Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 May 2021, 01:35   #41
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dat meningen vrijblijvend zijn dat zeg ik dus door te zeggen dat ik de mening van Bassie aan Bassie laat.

Lieve schat als je over Boni wilt praten dan kun je het daar met Bassie over hebben. Ik probeer terecht te komen in de neutraliteit waar het niet over specifieke personen gaat maar over ideeën die ene Bassie poneert waar je volgens hem aan kan zien dat er vast in de vorm geloofd wordt.

Roddelen over ene Boni heeft mijn belangstelling niet, met excuses.


KiSs
Mea culpa!

Ik proef links en rechts een andere behoefte ;)
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 27 May 2021, 02:12   #42
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Mea culpa!
....

Citaat:
Ik proef links en rechts een andere behoefte ;)
Tja dat laat ik dan aan jou en links en rechts Sam, ik ervaar die behoefde in elk geval niet zoals gezegd.



__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 27 May 2021, 09:57   #43
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Op dit forum is er geen één die verlicht is, want deze weet dat er bij verlichting bepaalde kwaliteiten horen waar niemand op dit forum mee behept is. Weten wat je bent zegt nul comma nul. Weten wat je bent is pas een eerste stap waar nog vele misstappen en of misvattingen op zullen volgen bij de meesten.
Dat roept dan weer de vraag op waarvandaan je kennis hebt of weet dat er bij verlichting bepaalde kwaliteiten horen en om welke reden jij in staat bent die waarneming te doen dat niemand op dit forum daarmee is behept. Heb je een referentiekader, een Jan van Delden gesproken of gelezen? Zie je daarin een uitspraak van een autoriteit waarop je anderen vervolgens kunt beoordelen? Kun je zeggen dat je weet 'wat je bent' om van daaruit te kunnen concluderen dat het pas een eerste stap is. Hoeveel stappen volgen er dan nog vanuit jouw ervaring?

Even afgezien waarom dat voor het doen van gedegen zelfonderzoek belangrijk zou zijn. Ik hoef geen antwoord want het boeit me niet maar vraag het je af in het kader van eigen onderzoek.
 
Oud 27 May 2021, 12:50   #44
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Hallo Marijke,

Ogenschijnlijk hebben we het over hetzelfde, maar ik denk in werkelijkheid dat dat niet het geval is. De spiegel welke geheel ontdaan is van reflecties en daarmee loepzuiver, daarmee gebeurd iets. Die licht uit zichzelf op. (Maar dat heb ik al geschreven, het is door jou niet herkend)

In welke bewoordingen mensen ook schrijven , ik herken 'dat' als ze het uit eigen ondervinding hebben gerealiseerd. Realisatie is het enige woord wat de lading dekt: iets tot stand brengen.

Onze vriend Boni heeft dit nooit gerealiseerd noch is hij er ook maar bij in de buurt gekomen. Vandaar zijn wanhopige greep naar de psychedelica. Hetgeen vervolgens niks heeft uitgehaald. Ergo, mogelijk heeft het een averechts effect. (Dat kan ik niet weten, maar ik vermoed dat.) En denk niet dat ik niet weet wat een sjamaan is of dat ik er nooit een heb ontmoet. Dat soort 'spiritualiteit' (Het mag eigenlijk die naam niet hebben) is door mij ook onderzocht.

De enige weg naar zelfkennis is middels GZO, hoewel ik zelf liever spreek van DZO. De rest is dwalen, maar je moet nu eenmaal eerst een fout maken voordat je er van kan leren.


Hartelijke groet.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 28 May 2021, 10:06   #45
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat roept dan weer de vraag op waarvandaan je kennis hebt of weet dat er bij verlichting bepaalde kwaliteiten horen en om welke reden jij in staat bent die waarneming te doen dat niemand op dit forum daarmee is behept. Heb je een referentiekader, een Jan van Delden gesproken of gelezen? Zie je daarin een uitspraak van een autoriteit waarop je anderen vervolgens kunt beoordelen? Kun je zeggen dat je weet 'wat je bent' om van daaruit te kunnen concluderen dat het pas een eerste stap is. Hoeveel stappen volgen er dan nog vanuit jouw ervaring?

Even afgezien waarom dat voor het doen van gedegen zelfonderzoek belangrijk zou zijn. Ik hoef geen antwoord want het boeit me niet maar vraag het je af in het kader van eigen onderzoek.
Alleen die laatste zin laat mij al over de vloer rollen van het lachen Laurie. Juist vanwege mijn onderzoek, om het nog maar niet over mijn referenties te hebben want die zou je sowieso al niet geloven , weet ik waar ik over praat schattepatatje. Maar buiten dat hoef je verder niet bepaald een raketgeleerde te zijn om te kunnen zien dat hier niemand op dit forum vooralsnog verlicht is geraakt, hoe hier de zgn ontwaakten over elkaar heen rollen om maar te laten zien hoe ontwaakt ze zijn is te hilarisch voor woorden en dan heb ik het nog niet over het gegeven hoe vaak de plank volledig wordt mis geslagen mbt wat zij in al hun wijsheid menen te zien en/of te weten van de ander en de rechtvaardiging voor die misslag is...., hoe zal ik het zeggen....


