Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 July 2013, 10:29   #481
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dus tot de volgende aanvaring maar weer
Jij hebt het steeds over aanvaring. Alleen ego's kunnen botsen toch? Ik ervaar in de communicatie met jou eerder een voortdurend langs elkaar heen praten, dat is dan ook de reden dat ik nog maar zelden op je reageer. Vandaar mijn suggestie om jouw klaarblijkelijke onbedwingbare drang om op mij te reageren, maar eens te onderzoeken. Maar ja, jij hebt je onderzoek afgerond, dus dat gaat 'm niet worden, denk ik.
Nadje is offline  
Oud 1 July 2013, 10:55   #482
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja en daar heb ik geen interesse in want het is te gevarieerd te complex. Ik hoef niet de naam, de oorsprong en het karakter van ieder plantje en van elk dier te weten om de natuur te kunnen genieten. Wist je trouwens dat dat een ego trekje is de wereld te willen beheersen. Van elkaar alles te willen weten om zelf gekend te willen worden in het mens zijn ?

Niemand ervaart hetzelfde dus feitelijk is het maar plaatsvervangend dat je dat kunt ervaren. Wat heb je er aan als ik je vertel hoe honing smaakt ?
Het is fascinerend wat er allemaal in je kan ontstaan, hoe zich dat afwikkelt, welke emoties zich daarbij voordoen maar op een gegeven moment dan weet je wel hoe dat werkt. Het zijn ook niet de meest wezenlijke menselijke vragen.

Ja zo kun je je hele leven wel bezig blijven de innerlijke wereld in overeenstemming te brengen met de uiterlijke. Het is maar waar je je mee ledig wilt houden.

Ik wilde eerst weten 'wat' ik ben en zie de verschijnselen nu anders dan voorheen.
Het vetgedrukte voorbeeld in de praktijk ondergaan is een wereld van verschil en maakt dit duidelijk. De controle willen houden over wat je ziet en meemaakt. Vooral als je de namen niet weet merk je dat, anders valt het niet eens op. Zo ben je eraan "gewend". In die zin is het juist bevorderlijk wat vaker iets niet te kennen of weer vergeten te zijn.
Ulla is offline  
Oud 1 July 2013, 11:24   #483
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Kan er hier wellicht ook sprake zijn van het verlichten van de psyche?

Is daar het zelf onderzoek naar?

Daar dat van geen enkele betekenis heeft, in onderzoek naar onbegrensd ondefinieerbaar Bewustzijn.

Enkel ter verlichting van een menselijk bestaan?

Dit niets afdoende van je vraag aan Renoir, enkel een spontaan Zien.
Je vraag is onbeantwoord gebleven. Je kunt trouwens beter eerst een stukje van hetgeen waar je vraag op betrekking heeft quoten, dat reageert wat makkelijker.

Het slot van de dialoog met Mihaela was dat ze graag wil blijven stilstaan bij de bedwelmende witte wilde rozen van de rozenstruik die ze zegt te zijn. Daar is waar de meeste mensen in het zelfonderzoek stranden, blijven hangen in de verschijnselen.

Want je komt in een gedegen onderzoek de meest schitterende verschijnselen tegen. De voorzienigheid wil niets liever dan je helpen vinden wat je bent maar dat houdt evenzo vele verleidingen in vanwege al het moois dat er onderweg te zien is.

Daarom schreef ik al eerder 'het moet je meest innige wens zijn om te weten te komen 'wat' je bent', anders bezwijk je onderweg voor de verleidingen.
Rennie is offline  
Oud 1 July 2013, 11:32   #484
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het vetgedrukte voorbeeld in de praktijk ondergaan is een wereld van verschil en maakt dit duidelijk. De controle willen houden over wat je ziet en meemaakt. Vooral als je de namen niet weet merk je dat, anders valt het niet eens op. Zo ben je eraan "gewend". In die zin is het juist bevorderlijk wat vaker iets niet te kennen of weer vergeten te zijn.
Ja dat is wat ik noem tegen je perceptie aankijken in plaats van zien wat er is.
Rennie is offline  
Oud 1 July 2013, 11:44   #485
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Jij hebt het steeds over aanvaring. Alleen ego's kunnen botsen toch? Ik ervaar in de communicatie met jou eerder een voortdurend langs elkaar heen praten, dat is dan ook de reden dat ik nog maar zelden op je reageer. Vandaar mijn suggestie om jouw klaarblijkelijke onbedwingbare drang om op mij te reageren, maar eens te onderzoeken. Maar ja, jij hebt je onderzoek afgerond, dus dat gaat 'm niet worden, denk ik.
Wanneer meningen met elkaar botsen wordt dat een aanvaring genoemd. Maar je wilt kennelijk graag dat de drager van de mening ego is. Om te kunnen beoordelen of er sprake is van ego moet je toch echt eerst de aard van ego kennen.

