Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 June 2015, 18:13   #41
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Maar het antwoord op de vraag naar het waarom is dus dat lijden nu eenmaal bij het leven hoort, maar met als doel om wakker te worden, toch?
Yep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Wat ik dan niet begrijp is , dat wanneer je bent wakker geworden uit de droom, lijden zich niet meer voordoet. Dat is in elk geval wel mijn ervaring. Pijn, verdriet, wanhoop, ze doen zich allemaal, nach wie vor, voor, maar het lijden is eruit. Zo voelt dat voor mij, maar dat hangt misschien af van je definitie van lijden.
Ik ben vandaag niet zo helder want lijd weer psychisch. De zin van het leven ontgaat me weer. Zware opdracht om mens te zijn, ook al schijnt de zon en is het mooi weer.
Moet zijn omdat ik nog niet weet wat ik ben, nog niet ontwaakt volledig.
Heb net dit gelezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijden
Ik heb geen andere definitie van lijden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ook trap je dan niet meer in dezelfde valkuilen, althans mijn ervaring. Misschien weer nieuwe valkuilen, maar niet meer in dezelfde. Als iets helder is, is het helder, als je daaromtrent wakker bent, ben je wakker. Maar misschien bedoel je dat bepaalde patronen nu eenmaal nog na kunnen werken, dat herken ik ook wel.
Ja, dat bedoel ik met conditioneringen die nooit helemaal verdwenen zullen zijn.
Misschien als een mens helemaal verlicht is, maar verlichting is een mythe, dus blijven de valkuilen, ook voor de 'verlichte' mens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
...Maar dan toch beduidend minder frequent en minder hevig, omdat de helderheid er vrijwel direct bij is. Dus dat maakt de herhaling van zetten, in jouw geval, voor mij onverklaarbaar. If you know what I mean. Help mij eens uit de droom Pup.
Dan kan er maar één verklaring zijn, en die is om het in de opzet van dit forum te verwoorden: dat ik nog steeds niet weet wat ik ben.

Ik raaskal maar wat vandaag hoor.
Het liefst zou ik niet geboren zijn als mens vandaag. Als koe liever (die wens heb ik wel is meer) geen piekerende geest, wat heerlijk!
'k ga maar is plat liggen en luisteren weer naar een psychiater zijn geleide meditatie op youtube genaamd > 'bestaansrecht.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline  
Oud 14 June 2015, 19:59   #42
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht


Ik ben vandaag niet zo helder want lijd weer psychisch. De zin van het leven ontgaat me weer. Zware opdracht om mens te zijn, ook al schijnt de zon en is het mooi weer.
Moet zijn omdat ik nog niet weet wat ik ben, nog niet ontwaakt volledig.
Heb net dit gelezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijden
Ik heb geen andere definitie van lijden.

Citaat:
Volgens het boeddhisme ligt de oorsprong van het lijden in begeerten en hunkeringen.
Het boeddhisme heeft het een beetje goed. De oorsprong ligt in hunkeringen en begeerten. Doch er is een probleem. Psychische pijn is een conditionering. Een conditionering die er voor zorgt dat de pijn nooit helemaal weg is. Latent is het altijd aanwezig. Conditioneringen hebben als nare eigenschap dat je ze niet zomaar weg krijgt.

Je kan van uit de TA (team advaita) gedachte pijn wel onwaar verklaren, maar onwaar verklaren helpt niks tegen conditioneringen. Daarom werkt het hier gepropageerde gedachtegoed van TA ook niet tegen pijn. Dit itt vele andere emoties zoals boosheid, verdriet e.d. welke een direct gevolg zijn van een gedachte.

Toch is verlossing van pijn mogelijk zoals de Christus ons leert.
Theo is offline  
Oud 14 June 2015, 20:19   #43
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Het boeddhisme heeft het een beetje goed...
...
Toch is verlossing van pijn mogelijk zoals de Christus ons leert.
"Boeddha heeft het een beetje goed, maar Christus helemaal?"
Lees ik daar enige partijdigheid en voortrekken?


