Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Niet verlicht
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Niet verlicht Mooi nu kan er wat gedaan worden.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 September 2012, 11:38   #41
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frog Bekijk bericht
Bij deze rubriek Niet verlicht, zie ik een fotootje van Remon. Zielig... Waarom is ie daar geplaatst?? Juist door jou, Gargamel?
Ik heb veel 'beleving' gehad bij Remon waarbij hij soms alleen maar indirect was betrokken, ik hou hier met een pictogram de gedachte aan hem levendig. Ik kijk ook met een zekere regelmaat op zijn site of hij weer wat publiceert en bedenk dat hij nu de rust van de harmonie en de lieflijkheid heeft die hij altijd al zo graag wilde.

Verder heb ik me bekwaamd in de forumleiding en krijg met dingen te maken waar ik me indertijd niet in kon vinden omdat hij daar zo resoluut in was. Ik heb door zelf een forum te leiden meer begrip gekregen voor die forumleiders die mij van hun forum hebben afgeschopt. Ik heb nu zelf een doelstelling die ik kennelijk bewaak en krijg soms de neiging bij een iemand om die er af te schoppen omdat hij mijn doelstelling maar blijft ondermijnen. Het is erg leerzaam voor iemand die meent dat zijn wereldbeeld de enige juiste is, om zo'n ervaring eens zelf te kunnen doen.

Dus zielig ? Nee ik zie dat anders, ik zie het eerder als respect dat hij het met mij heeft volgehouden tot zolang hij mijn deelname niet verder meer kon billijken vanwege zijn doelstelling. Omdat die niet duidelijk was omschreven dacht ik aan willekeur. Als zodanig ben ik dan ook doende de forumdoelstelling te benadrukken zodat niemand voor verrassingen komt te staan wanneer ik aangeef iemand hier niet wenselijk te achten.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 10 September 2012, 18:54   #42
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Zelfkennis Remon-P.Kicken

http://patrick.fm/2010/www.kicken.com-zelfkennis.mp3
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 11 September 2012, 10:59   #43
Lezer
Lezer
 
Lezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 September 2011
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ik heb veel 'beleving' gehad bij Remon waarbij hij soms alleen maar indirect was betrokken, ik hou hier met een pictogram de gedachte aan hem levendig. Ik kijk ook met een zekere regelmaat op zijn site of hij weer wat publiceert en bedenk dat hij nu de rust van de harmonie en de lieflijkheid heeft die hij altijd al zo graag wilde.

Verder heb ik me bekwaamd in de forumleiding en krijg met dingen te maken waar ik me indertijd niet in kon vinden omdat hij daar zo resoluut in was. Ik heb door zelf een forum te leiden meer begrip gekregen voor die forumleiders die mij van hun forum hebben afgeschopt. Ik heb nu zelf een doelstelling die ik kennelijk bewaak en krijg soms de neiging bij een iemand om die er af te schoppen omdat hij mijn doelstelling maar blijft ondermijnen. Het is erg leerzaam voor iemand die meent dat zijn wereldbeeld de enige juiste is, om zo'n ervaring eens zelf te kunnen doen.

Dus zielig ? Nee ik zie dat anders, ik zie het eerder als respect dat hij het met mij heeft volgehouden tot zolang hij mijn deelname niet verder meer kon billijken vanwege zijn doelstelling. Omdat die niet duidelijk was omschreven dacht ik aan willekeur. Als zodanig ben ik dan ook doende de forumdoelstelling te benadrukken zodat niemand voor verrassingen komt te staan wanneer ik aangeef iemand hier niet wenselijk te achten.
Mooi om dit op je weg van zelfkennis tegen te komen en naar buiten te brengen.
Klasse!
Lezer is offline   Met citaat reageren
Oud 11 September 2012, 11:23   #44
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezer Bekijk bericht
Mooi om dit op je weg van zelfkennis tegen te komen en naar buiten te brengen.
Klasse!
Ja en wat ik belangrijk vind om naar buiten te brengen en wat iedereen die mij bij Remon gevolgd heeft weet is dat ik het niet heb opgegeven om op dat forum terug te kunnen komen dan wel om contact te blijven houden.

Wat moet dat dan zeggen ?

Dat het altijd blijft gaan om je inzet, ga voor datgene wat belangrijk voor je is om te ontdekken ondanks tegenslagen die je te verduren krijgt. Ik zou naar Italië zijn afgereisd om Remon over te halen mij weer toe te laten. Het is hier vaak zo'n slappe hap er is alleen maar wat vrijblijvend geleuter en als er iets geraakt is vervolgens een terugtrekken om de wonden te likken.

