Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 January 2018, 19:09   #41
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Dat kan, alles kan. Het kan ook zijn dat het niet is zoals jij denkt, dat ik me puur amuseer op dit forum, dan kan ook.
Niets tegen dat jij je amuseert op dit forum.


Citaat:

Ik kan jouw gedachtenwereld niet volgen hoor.
Ik doe niets anders op dit forum dan wat ik denk / voel te moeten schrijven (of niet) en dan deze vraag van jou!


MIJN GOEROE GEEFT GEEN ENKELE INSTRUCTIE, DRAAGT NIETS OP!!!
Ramesh Balsekar zegt niet: handel zo en zo
Ramesh Balsekar zegt niet: handel zo en zo niet
Ramesh Balsekar zegt niet: doe gedegen zelfonderzoek
Ramesh Balsekar zegt niet: doe geen gedegen zelfonderzoek.
Ramesh Balsekar zegt niet: 'je bent 'het' al, je hoeft niets te doen.

Ramesh Balsekar zegt niet: je weet nog niet 'wat' je bent, doe dit, doe dat, doe gedegen zelfonderzoek.
Hier op het forum toeteren drie lichaam-geest-organismes dat continue wel ja - zo zijn zij nou éénmaal geprogrammeerd - dus zij doen ook wat ze denken / voelen te moeten doen.

Ramesh Balsekar zegt: doe wat je denkt/voelt te moeten doen, en dat is volledig aan jou wat je dan doet of niet doet.

Nou begin ik je toch echt wel te verdenken van autisme hoor marie. Ik denk het al lang en nou schrijf ik het maar is.
Let wel: ik vind autisme geen afwijking of tekortkoming of abnormaliteit. Maar het is voor een 'normale' persoon quasi uitgesloten om in de leefwereld van een autist door te dringen want de autist schermt zich af in zijn eigen gedachtenwereld, dat heeft zonder twijfel zijn Goddelijke redenen.
Children of a less God ((wiki-link) zijn ook zielen (engelen) die incarneren met een bepaalde opdracht.


MIJN GOEROE Ramesh Balsekar GEEFT NIETS OM TROUW AAN TE BLIJVEN!!!


MIJN GOEROE SCHRIJFT NIETS VOOR!!!
Het is jij die een beeld gevormd hebt van een goeroe wat je verteld dat goeroe's iets voorschrijven, je zeggen wat je moet doen en wat niet!
Nou zijn er wel genoeg goeroe's die dat doen, zo ook op dit forum (doe gedegen zelfonderzoek), vandaar versterking van jouw beeldvorming, maar er zijn goeroe's die weigeren je ook maar één instructie te geven. Ze geven je gewoonweg niets (waar je je nog kan aan vasthouden). Zo'n goeroe was Ramesh Balsekar.
Neen Katerie, het bent voortdurend jij die boeken, goeroes, aanbevelingen van derden aanhaalt... zodat ik op den duur denk dat jij niet voor jezelf kunt denken...
Laat al die verwijzingen weg en praat voor jezelf, dat volstaat...
marie is offline  
Oud 28 January 2018, 19:11   #42
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wat is waar?

Het is een inzicht wat ik heb opgedaan, dat het zo voor mij mij werkt.
Zolang ik geloofde, dat ik met mijn overtuigingen gelijk had zolang
was er geen ruimte voor pop ups of een stem die mij aanspoorde tot onderzoek. In die zin heb ik veel aan de doelstelling van dit forum gehad.
2.
marie is offline  
Oud 28 January 2018, 19:14   #43
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Roerend mee eens, altijd geweest:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het is zo sprankelend, zo verfrissend om Waarheid in elkaar te zien, totdat ego opkomt en zich als de spelbederver toont.
Ja zeker, dat is wat ego's doen. En je kan er op twee manieren mee omgaan.

