Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 December 2012, 11:38   #41
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Verder ben ik er van overtuigt dat je een aardige en plessante kerel bent.
Over dat 'plessante' wil ik nog wel een berichtje of 57 plaatsen en nog wel geheel belangeloos of belangenloos ook, zo Ben 'kleine ik' dan ook wel weer.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 12 December 2012, 11:38   #42
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Renoir, nog voor het startschot gevallen viel, was ik al de winnaar.
Aad hou eens op met die flauwekul en gedraag je als een volwassene.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 December 2012, 11:39   #43
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Ik ga eens in de spiegel kijken.

God hebbe mijn ziel.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 12 December 2012, 11:41   #44
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Aad hou eens op met die flauwekul en gedraag je als een volwassene.
Renoir, hoe moet ik dat DOEN dan.

Het zit gewoon in mijn aard.

Ik weet heus wel wat ik ben.

Weet jij toch ook wel dat ik dat weet.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 12 December 2012, 11:44   #45
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Over dat 'plessante' wil ik nog wel een berichtje of 57 plaatsen en nog wel geheel belangeloos of belangenloos ook, zo Ben 'kleine ik' dan ook wel weer.
Doe' ik' ff mee...make we d'r 114 van.
Ik' vind dat Looro hele mooie schilderijtjes maakt, niet onverdienstelijk lijkt mij.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 12 December 2012, 11:52   #46
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Doe' ik' ff mee...make we d'r 114 van.
Ik' vind dat Looro hele mooie schilderijtjes maakt, niet onverdienstelijk lijkt mij.
Sagnaar, ik moet bekennen dat ik het niet zo op schilderijtjes heb.

Komt waarschijnlijk omdat ik liever natte vinger verf.

Ik zou willen dat ik een pistool had dan schoot ik mezelf in het hoofd.

Een waterpistool natuurlijk.

Tis de Kerst hoor, Maria, Jozef, Mezus en de Ezel.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 12 December 2012, 12:03   #47
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Dat blijft het lastige, als je in de spiegel een jezelf ziet met al zijn/haar eigenbelangetjes, hoe ontstaat er dan een andere kijk.

Ja maar ik ben een giraf, kijk maar in de spiegel daar staat een giraf, ik voel me een giraf, al die andere giraffen doen en voelen als ik en zeggen ook dat ik giraf ben.

Wonderlijk wat dat hoofd met zijn inhoud ons allemaal voor tovert.

En dat nog als werkelijkheid zien en ervaren.

Geheel logisch gezien een bepaald standpunt.

Ik ga de laatste bladeren eens uit de boom eten.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 12 December 2012, 12:03   #48
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Over dit geheel nieuwe onderwerp wat je nu aansnijdt daar had ik het niet over. Ik zou niet weten wat ik er tegenin zou moeten brengen.



Ook dat ik veel efforts plaats in een vermeende wereld doet m'n emmer niet rammelen, ik zie jou die efforts ook doen, zei het op een andere wijze. Ik beweer alleen niet dat die van jou mank gaan omdat ik wel kan indenken dat die ergens enig effect hebben (en ja Blikje reageert er al op). Zo zullen er ook ongetwijfeld reacties volgen op mijn aanwezigheid. Beetje nikszeggend dit.

Dat ik het vermeende op het bord van de 'ander' schuif, ook nog eens met de bedoeling om een 'voorsprong' te hebben met mijn eigen betoog moet toch echt het zicht zijn op je eigen perceptie. Mijn doelstelling hier is niet het betogen van mijn gelijk al wordt dat zeker zo door ego gezien. Mijn doelstelling is bewegen aan zelfonderzoek te doen. Dat het soms wel eens verzand in beweringen van het zien is uit wanhoop om er schot in te krijgen.

Het doel heiligt de middelen zeg maar, wat jij op jouw beurt, met je opmerking dat op andermans bordjes schuiven, misbruikt al is dat wat jou betreft omwille van een competitie die mij totaal niet boeit.