Afleiding helpt ook wel is om de geest weg te lokken van zijn rusteloze zwerftocht. Inplaats van mijn 'bestaansrecht' meditatie te beluisteren heb ik deze Ritual Sexual Slavery and Unlocked Consciousness with Teal Swan bekeken en beluisterd tot 33 min. Tot dan vond ik het wel interessant, maar dan kwam het onderwerp op buitenaardsen die de heersers zijn op onder planeet en vijandig tegenover ons... President Obama van Amerika is voor de helft een alien... bye bye Teal Swan, hoe knap ik je ook vind, ik kijk luister niet meer naar je.

Als variant op Zelfonderzoek moet er misschien is onderzocht worden of buitenaardsen bestaan, of beter gezegd of mensen die in buitenaardsen geloven, zoals de bekende David Icke en Marcel Messing uberh?upt het bestaan van gedegen Zelfonderzoek wel weten. Kan iemand die weet 'wat' hij is in buitenaardsen geloven? In Aliens die vijandig zijn tegenover ons?

Grapje hoor.

Een gedegen onderzoek betreffende het bestaan of niet van buitenaardsen ligt niet binnen het bestek van dit forum.
Het Zelfonderzoek is al moeilijk genoeg.


Inmiddels zie ik de ?de dingen? weer helder.
Daar ben ik gelukkig mee.
Ik ga niet op zoek naar hindernissen. En verwacht nu even niets.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline  
Oud 14 June 2015, 21:16   #44
InX
Jubilaris
 
Geregistreerd: 11 December 2014
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ware liefde 'bekommerd' zich belangeloos om het welzijn van de ander. Ook als deze liefde blijkt niet bezeten te kunnen worden blijft de interesse zich voordoen hoe het met de geliefde gesteld is en hoe hij/zij zich verder ontwikkeld.
Ja, Ware Liefde Weet dat niets en niemand geclaimd kan worden. Is geinterresseerd, niet interessant ....
InX is offline  
Oud 14 June 2015, 21:19   #45
InX
Jubilaris
 
Geregistreerd: 11 December 2014
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Door en door triest ja, een heel triestige situatie. Maar niet uniek, de wereld is er vol van.


Ja weet ik, gaat goed met haar. Volgens de ziener 6 jaar geleden heb ik leven gebracht ik een stilstaand familiaal water dat al muf begon te ruiken vanwege jarenlang zuurstof gebrek.
Effe familie opstelling op zijn kop gezet, onwelriekende toestanden boven water gebracht.


Niet ook, wel vooral om mezelf (keuze's) te doorgronden. Over 'mijn' vrouwen dat was in feite maar bijzaak, door de ziener aangewend om het gehele plaatje duidelijk te maken voor mij.
Ik ben totaal geen ziener, ik kan niet over het muurtje kijken, dus ik moet vragen stellen en door mensen uit te vragen over hun liefdes-relaties, ouders, familie weet je direct veel over henzelf, waar hun obstakels en ook sterke kanten liggen.


goei vragen. WiNk
Antwoord op 1: De laatste 15 jaar opvallend eerst een verliefdheid van de andere kant naar mij toe. Om er effen kort een dialoog over met mijn ziener bij te halen:

Pup: Als ik er nu aan terugdenk had ik natuurlijk 'nee' kunnen zeggen wanneer zij mij begon te verleiden, maar?
Ziener: Maar nee jong, dat is het leven. Dat is normaal dat gij nog verleid kunt worden. Da's de schoonheid in jou. Gij gelooft nog in die liefde.
Pup: Ja, ik ben goedgelovig.
Ziener: Daarmee komen wij zo goed overeen, ik geloof ook nog in de liefde, maar ik heb daar genoeg pijn in geleden. Ik laat nu mijn wonden genezen door ze lucht te geven, geen balsem of uiervet op mijn wonden meer.