1. Je accepteert het zoals het is en kijkt er naar
2. Je accepteert het niet en vecht er tegen

Het mooie is dat in het eerste geval, door het als ware toe te laten en er helder naar te kijken, dat het al zijn kracht verliest en uiteindelijk afbrokkelt. Terwijl in het in het tweede geval juist gevoed wordt
Ook roerend mee eens.
marie is offline  
Oud 28 January 2018, 19:16   #44
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard confusion no more

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Roerend mee eens, altijd geweest:
Grappig hé. Je bent maar één keer bij Ramesh Balsekar thuis in Bombay / India op zijn dagelijkse gratis satsangs geweest en trok al verder, op zoek naar een goeroe, bron, die je meer lag.
Bij mij ging het iets anders. Ik had tot winter 03/04 nog nooit van advaita gehoord en ook nog nooit van Ramesh Balsekar. Kreeg zijn adres die winter in België van mijn vertrouwde holotropic breathing leraar die al meerdere keren in India was geweest en bij Ramesh Balsekar. Die winter was mijn eerste keer in India.
Zo kwam ik bij Ramesh Balsekar aangewaaid en begreep totaal niets van zijn uiteenzettingen. Twee dagen naar zijn satsangs geweest en dan trok ik verder, toch niets begrijpend van Ramesh Balsekar en brandend van nieuwsgierigheid naar de ashram in Poona van Osho / Bhagwan. Maar ik kocht wel één van Ramesh's vele boeken ter plaatse bij hem thuis.
Zie overzicht van zijn boeken > http://rameshbalsekar.com/books/

Misschien zou wat lezen over 'advaita' me iets duidelijker maken waar het over ging dacht ik. Het boek dat mijn aandacht trok had als titel: 'confusion no more'.
In de 6 weken dat ik in de resort van Osho verbleef las ik er dagelijks in en begon te dagen hoe verward ik was. Mijn ziel had me het juiste boek doen kopen.
Ik na 6 weken terug de trein genomen van Poona naar Bombay met vele vragen voor Ramesh!
Heb dan 14 dagen zijn satsangs bezocht en dan met meerdere boeken van hem de trein naar Goa genomen.
Een maand later nam ik weer de trein in Goa en stond ik weer terug bij Ramesh in Bombay met nog meer vragen!!!
Heb dan al zijn boeken gekocht (van sommigen 5 exemplaren) en verscheept naar België. Mijn 3 maanden verblijf in India zat er op toen. Wat een geweldige tijd...

En hier op het forum, al is Laurens een fervente tegenstander van Ramesh Balsekar, zet het vaak hilarisch satsang gedoe zich verder. Geniaal, beste vermaak op internet voor hen met interesse in het onderwerp...
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 28 January 2018, 19:18   #45
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Neen Katerie...
ik had niets anders verwacht.
Je doet maar verder in je gedachtenwereld. Je bent precies waar je moet zijn op dit moment. God is nooit te laat of te vroeg.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 28 January 2018, 19:45   #46
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Als je de 'autoriteiten' van dit forum aanhaalt doe het dan goed.
Oh, was ik niet duidelijk dan, Wist je niet over wie ik het had, of wil je dat de toevallige lezer goed ingelicht wordt?
vooruit, de forumleden bij naam dan, de autoriteiten op dit forum zijn:

1) Laurens, openlijk de grootste tegenstander van Ramesh Balsekar. In dat topic op 14 sept. 2012 door Laurens aangemaakt > Leermeesters > Sri Nisargadatta / Ramesh Balsekar (topic link) openbaart hij de resultaten van zijn gedegen onderzoek waarin hij zonder doekjes verklaart: "De boodschap is simpel, laat je niet in met Ramesh Balsekar."

2) Rob, ooit de rots in de branding van Laurens, maar het niveau van dit forum is te laag geworden voor hem. Rob heeft een hoogte bereikt als gevolg van gedegen zelfonderzoek waarin hij zonder moeite in het 'wat', in het 'zijn', verblijft en zich nauwelijks nog wil inlaten met wat daar beneden, dit forum, op onbewust niveau allemaal gebeurt.

3) Ben / Guido, heeft zich onbedoeld als plaatsvervangende rots in de branding voor laurens aangediend.
Waar Rob toch niet helemaal aan de wijsheid van Laurens kon tippen, kijkt laurens vaak op naar Ben / Guido en heeft zelfs niets aan wat hij schrijft te verbeteren.
Zie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Ben:...Dat is vanuit de 'zijn' positie en heel erg precies verwoord, niet door mij te verbeteren.
Laurens die niets te verbeteren heeft aan iemand, dat is wel zeer uniek!

