Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 August 2021, 14:58   #41
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat is op een veel dieper level (dat van gedegen zelfonderzoek) al ken- zichtbaar geworden. Alles blijkt (maar moet nog ont'dekt worden) al vermeend. Ergo afzonderlijke vermeendheden worden niet langer benoemd. Dus stop met verklaringen structureren en ga gedegen zelfonderzoek doen.
Ik ben gedegen, deugdelijk, radicaal etc zelfonderzoek.. daar communiseer jij mee.
Met 'Waarheidvinding kan niet gecommuniceerd worden. Weergeven van Waarheidvinding levert onmiddellijk alle potentieel over aan de relatieve vertaling en duidings capaciteit van zelfonderzoek, en hoe het daarmee gesteld is.
Dat geldt voor jou, voor mij en voor iedereen.
Zo als het voor jou 'duidelijk is hoe het bij mij is gesteld met zelfonderzoek, zo is het voor mij 'helder hoe het is gesteld met jouw zelfonderzoek.

Wijziging aangebracht door Guido op 26 August 2021 om 15:20.
Guido is offline  
Oud 26 August 2021, 17:18   #42
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Ik ben gedegen, deugdelijk, radicaal etc zelfonderzoek.. daar communiseer jij mee.
Met 'Waarheidvinding kan niet gecommuniceerd worden. Weergeven van Waarheidvinding levert onmiddellijk alle potentieel over aan de relatieve vertaling en duidings capaciteit van zelfonderzoek, en hoe het daarmee gesteld is.
Dat geldt voor jou, voor mij en voor iedereen.
Zo als het voor jou 'duidelijk is hoe het bij mij is gesteld met zelfonderzoek, zo is het voor mij 'helder hoe het is gesteld met jouw zelfonderzoek.
Guido, pas op dat je niet in een oude modus terugvalt!
Een groot deel van hetgeen je hier zegt is voor mij compleet abracadabra.
Bijgevolg kan ik zelfs niet vast stellen of ik het ermee eens ben of niet.
__________________
Ik?! Basta!
habbuthabnot is offline  
Oud 26 August 2021, 18:45   #43
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Guido, pas op dat je niet in een oude modus terugvalt!
No worries.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Een groot deel van hetgeen je hier zegt is voor mij compleet abracadabra.
Dieper dóórpakken Hab, dan kost het je geen enkele moeite meer om de 'logica' ervan te vatten.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Bijgevolg kan ik zelfs niet vast stellen of ik het ermee eens ben of niet.
Dat is een mooie aanvang positie.
Guido is offline  
Oud 26 August 2021, 19:35   #44
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Guido, pas op dat je niet in een oude modus terugvalt!
Een groot deel van hetgeen je hier zegt is voor mij compleet abracadabra.
Bijgevolg kan ik zelfs niet vast stellen of ik het ermee eens ben of niet.
De geschiedenis herhaalt zich!
Wie herinnert zich 23 maart 2017 nog...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Bennie je hebt geen begin van een begin van een idee waar ik het over heb en omgekeerd is dat evenzeer het geval.
Ik ga er niet verder over in discussie, ik heb het over komkommerteelt en jij over 16e eeuwse opstand in Shaolin en de gevolgen daarvan voor de rijsthandel op Borneo.
Hopeloos.

We zijn beiden op dit rare forum verzeild geraakt en menen wellicht nu dat we in het zelfde kader met elkaar iets kunnen uitwisselen.
Niets is minder waar.

Ik hou het hier opnieuw bij.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 27 August 2021, 06:47   #45
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Waarheidvinding daarentegen is 100% oprecht en zonder 2e of 3e agenda.
Waarheidvinding is wat we hier op dit forum doen.
 
