Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 May 2013, 23:48   #41
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

*klop klop*

Shit, doe ik het toch nog?macht der gewoonte.
Freerider is offline  
Oud 21 May 2013, 23:54   #42
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

streef ernaar dat je steenachtige aard afneemt
opdat jouw steen gaat schitteren
met de eigenschappen van de robijn.
Laat je kracht zien door te sterven aan het zelf
en door beproevingen te doorstaan.
Aanschouw steeds het eeuwige leven
door te sterven aan het zelf.
Je steenachtigheid zal steeds verder afnemen
en de aard van de robijn zal steeds sterker in je worden.
De eigenschappen van het bestaan
zullen uit je lichaam vertrekken,
de eigenschappen van dronkenschap
brengen je hoofd in vervoering.
Word één en al oor
opdat je een robijnen oorring ontvangt.
Freerider is offline  
Oud 10 June 2013, 18:14   #43
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ja klopt, jij kan er ook wat van ..
Nah ja, ik ben het iig niet eens met die stelling. Er zijn ouders die in staat zijn om onvoorwaardelijke liefde te geven. Al zou er maar eentje rond lopen op Aarde, dan zou dat mijn bewering al waarmaken.
Freerider is offline  
Oud 10 June 2013, 18:55   #44
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DatWatIkBen Bekijk bericht
Nah ja, ik ben het iig niet eens met die stelling. Er zijn ouders die in staat zijn om onvoorwaardelijke liefde te geven. Al zou er maar eentje rond lopen op Aarde, dan zou dat mijn bewering al waarmaken.
Anders gezegd het is misschien niet voor iedereen makkelijk zich voor te stellen als je zelf geen kinderen hebt of zelf niet zonder voorwaarden liefde voor je kinderen kunt voelen of liefde kunt laten zien. Uiteraard komt dat ook voor maar ik heb het met mijn ouders zeker niet ervaren. En ik ken wel meer ouders die liefde niet afhankelijk maken van allerlei voorwaarden en eisen. Ervan uitgaande dat je graag wilt dat je kind gelukkig is en zijn eigen weg gaat en niet dat doet en laat wat jij graag wilt.

Wijziging aangebracht door Ulla op 10 June 2013 om 20:14.
Ulla is offline  
Oud 10 June 2013, 21:58   #45
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Anders gezegd het is misschien niet voor iedereen makkelijk zich voor te stellen als je zelf geen kinderen hebt of zelf niet zonder voorwaarden liefde voor je kinderen kunt voelen of liefde kunt laten zien. Uiteraard komt dat ook voor maar ik heb het met mijn ouders zeker niet ervaren. En ik ken wel meer ouders die liefde niet afhankelijk maken van allerlei voorwaarden en eisen. Ervan uitgaande dat je graag wilt dat je kind gelukkig is en zijn eigen weg gaat en niet dat doet en laat wat jij graag wilt.
Ik realiseer me dat. Als je geen onvoorwaardelijke Liefde hebt ontvangen is het moeilijk voorstelbaar dat dat mogelijk is. Dan blijft 'onvoorwaardelijke Liefde' een holle kreet. Maar het blijft een moeilijk begrip. De liefde voor mijn zoon was ook niet onvoorwaardelijk. Ik stelde de voorwaarde dat hij zou leven. Pas toen ik die voorwaarde los kon laten, kon ik weer onvoorwaardelijk van hem houden. Bij zijn leven had ik nooit een seconde nagedacht over die voorwaarde, dus toen was mijn Liefde wel onvoorwaardelijk.
Freerider is offline  
Oud 10 June 2013, 22:03   #46
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DatWatIkBen Bekijk bericht
Ik realiseer me dat. Als je geen onvoorwaardelijke Liefde hebt ontvangen is het moeilijk voorstelbaar dat dat mogelijk is. Dan blijft 'onvoorwaardelijke Liefde' een holle kreet. Maar het blijft een moeilijk begrip. De liefde voor mijn zoon was ook niet onvoorwaardelijk. Ik stelde de voorwaarde dat hij zou leven. Pas toen ik die voorwaarde los kon laten, kon ik weer onvoorwaardelijk van hem houden. Bij zijn leven had ik nooit een seconde nagedacht over die voorwaarde, dus toen was mijn Liefde wel onvoorwaardelijk.
Hoe bedoel je dat? Zou je niet (meer) van hem houden als hij dood zou gaan/zijn? Dat begrijp ik niet.
Nadje is offline  
Oud 10 June 2013, 22:26   #47
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Hoe bedoel je dat? Zou je niet (meer) van hem houden als hij dood zou gaan/zijn? Dat begrijp ik niet.