4) Looro, alias Turrio, Nowee, door mij beschreven als professor pastoor Lo T. Nowee.
Als laatste in de rij is hij de gelederen van de autoriteiten op dit forum komen aanvullen. Die quantum sprong van een gelovig Christen naar een authoriteit op dit gedegen zelfonderzoek's forum heeft hij kunnen maken dankzij de aanwijzingen van laurens en Ben / Guido.
Zie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Met de aanwijzing van Laurens en Ben om het gedegen zelfonderzoek te doen en af te ronden kan ik het al geruime tijd stellen zonder het gehecht zijn aan denkvormen.
professor pastoor Lo T. Nowee is zelfs nog verder geëvolueerd. Hij kan inmiddels denken zonder hoofd en wordt gezien door Ben / Guido als een gedegen zelfonderzoeker pur sang. De leerling die zijn meesters voorbij steekt, dat zegt wat over de kwaliteit van zijn leermeesters.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Een neoadvaitist is iemand die de bevindingen van het onderzoek van de advaitist (zijn eindconclusie) als zijn eigen uitgangspunt (als startpunt) heeft genomen. De advaitist komt na gedegen zelfonderzoek tot te (intrinsieke beleefde) bevinding dat de ik niet bestaat en dat er door die ik dientengevolge niets gedaan kan worden en een neoadvaitist kraait dat (ononderzocht) na met je hoeft niks te doen je bent het al. Heeft gewoon dat gedegen zelfonderzoek niet gedaan.
Je kunt een herhaling van je intrinsieke gezever niet laten hé Laurens.
Je hebt je gal over Ramesh Balsekar al lang gespuwd.
Onderzoek je aannames op waarheid, de leuze van je eigen forum. Leef het!
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 28 January 2018, 19:52   #47
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

@ Katerie dit plukte ik uit je bericht ergens bovenaan vandaan waarop je positief reageerde:

"Ramesh: Meesters zeggen tegen mensen dat ze het ego moeten bestrijden, moeten doden, maar wat ik zeg is dat je het ego moet accepteren. Is dat niet uniek? Vecht niet tegen het ego. Accepteer het ego. Waarom? Omdat 'jij' het ego niet gecreeerd hebt. De Bron heeft het ego gecreeerd, en de Bron is in sommige gevallen ook bezig het ego te vernietigen. Daarom zit je hoofd in de muil van de tijger. Er valt niet aan te ontsnappen. Er valt niet aan te ontsnappen als je vecht met het ego. Dat is mijn punt. Als je het ego blijft bestrijden, zal de tijger zijn muil oneindig lang openhouden. Als je het ego accepteert, zal de tijger zijn kaken snel dichtklappen.

Jij antwoordde:
"Ik ben niet zo snel onder de indruk van al die goeroe' s.
Maar dit is toch wel een verbluffend inzicht.
Het is helemaal waar wat hij (Ramesh Balsekar) hier zegt."
-------------------------------------------------------------------

Accepteren is het aannemen zoals het zich voordoet, hoe geraak je dan uit
de illusie? Tegen strijden en accepteren zijn volgens mij twee zijden van een medaille.
Ulla is offline  
Oud 28 January 2018, 21:19   #48
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard de nieuwe mens

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
@ Katerie:...
Jij antwoordde:
"Ik ben niet zo snel onder de indruk van al die goeroe' s.
Maar dit is toch wel een verbluffend inzicht.
Het is helemaal waar wat hij (Ramesh Balsekar) hier zegt."
Ik citeerde Theo. Zie > los bericht (link) van zijn post.

Neem je soms deel aan dit forum vanop een tablet?
Vanop een PC gaat veel makkelijker hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
@ Katerie:...