Antwoord op 2)
Veel te lang, tot midden in mijn twintiger jaren een moederskindje geweest.
Geen vader, slechts vage herinneringen aan tot 5de levensjaar toen hij de noorderzon verdween (hij mocht van de politie niet meer in de buurt van mijn moeder komen). Rond men 30j hem gaan opzoeken. Hij heeft met mijn moeder nog 3 kinderen buiten mij, meisjes, zijn dochters, daar vroeg hij nog geeneens achter toen ik hem opzocht. Alleen mij had hij gemist.


Dat is een juist beeld.
6 jaar geleden stelde ik de volgende vraag aan mijn ziener:

Pup: waarom trek ik zo toch zo dikwijls vrouwen met probleem achtergronden aan?
incest, geen vader gehad, geen moeder of gestalkt worden door hun exen, angstcomplexen, mensenlief zeg...
Ziener: omdat dat in feite vorm van jouw liefde is. En dat besef je nog niet helemaal. Jij hebt een liefde voor in dienstbaarheid naar mensen toe te zijn. Jij wilt mensen helpen, jij wil mensen dienen.
Pup: ze een trapke hoger brengen.
Ziener: Ja, maar je zou zelfs diegenen die niet naar boven willen gaan, die zou je naar boven sleuren. En dat is uw lijden. Help diegene naar boven, waarvan je ziet, dat die naar boven willen, maar die moeilijk naar boven gaan. Dan zul je vreugde vinden in je handelingen. Nu zijn er zelfs die kwaad zijn dat je ze naar boven hebt gebracht. Dat ze zeggen: Godverdomme, ik wil niet op het eerste verdiep zijn, ik wil beneden in de kelder zijn! Maar dan denk ik: 'schat, beneden, ziet uit h?, da's een koude vloer hoor'.
Dus u bewust worden van hoe ge met dat talent moet omgaan.


Graag gedaan.
Tnks voor het delen Pup. Ik kom er later op terug... RL is calling ...
InX is offline  
Oud 14 June 2015, 21:32   #46
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
"Boeddha heeft het een beetje goed, maar Christus helemaal?"
Lees ik daar enige partijdigheid en voortrekken?

Nou ja, het boeddhisme haalt terecht de oorsprong van lijden uit hunkering en begeerten aan. Voorzover ik het boeddhisme begrijp is het zaak om je begeertes te laten uitdoven. Ik denk ook dat dat kan door niet te strijden tegen je begeertes en hunkeringen en je begeertes en hunkeringen gewoon te laten 'zijn' en zonder oordeel waar te nemen.

Maar daarmee verdwijnen de conditioneringen nog niet. Eigenlijk ben ik van mening dat conditioneringen er altijd zijn. Het zijn een soort schakelaartjes in je brein die in standje A kunnen staan (begeren) of in standje B (niet-begeren)

Maar door een jou onbekende trigger kan er opeens aanleiding zijn om weer in standje A te springen en dan heb je de poppetjes weer aan het dansen. Zo kan je je hele leven blijven fine tunen, maar je blijft met die schakelaartjes van je conditioneringen zitten.

Er moet een andere weg zijn, denk je ook niet?
Theo is offline  
Oud 14 June 2015, 21:37   #47
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht

Afleiding helpt ook wel is om de geest weg te lokken van zijn rusteloze zwerftocht. Inplaats van mijn 'bestaansrecht' meditatie te beluisteren heb ik deze Ritual Sexual Slavery and Unlocked Consciousness with Teal Swan bekeken en beluisterd tot 33 min. Tot dan vond ik het wel interessant, maar dan kwam het onderwerp op buitenaardsen die de heersers zijn op onder planeet en vijandig tegenover ons... President Obama van Amerika is voor de helft een alien... bye bye Teal Swan, hoe knap ik je ook vind, ik kijk luister niet meer naar je.
Ja, dat is een bekend trucje. De geest even weg lokken van zijn frauduleuze praktijken. De geest die steeds maar energie wil produceren om dit in jouw 'zijn' te proppen zodat je rusteloos wordt. Jammer dat je de geest niet onder controle hebt en het 'uit-knopje' kan hanteren.
Theo is offline  
Oud 14 June 2015, 22:54   #48
InX
Jubilaris
 
Geregistreerd: 11 December 2014
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Door en door triest ja, een heel triestige situatie. Maar niet uniek, de wereld is er vol van.
Waarom bagatelliseren? Relativeren?
Is dat niet een poging om pijn te vermijden, in plaats van te erkennen?

