Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 February 2018, 00:17   #481
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Als mens wil je weten waar je aan toe bent. Om dat weten gaat gedegen zelfonderzoek.

Wij hebben het al een keer gehad over gebruik en aanwijzingen in verband met gedegen zelfonderzoek. Het doorzien van ego is de vermindering van wat het ik weet tot wat dat weten is.

De aanwijzing is dat elke mens het "doorzien-van-ego" voor eigen rekening doet en de reductie van het eigen weten uitvoert, er de verantwoordelijkheid voor neemt.
Er is geen zienswijze noch een gebruiksaanwijzing om ego te verminderen tot wat het is. Wat je wel hebt is gevoel voor onmiddellijkheid. Dat gevoel is de werkelijkheid voor het gedegen zelfonderzoek. Dat gevoel in waarheid ontdekken is werkelijkheid voor de individuele mens.

Het zelfrealiseren is geen wijze van zien noch van waarnemen maar is het gevoel voor wat-is in zijn volledigheid en totaliteit opmerken als beschikbaarheid zonder voorwaarden.
Het was mij al helder, en de aanwijzingen breng ik in praktijk. Ik raakte er niet door in verwarring, maar ik blijf nog wel even goed alert. Voor mij leek het in praktijk (uiting) een miniem verschil, maar het wordt wel opgemerkt. Het een of ander begreep ik inhoudelijk uit jullie conversatie niet. Vandaar
dat ik nu mijn vraag erover stelde, ik heb even afgewacht.

Bedankt voor je toelichting, Nowee en lekker slapen voor straks.

Wijziging aangebracht door Ulla op 20 February 2018 om 00:45.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 February 2018, 00:27   #482
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
@Nowee: Het was mij al helder, en de aanwijzingen breng ik in praktijk.
Intelligente dame ben jij, in staat om Nowee's aanwijzingen in de praktijk te brengen en dus te realiseren.
Ik heb zijn toelichting van daarnet 3x gelezen en weet alweer niet meer wat ik gelezen heb...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
@Nowee: Ik raakte er niet door in verwarring, maar ik blijf nog wel even goed alert.
...
Bedankt voor je toelichting
Wacht tot je de toelichting van ziener in reactie op Nowee één van de dagen leest. Dan zie je daar weer waarheid in.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 February 2018, 00:34   #483
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
... en lekker slapen voor straks.
een goê nacht !
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 20 February 2018, 00:35   #484
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
ja maar, stop jij dan met schrijven dan heb ik niets meer om op te reageren!
Of dacht je soms dat ziener en Nowee jouw "gaan jullie het nu over verschillende zienswijzen hebben?" persoonlijk gaan beantwoorden?
Dan is dan niet zo, ze zijn druk met elkaar bezig.
edit (wel dus, Nowee...)
Het reageren is het punt niet. Die dingen die je zegt zeggen mij niets en ze interesseren mij niet. We hebben even met elkaar zitten dollen, toen had ik het een of ander nog niet door. Een wereld van verschil ..en die krijg je niet door aan iemands lippen te hangen. Dat maakt dat we nog maar weinig hier met elkaar kunnen uitwisselen. Als dat zo is dan is dat zo. Ik zet zelden dikke strepen sommige dingen gaan vanzelf zijn gang. En wie weet is het morgen weer heel anders. We merken het vanzelf.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 February 2018, 00:40   #485
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
@Katerie: Het reageren is het punt niet. Die dingen die je zegt herken ik niet en ze interesseren mij niet.
Maakt mij niet uit wat jij herkent, interesseert in mijn schrijven of niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
We hebben even met elkaar zitten dollen, toen had ik
het een of ander nog niet door.
Wat heb je nou wel door, dat Nowee waarheid spreekt en ik niet?
Wat dan met ziener?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Een wereld van verschil ..en die krijg je niet door aan iemands lippen te hangen.
Door wat wel?
ah ja, door gedegen zelfonderzoek te doen.
Weet je inmiddels al 'wat' je bent dan?
Want daarover gaat het uiteindelijk op dit forum.
Elk bezoeker die dank zij de aanwijzingen van de autoriteiten op dit forum te weten komt 'wat' hij is wordt een deel van de beweging die het tij gaat doet keren.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 February 2018, 08:26   #486
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Nee, ik begrijp het niet, gelukkig!!
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 February 2018, 09:49   #487
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Was het niet Iona die inzag dat bevestigen enkel toont dat er nog iets is dat bevestiging nodig heeft (ofzoiets)? Mooi!
Toch dat is het niet alleen. Soms blijft er niets anders over dan een icoontje.
In het geval van een enkeling hier word ik blij als het een direct herkennen van waarheid is. Daar komt verder geen denken en woorden aan te pas.
Iona is offline   Met citaat reageren
Oud 20 February 2018, 09:58   #488
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Maakt mij niet uit wat jij herkent, interesseert in mijn schrijven of niet.
Dat vind ik jammer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Wat heb je nou wel door, dat Nowee waarheid spreekt en ik niet?
Wat dan met ziener?.
Waarom wil je dat weten dan? Als ik hier het een of ander over zeg, vrees ik dat dat weer een eigen leven gaat leiden. Je geeft zelf aan dat je hier alleen maar voor de lol bent. Ik begrijp zelf niet wat daaraan lollig is mensen te willen weerhouden aan waarheidsvinding te doen. In feite verstoor je de boel gewoon en laat je mensen niet hun eigen ding doen. Waarom doe je dat, wat vindt je zo belangrijk daarin dat je dat niet kunt laten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Door wat wel?
ah ja, door gedegen zelfonderzoek te doen.
Weet je inmiddels al 'wat' je bent dan?
Want daarover gaat het uiteindelijk op dit forum.
Elk bezoeker die dank zij de aanwijzingen van de autoriteiten op dit forum te weten komt 'wat' hij is wordt een deel van de beweging die het tij gaat doet keren.
Dat tij keren lijkt nogal een issue. En idd wat Iona hieronder zegt, bij jezelf beginnen zonder aan (grote) doelstellingen te denken. Dat verstoort het proces van bewustwording(waarheidsvinding) alleen maar als je daar niet bewust van bent. Dus gewoon je geraaktheid daarin te willen, vervolgens onderzoeken en dus telkens beginnen bij het begin.

