Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 February 2013, 19:47   #41
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ik doe bijna nooit iets mee, iig niet bewust gericht om ''paranormaal begaafd'' te wezen of zo. Er zijn wel situaties die zich voor doen, en het ontstaat, en dan ben ik wel aanwezig, en sta ik me volledig toe om te aanschouwen wat plaats vindt.
Ik ben zelf heel voorzichtig mee, want als ik mee ''pronk'' voel ik me gelijk ziek van, voelt ook als een kater daarna.
Nu voelde het wel goed om gewoon te noemen: Ik ben begaafd, omdat ik weet dat het niet eens toe doet!
Dus eigenlijk is mijn gave ook een soort natuurlijke bewaking voor mij, om op mijn pad te blijven. En mijn pad is Zelfkennis.
Ooit (op mijn 30ste)werd ik gewekt voor dat ik wilde gaan slapen, met een hevige paranormale ervaring, en nu kies ik keer op keer weer voor Zelfkennis. Zeker laat ik in allen pracht hier mijn ''kindermechanismes'' zien, om het zo te noemen, maar dit is ook een oefen-terrein voor me, zoals allen andere levens-omstandigheden ook zijn eigenlijk..

Hoe is het bij jou Rob? je zei dat je verhaal ook nog niet klaar is. Hoe zie jij je leven? Wat zal je nog kunnen doen volgens jou? Of is het bij jou het gevoel dat het goed is zoals het is, en laat je het ook zo?
Wat geeft jou de impulsen om te blijven zoeken? Of hoe zal jij het zelf noemen?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 20:01   #42
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik wens je de wijsheid van K. toe.

en de spelsheid van Osho.. een dan kan ik over volledige vrijheid spreken
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 20:20   #43
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Nu voelde het wel goed om gewoon te noemen: Ik ben begaafd, omdat ik weet dat het niet eens toe doet!
Wat een onzin weer allemaal. Wat voor gave heb je nu helemaal? De gave om te zien wat een ander niet ziet? Wat heb je aan zo'n gave? Probeer eens te zien wat een ander ziet, zou ik zeggen.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 20:24   #44
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Wat een onzin weer allemaal. Wat voor gave heb je nu helemaal? De gave om te zien wat een ander niet ziet? Wat heb je aan zo'n gave? Probeer eens te zien wat een ander ziet, zou ik zeggen.
Je hebt niets te zeggen Guy, je kwekt ook maar wat.
Maar ik vergeef het je weer. Ik ga naar bed, ik ben nog een beetje ziekjes. Hopelijk zie ik de trap nog helder als ik naar boven loop.
Wij praten een ander keer, oké En dan gaan wij gerust iets delen over onszelf, en niet tegen elkaar zeggen wat wij moeten doen, want je weet ook maar al te goed dat wij geen van beide er naar luisteren, als iemand zijn mening opdringt.. Waar of niet waar?..
Slaap lekker straks Guy
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 20:29   #45
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je hebt niets te zeggen Guy, je kwekt ook maar wat.
Maar ik vergeef het je weer. Ik ga naar bed, ik ben nog een beetje ziekjes. Hopelijk zie ik de trap nog helder als ik naar boven loop.
Wij praten een ander keer, oké En dan gaan wij gerust iets delen over onszelf, en niet tegen elkaar zeggen wat wij moeten doen, want je weet ook maar al te goed dat wij geen van beide er naar luisteren, als iemand zijn mening opdringt.. Waar of niet waar?..
Slaap lekker straks Guy
Er is een essentieel verschil tussen tegen een ander zeggen wat ie zou moeten doen of zou kunnen doen. Ik vertel je wat je zou kunnen doen, maar dat ervaar jij als dwingend of opdringend. Ik zeg je niet wat je moet doen.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 20:34   #46
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoe is het bij jou Rob? je zei dat je verhaal ook nog niet klaar is. Hoe zie jij je leven? Wat zal je nog kunnen doen volgens jou? Of is het bij jou het gevoel dat het goed is zoals het is, en laat je het ook zo?
Wat geeft jou de impulsen om te blijven zoeken? Of hoe zal jij het zelf noemen?
Het zoeken is klaar en het verhaal gaat nog even door.
Het zoeken is de beantwoording van de vraag wat ben ik?
Het verhaal is dat wat begint bij de conceptie en eindigt bij de laatste ademtocht.
In het verhaal schaaf ik nog even (hoop ik) vrolijk verder.
Aan het zoeken is niks meer te doen, dat is klaar.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 20:43   #47
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Het zoeken is klaar en het verhaal gaat nog even door.
Het zoeken is de beantwoording van de vraag wat ben ik?
Het verhaal is dat wat begint bij de conceptie en eindigt bij de laatste ademtocht.
In het verhaal schaaf ik nog even (hoop ik) vrolijk verder.
Aan het zoeken is niks meer te doen, dat is klaar.
Hoe bedoel je dat? Je bent, of was, op zoek naar het antwoord op de vraag wat ben ik? En dat heb je gevonden? Klaar? Maar je schaaft nog even verder aan het verhaal? Welk verhaal? Het verhaal van iemand die zoekt en gevonden heeft? Of wat bedoel je precies? Ik vind je nogal vaag.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 20:45   #48
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
en de spelsheid van Osho.. een dan kan ik over volledige vrijheid spreken
Je kunt spreken waarover je wilt. Maar de boodschap komt pas over als je vanuit eigen ervaring spreekt. In algemene zin.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 20:49   #49
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
....want je weet ook maar al te goed dat wij geen van beide er naar luisteren, als iemand zijn mening opdringt.. Waar of niet waar?..
Slaap lekker straks Guy
Voor jou ook welterusten straks. Wat je bedoelt te zeggen is, dat jij niet meer luistert als je het gevoel hebt/krijgt dat iemand jou zijn/haar mening opdringt. Kun je aan mij vragen waar of niet waar? Ik herken je gevoel niet. Ik gun ieder zijn/haar mening. Niemand kan mij een mening opdringen. Ik heb mijn eigen mening.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 21:00   #50
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Hoe bedoel je dat? Je bent, of was, op zoek naar het antwoord op de vraag wat ben ik? En dat heb je gevonden? Klaar? Maar je schaaft nog even verder aan het verhaal? Welk verhaal? Het verhaal van iemand die zoekt en gevonden heeft? Of wat bedoel je precies? Ik vind je nogal vaag.
Met 'het verhaal' bedoel ik dat wat plaatsvindt tussen geboorte en dood. De menselijke vorm die ik heb, die een naam heeft, die naar bed gaat en weer opstaat en alles wat zich daar tussen in afspeelt.
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Paranormal begaafd Mihaela Beginnend zelfonderzoek 8 21 January 2021 21:38
DVD leven in helder bewustzijn. Heerda Eckhart Tolle 294 7 October 2014 13:52


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.