Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 March 2013, 14:43   #41
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik zou dat zo direct niet aannemen dat ergens niks van terecht komt wanneer men ook het heil elders zoekt.
Ja Vaagje daar verschillen wij van mening, ik ben van de harde advaita lijn.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 14:47   #42
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Het antwoord is tweeledig ik weet even niet hoe te reageren, wat betreft mijn hobby, het (reageer)vonkje is aangewakkerd, alleen niet wat betreft het bannen en de baas spelen.
Dan hoor ik wel wanneer je er uit bent mbt bovenstaande en of er nu wel of niet een bijdrage van mij verlangd wordt in die zin. Tot die tijd hou ik e.e.a. on hold WiNk
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 14:54   #43
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Natuurlijk kom ook ik niet om de realiteit heen Vagebond en dan is accepteren een feit en niet zomaar een mogelijkheid.
Maar zoals je wellicht weet heb ik met het forum een bedoeling (gehad) en de doelstelling staat of valt met het aangaan van de confrontatie. Daar komt heden ten dage niets meer van terecht, zo blijkt, en wanneer er (met terugwerkende kracht) een forum werkzaam schijnt te zijn geweest waar men ondertussen kon uithuilen begrijp ik ook wel waarom.
Alleen blijkt dat nu een aanname (mijn misvatting) want er zijn helemaal geen activiteit.

(Sommige) mensen zijn ook met elkaar bevriend, getrouwd of staan hoe dan op een andere manier met elkaar in contact. Dat is zeker gewoon de realiteit.

En verder heb je zowieso geen zicht erop hoe mensen hierin met elkaar omgaan en in hoever ze elkaar wel of niet steunen in hun wat jij noemt uithuilen. Dat zou niet je enige misvatting kunnen zijn. Het is een ieder zijn eigen verantwoordelijkheid of ze wel of niet volgens de doelstellingen willen handelen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 15:14   #44
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Dat is effe lekker, zitten we hier met zijn allen t.b.v. ene Renoir en nou kunnen we nog gaan dokken ook.

Nou, ik schrijf hier niets meer.

Ik ga wel ergens anders voor God spelen.

U moet de groenten van Hak hebben.


Ach Renoir, je biedt een mogelijkheid en dat is al 'iets moois' toch.

Als die mogelijkheid aan voorwaarden verbonden is dan krijg je van dat geklooi zoals nu gaande is m.b.t. donatie.

Iemand hoest 140 euro op of 500 en alles gaat op de zelfde voet verder.

Bewustheid kun je nu eenmaal niet door de strot duwen en wie weet wat er achter de schermen bij mensen thuis gebeurd, al is het maar bij lezers.

Zou zo maar kunnen zijn dat het niet gaat over het forum maar over Renoir.

Zo dit bericht kan ook direct de prullenbak in, bijdrage 0,0.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 15:15   #45
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dan hoor ik wel wanneer je er uit bent mbt bovenstaande en of er nu wel of niet een bijdrage van mij verlangd wordt in die zin. Tot die tijd hou ik e.e.a. on hold WiNk
De vraag is of jij het forum dermate de moeite waard vindt, dat je een bijdrage wilt leveren aan het voortbestaan er van. Zoniet geef je niks.

Nu Rob het verschil wil bijpassen als de doelstelling niet gehaald wordt is hij de belanghebbende inzake jouw bijdrage en niet ik. Het zal je mogelijk plezieren dat je hem kunt laten bloeden door niks bij te dragen.

Wij hebben wat gefilosofeerd over het morele bezwaar van bannen wanneer je een contributant bent van het forum. Maar daar kom ik wel overheen.

Dus de weg ligt helemaal open voor je.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 15:24   #46
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
(Sommige) mensen zijn ook met elkaar bevriend, getrouwd of staan hoe dan op een andere manier met elkaar in contact. Dat is zeker gewoon de realiteit.

En verder heb je zowieso geen zicht erop hoe mensen hierin met elkaar omgaan en in hoever ze elkaar wel of niet steunen in hun wat jij noemt uithuilen. Dat zou niet je enige misvatting kunnen zijn. Het is een ieder zijn eigen verantwoordelijkheid of ze wel of niet volgens de doelstellingen willen handelen.
Ja natuurlijk Ulla, ik was dan ook jouw appels met mijn peren aan het vergelijken.

Voor gemoedelijkheid doet de forumkeuze er niet toe. Het ging mij om mijn intentie of je bereid bent je over te geven aan een nietsontziend zelfonderzoek waarbij gaandeweg het accent op ZELF komt te liggen in plaats van de begaanheid met het kleine zelf, waar het op het forum steeds heen lijkt te willen gaan en waarvoor ik dit forum niet gestart ben.

Het is, vanuit mijn optiek, niet zozeer ieders eigen verantwoordelijkheid dan wel de wens dat nietsontziende onderzoek al dan niet te willen aangaan.

In het bevestigende geval compromitteer je je aan de ondermijning van je vermeende ik, en ga je hem niet elders weer levensvatbaarheid geven. Maar dit forum is al lang weer verworden tot eenzelfde soort vrijblijvend keuvelforum en dat heeft niet mijn interesse. Vandaar dat ik het wel wil laten blijven voortbestaan maar niet langer meer alleen op mijn kosten.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 15:45   #47
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
De vraag is of jij het forum dermate de moeite waard vindt, dat je een bijdrage wilt leveren aan het voortbestaan er van. Zoniet geef je niks.

