Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 December 2016, 16:51   #41
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Nee.
Foei..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 4 December 2016, 17:05   #42
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
de oorlog zelf .
Dit draadje gaat over: wordt de naam van Looro ( mis)gebruikt door Renoir?
Je schrijft nu op dit draadje, dus ben ik benieuwd wat jij ervan vindt.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 4 December 2016, 17:12   #43
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Hey Looro, kom eens hier..
Ben jij echt de Looro die vroeger zo mooi schreef?
Waar is de mystiek? Waar is de zachtheid uit je klank gebleven?
Heeft Renoir je ziel echt geamputeerd en jou van een ander begin gemaakt, of heeft hij alleen je naam gestolen?

Vrede met jou fijn mens, waar je ook gebleven bent....
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 4 December 2016, 17:13   #44
Kweetniet
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 July 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Nee, dat ben je niet.
Je ziet een projectie van liefde, die daar wel een afspiegeling van kan zijn.
Zoals een oorlogsfilm de oorlog zelf niet is maar er wel een beeld van geeft.

Het is als een lichtstraal. Het licht zelf is onzichtbaar maar de reflectie ervan maakt het object van reflectie zichtbaar.
Tot hier zijn we het eens. In essentie is Liefde Niets. Dus kan je het ook niet zijn. Edoch, er is altijd identificatie met wat gezien wordt. De mens Kweetniet vraagt om identificatie. Ik weet dat het met elkaar in tegenspraak is. Maar ook dat lost zich op, Bert.

In mijn taal: zijn en niet-zijn ontstaan uit elkander. Uit het niet-zijn ontwaart met het zijn. (spiegeling, projectie.)

Ik vraag vergeving en begrip dat ik mijn mens-zijn in stand hou. In dat mens-zijn bén ik Liefde. Willoos, intuïtief.

Citaat:
Als je de oefening, die ik in de voorgaande post hebt omschreven, toepast dan ontstaat er geleidelijk een steeds duidelijker onderscheid tussen object en waarnemer, waardoor de vereenzelviging en de verwarring die daarvan het gevolg zijn langzaam verdwijnen.
Ik doe geen oefeningen. Zeker geen mentale oefeningen. Ik doe slechts het niet-doen, de moeder aller oefeningen. In dat niet-doen vallen waarnemer en waargenomene op een natuurlijke manier samen. Hetgeen noodzakelijk is, indien men zich interesseert voor het Geheel. Ik ben onderdeel van het Geheel en ik ben het Geheel. Ik ben de Dromer en ik ben het gedroomde.

Om het mentale aspect te doorgronden dient men juist alles wat mentaal is te omzeilen. Dat is de positie waar ik nu mij bevindt.
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 4 December 2016, 17:15   #45
Kweetniet
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 July 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hey Looro, kom eens hier..
Ben jij echt de Looro die vroeger zo mooi schreef?
Waar is de mystiek? Waar is de zachtheid uit je klank gebleven?
Heeft Renoir je ziel echt geamputeerd en jou van een ander begin gemaakt, of heeft hij alleen je naam gestolen?

Vrede met jou fijn mens, waar je ook gebleven bent....
Looro is er nog steeds. Mystiek heb ik in Looro nooit ontwaard, maar zijn zachtheid is nog tastbaar. Zijn mentale metamorfose doet daar niks aan af.
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 4 December 2016, 17:19   #46
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweetniet Bekijk bericht
Tot hier zijn we het eens. In essentie is Liefde Niets. Dus kan je het ook niet zijn. Edoch, er is altijd identificatie met wat gezien wordt. De mens Kweetniet vraagt om identificatie. Ik weet dat het met elkaar in tegenspraak is. Maar ook dat lost zich op, Bert.

In mijn taal: zijn en niet-zijn ontstaan uit elkander. Uit het niet-zijn ontwaart met het zijn. (spiegeling, projectie.)

Ik vraag vergeving en begrip dat ik mijn mens-zijn in stand hou. In dat mens-zijn bén ik Liefde. Willoos, intuïtief.



Ik doe geen oefeningen. Zeker geen mentale oefeningen. Ik doe slechts het niet-doen, de moeder aller oefeningen. In dat niet-doen vallen waarnemer en waargenomene op een natuurlijke manier samen. Hetgeen noodzakelijk is, indien men zich interesseert voor het Geheel. Ik ben onderdeel van het Geheel en ik ben het Geheel. Ik ben de Dromer en ik ben het gedroomde.

Om het mentale aspect te doorgronden dient men juist alles wat mentaal is te omzeilen. Dat is de positie waar ik nu mij bevindt.
Ik heb een aanwijzing nodig.
__________________
Ik?! Basta!
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 4 December 2016, 17:28   #47
Kweetniet
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 July 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Ik heb een aanwijzing nodig.
Ik weet niet wat een aanwijzing is. Alles gaat vanzelf.
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 5 December 2016, 10:32   #48
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hey Looro, kom eens hier..
Ben jij echt de Looro die vroeger zo mooi schreef?
Waar is de mystiek? Waar is de zachtheid uit je klank gebleven?
Heeft Renoir je ziel echt geamputeerd en jou van een ander begin gemaakt, of heeft hij alleen je naam gestolen?

Vrede met jou fijn mens, waar je ook gebleven bent....
Waar het hierin om gaat is het woordje echt. Looro is maar een aanleiding voor jou om met de identiteit van iemand echtheid aan te tonen. Maar je bent niet eerlijk, je doet alsof je weet wie Looro is en dat weten gebruik je als meetlat. Als je identiteit echt wilt onderzoeken doe het onderzoek dan met jouw naam en uit jouw naam.

Ik vraag je dan ook over de naam Looro en het tot voorwerp maken ervan voor jouw schouwspel, hier en nu op te houden. Het heeft zijn belang gehad en dat is nu voorbij. Je maakt er smaad van en dat moedigt alleen de verticaliteit aan van de eigen overtuiging.

Zoals ik al in een ander draadje opmerkte, je weet niets en de echtheid van deze vaststelling in het begin van gedegen zelfonderzoek.

Vrede met jou,
Looro
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 5 December 2016, 10:47   #49
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
@Mihaela:...doe het onderzoek...
@Mihaela: Doe nou toch gewoon het befaamde gzoz dan kan je hier en nu het 'sieg heil' geleuter van de afgeronde gzoz'ers achter je laten.

Het gzoz is simpel, Looro / Laurens, één en dezelfde of niet, hebben al eindeloos herhaald wat gzoz wel of niet is en zullen het blijven herhalen.

Doe het nou gewoon en je bent ....? Euh, 'afgerond', en lid van de club.
En dan ga je als volgende 'sieg heil' zombie ook tegen mij eindeloos herhalen dat ik gzoz moet doen en waarom.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 December 2016, 10:58   #50
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Doe het nou gewoon en je bent ....? Euh, 'afgerond', en lid van de club.
En dan ga je als volgende 'sieg heil' zombie ook tegen mij eindeloos herhalen dat ik gzoz moet doen en waarom.
Als penningmeester voor de leden van 'de lege spiegel' grist je achter iemands rug ook aardig in het eigen profijt. Haha, met je bruine smaak in de mond is het al niet beter geworden !
Looro is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.