Citaat:
Ja weet ik, gaat goed met haar. Volgens de ziener 6 jaar geleden heb ik leven gebracht ik een stilstaand familiaal water dat al muf begon te ruiken vanwege jarenlang zuurstof gebrek.
Effe familie opstelling op zijn kop gezet, onwelriekende toestanden boven water gebracht.
Goed om te vernemen dat deze dame haar lijden onder ogen heeft durven zien en onder handen heeft genomen. Mooi, dat je een katalysator hebt kunnen zijn.

Dit verhaal roept bij mij een herinnering op aan het verhaal wat een andere jonge vrouw mij ooit heeft verteld over haar incestverleden. Zij gaf aan, dat haar incestverleden pas een probleem werd voor haar, toen ze kennis nam van de oordelen van de buitenwereld over incest. Tot die tijd, ervoer zij alles wat haar was overkomen mbt tot incest als normaal ....
Het was een verhaal wat mij stil maakte. Zo had ik er nog nooit eerder tegenaan gekeken....

Citaat:
Niet ook, wel vooral om mezelf (keuze's) te doorgronden. Over 'mijn' vrouwen dat was in feite maar bijzaak, door de ziener aangewend om het gehele plaatje duidelijk te maken voor mij.
Ik ben totaal geen ziener, ik kan niet over het muurtje kijken, dus ik moet vragen stellen en door mensen uit te vragen over hun liefdes-relaties, ouders, familie weet je direct veel over henzelf, waar hun obstakels en ook sterke kanten liggen.
Pup, je komt met regelmatigheid bij mij over/binnen als Peter Pan...
Geen verwijt overigens!

Heb je zelf al eens deel genomen aan een familie-opstelling? ( ik ga ervan uit dat je met familie-opstellingen doelt op het gedachtegoed van Hellinger).


Citaat:
goei vragen. WiNk
Antwoord op 1: De laatste 15 jaar opvallend eerst een verliefdheid van de andere kant naar mij toe. Om er effen kort een dialoog over met mijn ziener bij te halen:

Pup: Als ik er nu aan terugdenk had ik natuurlijk 'nee' kunnen zeggen wanneer zij mij begon te verleiden, maar?
Ziener: Maar nee jong, dat is het leven. Dat is normaal dat gij nog verleid kunt worden. Da's de schoonheid in jou. Gij gelooft nog in die liefde.
Pup: Ja, ik ben goedgelovig.
Ziener: Daarmee komen wij zo goed overeen, ik geloof ook nog in de liefde, maar ik heb daar genoeg pijn in geleden. Ik laat nu mijn wonden genezen door ze lucht te geven, geen balsem of uiervet op mijn wonden meer.

Antwoord op 2)
Veel te lang, tot midden in mijn twintiger jaren een moederskindje geweest.
Geen vader, slechts vage herinneringen aan tot 5de levensjaar toen hij de noorderzon verdween (hij mocht van de politie niet meer in de buurt van mijn moeder komen). Rond men 30j hem gaan opzoeken. Hij heeft met mijn moeder nog 3 kinderen buiten mij, meisjes, zijn dochters, daar vroeg hij nog geeneens achter toen ik hem opzocht. Alleen mij had hij gemist.


Dat is een juist beeld.
6 jaar geleden stelde ik de volgende vraag aan mijn ziener:

