Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 July 2022, 17:23   #41
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Je zelfkennis is van een dergelijk abominabel niveau dat je niet eens doorhebt dat het het 'ik' is wat er een persoonlijk gemoed op na houdt. Dat het het 'ik' is wat de users opdeelt , dat het het 'ik' is wat weer wild met (virtuele) zaken smijt als het meneer weer eens niet aan staat.

Zelfs Dorje weet dat het het gemoed is wat je in de samsarische cirkel van het ego gevangen houdt. (Althans, dat hoort hij te weten als boeddhist zijnde)

Het is diep en diep treurig met je gesteld, Laurens. Je bent contraproductief aan de doelstelling van het forum. Je bent zelfs niet eens neo-advaita te noemen.
Ik hoef er niet prat op te gaan kennis te hebben van mezelf, want het is niet zo moeilijk wat kennis te spuien over hoe je in elkaar steekt. Over het veranderlijke is een hoop te vertellen maar het heeft geen enkele zin dat te doen. Who cares of het 'ik' er een persoonlijk gemoed op na houdt. Als je te weten wilt komen wat je werkelijk bent zijn dit maar randverschijnselen.
 
Oud 18 July 2022, 17:25   #42
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ga maar weer pronken met dat 'gedegen' onderzoek van je. Alleen Rob trapt daar in, maar die is met vakantie.
Als je 'pronken' ziet is dat het egodeel van je dat je aanspreekt. Je hebt werkelijk geen enkel idee hoe je alsmaar geregeerd wordt door je eigen ego. Wat een armoe.
 
Oud 18 July 2022, 17:33   #43
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Als je 'pronken' ziet is dat het egodeel van je dat je aanspreekt. Je hebt werkelijk geen enkel idee hoe je alsmaar geregeerd wordt door je eigen ego. Wat een armoe.
Jij bent hier al 10 jaar aan het pronken met je 'gedegen onderzoek'.
En nu probeer je de bal weer naar mij toe te spelen?


Spiegeltje, spiegeltje.....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 18 July 2022, 17:34   #44
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Ik kap er maar weer eens mee, zo'n betonplaat voor zijn kop hebben er maar weinigen. Niet voor rede vatbaar.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 18 July 2022, 18:03   #45
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Jij bent hier al 10 jaar aan het pronken met je 'gedegen onderzoek'.
En nu probeer je de bal weer naar mij toe te spelen?


Spiegeltje, spiegeltje.....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik kap er maar weer eens mee, zo'n betonplaat voor zijn kop hebben er maar weinigen. Niet voor rede vatbaar.
Zo je telkens kunt waarnemen heeft het geen enkele zin om met elkaar in conclaaf te zijn, waar de een het alsmaar heeft over hoedanigheden van appels (zichzelf alleen maar kennende als zijnde een ego verschijnsel) en de ander steevast spreekt vanuit peren (een van ego verstoken hoedanigheid).
 
Oud 18 July 2022, 18:13   #46
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Je kunt je intern onthechten aan alles wat verschijnt. Dan gaat er moeiteloos een 'zien' ontstaan van alles wat verschijnt. Dan 'heb' je geen vriend, maar je bent met een vriend. Simpelweg niet langer je 'willen' meer opleggen aan alles wat verschijnt.
Dat is inderdaad het verschil tussen hebben en Zijn... Hebben doe je niets; maar Zijn ben je des te meer...
marie is offline  
Oud 18 July 2022, 18:17   #47
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het gaat niet om de vraag maar om de context, linken naar gesloten draadjes werken niet meer.

Maar goed, de uitleg is 'je kunt leren je ergens van te onthechten maar hoe bestendig is onthechten, steekt toch niet ergens weer de gewoonte de kop op, dan wel het aangeleerde gedrag of zelfs het karakter'. Oftewel onthechten is geen blijvende aangelegenheid.
Zijn Laurens, kan niemand je afnemen en dat is geen aangeleerd gedrag, dat is zelfs geen karakter; dat is geen gedrag dat nu of dan de kop op steekt, dat is geen gedrag dat van wel of niet gewoonte afhangt en Laurens dat is het laatste waar iemand die is, zich wil van onthechten...
marie is offline  
Oud 18 July 2022, 18:25   #48
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Zijn Laurens, kan niemand je afnemen en dat is geen aangeleerd gedrag, dat is zelfs geen karakter; dat is geen gedrag dat nu of dan de kop op steekt, dat is geen gedrag dat van wel of niet gewoonte afhangt en Laurens dat is het laatste waar iemand die is, zich wil van onthechten...
Sorry, het moet IS met een hoofdletter zijn en we spreken over ZIJN...
marie is offline  
Oud 18 July 2022, 18:45   #49
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Zijn Laurens, kan niemand je afnemen en dat is geen aangeleerd gedrag, dat is zelfs geen karakter; dat is geen gedrag dat nu of dan de kop op steekt, dat is geen gedrag dat van wel of niet gewoonte afhangt en Laurens dat is het laatste waar iemand die is, zich wil van onthechten...
Als iemand je vermoord is je je Zijn afgenomen.
 
Oud 18 July 2022, 20:52   #50
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Als iemand je vermoord is je je Zijn afgenomen.
Dat kan niet.
Er is geen individuele eigenaar van Zijn.
Guido is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afbeelding heeft het verkeerde formaat Lyme Forum; regels, vragen, idee 13 15 November 2011 06:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.