Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 April 2013, 19:50   #41
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Nou wat dan? Nou maak je me nieuwsgierig. Hoezo hurts? Tenminste als je d'r iets over kwijt wilt natuurlijk. Is dat goed of slecht een hurts oproepen?
Een 'hurts' (op)roepen is niet goed en is niet slecht.
Ik 'roep' het, omdat ik weet de (h)erkenning van mijn pijn nooit te zullen krijgen van de ander.
Daar zal ik zelf/alleen iets mee moeten wil het daar niet altijd om blijven gaan.
Danique is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2013, 20:00   #42
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Overigens heb jij het over oproepen en ervaar ik zelf de laatste tijd dat dat 'oproepen' in splitseconds gebeurd en er weinig bewusts (oproepen houdt voor mij iets bewusts in) aan te pas lijkt te komen.
Danique is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2013, 20:06   #43
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Hoe denk jij?

Steeds milder
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2013, 20:11   #44
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Die heb je wel hoor,...die zo denken,...
Als je het zelf niet op kunt lossen zonder de ander.. als het alleen daar om gaat.. het alleen kunnen oplossen via (h)erkenning van de ander.. dan zou het zomaar van denken naar feit kunnen gaan.
Als de ander zonder (h)erkenning te geven onder de zoden terecht komt.
En dat had Guy dus zomaar kunnen gebeuren, als het anders was gelopen, begrijp ik.
Danique is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2013, 20:16   #45
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danique Bekijk bericht
Overigens heb jij het over oproepen en ervaar ik zelf de laatste tijd dat dat 'oproepen' in splitseconds gebeurd en er weinig bewusts (oproepen houdt voor mij iets bewusts in) aan te pas lijkt te komen.
Dat oproepen is uiteraard altijd iets dat onbewust is. Op een onbewust nivo vragen we om deze ervaringen. Ze laten ons zien waar we staan in het leven. Jouw leven zoals het nu is, is een afspiegeling van wat je werkelijk wilt. Wanneer je werkelijk besluit je over te geven aan de waarheid, je leven over te dragen aan de waarheid, leef je in overgave aan de waarheid en ben je niet (langer) overgeleverd aan de verschijnselen. Wanneer je je overgeeft aan de waarheid die nog nooit door enig verschijnsel is aangetast, ben je vrij. Maar je moet het met je hele ziel en zaligheid doen. Dat is de voorwaarde.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2013, 20:17   #46
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Steeds milder
Heb je ook een, al dan niet, wettige echtgenoot(e), of iets wat daarvoor door gaat?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2013, 20:19   #47
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danique Bekijk bericht
Als je het zelf niet op kunt lossen zonder de ander.. als het alleen daar om gaat.. het alleen kunnen oplossen via (h)erkenning van de ander.. dan zou het zomaar van denken naar feit kunnen gaan.
Als de ander zonder (h)erkenning te geven onder de zoden terecht komt.
En dat had Guy dus zomaar kunnen gebeuren, als het anders was gelopen, begrijp ik.

Als je denkt afhankelijk te zijn van die (h)erkenning, dan voelt dat niet lekker als je die niet krijgt(of meer kan krijgen)
Mijn vader is al een tijdje dood, maar ga steeds meer voor hem voelen,...ondanks,...
Mijn moeder leeft nog wel maar raakt steeds meer in de war, dus bijna net als bij mijn vader zal ik daar zelf uit moeten komen.
Ergens wel goed dat je het voor jezelf moet uitvogelen, het houd het lekker dichtbij,....
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2013, 20:21   #48
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danique Bekijk bericht
Als je het zelf niet op kunt lossen zonder de ander.. als het alleen daar om gaat.. het alleen kunnen oplossen via (h)erkenning van de ander.. dan zou het zomaar van denken naar feit kunnen gaan.
Als de ander zonder (h)erkenning te geven onder de zoden terecht komt.
En dat had Guy dus zomaar kunnen gebeuren, als het anders was gelopen, begrijp ik.
Ik doelde meer op Bewustzijn (of welke naam je d'r maar aan wilt geven) dat op zoek is naar zichzelf (in oosterse tradities noemt men dat wel Leela, het spel van de illusie, even vrij vertaald). Dat lijkt meer op een zichzelf in stand houdende beweging te zijn.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2013, 20:22   #49
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Heb je ook een, al dan niet, wettige echtgenoot(e), of iets wat daarvoor door gaat?
Ja, en vind dat ik erg bof!
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2013, 20:23   #50
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ergens wel goed dat je het voor jezelf moet uitvogelen, het houd het lekker dichtbij,....
Hoe moeilijk ik het met tijden ook vind en heb, dit ben ik met je eens.
Ik ben er zelfs dankbaar voor.
Omdat (h)erkenning via de ander naar mijn idee/mening een schijnoplossen is.
Danique is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.