Pup: waarom trek ik zo toch zo dikwijls vrouwen met probleem achtergronden aan?
incest, geen vader gehad, geen moeder of gestalkt worden door hun exen, angstcomplexen, mensenlief zeg...
Ziener: omdat dat in feite vorm van jouw liefde is. En dat besef je nog niet helemaal. Jij hebt een liefde voor in dienstbaarheid naar mensen toe te zijn. Jij wilt mensen helpen, jij wil mensen dienen.
Pup: ze een trapke hoger brengen.
Ziener: Ja, maar je zou zelfs diegenen die niet naar boven willen gaan, die zou je naar boven sleuren. En dat is uw lijden. Help diegene naar boven, waarvan je ziet, dat die naar boven willen, maar die moeilijk naar boven gaan. Dan zul je vreugde vinden in je handelingen. Nu zijn er zelfs die kwaad zijn dat je ze naar boven hebt gebracht. Dat ze zeggen: Godverdomme, ik wil niet op het eerste verdiep zijn, ik wil beneden in de kelder zijn! Maar dan denk ik: 'schat, beneden, ziet uit h?, da's een koude vloer hoor'.
Dus u bewust worden van hoe ge met dat talent moet omgaan.
Pup, heb jij als kind gedacht dat je (ongevraagd) de rol van de "man des huizes" toebedeeld hebt gekregen?
InX is offline  
Oud 15 June 2015, 00:00   #49
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Maar daarmee verdwijnen de conditioneringen nog niet. Eigenlijk ben ik van mening dat conditioneringen er altijd zijn. Het zijn een soort schakelaartjes in je brein die in standje A kunnen staan (begeren) of in standje B (niet-begeren)
Die mening ben ik ook toegedaan Theo.
Daar geraak je nooit vanaf.
Zoals je in het topic 'Isha Judd' al schreef: accepteren dat mensen falende wezens zijn.
Dat zal nog het enige zijn dat we kunnen doen, niet moeten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Maar door een jou onbekende trigger kan er opeens aanleiding zijn om weer in standje A te springen en dan heb je de poppetjes weer aan het dansen. Zo kan je je hele leven blijven fine tunen, maar je blijft met die schakelaartjes van je conditioneringen zitten.
Inderdaad,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Er moet een andere weg zijn, denk je ook niet?
Ik weet vandaag niets meer. Heb ik ooit wel iets geweten, moet ik ooit wel iets weten?
Je moet, kan maar beter weten 'wat' je bent zou Laurens zeggen, 'doe dus gedegen zelfonderzoek'.

slaapwel, later meer.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline  
Oud 15 June 2015, 02:11   #50
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InX Bekijk bericht
Waarom bagatelliseren? Relativeren?
Is dat niet een poging om pijn te vermijden, in plaats van te erkennen?
Nee nee, is het niet, dat was een vaststelling.
Het is een zien / voelen van het collectief lijden. Dat waren trouwens de woorden van mijn ziener die toen 6 jaar geleden ook zei:

'Jij voelt het lijden van de wereld, en dat betekend: dat wanneer gij het lijden van de mensen, of van de wereld kunt waarnemen, dat ge contact hebt met uw eigen levens fundamenten. Dat fundament heeft contact met het collectieve.
Dus gij weent heel veel. Als gij weent, weent ge voor het leed van de anderen. Dat is niet alleen dat ge weent voor uw eigen leed.
'

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InX Bekijk bericht
Dit verhaal roept bij mij een herinnering op aan het verhaal wat een andere jonge vrouw mij ooit heeft verteld over haar incestverleden. Zij gaf aan, dat haar incestverleden pas een probleem werd voor haar, toen ze kennis nam van de oordelen van de buitenwereld over incest. Tot die tijd, ervoer zij alles wat haar was overkomen mbt tot incest als normaal ....
Het was een verhaal wat mij stil maakte. Zo had ik er nog nooit eerder tegenaan gekeken....
Yep, zo gaat dat. Het is de normaalste zaak van de wereld voor de persoon in kwestie. Deze jonge vrouw reageerde op al mijn doorvragen zelfs met: 'misschien ziet hij mij graag'.
Ze wou hem zelfs niet kwijt, zoals ze mij ook niet kwijt wou.
Voor mij was het bijna een kwestie van leven of dood om uit die 'heksenkring' te stappen. Mijn hart ging op den duur zo te keer dat ik schrik begon te krijgen voor een hartaanval. die hartkloppingen kreeg ik omdat het het mij zo diep raakte. Heeft trouwens na dat ik me met veel moeite uit die toestand losgetrokken had, een jaar of drie geduurd, dat ik wekelijks een kalmeerpil moest slikken bij de herinnering eraan of ik had mijn werk niet kunnen doen.
Een mens kan zo is in Samsara verwikkeld geraken zeg. LOL!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InX Bekijk bericht
Pup, je komt met regelmatigheid bij mij over/binnen als Peter Pan...
Geen verwijt overigens!
Peter Pan, waar staat die alweer voor? Oh ja, net gelezen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Peter_Pan

