Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 September 2022, 16:53   #41
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Het is dan ook niet, wat je wel of niet verweten wordt dat kwetsend is... Het is de bedoeling erachter die telt en die heel kwetsend kan zijn...
Niet om datgeven dat je verweten wordt maar wel omdat je weet dat daar iemand staat die je wil kwetsen...
Maar Marie wat kan er dan gekwets worden als 'ik' niet thuis is? Dus waarnaar denk je dat er hier gezocht moet worden? Dat is toch niet het op zoek gaan naar de pijn van het gekwets worden of hoe het kan bestaan dat iemand in staat is je te kwetsen. Dan zoek je in de verkeerde richting.
Dit is een heel belangrijk onderwerp want er zijn zo ontzettend veel mensen die gekwets zijn door uitspraken van een ander. De tekst in het ballonnetje is van Wolter Keers, die zegt dat de door een ander gemaakt typering er helemaal niet toe doet. Als je weet wat je bent kan niemand je kwetsen.
  Met citaat reageren
Oud 30 September 2022, 17:04   #42
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Niet jezelf wijs maken dat je 'ik' de oorzaak van alle verdwazing zou zijn...
Hoeveel handreikingen je al niet hebt gehad om naar de oorzaak van alle verdwazing op zoek te gaan. Die zijn inmiddels al lang niet meer te tellen. Maar je wilt niet, je verschuilt je achter dat iemand dat zichzelf wijs maakt en dan hoef je dat lekker niet meer te onderzoeken. Zo werkt dat bij je.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik zie hier heel weinig mensen die hun 'ik' echt willen onderzoeken... ook onder hen die zich erop beroemen het wel gedaan te hebben...
Dit is precies dezelfde dooddoener 'als anderen het niet doen waarom zou ik dan?'. Als je ergens niet aan wilt moet je gewoon anderen als voorbeeld stellen. Ook zo'n ego trucje.
  Met citaat reageren
Oud 30 September 2022, 17:11   #43
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
En Bassie, ik vermoed dat ik Alzheimer heb of zal hebben, maar het is nog niet vastgesteld en ik heb nog heel mijn verstand bij elkaar, hoor...
Ok. Ik ging er van uit dat het al was vastgesteld.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 September 2022, 18:25   #44
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
De ware onderzoeker.
Ik weet niet meer welke wetenschapper dat het was waarover ik las, dat hij zich verheugde op de naderende dood omdat hij zo nieuwsgierig was hoe dat nou in zijn werk ging. Niet vergelijkbaar daarmee maar toch, vorige week zei ik nog tegen mijn zus dat ik zo graag wilde ontdekken hoe het is om Corona te hebben. Sinds dinsdag heb ik dat.
Mijn man en ik zijn twee weken geleden van vacantie teruggekomen met Corona...
een ervaring in meer...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 September 2022, 18:29   #45
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Maar Marie wat kan er dan gekwets worden als 'ik' niet thuis is? Dus waarnaar denk je dat er hier gezocht moet worden? Dat is toch niet het op zoek gaan naar de pijn van het gekwets worden of hoe het kan bestaan dat iemand in staat is je te kwetsen. Dan zoek je in de verkeerde richting.
Dit is een heel belangrijk onderwerp want er zijn zo ontzettend veel mensen die gekwets zijn door uitspraken van een ander. De tekst in het ballonnetje is van Wolter Keers, die zegt dat de door een ander gemaakt typering er helemaal niet toe doet. Als je weet wat je bent kan niemand je kwetsen.
Oh dat weet ik al lang... Ik was als tiener erg mollig en heel kwetsbaar daarover, totdat ik doorhad dat het mijn beeld van mijzelf en niets anders is of was dat mij kon kwetsen... Eens mij aanvaard zoals ik was mochten de anderen zeggen wat ze wilden...

Maar als het komt van mensen van wie je houdt en als je weet dat het gezegd wordt met de bedoeling om te kwetsen..., dan is niet wat gezegd wordt maar de bedoeling die kwetsend is...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 September 2022, 18:37   #46
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Hoeveel handreikingen je al niet hebt gehad om naar de oorzaak van alle verdwazing op zoek te gaan. Die zijn inmiddels al lang niet meer te tellen. Maar je wilt niet, je verschuilt je achter dat iemand dat zichzelf wijs maakt en dan hoef je dat lekker niet meer te onderzoeken. Zo werkt dat bij je.

Dit is precies dezelfde dooddoener 'als anderen het niet doen waarom zou ik dan?'. Als je ergens niet aan wilt moet je gewoon anderen als voorbeeld stellen. Ook zo'n ego trucje.
Laurens, in eer en geweten ben ik overtuigd dat ik mijzelf tot op de draad onderzoek... en ik wacht nog altijd op de eerste hint, maar die zie ik niet, om mij te doen inzien dat ik op het verkeerde spoor zit...

Ten andere wat jij hier als zogezegde dooddoener van mij naar voren brengt, nl. "als anderen het niet doen waarom zou ik het dan doen"... weet je dat dat gewoon een slag in het gezicht is van iedereen die zichzelf als onderzoeker voorstelt... Wat verdomme doet de mening van anderen, wat anderen doen af aan mijn eigen onderzoek???
Als zij lui zijn, dan is dat hun probleem en niet het mijne...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 October 2022, 01:45   #47
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
https://www.youtube.com/watch?v=Q3xxOugsrbE

Even een liedje er tussen door van een blank-geidentificeerde en een zwart-geidentificeerde. Hoezo identificatie bestaat niet? Mijn voorkeur heeft Élage Diouf, hij is zo guitig (ook een identificatie).
In de 'mensen-wereld' is identificatie 'lopende band'. Het zij zo

Wel een prachtig nummer (vinnik.).
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 1 October 2022, 01:48   #48
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je bent niet het begrip, je bent niet wat anderen over je zeggen of van je vinden.

Lekker belangrijk?
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 1 October 2022, 01:55   #49
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Laurens, in eer en geweten ben ik overtuigd dat ik mijzelf tot op de draad onderzoek... en ik wacht nog altijd op de eerste hint, maar die zie ik niet, om mij te doen inzien dat ik op het verkeerde spoor zit...

Ten andere wat jij hier als zogezegde dooddoener van mij naar voren brengt, nl. "als anderen het niet doen waarom zou ik het dan doen"... weet je dat dat gewoon een slag in het gezicht is van iedereen die zichzelf als onderzoeker voorstelt... Wat verdomme doet de mening van anderen, wat anderen doen af aan mijn eigen onderzoek???
Als zij lui zijn, dan is dat hun probleem en niet het mijne...
Lieve Marie, wacht niet, nee nooit! op een hint van .
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 1 October 2022, 09:04   #50
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
In de 'mensen-wereld' is identificatie 'lopende band'. Het zij zo

Wel een prachtig nummer (vinnik.).
De identificatie-ontkenners op dit forum begrijpen niet dat in de wereld vóór mij alle mensen een identificatie hebben. Anders zou ik mijn eigen kinderen niet eens kunnen herkennen!

In de leegte ben je 'aanwezig' zonder identificatie, zo een'voudig is het. All een.
Daar neem je dan ook alle identificatie waar.

Rare jongens, die identificatie/ego ontkenners....

(Het zijn meestal jongetjes, hoe zou dat kunnen?)
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.