Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Niet verlicht
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Niet verlicht Mooi nu kan er wat gedaan worden.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 July 2012, 18:32   #41
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
schaam je je Ulla, je gaat weer voor jezelf opkomen nu. Iemand heeft een ban gekregen, en je wilt je gelijk halen.

Ik schaam mij niet. Zou niet weten waarom.
Waarmee wil ik mijn gelijk halen?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 10 July 2012, 19:16   #42
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Beste forumgebruikers,

Bij deze deel ik mede dat de deelnemer onder de naam Jadi een ban heeft gekregen. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid betreft het hier Anja O. die al eerder een ban heeft gekregen vanwege het herhaaldelijk overtreden van de forumregels. Deze ban was nog niet ongedaan gemaakt. Blijkbaar is het haar gelukt om middels een andere naam weer deel te gaan nemen aan het forum. Vooralsnog wordt haar deelname op dit forum door ons als ongewenst aangemerkt.

Degenen die met Anja wensen te converseren maken we er graag op attent dat zij zelf een forum heeft waar u zich kunt melden.

Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben groet ik u vriendelijk,
Uw Bromsnor.
Ik vind het een helder verhaal.

Wijziging aangebracht door Esther op 10 July 2012 om 22:07.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 10 July 2012, 19:29   #43
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
De waarheid ligt ergens in het midden, althans bezit jij die niet in volle omvang. Er zijn hier weinig regels maar de belangrijkste, waar zich niemand aan kan onttrekken, is dat de privacy van de mensen niet op straat komt te liggen.

Iedereen moet hier vrijelijk kunnen spreken zonder dat z'n dagelijkse activiteiten daaronder kunnen komen te lijden.

Anja heeft de regels van privacy in ernstige mate overschreden en heeft, volkomen terecht, een IPban daarvoor gekregen. Vervolgens zijn de regels aangepast en in die zin opnieuw aangescherpt om herhaling te kunnen aanpakken.

Er bestaat gevaar voor recidive vandaar dat de moderatie waarschijnlijk daartoe heeft besloten. Ik zou dat nog even hebben afgewacht, maar goed, ik heb de moderatie ingesteld om me daarin niet te hoeven mengen.
Reden genoeg om een ban te geven.
Ook al weet je het maar 99 procent dat zij Anja is.
En ook al vind ik het persoonlijk jammer.
Maar het gaat zeker te ver als persoonlijke gegevens op een forum bekend werden gemaakt.

En het is aan eigenaar om te bepalen of hij dat risico wel of niet wil lopen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 10 July 2012, 23:38   #44
wasbeertje
Asprirant lid
 
wasbeertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 July 2012
Berichten: 0
Standaard

Aangezien ik de berichten niet aan kan passen nog eens opnieuw.

Namens Anja het volgende,

Graag wil ik iets toelichten m.b.t. de wel zeer eenzijdige mededeling ''ban Jadi" van Bromsnor, c.q. Renoir. Mijn naam wordt hierin wederom voluit genoemd en is dus op Google te vinden. Ik ga er na het plaatsen van mijn reactie vanuit dat mijn naam in de betreffende mededeling tot O. zal worden ingekort.

In eerste instantie had ik me hier ingeschreven onder de naam Anjer. Het account werd verwijderd nadat ik Renoir confronteerde met zijn uitspraken. Onder de naam Anja O. werd ik vervolgens verwijderd vanwege, een volgens Renoir te heftige confrontatie met Ogenbliksem in het besloten draadje.

Omdat ik midden in een gesprek werd verwijderd kwam ik direct daarna terug onder de naam O. Er volgde niet lang daarna een IP-ban vanwege het, volgens mij, bekendmaken van de naam van Rob of van Renoir, maar dat weet ik niet meer zeker.

Het bekendmaken van de betreffende naam/namen was een actie nadat Renoir en Rob onophoudelijk trachtten mijn naam te beschadigen via dit forum.

Ik werd o.a. door Renoir vergeleken met Hitler en zijn jodenvervolging doordat ik volgens hem mensen buiten sluit. Hij doelde hier met name op de ban die ik Geboren Denker/Ogenbliksem gaf op mijn forum. Ook werd mijn mailadres op dit forum open en bloot vermeld door Ar. na zijn ban.

Het vermelden van de namen van Rob en/of Renoir, ook op mijn eigen forum, was om hen te laten voelen hoe dat is en om hen een halt toe te roepen. Natuurlijk wist ik dat de namen onmiddellijk zouden worden verwijderd. Dus van beschadiging zal hier geen sprake zijn geweest.

Mijn actie was overigens een milde actie. Mijn naam immers werd maandenlang genoemd en beklad en viel wettelijk gezien onder de noemer 'laster'.

Wat er over mij wordt beweerd is voor mij niet belangrijk. Maar in verband met de verkoop van mijn boek vind ik het beschadigen van mijn naam niet toelaatbaar. Het boek is niet geschreven voor/uit eigenbelang, maar heeft iets belangrijks te vertellen. Het draagt bij aan bewustwording.

Vandaar mijn reactie/actie nu en destijds.

Ik wens jullie met heel mijn hart het durven tonen van je 'eigen gezicht' toe,

Anja O.

ps.
Anja bedankt Renoir voor de naamsaanpassing. Ze vindt het Renoirs probleem dat hij moeite heeft met haar manier van reageren.
wasbeertje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 July 2012, 23:53   #45
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Oh oeps

Ik heb dit topic helemaal gemist vandaag en had onderstaande berichtje achter gelaten in he topic waar Mihaela met Jadi in gesprek was.