Oud 27 August 2021, 10:42   #46
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Waarheidvinding is wat we hier op dit forum doen.
(Gedegen) zelfonderzoek is wat aangeraden wordt op dit forum, duidingen, aanwijzingen, constateringen, bevindingen etc weergeven, geschieden allemaal middels de subjectieve vertaalslag.
Met 'Waarheidvinding zelf kan niet gecommuniceerd worden. Weergeven van Waarheidvinding levert onmiddellijk alle potentieel over aan de relatieve vertaling en duidings capaciteit van zelfonderzoek, en hoe het daarmee gesteld is. Dat geldt voor jou, mij en iedereen. Maw alle vertaalslag ontkomt niet aan de vermeendheid ervan. Dat er beaming is m.b.t. vergelijkende bevestiging in de verwoorde bevindingen zegt dus hoegenaamd niks. Sensaties binnen geconditioneerde wetmatigheden van het menselijk bestaan (lichaam, gevoel, denken, geest) lenen zich ervoor vergeleken te worden met elkaar, als uitkomsten van zelfonderzoek (Wat altijd een vermeend 'doen en bevinding is..) De actuele status van Waarheidvinding zelf laat zich onmogelijk vertalen. Ik ben zo'n vertaling nog nooit tegengekomen, en ik ben er zelf ook niet toe in staat.

Dus.. (Gedegen) zelfonderzoek is wat gestimuleerd kan worden te 'doen op dit forum, Waarheidvinding daarentegen kan niet gedaan worden.
Guido is offline  
Oud 27 August 2021, 11:38   #47
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
(Gedegen) zelfonderzoek is wat aangeraden wordt op dit forum, duidingen, aanwijzingen, constateringen, bevindingen etc weergeven, geschieden allemaal middels de subjectieve vertaalslag.
Met 'Waarheidvinding zelf kan niet gecommuniceerd worden. Weergeven van Waarheidvinding levert onmiddellijk alle potentieel over aan de relatieve vertaling en duidings capaciteit van zelfonderzoek, en hoe het daarmee gesteld is. Dat geldt voor jou, mij en iedereen. Maw alle vertaalslag ontkomt niet aan de vermeendheid ervan. Dat er beaming is m.b.t. vergelijkende bevestiging in de verwoorde bevindingen zegt dus hoegenaamd niks. Sensaties binnen geconditioneerde wetmatigheden van het menselijk bestaan (lichaam, gevoel, denken, geest) lenen zich ervoor vergeleken te worden met elkaar, als uitkomsten van zelfonderzoek (Wat altijd een vermeend 'doen en bevinding is..) De actuele status van Waarheidvinding zelf laat zich onmogelijk vertalen. Ik ben zo'n vertaling nog nooit tegengekomen, en ik ben er zelf ook niet toe in staat.

Dus.. (Gedegen) zelfonderzoek is wat gestimuleerd kan worden te 'doen op dit forum, Waarheidvinding daarentegen kan niet gedaan worden.

Het is een bijzonder merkwaardige actie om een woord ('waarheidvinding' in dit geval) een bepaalde definitie te geven en er vervolgens de eigenschap aan te hangen dat het niet gedaan kan worden. Wat is het nut er van op een forum als dit? Het enige nut (maar ik wil je er niet van verdenken) is om te snoeven: kijk eens, ik heb nu iets beschreven dat niet gedaan kan worden, maar ik ben er bekend mee (of zoiets). Volslagen nutteloos. Dat geldt overigens voor alle teksten dat 'er niemand is' en 'er niks gedaan kan worden'. Ik zeg niet dat het niet zo is, het kan een ervaring zijn, achteraf, maar het heeft dan alleen geldigheid voor degene die die ontdekking doet en heeft verder geen nut om dat hoe dan ook te communiceren.

Overigens stel ik ook voor om de term 'vermeend(heid)' uit ons gebruik hier te schrappen. Als alles vermeend is, dan is die kwalificatie nutteloos.
Rob is offline  
Oud 27 August 2021, 11:51   #48
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Het is een bijzonder merkwaardige actie om een woord ('waarheidvinding' in dit geval) een bepaalde definitie te geven en er vervolgens de eigenschap aan te hangen dat het niet gedaan kan worden. Wat is het nut er van op een forum als dit? Het enige nut (maar ik wil je er niet van verdenken) is om te snoeven: kijk eens, ik heb nu iets beschreven dat niet gedaan kan worden, maar ik ben er bekend mee (of zoiets). Volslagen nutteloos. Dat geldt overigens voor alle teksten dat 'er niemand is' en 'er niks gedaan kan worden'. Ik zeg niet dat het niet zo is, het kan een ervaring zijn, achteraf, maar het heeft dan alleen geldigheid voor degene die die ontdekking doet en heeft verder geen nut om dat hoe dan ook te communiceren.