Je bent, nogmaals, een IK tot het tegendeel bewezen is en als ik een 'ik' zie behandel ik die dus als zodanig. Je kunt nog zo ego-loos betogen beste kerel je bent dan gewoon in je geloof van jouw bestaan in jouw 'ik' door mij gezien. Je kunt proberen hier met Aad en Blikje een wedstrijdje tegen de rest te doen wie het egolooste is je valt keer op keer gewoon weer door de mand, ego verloochent zich namelijk niet. Dus stop gewoon met die onzin.

Natuurlijk zie je dat ik de touwtjes in handen wil houden, daarom wilde ik het forum aanvankelijk ook gesplits hebben in deelname en beheer en nu vervul ik beide taken. Ik heb namelijk en dat steek ik niet onder stoelen of banken een doel met dit forum, bevordering van zelfonderzoek. Ik wist van voren af aan al wel dat het zitten met twee petten op uiteindelijk wel eens tot 'verwijten' kon leiden en was geen voorstander.

Daarnaast is het zo dat 'weten wat je bent' een grote mate van stelligheid met zich meebrengt, veel onzin valt af en daar wil ik het dan ook gewoon niet over hebben.

Wat opvalt is dat je je 'gram' richt op een 'ik', te weten Renoir waarvan ook jij zegt dat die zomaar verschijnt in de constructie (... niemand die dat doet). Je bent het met de opbouw van die constructie zoals die zich doet duidelijk niet eens. Hoe rijm je dat nou eigenlijk met je verhaal ?

Ik wil helemaal geen betoog noch overeenkomst in onze gemeenschappelijk kennis dat de toestand van de gedachten niks te maken heeft met 'Zijn van de directe Onder-vinding'.
Mij boeit dat wetenschappelijke van dit gegeven helemaal niet. WIE heeft daar wat aan ? Dat valt te onderzoeken.
Renoir...

Ik ga niet in op jouw veronderstelling dat je Wat' aan het vertegenwoordigen bent.(wat onmogelijk is )
Ik richt mij voortaan tot jouw vermeende Ego...
En dan ga ik mijn best doen' als vermeend Ego om jouw te wijzen op wat volgens mijn Ego allerlei misvattingen zijn van jouw Ego....oke' ?

Dus ik' ga mijn responsen (ze zijn lekker van mij..sleep uit, zo he'..dat begint goed) puur richten op jouw vermeende Ego....waar volgens mij gigantisch aan geschaaft kan worden, om jou klaar te stomen Gids te kunnen zijn in de vermeende wereld van 'Waan'.

Ik heb d'r zin in.....
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 12 December 2012, 12:04   #49
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Renoir, hoe moet ik dat DOEN dan.

Het zit gewoon in mijn aard.

Ik weet heus wel wat ik ben.

Weet jij toch ook wel dat ik dat weet.
Waarom sta je hier dan als een aap in een pakje kunstjes te vertonen ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 December 2012, 12:07   #50
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Renoir...

Ik ga niet in op jouw veronderstelling dat je Wat' aan het vertegenwoordigen bent.(wat onmogelijk is )
Ik richt mij voortaan tot jouw vermeende Ego...
En dan ga ik mijn best doen' als vermeend Ego om jouw te wijzen op wat volgens mijn Ego allerlei misvattingen zijn van jouw Ego....oke' ?

Dus ik' ga mijn responsen (ze zijn lekker van mij..sleep uit, zo he'..dat begint goed) puur richten op jouw vermeende Ego....waar volgens mij gigantisch aan geschaaft kan worden, om jou klaar te stomen Gids te kunnen zijn in de vermeende wereld van 'Waan'.

Ik heb d'r zin in.....
Huh, waar zie jij staan dat ik Wat' aan het vertegenwoordigen ben, als is dat natuurlijk ook wel zo, zei het niet in persoon, maar ik heb dat niet geschreven.

Ik heb geen zin in ego versus ego gedoe dus vergeet mijn medewerking maar.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voorbij de spiegel marie Beginnend zelfonderzoek 13 29 August 2021 17:54


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 07:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.