.. maar tja.. dat heb je met een rijke fantasie..)..
Ken je dat?
Ja, dat ken ik. Mijn fantasie kent ook geen grenzen.
Nadje is offline  
Oud 12 July 2013, 20:41   #486
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Even een kaarsje branden voor een goede kennis van ons, een lieve meid, die op dit moment in een kliniek zit en bij wie ik dadelijk op bezoek wilde gaan, maar heb haar zojuist gebeld dat ik langs wilde komen en het ging vandaag juist heel slecht met haar en ze wilde geen bezoek. Voor haar dit kaarsje om haar te laten weten dat ze niet alleen is .

Voor jou Y.

De afbeelding van het kaarsje is helaas niet gelukt om te plaatsen. Ik denk het kaarsje erbij. En ik stuur je liefdevolle energie. Wie doet ermee?

Ik doe mee, het is onderweg.
Freerider is offline  
Oud 12 July 2013, 20:47   #487
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Ik doe mee, het is onderweg.
Mooi. Dankjewel Niets.
Nadje is offline  
Oud 12 July 2013, 20:48   #488
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Van harte.
En jij ook bedankt Ulla.
Nadje is offline  
Oud 22 July 2013, 22:01   #489
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard Even verplaatst naar hier /advaita

Citaat:
Bevrijding van wensen en verlangens en daarmee bevrijding uit het rad van wedergeboortes wordt moksha genoemd. De kennis die in de mahāvākyas opgesloten ligt, kan dit bewerkstelligen. Moksha is eigenlijk bevrijd zijn van onjuiste kennis. Die onjuiste kennis is de overtuiging dat het individu een wezen met beperkingen is. Bevrijding van die overtuiging heeft oneindig geluk en tevredenheid tot gevolg. De mens die deze kennis realiseert, wordt een jivanmukta of een j?āni genoemd.
Bovenstaande even naar mijn eigen draadje verplaatst uit technisch verhaal o.i.d. Voordat Rennie begint te mopperen dat ik zijn advaitahoekje zit te vervuilen en hoewel dat geenszins mijn intentie is, neem ik toch maar even het zekere voor het onzekere....leuke uitspraak btw.......ik wil hierover gewoon vrijuit hardop kunnen denken/filosoferen...vandaar...

De overtuiging een wezen/individu met beperkingen te zijn, is een diepgewortelde conditionering. Van die overtuiging bevrijd te raken, is inderdaad fantastisch. Zien/beseffen dat je een vat vol mogelijkheden bent, een potentieel aan mogelijkheden, die feitelijk onbegrensd zijn, is een geweldig proces. Ik noem het proces omdat het gaande is. Gaande in de zin dat het steeds helderder wordt, dat ieder spoortje van twijfel steeds verder wordt gewist, dat de enige die beperkingen kent en creëert, niemand minder dan jij zelf bent. En er ook niemand anders is die kan doen inzien dat het anders is. Dat is het mooie. Je (we) hebt het zelf in de hand. Dat is inderdaad geweldig. En hoe meer je daarop afgestemd raakt, hoe meer je verlangens vervuld worden. Omdat alles (al) goed is. En je het ziet bewegen in de richting van vervulling van jouw verlangens. Schitterend. Dat moet gezegd. Ik heb wat moeite met al die Indiase termen. Je moet er inderdaad al een woordenlijst bij geven. Waarom? Wat maakt het uit hoe iemand genoemd wordt die dit soort zaken realiseert? Daarin schuilt m.i. dan weer het gevaar het zo bijzonder te (willen) maken. Alsof het slechts is weggelegd voor de happy few. En dat terwijl het voor iedereen is. En waarom dan nog de behoefte om mensen in hokjes te plaatsen? Als er iets beperkend is.......maar goed...dit zijn zo mijn overpeinzingen bij al die technische verhalen....
Nadje is offline  
Oud 22 July 2013, 22:04   #490
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

En heb jij die overtuiging dat je een wezen met beperkingen bent al terzijde geschoven, Nadje?
Freerider is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.