Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 February 2013, 12:20   #41
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dit raakt in de beleving van hoe ik God ervaar. Ik merk dat het haast niet te beschrijven is ook al voelt het zo duidelijk. Als kind was "hij" iemand op een wolk waar ik mee sprak. Hele gesprekken voerde ik met God. En tussendoor heb ik hem afgezworen, omdat hij wraakzuchtig en bestraffend zou zijn. Nooit zo gevoeld. Nu is God allang weer terug in mijn leven in het besef van een immense en onvoorwaardelijke aanvaarding van alles wat er is ( wat als Liefde voelt) inclusief mezelf in mijn vorm. Wat ik toen al zo voelde.
En het besef dat ik dat eigenlijk ook ben en dat niets en niemand verloren is, alleen transformeert in een andere vorm al dan niet oplossend. Omdat dat niet eens anders kan.

Een grote energie alomvattend waarin je je als "ego" mens geborgen weet. Zo voelt het voor mij. Ben benieuwd Guy of je dit herkent qua gevoel. Nu spreek ik weer met God maar in het besef dat ik eigenlijk met mezelf en gelijktijdig met alles en iedereen spreek. En de verantwoording en de kracht zelf in handen heb. Dat ik dat zelf ben. Een bijzondere gewaarwording, die alles goed "maakt" ook wat niet gewenst is en niet als goed wordt ervaren in een leven van mens zijn.
Mooi beschreven Ulla. Ik herken zeker wat je zegt.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 February 2013, 12:23   #42
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat kan een psycholoog voor mij betekenen? Helemaal niets, die zijn ook maar mensen die klakkeloos iets uit een boekje geleerd hebben, en dan ineens een diploma gekregen hebben, en HUP!, ze zijn ineens deskundige van de geest van een ander.. Het lijk me totaal zinloos om naar zo iemand te gaan (voor mij dan)..
Er zullen ook oprechte en goeie mensen daartussen zijn, die het vak geleerd hebben, maar zonder oprechte bewuste zelfkennis is het voor mij geen mens bekwaam om in mijn geest te wroeten, ik doe dat zelf al 19 jaar .... en wat ben ik opgeschoten? Niets!!.. Maar goed ook, want ... hoe dichterbij ik kom, hoe meer ik zie dat het goed is zoals het is..

Het is volgens mij geen kwestie van worden wie je wilt zijn, maar gewoon ontdekken wat je niet bent. Je je er van ontdoen van dat wat je niet bent..
Dat wat overblijft, eigenlijk blijft er helemaal niets/niemand over, dat is wat ik ben..
Wat jammer dat je er zo'n kortzichtige mening op na houdt t.a.v. je medemens. Van wie zou je anders kunnen leren dan van je medemens? Ongeacht hun professie. M.b.t. je laatste zin, zou ik je willen vragen, waar jij dan blijft als er niets meer over is?
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 February 2013, 12:40   #43
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Weer zo'n kortzichtig standpunt. Het is gebaseerd op de misvatting dat verschijnselen uit zichzelf ontstaan. Terwijl het hele verhaal bol staat van juist het tegenovergestelde, namelijk dat verschijnselen van elkaar afhankelijk zijn. De moeder die haar kind slaat, omdat ze door de vader wordt geslagen en die vader op zijn beurt weer door zijn vader werd geslagen etc. Hiermee wordt afhankelijkheid juist bepaald en kunnen dientengevolge oorzaak en gevolg worden vastgesteld. Hieruit volgt dat slechte gevolgen, zoals lijden, voorkomen kunnen worden door slechte oorzaken te vermijden en dat goede gevolgen, zoals geluk, bereikt kunnen worden door ons te bekwamen in het teweeg brengen van goede oorzaken. Ergo, er is dus wel degelijk iets te doen.

Wijziging aangebracht door Guy op 12 February 2013 om 13:27.
Reden: taalfoutje bleek geen foutje, ik ben nog knapper dan ik dacht.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 February 2013, 13:21   #44
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Is er dan iemand die jou tegenhoudt?
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 12 February 2013, 13:25   #45
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Is er dan iemand die jou tegenhoudt?
Is dat je conclusie?
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 February 2013, 13:42   #46
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
http://www.zininzijn.com/28dagenvoorontwaken.html

Je vriendin biedt ontwaken in 28 dagen aan voor nog geen 100 euro per dag.

Ik zeg: doen!
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 12 February 2013, 16:32   #47
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Wat jammer dat je er zo'n kortzichtige mening op na houdt t.a.v. je medemens. Van wie zou je anders kunnen leren dan van je medemens? Ongeacht hun professie. M.b.t. je laatste zin, zou ik je willen vragen, waar jij dan blijft als er niets meer over is?
Wat doe je als je iemand niet serieus neemt?
Ik vind je ietwat kinderachtig, en jongensachtig, en ietwat naïef in je teksten. Alsnog, zal dat mij niet hoeven hinderen om jou met respect te behandelen, maar het hindert me wel.
Ik laat het van wat het is, hopelijk heb je een sterk lijntje met God, en kan je daaruit troost uitputten.., want ik kan verder niets voor je betekenen.

maar ik kan het toch niet laten om je het antwoord te verklappen. Ik hoef niet van mensen te leren, want God is almachtig en ik maak daar deel vanuit.. Waarom iets van een mens aannemen/leren, wat betreft mijn geestelijke, als ik zelf weet wat te doen?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 12 February 2013, 16:35   #48
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Wat ik het liefst zal willen doen is poepen in de kerk en me rein voelen.!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 12 February 2013, 16:44   #49
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Is dat je conclusie?
Volgens mij is 't n vraag en was jij 't die 'n conclusie trok:

Citaat:
Ergo, er is dus wel degelijk iets te doen.
Of niet?
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 12 February 2013, 17:23   #50
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Behalve als je kiespijn hebt, dan misschien ...?
Als ik kiespijn heb ga ik naar de tandarts.
Ik ben zelf niet in staat om mijn eigen tanden/kiezen te onderhouden/repareren/vervangen als het nodig is.
Mijn geest is iets waaraan ik zelf aan kan werken en herstellen, als het knelt, of als het pijn doet, zelfs ook als het beschadigd lijkt te zijn. Ik zie er de noodzaak niet in om naar een ander ervoor te gaan, wat betreft mijn geestelijke. Daarnaast geloof ik niet dat iemand die zelfredzaam is, hulp van buitenaf nodig heeft.
Als iemand de weg kwijt is, is het een ander verhaal..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.