Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 July 2013, 17:14   #41
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Toch heb ik wat aan de reactie van Ietsepietsje. Ik denk dat ik inderdaad te krampachtig doe over dat ego. Dank voor je opmerking in die richting, Ietsje! Dat het vervolgens 'appeltje-eitje' zal zijn, dat betwijfel ik. Maar er wat minder moeilijk over doen zal mij helpen.

Ik observeer, en probeer 'ego-dingen' te onderscheiden in dat wat ik voel, doe, denk.
Als je je er goed bij voelt kan en mag je best ego observeren. Maar ik lees in #1 een onzinnige vraag die je aan jezelf stelt. Daar kan ook alleen maar een onzinnig antwoord aan jezelf op volgen.

Of naar de kapper gaan ego is, is een onzinnige vraag. Zou je niet gaan, dan heeft de kapper geen klandizie. En als iedereen zo denkt, dan gaat de man/vrouw failliet. Zo een vraag aan jezelf stellen helpt je geen milimeter verder in je zelfonderzoek.

Ik heb het vaak over onvoorwaardelijke Liefde. Dat ben je zelf en je zou ook onvoorwaardelijke Liefde voor jezelf moeten voelen. Hoe kan je Liefde voor een ander voelen als je dat niet voor jezelf voelt?!? Dus verwen jezelf door naar de kapper te gaan en laat aan je partner, vriend, man of whatever zien hoe mooi je bent.

En aan dat ego ontsnappen lukt je toch niet. Misschien probeer je je hier wel voor te doen als iemand die een klein ego heeft om zo een 'goede indruk' op ons te maken. Dat zou juist een uiting van ego zijn! Laat gewoon zien wie je bent, want de meesten hier trappen toch niet in dat praatje van 'egoloos zijn'.
Dat bestaat immers helemaal niet.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 10 July 2013, 17:39   #42
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja natuurlijk heb je, heeft ego, er wat aan. Ego wil bevredigd worden met een nieuwe haardracht en nieuwe zomerbroeken wanneer het chagrijnig is.
Wanneer van ego ge?ist wordt dat het zelfonderzoek doet, waartegen ego weerstand ervaart, is het ego blij met een reactie (van een onbenul) die zegt dat dat helemaal niet nodig is.
Ook ego is degene die in iemand die sprekend op hem lijkt een onbenul ziet..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 July 2013, 17:48   #43
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Of naar de kapper gaan ego is, is een onzinnige vraag. Zou je niet gaan, dan heeft de kapper geen klandizie. En als iedereen zo denkt, dan gaat de man/vrouw failliet. Zo een vraag aan jezelf stellen helpt je geen milimeter verder in je zelfonderzoek.
Actie ondernemen als je chagrijnig bent om je daarmee weer goed te voelen is ego ! Maar ja dat kun jij niet weten je hebt het onderzoek niet gedaan, je kakelt maar wat als een kip zonder kop.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 July 2013, 17:49   #44
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ook ego is degene die in iemand die sprekend op hem lijkt een onbenul ziet..
Datgene wat sprekend op iets anders lijkt is dat nog niet. Het wil alleen maar zeggen dat je de opmerkingsgave mist dat verschil te kunnen zien. Maar ja je geloofd in wat je ziet dus dan krijg je dat. Ik zie alleen dan 'onbenul' wanneer iemand zich het recht aanmatigt over iets z'n filosofische beschouwing te geven maar daar geen enkel zicht op blijkt te hebben.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 July 2013, 17:53   #45
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Datgene wat sprekend op iets anders lijkt is dat nog niet. Het wil alleen maar zeggen dat je de opmerkingsgave mist dat verschil te kunnen zien. Maar ja je geloofd in wat je ziet dus dan krijg je dat. Ik zie alleen dan 'onbenul' wanneer iemand zich het recht aanmatigt over iets z'n filosofische beschouwing te geven maar daar geen enkel zicht op blijkt te hebben.
Maar als het je raakt, wat volgens mij wel het geval is, want ik zag al voor me toen hij over de ego's van het forum sprak dat jij weer tegen in zou gaan, is het jouw geraaktheid Renoir..
Wat doet het met je als hij zegt dat iedereen hier een ego heeft?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 July 2013, 17:55   #46
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Maar als het je raakt, wat volgens mij wel het geval is, want ik zag al voor me toen hij over de ego's van het forum sprak dat jij weer tegen in zou gaan, is het jouw geraaktheid Renoir..
Wat doet het met je als hij zegt dat iedereen hier een ego heeft?
Filosofeer er rustig op los ik doe daar niet aan mee.

Ik zie het onderzoek van Pionne weer op een dwaalspoor belanden door al dit geouwehoer, dat is mijn geraaktheid.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 July 2013, 17:57   #47
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Filosofeer er rustig op los ik doe daar niet aan mee.
Ik snap het, je hebt er druk mee om met Niets weer in gevecht te gaan.
Ben benieuwd wanneer het weer escaleert.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 July 2013, 18:06   #48
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard @ Ietsepietsie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Actie ondernemen als je chagrijnig bent om je daarmee weer goed te voelen is ego ! Maar ja dat kun jij niet weten je hebt het onderzoek niet gedaan, je kakelt maar wat als een kip zonder kop.
Hier heeft Rennie wel een punt. Het is wel degelijk een verschil of je uit frustratie, om aan je gevoelens van chagrijnigheid te ontkomen, iets koopt voor jezelf of naar de kapper gaat, of wanneer je dat doet om jezelf te verwennen en gewoon goed voor jezelf te zorgen.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 July 2013, 19:24   #49
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Hier heeft Rennie wel een punt. Het is wel degelijk een verschil of je uit frustratie, om aan je gevoelens van chagrijnigheid te ontkomen, iets koopt voor jezelf of naar de kapper gaat, of wanneer je dat doet om jezelf te verwennen en gewoon goed voor jezelf te zorgen.
Nee, hij heeft helemaal geen punt. Je gaat naar de kapper of je doet het niet. Het heeft niets, maar dan ook niets met zelfonderzoek te maken. Je mag jezelf best een oppepper geven door naar de kapper te gaan.

Zelf heb ik er niets mee, ik heb 5 jaar terug een tondeuse gekocht van een paar tientjes en die doet het nog:)

We zitten hier gewoon weer met zijn allen over het laaghangend fruit te kakelen zoals gewoonlijk. Gaat helemaal nergens over.

Pionne zou moeten onderzoeken wat ze is: onvoorwaardelijke Liefde. En hier schiet me iets te binnen wat Moi laatst ergens zei: onvoorwaardelijke Liefde is onmenselijk. En dat klopt. Zoeken naar wat je werkelijk bent is onmenselijk. Ego is menselijk?. Dus naar de kapper gaan is heel erg menselijk (als je vrouw bent) en de beweegredenen doen er niet toe.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 10 July 2013, 19:43   #50
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Nee, hij heeft helemaal geen punt. Je gaat naar de kapper of je doet het niet. Het heeft niets, maar dan ook niets met zelfonderzoek te maken. Je mag jezelf best een oppepper geven door naar de kapper te gaan.
Het gaat altijd om de intentie. Niet om de kapper. Zijn trouwens toch meestal homo's. Daar heb je als heterovrouw geen moer aan.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.