Overigens stel ik ook voor om de term 'vermeend(heid)' uit ons gebruik hier te schrappen. Als alles vermeend is, dan is die kwalificatie nutteloos.
Yes, yes, yes!
Mag ik daar nog aan toevoegen dat het aanbeveling behoeft om jezelf altijd in zo eenvoudig mogelijke taal en begrippen uit te drukken en vooral er geen eigen betekenissen van woorden op na te houden!
Je wijst zeer terecht op het gebruik van begrippen als vermeend en de devaluatie ervan als de context onduidelijk wordt of als het op alles en iedereen van toepassing is.
Dit werk vraagt juist om uiterst zorgvuldig formuleren en een doelgericht woordkeus.

NU moet ik Guido in dat verband wel een pluim geven!
Hij heeft zijn taalgebruik van volslagen onbegrijpelijk en onsamenhangend
omgetoverd tot iets waar ik iig wat mee kan.
Dus alle lof daarvoor.
__________________
Ik?! Basta!
habbuthabnot is offline  
Oud 27 August 2021, 12:02   #49
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Yes, yes, yes!
Mag ik daar nog aan toevoegen dat het aanbeveling behoeft om jezelf altijd in zo eenvoudig mogelijke taal en begrippen uit te drukken en vooral er geen eigen betekenissen van woorden op na te houden!
Je wijst zeer terecht op het gebruik van begrippen als vermeend en de devaluatie ervan als de context onduidelijk wordt of als het op alles en iedereen van toepassing is.

Je deelname is door de forumeigenaar geëvalueerd en er is je verzocht je heil elders te zoeken. Je enige reactie daarop was 'Uhuh'. Dacht je zo deze eenvoud uit te kunnen drukken?

Er zijn hier veelgebruikte forumbegrippen en die moet je je als deelnemer dan maar eigen maken wil je hier kunnen functioneren als deelnemer op een wijze als bedoelt.

Vermeend is een veelgebruikt woord om aan te geven dat het niet echt bestaat. Omdat alles niet echt bestaand is hoef je dat niet voor elke onderdeeltje te gebruiken en kun je het achterwege laten.

Het gebruik heeft niks met onduidelijk worden van de context te maken.

Citaat:
Dit werk vraagt juist om uiterst zorgvuldig formuleren en een doelgericht woordkeus.
Hier ben ik het volledig mee eens maar eigen gehanteerde forumbegrippen hebben een specifieke betekenis en komen die duidelijkheid juist ten goede.
 
Oud 27 August 2021, 12:15   #50
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
(Gedegen) zelfonderzoek is wat aangeraden wordt op dit forum, duidingen, aanwijzingen, constateringen, bevindingen etc weergeven, geschieden allemaal middels de subjectieve vertaalslag.
Met 'Waarheidvinding zelf kan niet gecommuniceerd worden. Weergeven van Waarheidvinding levert onmiddellijk alle potentieel over aan de relatieve vertaling en duidings capaciteit van zelfonderzoek, en hoe het daarmee gesteld is. Dat geldt voor jou, mij en iedereen. Maw alle vertaalslag ontkomt niet aan de vermeendheid ervan. Dat er beaming is m.b.t. vergelijkende bevestiging in de verwoorde bevindingen zegt dus hoegenaamd niks. Sensaties binnen geconditioneerde wetmatigheden van het menselijk bestaan (lichaam, gevoel, denken, geest) lenen zich ervoor vergeleken te worden met elkaar, als uitkomsten van zelfonderzoek (Wat altijd een vermeend 'doen en bevinding is..) De actuele status van Waarheidvinding zelf laat zich onmogelijk vertalen. Ik ben zo'n vertaling nog nooit tegengekomen, en ik ben er zelf ook niet toe in staat.

Dus.. (Gedegen) zelfonderzoek is wat gestimuleerd kan worden te 'doen op dit forum, Waarheidvinding daarentegen kan niet gedaan worden.
Je gaat aan de haal met het begrip 'Waarheidvinding' zoals hier op dit forum verzonnen en op specifieke wijze gebruikt. In het Nederlands is het waarheidsvinding en geen waarheidvinding.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.