Nu ik zet het dan nog maar even hier neer dus bij deze

@Hoi Mihaela, ik heb van Jadi een mailtje gehad met het verzoek je op de hoogte te brengen dat zij een ban heeft en daarom jou vragen niet meer kan beantwoorden. Ze laat weten ze gelezen te hebben en je graag te willen antwoorden. Ik heb van haar toestemming je haar email adres te geven mocht je met haar willen doorpraten. Laat me even weten wil je dan zal ik je via PM haar mail-adres even doorgeven. Laat me ook even weten wanneer je geen interesse hebt dan kan ik dat in dat geval aan haar doorgeven zodat zij niet in het ongewisse blijft hierover.

Bedankt en groetjes Vagebond.

Ga nu even de rest lezen want ik was nog niet verder gekomen dan de eerste twee berichten.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 00:09   #46
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Ok? ik heb het allemaal gelezen.

Hoezee voor Michaela.

Over bewustzijn gesproken er zijn mensen die een voorbeeld aan haar zo mogen nemen m.i.. Ik noem geen namen de genen waar het over gaat weten wie ik bedoel.

Voor jou Mihaela enkel en alleen voor jou


Mooi mens
zie verder boven XXX.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 00:12   #47
Bigbear
Asprirant lid
 
Bigbear's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

@Anja:

Als je echt reclame wilt gaan maken voor je boek zou ik aanraden een netwerk op te zetten. Vanzelfsprekend is dat voor jou moeilijk, maar wie geen stapjes zet, blijft stilstaan.

@allen

Kennelijk worden mensen nog steeds geband op diverse fora, waarbij het mij overkomt dat het alleen maar bestaat uit "vergeldingsacties". Jij hebt mij pijn gedaan, dus nu moet jij ook maar eens voelen hoe het voelt.

Op een zelfkennisforum zou ik verwachten dat mensen daar eens over na gaan denken. Wordt de pijn nu werkelijk lichter als je een ander die pijn wil laten voelen? Denken we nu echt dat we vanuit boosheid of verdriet meevoelend kunnen reageren?

Na een tijdje hier niet aanwezig te zijn geweest, zie ik nog steeds (mijn invulling van wat ik lees), dat leden graag zouden willen dat hun medeforumleden zouden veranderen om het voor hunzelf wat makkelijker te maken. En een jaar verder heeft dat vanzelfsprekend niets opgeleverd. Wij blijven denken dat als we iemand maar op iets wijzen hij of zij het vanzelf wel zal gaan inzien en dat dan mijn eigen problemen zijn opgelost. Keep on dreaming zou ik dan willen zeggen. Niemand is verantwoordelijk voor mijn problemenen als iets mne raakt is het mijn geraaktheid. Ik weet hoe moeilijk het is om mijn geraaktheid bij mijzelf te houden en het wel te mogen uiten, maar niet naar de ander toe, want die heeft er niets mee te maken.

Ik heb vroeger al eens geschreven dat het hier meer een andersmanskennisforum is dan een zelfkennisforum. En ook hierin is voor mij nog niet echt iets in veranderd.

Liefs en warmte, Henk
Bigbear is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 00:20   #48
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht
@Anja:

Als je echt reclame wilt gaan maken voor je boek zou ik aanraden een netwerk op te zetten. Vanzelfsprekend is dat voor jou moeilijk, maar wie geen stapjes zet, blijft stilstaan.
Henk Anja/Jadi kan hier niet lezen ze heeft een IP-ban

Citaat:
@allen

Kennelijk worden mensen nog steeds geband op diverse fora, waarbij het mij overkomt dat het alleen maar bestaat uit "vergeldingsacties". Jij hebt mij pijn gedaan, dus nu moet jij ook maar eens voelen hoe het voelt.

Op een zelfkennisforum zou ik verwachten dat mensen daar eens over na gaan denken. Wordt de pijn nu werkelijk lichter als je een ander die pijn wil laten voelen? Denken we nu echt dat we vanuit boosheid of verdriet meevoelend kunnen reageren?

Na een tijdje hier niet aanwezig te zijn geweest, zie ik nog steeds (mijn invulling van wat ik lees), dat leden graag zouden willen dat hun medeforumleden zouden veranderen om het voor hunzelf wat makkelijker te maken. En een jaar verder heeft dat vanzelfsprekend niets opgeleverd. Wij blijven denken dat als we iemand maar op iets wijzen hij of zij het vanzelf wel zal gaan inzien en dat dan mijn eigen problemen zijn opgelost. Keep on dreaming zou ik dan willen zeggen. Niemand is verantwoordelijk voor mijn problemenen als iets mne raakt is het mijn geraaktheid. Ik weet hoe moeilijk het is om mijn geraaktheid bij mijzelf te houden en het wel te mogen uiten, maar niet naar de ander toe, want die heeft er niets mee te maken.

Ik heb vroeger al eens geschreven dat het hier meer een andersmanskennisforum is dan een zelfkennisforum. En ook hierin is voor mij nog niet echt iets in veranderd.

Liefs en warmte, Henk
Van harte met je eens. Groetjes V.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 01:31   #49
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Men heeft geen wilskracht om haar te negeren, dus maar haar verwijderen.

Ja hoor, die wilskracht is er wel.
Het lukt alleen lastig als iemand opdringerig is.

Wat is het verschil tussen iemand negeren/doodzwijgen en iemand bannen?
Op voorhand wil ik je vast vertellen dat hier voor mij geen verschil in is.
Voor mij is het precies hetzelfde!

Je bent fel tegen bannen en een voorstander voor negeren?
Begrijp ik je zo goed?
Hoe zit dat dan?
Kan je dit misschien uitleggen?
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 01:57   #50
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Doodzwijgen of bannen

Nou daar wil ik in plaats van Michaela wel op antwoorden Glans

Doodzwijgen treft niet iedereen en bannen wel, das het verschil.

Kon het niet laten sorry.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.