Op dit forum is het praktisch gezien de uitnodiging te onderzoeken je (ego) denken te willen zien en dat wat er er achter zit. Niet om zonder enige nut te roepen, ik weet wat ik ben, ik weet wat ik ben. Dat is een beetje van het zelfde zelfde als iemand in je vriendenkring ik roept...ik kan het al ik kan het al ...en zelf moet je nog beginnen te stemmen... (als je een instrument wilt leren spelen).

Zolang ik er soms nog over denk denk ik er nog over na. Ik denk niet dat ik het al voor de 100 procent heb gerealiseerd. Iets doorhebben en overtuigd zijn het te weten en het in zijn totaliteit waarmaken zijn twee verschillende dingen. Als je daar een maatstaf voor gaat hanteren ben je ook niet meer bezig met waarheidsvinding. Ik zie wel een wereld van verschil in betrekking tot bv. situaties waar ik eerst nog wel in mijn gevoel mee liet sleuren. Dat gebeurt nu niet meer. Dat wat gezien kan worden laat zich zien.

En nogmaals, wil je het zelf weten moet je het zelf doen. Het is niet voor te doen.

Wijziging aangebracht door Ulla op 20 February 2018 om 13:59.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 February 2018, 10:14   #489
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard het eigen tij

Dit forum is uitermate geschikt voor diegenen die het eigen tij willen keren zonder verdere doelstelling. Ik bedoel het tij keren voor jezelf, te beginnen bij jezelf zonder al met uitkomsten bezig te zijn. Wat het verder doet doet het uit zichzelf.
Dus geen geschikt forum voor diegenen die dat niet willen.
Iona is offline   Met citaat reageren
Oud 20 February 2018, 10:35   #490
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Dit forum is uitermate geschikt voor diegenen die het eigen tij willen keren zonder verdere doelstelling. Ik bedoel het tij keren voor jezelf, te beginnen bij jezelf zonder al met uitkomsten bezig te zijn. Wat het verder doet doet het uit zichzelf.
Dus geen geschikt forum voor diegenen die dat niet willen.
Mooi gezegd, Iona. Je moet hoe dan ook bij jezelf beginnen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
Ander Begin, Doorpakken, Doorzien, Ego, Keerpunt


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
FAQ rond gedegen zelfonderzoek gevraagd. Puppetji Forum; regels, vragen, idee 22 18 December 2014 23:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.