Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 November 2021, 22:03   #41
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Ach, Laurens zegt ook maar wat.. om weer een beetje sjeu te geven aan het forum.

Het is winter, dus in zijn tuin kan Laurens niet gaan werken, wat sjeu geven aan het forum door maar wat te zeggen is zijn enige uitlaatklep dan.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 28 November 2021, 22:17   #42
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Er komen binnenkort weer een hoop nieuwe spannende films uit om de wintermaanden mee door te komen..

Harry snotter en de volle zakdoek.

Starwars; The last lockdown.

Belle en het virus.

Hans en griepje. (Aanrader)

Rood mondkapje en het boze virus.

Sneeuwwitje en de 7 besmettingen.

Assehoester.

Robin Hoest.

Het meisje met de PCR stokjes.

I know what you did last lockdown.

Zo, nou dat zal ons wel ff zoet houden..
Guido is offline  
Oud 28 November 2021, 22:33   #43
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Er komen binnenkort weer een hoop nieuwe spannende films uit om de wintermaanden mee door te komen..

Harry snotter en de volle zakdoek.

Starwars; The last lockdown.

Belle en het virus.

Hans en griepje. (Aanrader)

Rood mondkapje en het boze virus.

Sneeuwwitje en de 7 besmettingen.

Assehoester.

Robin Hoest.

Het meisje met de PCR stokjes.

I know what you did last lockdown.
ScHaTeR

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Zo, nou dat zal ons wel ff zoet houden..
Tussendoor zo is effe een topic starten hier om het forum niet te laten vergaan.
Of heeft het forum zichzelf al vernietigd onder leiding van Laurens?
In dat geval mag hij ons dankbaar zijn dat wij het nog in leven houden.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 28 November 2021, 22:43   #44
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Waar God in eerste instantie gezien kan worden als een weg naar hoger... Blijkt God op het einde van de weg dikwijls meer een hinder dan een wegwijzer te zijn...
Wat een onzin allemaal weer.
Ik gevoel geen enkele behoefte tot marchanderen met Waarheid dus ik laat het hierbij.
Zie je Laurens, doordat ik dit topic openende reageerde jij op mij, dan marie op jou en kon jij haar weer wat aan het verstand proberen te peuteren.
Dat je poging niets heeft opgeleverd was niet te voorspellen, anders had je bij voorbaat niet gereageerd. Maar je moet je toch weer gedienstig hebben gevoeld als getuige en instrument van 'Waarheid'.
Dat je daar geen belang bij hebt staat als een paal boven water.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 28 November 2021, 22:54   #45
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Boeddha was op een ogenblik een verwijzing voor mij; niet door wat hij zei of leerde maar door zijn compleet ingetogen zijn in zichzelf...
Marie, mijn welgemeende felicitaties nog voor je juist schrijven van Boeddha's naam.
Nadat je jaren op dit forum 'Boudha' geschreven hebt is dit toch wel een bewijs van je openstaan voor de rede en bijhorende flexibiliteit in denken.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 29 November 2021, 11:35   #46
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik spreek over gedachten die door de eeuwen heen gevormd zijn en verwijzen naar het diepere zoeken van de mensen om hun bestaan, het bestaan te begrijpen, te ontleden, te kennen...
Gooi niet alles weg... maar graaf nog dieper...

Loslaten is het sleutelwoord, zodat men niet blijft hangen in concepten...

Maar alles zo maar over boord gooien omdat men gelooft dat het toch de waarheid niet is, het zelfs de waarheid niet kan zijn, en dat zonder het door en door doorgrond te hebben is het kind met het badwater weggooien...

Eens doorgrond valt wat niet telt vanzelf van je af, maar zo blijf je niet in de modder van de onbegrepen wellens-nietens spelletjes hangen...
Om als fenix te kunnen verrijzen moet alles eerst tot as worden. Alles moet herleid worden tot niks en wat ik jou zie doen is vasthouden waardoor het opbranden niet kan plaatsvinden.
 
Oud 29 November 2021, 11:40   #47
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
bewustzijn, met een kleine letter, Laurens, speciaal om geen slapende honden wakker te maken ben ik mijn zin zelfs begonnen met een kleine letter.
Dan was het toch duidelijker geweest indien je had toegevoegd (met kleine b). Zolang Bewustzijn op een hoop gegooid wordt met bewustzijn is het noodzaak te blijven onderscheiden.

Citaat:
Het bewustzijn waarvan Bassie spreekt en dus bewusteloos kan worden, aan en uit kan gaan, is gewoon een functie, een functie dat opdeelt: het onderscheidend bewustzijn. De ingrond, Bewustzijn, is niet Werkelijk opgedeeld. De ervaring, het opdelen, onderscheidend bewustzijn komt er uit op, en legt er een laag op. Dat kan allemaal vastgesteld worden. En eens vastgesteld, is het geloof in de Werkelijkheid van die opdeling te niet gedaan.
Dan was het geen gelukkige woordkeuze van Bassie.
 
Oud 29 November 2021, 11:43   #48
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Zelfs de grote 'van Dale' kent het niet.
Maar gun Laurens zijn verzinnen van dat woord, het doet hem nog intellectueler en verstandiger overkomen dat hij al is. WiNk
In advaita-kringen mag al is wat verzonnen worden om het onzegbare onder woorden te brengen. Laurens zijn grote voorbeeld, die Alexander Smit, deed het ook met een zelfverzonnen woord als 'kennendheid'.
Wanneer er geen woorden zijn die de lading kunnen dekken worden ze uitgevonden. Ook de van Dale past zich regelmatig aan nieuw gevormde woorden aan.
 
Oud 29 November 2021, 11:46   #49
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Dodelijk vermoeiende figuren? Ik ken er geen.
Maar ik probeer dan ook niemand wat aan zijn verstand te peuteren, dat is vermoeiend, niet de ingebeelde figuren.
Dat kan als je je nergens wat aan gelegen laat liggen en iemand die jou rectificeert dat gewoon te laten blijven doen zonder ook maar iets ter harte te nemen.

Citaat:
Allee jong, kijk is wat dit draadje oplevert, dat ga je toch niet opschonen. Er gebeurde weer al een lange tijd niets meer op je forum.
Je bent niet meer dan een aangever, jouw onbenul noopt tot reageren.

Citaat:
Voilà , maar 'wat is' bevalt je weer niet, het moet anders zijn.
Dit forum heeft een doelstelling, oneindig doelloos in de ruimte lullen gebeurt al genoeg.
 
Oud 29 November 2021, 11:48   #50
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht

Het is winter, dus in zijn tuin kan Laurens niet gaan werken, wat sjeu geven aan het forum door maar wat te zeggen is zijn enige uitlaatklep dan.
Voor jou ook. Je zweethut is weer achter de rug en dus kom je je hier weer vervelen.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.