Ja, dan zit je heel dicht in de buurt, om niet te zeggen erboven op!
citaat:
"...gedrag als uiting van de diepgewortelde wens om bemoederd te worden."

Staat zelfs in mijn horoscoop door de vrouw van mijn ziener gemaakt. En vele nadelen hebben zo hun voordelen. Het voordeel van lange tijd als Peter Pan op deze planeet door te moeten brengen zit hem in emotioneel vrij te worden, meer zelfs dan de doorsnee man!
Stukje uit de horoscoop daarover:

"Alleen mislukkingen schijnen voldoende reden te zijn om de noodzakelijke innerlijke wijsheid en kracht te ontwikkelen. In het geval van maan saturnus aspecten wordt de mogelijkheid tot ware emotionele onafhankelijkheid geboden, wat een tamelijke zeldzame ervaring of kwaliteit is.

Meestal krijgt hij middels vrouwen met teleurstellingen te maken, en als gevolg daarvan vindt hij het op de duur nutteloos zijn gevoelens op hen te projecteren en deze kant van zijn psyche in overgedragen vorm uit te leven. Hij moet dit zelf ervaren en met behulp van deze middelen zal hij zich tenslotte kunnen bevrijden van de greep die het verleden op hem uitoefent. Hij wordt door deze confrontatie met zijn gevoelens en zijn begrip daarvan voor de 2de keer geboren. Hij beschikt nu over de mogelijkheden zijn volledige ontwikkeling dichter te benaderen dan de doorsnee man, wiens vrouwelijke helft altijd via de vrouw in zijn leven tot uiting komt.

Maan saturnus aspect ?koestert? in de regel op haast masochistische wijze pijn en teleurstelling, maar wanneer hij zijn innerlijke stabiliteit opbouwt en van zijn creatieve en instinctmatige bronnen aftapt, zal hij in de regel merken dat hij geen beroep meer op de affectie van anderen hoeft te doen, want die krijgt hij dan vrijwillig aangeboden, daar hij nu namelijk iets te ruilen heeft : een volledige persoonlijkheid.

Nogmaals: maan saturnus aspect biedt de mogelijkheid emotioneel vrij te worden,
AAN DE MENS OM DEZE KANS TE BENUTTEN."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InX Bekijk bericht
Heb je zelf al eens deel genomen aan een familie-opstelling? ( ik ga ervan uit dat je met familie-opstellingen doelt op het gedachtegoed van Hellinger).
Ja, die van Hellinger bedoel ik. Heb ik 11 jaar geleden om de 2 dagen aan deel genomen op de magische stranden van Goa in India onder Osho-Bhagwan volgelingen.
8 tal keer als figurant en 3 keer voor mezelf. Thema was altijd 'de vader'. Ging door men knieën zelfs van energetische ontladingen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InX Bekijk bericht
Pup, heb jij als kind gedacht dat je (ongevraagd) de rol van de "man des huizes" toebedeeld hebt gekregen?
Dat moederlief het gemis aan een man in mij zocht ?n vond was overduidelijk. Ik was dan ook quasi 'getrouwd' met haar tot men 24ste.

Toen trouwde ik met een andere vrouw, de latere moeder van mijn zoon en toen die geboren werd toen ik 26 jaar was gingen de poppen aan het dansen in deze Peter Pan. Angsten, woede, hyperventileren, scheiding, depressie... de wedergeboorte werd ingezet.

Fijn om dat zo is neer te pennen.
Merci voor je interesse.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tussen Guru's en Gekken Ogenblik-sem Overige religie 3 15 November 2012 15:23


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.