Nu Rob het verschil wil bijpassen als de doelstelling niet gehaald wordt is hij de belanghebbende inzake jouw bijdrage en niet ik. Het zal je mogelijk plezieren dat je hem kunt laten bloeden door niks bij te dragen.

Wij hebben wat gefilosofeerd over het morele bezwaar van bannen wanneer je een contributant bent van het forum. Maar daar kom ik wel overheen.

Dus de weg ligt helemaal open voor je.
Ah Rob heeft je uit de brand geholpen, tja dat kan ook natuurlijk WiNk
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 15:50   #48
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Nu Rob het verschil wil bijpassen als de doelstelling niet gehaald wordt is hij de belanghebbende inzake jouw bijdrage en niet ik. Het zal je mogelijk plezieren dat je hem kunt laten bloeden door niks bij te dragen.
Ik heb de verbandtrommel al klaar staan.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 16:01   #49
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
De software is alleen al 400, het bedrag van 140 euro ben ik jaarlijks kwijt aan de serverruimte en behouden van de naam Zelfkennisforum.

Jouw internetvriendje vraagt dat overigens ook voor de serverruimte. Ik ben in voor iedere reductie van de kosten. Ik hou helemaal niet van schooien.

Het lijkt bijna chantage dat wanneer het streefbedrag niet gehaald wordt het forum zal sluiten, maar we zullen zien wat het jullie waard is om het in de lucht te houden.

Mij is het in de lucht houden tegenwoordig niets meer waard.
Natuurlijk is een bijdrage wenselijk of ook gebruikelijk. als je kosten maakt en je ervan mee wilt profiteren. Toen ik hier een paar jaar geleden via via uitgenodigd werd, was mij hier dus niets van bekend, volgens mij stond hierover ook niets in de forum regels en dat een item zou kunnen worden.
En ik wil zelf ook liever niet op kosten van anderen blijven.

Als ik besluit mij op grond van deze redenen wel uit te laten schrijven hoop ik dat dat onder deze omstandigheden wel met onmiddellijke ingang mogelijk is. Ik ga hierover na denken en heb dan geen bedenktijd meer nodig als ik dit besluit kenbaar maak.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 16:03   #50
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Dat is effe lekker, zitten we hier met zijn allen t.b.v. ene Renoir en nou kunnen we nog gaan dokken ook.

Nou, ik schrijf hier niets meer.

Ik ga wel ergens anders voor God spelen.

U moet de groenten van Hak hebben.


Ach Renoir, je biedt een mogelijkheid en dat is al 'iets moois' toch.

Als die mogelijkheid aan voorwaarden verbonden is dan krijg je van dat geklooi zoals nu gaande is m.b.t. donatie.

Iemand hoest 140 euro op of 500 en alles gaat op de zelfde voet verder.

Bewustheid kun je nu eenmaal niet door de strot duwen en wie weet wat er achter de schermen bij mensen thuis gebeurd, al is het maar bij lezers.

Zou zo maar kunnen zijn dat het niet gaat over het forum maar over Renoir.

Zo dit bericht kan ook direct de prullenbak in, bijdrage 0,0.
Ja ik weet dat verscheidene van jullie hier de gedachte hebben hier voor mij te zijn hoewel ik daar toch niet de geringste aanleiding toe heb gegeven. Ik heb zelfs gezegd dat ik 'wetende' ben en er dientengevolge niets meer in de veranderlijke sfeer voor mij te doen valt. Ik heb ook uitgelegd waarom dat gebeurd, namelijk omdat ego ego ziet en je met je hulp aan mij in een eigen behoefte voorziet, in ieder geval niet in de mijne.

Het is in je beperktheid dat je voor God speelt, je bent God maar je speelt hem liever.

Ik ben het niet met je eens dat het mooi is een gelegenheid te bieden voor allerhande omzwervingen. De wereld is nog steeds verkrampt door het geloof in de verschijnselen, in termen van tijd waarin jullie zitten moet ik je zeggen 'jongens en meisjes de tijd dringt' je te realiseren 'wat' je bent, opdat je de streken niet meer uithaalt. Juist vanwege het gebrek aan gedegen zelfonderzoek moet je, vind ik, dan ook maar zelf gaan betalen voor je geleuter. Ik heb daarin geen belang, ik was bereid te betalen in het belang van jouw zelfonderzoek.

Als de kosten voldaan zijn kun je het forum laten voortbestaan geheel en al onder jullie eigen condities, tja en dat zal dan ongetwijfeld wel gewoon op dezelfde voet verder blijven gaan. Dat is niet mijn keuze, ik wens daar alleen niet voor te betalen.

Bewust kun je worden, dat moet je toch zeker zelf ook wel ontdekt hebben, dus ik deel je opvatting niet wanneer je met het 'door de strot duwen' wilt aangeven dat het niet mogelijk zou zijn. Uiteraard ben je niet ontvankelijk voor dat wat je niet tot je wilt toelaten, maar het gaat er om daarin het ego te onderkennen, niet het niet toelaten.

Het deel waar het over Renoir gaat kan alleen het deel zijn waar sprake is van een belang. Het is mijn innigste wens dat de wereld bewust gaat worden zodat het schade toebrengen eindelijk eens wordt opgelost. Is dat mijn belang of mijn geschenk aan jou, aan een betere wereld voor jou ? Ik zal het resultaat zelf niet ondervinden want ik ben er met de verlossing van de persoon al van verlost. Dus zeg mij, is het wel of niet een eigen belang ?
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.