Hij is al dood. Tot het moment van dood gaan hield ik onvoorwaardelijk van hem. Toen het moment van dood gaan aanbrak eindigde mijn onvoorwaardelijke Liefde. Ik stelde (onbewust) de voorwaarde dat hij zou moeten leven om van hem te houden. Pas toen ik dat inzag kon ik weer terug naar onvoorwaardelijke Liefde.
Freerider is offline  
Oud 10 June 2013, 22:39   #48
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DatWatIkBen Bekijk bericht
Hij is al dood. Tot het moment van dood gaan hield ik onvoorwaardelijk van hem. Toen het moment van dood gaan aanbrak eindigde mijn onvoorwaardelijke Liefde. Ik stelde (onbewust) de voorwaarde dat hij zou moeten leven om van hem te houden. Pas toen ik dat inzag kon ik weer terug naar onvoorwaardelijke Liefde.
Mooi..
Mihaela is offline  
Oud 10 June 2013, 22:59   #49
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DatWatIkBen Bekijk bericht
Hij is al dood. Tot het moment van dood gaan hield ik onvoorwaardelijk van hem. Toen het moment van dood gaan aanbrak eindigde mijn onvoorwaardelijke Liefde. Ik stelde (onbewust) de voorwaarde dat hij zou moeten leven om van hem te houden. Pas toen ik dat inzag kon ik weer terug naar onvoorwaardelijke Liefde.

Ik vind het moeilijk om hier wat over te zeggen,...
Allereerst dat ik het jammer vind dat je zoon er niet meer is.
Mag ik vragen of die voorwaarde van "moeten leven" er bij leven ook al niet was, maar niet opgemerkt omdat er geen sprake was van niet leven?
Een voorwaarde lijkt soms pas te ontstaan als een situatie zo veranderd dat er geen vrede mee is, maar was die voorwaarde er dan niet altijd al?

Als alles 'mee" zit, lijkt iets al snel onvoorwaardelijk.

Maar nogmaals, met alle respect voor je verlies.
Hans is offline  
Oud 10 June 2013, 23:15   #50
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ik vind het moeilijk om hier wat over te zeggen,...
Allereerst dat ik het jammer vind dat je zoon er niet meer is.
Mag ik vragen of die voorwaarde van "moeten leven" er bij leven ook al niet was, maar niet opgemerkt omdat er geen sprake was van niet leven?
Een voorwaarde lijkt soms pas te ontstaan als een situatie zo veranderd dat er geen vrede mee is, maar was die voorwaarde er dan niet altijd al?

Als alles 'mee" zit, lijkt iets al snel onvoorwaardelijk.

Maar nogmaals, met alle respect voor je verlies.
Onbewust gaat een vader of moeder er van uit dat hij eerder dood gaat dan zijn kinderen. Ik denk dus dat bij het leven van de kinderen die voorwaarde gewoonweg niet aan de orde is. Het komt niet bij je op.

Onvoorwaardelijke Liefde houdt in dat je letterlijk geen voorwaarden stelt.
Maar in de praktijk kan je natuurlijk nooit alle voorwaarden na zitten te gaan.
Als mijn zoon een zware misdaad zou begaan, zou ik de misdaad afkeuren.
Ik zou wel van hem blijven houden. Dat soort dingen kan je wel bedenken.

Maar de dood? Nee, daar had ik nooit over nagedacht. Ik heb de optie over het hoofd gezien. Nu hou ik van hem zoals hij is: dood. Ik ben verliefd geworden op zijn dood, hoe moeilijk dat ook voor mij was. Dat doe je niet op een achternamiddag.
Freerider is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.