Wie wil er nou eigenlijk echt weten wat hij/zij is ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 September 2012, 11:38   #45
Lezer
Lezer
 
Lezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 September 2011
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja en wat ik belangrijk vind om naar buiten te brengen en wat iedereen die mij bij Remon gevolgd heeft weet is dat ik het niet heb opgegeven om op dat forum terug te kunnen komen dan wel om contact te blijven houden.

Wat moet dat dan zeggen ?

Dat het altijd blijft gaan om je inzet, ga voor datgene wat belangrijk voor je is om te ontdekken ondanks tegenslagen die je te verduren krijgt. Ik zou naar Italië zijn afgereisd om Remon over te halen mij weer toe te laten. Het is hier vaak zo'n slappe hap er is alleen maar wat vrijblijvend geleuter en als er iets geraakt is vervolgens een terugtrekken om de wonden te likken.

Wie wil er nou eigenlijk echt weten wat hij/zij is ?
Nou.. niet alles is hier slappe hap, wel veel.
De moeite nog teeds om mee te lezen als het wel ergens om gaat.
Ik zie je als 'n motor die steeds weer de vinger legt om waar het werkelijk omgaat en idd zonder al te veel geleuter.
Soms ook wat ingewikkelde taal, toch meestal helder to the point.
Lezer is offline   Met citaat reageren
Oud 11 September 2012, 11:47   #46
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wie wil er nou eigenlijk echt weten wat hij/zij is ?
Ja, wie wil er nou horen dattie niets is en ook nog 's niet bestaat??
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 11 September 2012, 13:19   #47
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Ja, wie wil er nou horen dattie niets is en ook nog 's niet bestaat??
Dat is iedere keer weer mijn breekpunt met jou Blikje. Zoiets is er ook niet om verstandelijk te horen en/of te begrijpen. Natuurlijk stuit de toetreding van zulke informatie, als zou je niemand zijn, via de hersenen op grote weerstand. Niemand zijn is immers je ervaring niet. Het euvel van het bestaan c.q. niet bestaan zit hem in het denken iemand te zijn en dus kan datzelfde denken het probleem niet voor je ontzenuwen.

Dus beste Blikje, nog maar een keer speciaal voor jou dan, het is niet iets dat via kennis en verstandelijk begrijpen tot je kan toetreden, zoiets moet, althans wil het Waarheid voor je kunnen worden, ont'dekt zijn c.q. worden. Het heeft dus geen enkele zin als een affirmatie te blijven roepen dat je 'niemand' bent, het maakt alleen maar dat je gaat 'denken' niemand te zijn. Het fenomeen is dan niet ingetreden, het is geen Waarheid voor je geworden.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 September 2012, 17:20   #48
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat is iedere keer weer mijn breekpunt met jou Blikje. Zoiets is er ook niet om verstandelijk te horen en/of te begrijpen. Natuurlijk stuit de toetreding van zulke informatie, als zou je niemand zijn, via de hersenen op grote weerstand. Niemand zijn is immers je ervaring niet. Het euvel van het bestaan c.q. niet bestaan zit hem in het denken iemand te zijn en dus kan datzelfde denken het probleem niet voor je ontzenuwen.

Dus beste Blikje, nog maar een keer speciaal voor jou dan, het is niet iets dat via kennis en verstandelijk begrijpen tot je kan toetreden, zoiets moet, althans wil het Waarheid voor je kunnen worden, ont'dekt zijn c.q. worden. Het heeft dus geen enkele zin als een affirmatie te blijven roepen dat je 'niemand' bent, het maakt alleen maar dat je gaat 'denken' niemand te zijn. Het fenomeen is dan niet ingetreden, het is geen Waarheid voor je geworden.
Op het moment dat het besef er is buiten het verstand om, is er ook niets meer om weerstand te hebben, omdat het dan is "ingezien" en geen kwestie van wrijving meer is. En is er geen waarde meer aan te beleven dus wordt het ook niet meer als onwenselijk of wenselijk ervaren. Een soort van openbaring.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 11 September 2012, 17:43   #49
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

En Blix komt op links terwijl het hele veld vrij is en legt hem zachtjes voor de voeten van Rein die hem kaarsrecht in het doel weet te deponeren yeeeeeeh !
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 11 September 2012, 18:44   #50
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Ja, die Rein is 'n topper!
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Jiddu Krishnamurti over zelfkennis Nathan Jiddu Krishnamurti 9 10 October 2023 08:12


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.