Accepteren is het aannemen zoals het zich voordoet, hoe geraak je dan uit
de illusie? Tegen strijden en accepteren zijn volgens mij twee zijden van een medaille.
Ik kan je volgen Ulla. Mijn antwoord is: er hoeft helemaal niets geaccepteerd te worden...
Zelf heb ik dat 25 jaar geleden al doorleefd ervaren tijdens een holotropic breathing groeps-sessie met meer dan 50 personen.
In zo'n sessie gebeurt er heel veel energetisch. Men gaat als het ware voorbij het denken via de verbonden ademhaling, wat de sleutel van rebirthing / holotropic ademen is.
Een ervaren trainer moedigt (na een kwartiertje verbonden ademen) personen die 'vast' zitten aan even kort te verwoorden (om de opgewekte prana-energie niet af te remmen door te veel te praten) wat hen bezig houdt.
Zo zei iemand (die even 'vast' zat): "ik kan niet accepteren dat....". ik weet niet meer precies wat het was dat ze niet kon accepteren, maar de trainer zei (nadat hij geluisterd had): "'t is veilig, adem maar, je hoeft helemaal niets te accepteren..."

Ik hoorde dat, en daardoor ontspande ik nog meer en begon nog vrijer verbonden te ademen en belande in een soort "kosmisch orgasme", ook wel een éénheidsbeleving genoemd.

Ik zat dus, zoals zovelen, met dezelfde 'moetens'. Ik zou alles moeten accepteren (want ik ben spiritueel bezig...). Heel veel mensen zitten daarmee in de knoop. Als het niet strijden tegen is, dan moet het wel accepteren zijn.
Nogal wat spirituele (new-age) literatuur en uitspraken werkt dat idee van te moeten accepteren ook in de hand.

Als vader (grootvader intussen) en gewezen Thomas Gordon trainer weet ik ook dat de grote verantwoordelijkheid van het opvoeden ouders er vaak toe brengt te denken dat ze alles onvoorwaardelijk moeten accepteren. Dat is natuurlijk niet zo, want dan creëert men ettertjes van kinderen.
Dat misverstand is o.a. een gevolg van oppervlakkige kennisname van de ideeën van de pediater Dr Benjamin Spock.
Citaat:
Hij was de eerste pediater die de psychoanalyse onderzocht om de behoeften van kinderen en familiale stuwkrachten te proberen te begrijpen. Zijn ideeën in verband met de zorg voor kinderen hebben een groot aantal ouders uit meerdere generaties beïnvloed, in die zin dat ze flexibeler omsprongen met hun kinderen, hen met meer genegenheid behandelden en hen als individuen beschouwden. Dit in tegenstelling tot de algemeen aanvaarde norm vóór hem, die inhield dat het opvoeden van kinderen op het opbouwen van discipline gericht zou moeten zijn en dat baby's niet "bedorven" zouden mogen worden door hen bijvoorbeeld op te pakken als ze huilden.

zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Benjamin_Spock
Dus de slinger sloeg om van autoritair naar anti-authoritair opvoeden.
Dat is nooit geweest wat Benjamin Spock voorstond, maar is het wel lange tijd geworden..
Zie citaat uit wiki
Citaat:
Later is Spock veelvuldig verweten dat zijn toegeeflijke houding tegenover kinderen had geleid tot het opgroeien van een generatie die zich niets meer liet gezeggen. Toen dezelfde dr. Spock zich aansloot bij deze generatie in haar protest tegen de oorlog in Vietnam, viel hij bij grote groepen in ongenade.
De realiteit is echter, dat wanneer men diepgaand (gedegen) naar opvoedingsmethoden van de doorsnee ouders ziet die geen pedagogisch training hebben gehad, een mengeling ziet van autoritair en non-authoritair opvoeden, wat nog het meest nefast is...
Niemand slaagt er vanzelfsprekend in alleen maar autoritair te zijn OF anti-authoritair te zijn. Dat houd praktisch niemand vol.
Dat een mengeling van de twee methoden nefast is, is o.a. aangetoond door experimenten met ratten: Voor hetzelfde gedrag werden ze de éne keer beloond, de volgende keer gestraft. De psychologen onderzoekers hielden dat een lange vol en zagen dat verschillende ratten verschillend gedrag begonnen de vertonen. De éne vluchtte, een andere vocht, werd agressief tegen zijn soortgenoten, nog een andere onderwierp zich...
Vechten, vluchten, onderwerpen, wisselend van rat tot rat, van dag tot dag.
Kijken we naar de mensheid zien we bij vele mensen hetzelfde NEUROTISCH gedrag.