Ego wil altijd iets, bijvoorbeeld z'n gelijk halen of iets dergelijks, maar of dat het geval is dat kun je niet beoordelen. Je hebt het zelfonderzoek niet gedaan dus de motivaties van je ego die ken je niet. Dan zijn we, wat mij betreft, ook al gelijk weer uitgepraat.
In filosoferen daarover gevoel ik weinig lust.

Mijn belangstelling geldt de mensen op het forum van de juiste informatie voorzien en als er iemand 'in blaue hinein (want onderzoek is er niet naar gedaan)' beweerd dat er geen betere manier is om zelfonderzoek te doen dan reageer ik. Zo simpel.

Ego voelt naast ergernis ook streling in de belangstelling te staan, bij jou is soms het eerste en soms het tweede het geval, je bent er de speelbal maar vindt dat niettemin wel prettig. Je bent dol op de golven dus zelfonderzoek zul je niet doen.
Rennie is offline  
Oud 1 July 2013, 12:26   #486
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wanneer meningen met elkaar botsen wordt dat een aanvaring genoemd. Maar je wilt kennelijk graag dat de drager van de mening ego is.
Nee, dat waren jouw woorden. Dat alleen ego's kunnen botsen. Je draait de zaken weer eens om.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Mijn belangstelling geldt de mensen op het forum van de juiste informatie voorzien en als er iemand 'in blaue hinein (want onderzoek is er niet naar gedaan)' beweerd dat er geen betere manier is om zelfonderzoek te doen dan reageer ik. Zo simpel.
Zo simpel was het niet, want dat was niet waar je in eerste instantie op reageerde. Maar je bent er een ster in om de woorden zo te draaien als het jou uitkomt. Ik ga daar geen energie meer in steken.
Nadje is offline  
Oud 1 July 2013, 13:12   #487
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Nee, dat waren jouw woorden. Dat alleen ego's kunnen botsen. Je draait de zaken weer eens om.

Zo simpel was het niet, want dat was niet waar je in eerste instantie op reageerde. Maar je bent er een ster in om de woorden zo te draaien als het jou uitkomt. Ik ga daar geen energie meer in steken.
Verdraaien, verdraaien, ik ben in de war met een later moment in de discussie waar het er om ging dat er geen manier (die beter of slechter is dan een andere) van je waar ik me in mengde. Ik heb even terug gelezen en mijn insteek in deze discussie ging inderdaad om iets anders. Mijn aanvankelijke insteek was dat ik je halfslachtige wijze van zelfonderzoek doen bekritiseerde waarop weer eens de zoveelste volstrekt zinloze discussie ontstond.
Rennie is offline  
Oud 1 July 2013, 13:47   #488
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Verdraaien, verdraaien, ik ben in de war met een later moment in de discussie waar het er om ging dat er geen manier (die beter of slechter is dan een andere) van je waar ik me in mengde. Ik heb even terug gelezen en mijn insteek in deze discussie ging inderdaad om iets anders. Mijn aanvankelijke insteek was dat ik je halfslachtige wijze van zelfonderzoek doen bekritiseerde waarop weer eens de zoveelste volstrekt zinloze discussie ontstond.
Dat wil nog wel eens gebeuren als je iemand, zij het dan als aanname gebracht, een vraag stelt. Dat die ander daar antwoord op geeft. In feite zeg ik hetzelfde als jij. Na het doen van "mijn" zelfonderzoek ben ik de verschijnselen anders gaan zien en de verschijnselen zijn het probleem niet (meer). Dus het door jouw gesuggereerde mieren en martelen is helemaal niet (meer) aan de hand. Maar stel je toch eens voor dat ik tot dezelfde bevindingen gekomen ben als jij en dat we het eigenlijk eens zijn? Dan zou discussie pas echt zinloos zijn. En dus verkies je het je bezig te houden met mieren en martelen. Sorry schat, dan heb je aan mij een verkeerde. Zoek iemand anders voor je spelletjes.
Nadje is offline  
Oud 1 July 2013, 16:54   #489
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht

Het slot van de dialoog met Mihaela was dat ze graag wil blijven stilstaan bij de bedwelmende witte wilde rozen van de rozenstruik die ze zegt te zijn. Daar is waar de meeste mensen in het zelfonderzoek stranden, blijven hangen in de verschijnselen.
Wat je hierboven schrijft klopt niet Renoir.


Hierbij heb ik voor jou het einde van ons gesprek bijgehaald.
Zoals je kan lezen, staat er niet dat ik dat dat graag doe, maar dat ik gevoelig voor ben.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je blijft al hangen bij je bedwelmende witte wilde rozen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja klopt, ben gevoelig voor..
Mihaela is offline  
Oud 1 July 2013, 17:04   #490
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ik heb een andere avatar gezocht, je kan helaas op dit formaat niet meet lezen wat er op het boek staat. Titel van het boek is, wijsneus uit op onderzoek, schrijver Esradha .
Als dat niet toepasselijk is, weet ik ook niet meer..
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.