Het is dus noch strijden tegen, noch accepteren (neti-neti).
Maar dat is een denken-voelen verbinden onwikkelings-weg die de mensheid individueel en collectief doormoet, al vallend en opstaand.

In Gordon's termen is het een nieuwe methode van opvoeden, met als belangrijkste element 'diep luisteren'. Wie dat onder de knie krijgt hoeft geen respect af te dwingen, maar krijgt het spontaan. Dat zie ik met mijn zoon. In de zeldzame gevallen dat een conflict ontstaat komt er dan de win-win methode bij, dewelke nooit enige kans tot slagen heeft als de ouders of andere ouderen onbekend zijn met diep of empatisch luisteren.

Osho-Bhagwan noemt het de nieuwe mens.
Kwestie van evolutie. God is nooit te laat of te vroeg.
__________________
God is alles & goed.

Wijziging aangebracht door katerie op 28 January 2018 om 21:47.
katerie is offline  
Oud 28 January 2018, 22:26   #49
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ik citeerde Theo. Zie > los bericht (link) van zijn post.

Neem je soms deel aan dit forum vanop een tablet?
Vanop een PC gaat veel makkelijker hoor.


Ik kan je volgen Ulla. Mijn antwoord is: er hoeft helemaal niets geaccepteerd te worden...
Zelf heb ik dat 25 jaar geleden al doorleefd ervaren tijdens een holotropic breathing groeps-sessie met meer dan 50 personen.
In zo'n sessie gebeurt er heel veel energetisch. Men gaat als het ware voorbij het denken via de verbonden ademhaling, wat de sleutel van rebirthing / holotropic ademen is.
Een ervaren trainer moedigt (na een kwartiertje verbonden ademen) personen die 'vast' zitten aan even kort te verwoorden (om de opgewekte prana-energie niet af te remmen door te veel te praten) wat hen bezig houdt.
Zo zei iemand (die even 'vast' zat): "ik kan niet accepteren dat....". ik weet niet meer precies wat het was dat ze niet kon accepteren, maar de trainer zei (nadat hij geluisterd had): "'t is veilig, adem maar, je hoeft helemaal niets te accepteren..."

Ik hoorde dat, en daardoor ontspande ik nog meer en begon nog vrijer verbonden te ademen en belande in een soort "kosmisch orgasme", ook wel een éénheidsbeleving genoemd.

Ik zat dus, zoals zovelen, met dezelfde 'moetens'. Ik zou alles moeten accepteren (want ik ben spiritueel bezig...). Heel veel mensen zitten daarmee in de knoop. Als het niet strijden tegen is, dan moet het wel accepteren zijn.
Nogal wat spirituele (new-age) literatuur en uitspraken werkt dat idee van te moeten accepteren ook in de hand.

Als vader (grootvader intussen) en gewezen Thomas Gordon trainer weet ik ook dat de grote verantwoordelijkheid van het opvoeden ouders er vaak toe brengt te denken dat ze alles onvoorwaardelijk moeten accepteren. Dat is natuurlijk niet zo, want dan creëert men ettertjes van kinderen.
Dat misverstand is o.a. een gevolg van oppervlakkige kennisname van de ideeën van de pediater Dr Benjamin Spock.


Dus de slinger sloeg om van autoritair naar anti-authoritair opvoeden.
Dat is nooit geweest wat Benjamin Spock voorstond, maar is het wel lange tijd geworden..
Zie citaat uit wiki

De realiteit is echter, dat wanneer men diepgaand (gedegen) naar opvoedingsmethoden van de doorsnee ouders ziet die geen pedagogisch training hebben gehad, een mengeling ziet van autoritair en non-authoritair opvoeden, wat nog het meest nefast is...
Niemand slaagt er vanzelfsprekend in alleen maar autoritair te zijn OF anti-authoritair te zijn. Dat houd praktisch niemand vol.
Dat een mengeling van de twee methoden nefast is, is o.a. aangetoond door experimenten met ratten: Voor hetzelfde gedrag werden ze de éne keer beloond, de volgende keer gestraft. De psychologen onderzoekers hielden dat een lange vol en zagen dat verschillende ratten verschillend gedrag begonnen de vertonen. De éne vluchtte, een andere vocht, werd agressief tegen zijn soortgenoten, nog een andere onderwierp zich...
Vechten, vluchten, onderwerpen, wisselend van rat tot rat, van dag tot dag.
Kijken we naar de mensheid zien we bij vele mensen hetzelfde NEUROTISCH gedrag.

Het is dus noch strijden tegen, noch accepteren (neti-neti).
Maar dat is een denken-voelen verbinden onwikkelings-weg die de mensheid individueel en collectief doormoet, al vallend en opstaand.

In Gordon's termen is het een nieuwe methode van opvoeden, met als belangrijkste element 'diep luisteren'. Wie dat onder de knie krijgt hoeft geen respect af te dwingen, maar krijgt het spontaan. Dat zie ik met mijn zoon. In de zeldzame gevallen dat een conflict ontstaat komt er dan de win-win methode bij, dewelke nooit enige kans tot slagen heeft als de ouders of andere ouderen onbekend zijn met diep of empatisch luisteren.

Osho-Bhagwan noemt het de nieuwe mens.
Kwestie van evolutie. God is nooit te laat of te vroeg.
Ik zit op een laptop, nu liggend op de bank...tablet is te klein. Met Spock en vooral met Gordon..ben ik bekend vanuit een pedagogische achtergrond.

Ik kan alleen even niet volgen wat dat met niet hoeven accepteren te maken heeft. En wat ik ook begrijp dat je dus niet alles opvolgt wat Ramesh vertelt.

Wel of niet moeten accepteren is ook een verhaal. In begin van de afgelopen periode kreeg ik het accepteren van het gebeurde niet in mijn hoofd. Ik heb toen bewust besloten niet te accepteren dat het zo was en het op zijn beloop gelaten verder, ook al wist ik dat dat niets zou veranderen. Het besef komt uiteindelijk vanzelf. Gaandeweg heb ik ontdekt wat er is gebeurt zelfs dat is illusie, dat wat wel waar is verandert niet. Hoe erg het ook voelde en soms nog voelt.
Ulla is offline  
Oud 28 January 2018, 22:37   #50
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
@Katerie: Laat al die verwijzingen weg en praat voor jezelf, dat volstaat...
Dat maakt voor jou geen reet uit. Zowat alle forumleden hebben jaren tegen jou gesproken, voor zichzelf gepraat, inclusief de autoriteiten.
Ik heb me zelden in die eindeloze topics gemengd omdat ik zag dat het jou niets bijbracht. Je denkt nu wel het ware leven te leven en nog zo van die verhalen, maar daar leid jij mij niet mee om de tuin want ik zie meteen in enkele cruciale uitlatingen van jou waar je staat.
Ik citeer mezelf nog maar is om je te tonen over welke uitlatingen ik het heb...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ik mag niet anderen leed berokkenen, zij moeten mij op dezelfde wijze respecteren.
Je wilt / kunt het niet horen marie, maar dit soort gedachten gangen zijn precies diegene van mensen die 'vast' zitten en als het hun gegeven is (door God) om alsnog bevrijd te worden door Byron Katie op het spoor te komen waardoor zij bewust worden van deze moeten-niet mogen gedachten.

"Ik mag niet, ik moet, zij mogen niet, zij moeten" zijn bewegingen in de horizontale tijd.
Het nu, dit moment, is de verticale tijd (wat-is), daarin bestaan geen moeten of niet mogen.

Dus reik ik jou Byron Katie aan, met instemming van de grote baas.
Zie...
Citaat:
Als je aan zelfonderzoek naar de methode van Byron Katie wilt doen ook en als je ten koste van alles wilt weten 'wat' je bent en bereid de 'wie' je bent achter je te laten ben je meer dan welkom.

Laurens
bron: http://www.waarheidvinding.nl/showpo...0&postcount=18
Waarop jij marie dan antwoord:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Kan het zijn dat dat niet meer dan een raadgeving is naar andere mensen toe???
Het hoeft daarom geen slechte maatregel te zijn...
Dus slaapwel marie.
Als het je tijd is komt God je wel wakker maken. Misschien kietel ik tussendoor nog is aan je tenen...
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.