__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 28 May 2021, 10:34   #46
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Hallo Marijke,

Ogenschijnlijk hebben we het over hetzelfde, maar ik denk in werkelijkheid dat dat niet het geval is. De spiegel welke geheel ontdaan is van reflecties en daarmee loepzuiver, daarmee gebeurd iets. Die licht uit zichzelf op. (Maar dat heb ik al geschreven, het is door jou niet herkend)
Laat ik het dan gewoon maar bot zeggen Bassie, wanneer ik zoiets lees als loepzuiver gaat mijn gedachte onmiddellijk naar wat ik Christusbewustzijn noem, of had jij het over wat anders dan? De vraag is of jij begrepen hebt wat ik wilde zeggen op dit forum dat draait om zelfonderzoek Bassie.

Citaat:
In welke bewoordingen mensen ook schrijven , ik herken 'dat' als ze het uit eigen ondervinding hebben gerealiseerd. Realisatie is het enige woord wat de lading dekt: iets tot stand brengen.
Laat ik het zo zeggen Bassie, dat het heel mooi is dat je iets herkent maar zoals gezegd ik denk dat jij nog niet in staat bent diep genoeg te kijken om over bepaalde mensen het oordeel te vellen wat je velt. Iedereen, incluis Bassie, is onderweg en heeft zijn of haar blinde vlekken. Jou spiegel is niet schoon net als de spiegel van elk ander op dit forum niet schoon is....

Citaat:
Onze vriend Boni heeft dit nooit gerealiseerd noch is hij er ook maar bij in de buurt gekomen. Vandaar zijn wanhopige greep naar de psychedelica. Hetgeen vervolgens niks heeft uitgehaald. Ergo, mogelijk heeft het een averechts effect. (Dat kan ik niet weten, maar ik vermoed dat.) En denk niet dat ik niet weet wat een sjamaan is of dat ik er nooit een heb ontmoet. Dat soort 'spiritualiteit' (Het mag eigenlijk die naam niet hebben) is door mij ook onderzocht.
Zoals gezegd ik ben hier niet om te roddelen over ene Boni. Boni gaat, net als ieder ander, de weg die hij gaat als gevolg van de keuzes die hij maakt en/of gemaakt heeft ....

Hij heeft zichzelf in mijn leven geschreven zoals hij zich in mijn leven geschreven heeft en hij zichzelf uit mijn leven geschreven zoals hij zich uit mijn leven geschreven heeft en dus heb ik maanden geleden al afscheid van hem genomen zoals iedereen hier ook weet of zou kunnen weten, waarbij ik ondertussen, dat moet gezegd, dankbaar ben voor de rol die hij in mijn leven heeft gespeeld. Daar houdt het voor mij op en daar begint het voor mij. Dus als je het over iemand wilt hebben die niet langer aanwezig is op dit forum zul je iemand anders moeten zoeken, if you don't mind.

Citaat:
......maar je moet nu eenmaal eerst een fout maken voordat je er van kan leren.
Dat is een waar woord idd

Citaat:
Hartelijke groet.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 28 May 2021, 11:08   #47
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Alleen die laatste zin laat mij al over de vloer rollen van het lachen Laurie. Juist vanwege mijn onderzoek, om het nog maar niet over mijn referenties te hebben want die zou je sowieso al niet geloven , weet ik waar ik over praat schattepatatje. Maar buiten dat hoef je verder niet bepaald een raketgeleerde te zijn om te kunnen zien dat hier niemand op dit forum vooralsnog verlicht is geraakt, hoe hier de zgn ontwaakten over elkaar heen rollen om maar te laten zien hoe ontwaakt ze zijn is te hilarisch voor woorden en dan heb ik het nog niet over het gegeven hoe vaak de plank volledig wordt mis geslagen mbt wat zij in al hun wijsheid menen te zien en/of te weten van de ander en de rechtvaardiging voor die misslag is...., hoe zal ik het zeggen....


Ja het is hier dolle pret, ondanks dat de hoofdclown niet meer reageert.
Gelukkig is dat allemaal niet relevant (of hier wel of geen gerealiseerden zijn of dat dat voor jou wel of niet zichtbaar is), dat heeft nulkommaniks met ieders individuele zelfonderzoek te maken.
 
Oud 28 May 2021, 11:37   #48
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ja het is hier dolle pret, ondanks dat de hoofdclown niet meer reageert.
Ik weet niet of het bij jou dolle pret is Laurie, ik ben geen helderziende, mocht je dat per ongeluk denken
Citaat:
Gelukkig is dat allemaal niet relevant (of hier wel of geen gerealiseerden zijn of dat dat voor jou wel of niet zichtbaar is), dat heeft nulkommaniks met ieders individuele zelfonderzoek te maken.
Dat is zeker zo. Wat echter wel relevant is Laurie, is de subtiele wijze waarop jij mij duidelijk wilt maken dat ik volgens jou uit mijn nek aan het lullen ben wanneer ik zeg dat hier nogal wat mensen een beetje al te hoog op hun troon zitten, maar erger nog....vooral op die troon willen blijven zitten.

Ten overvloede misschien, van mij mag iedereen.... want ik heb het al vaker gezegd:" mijn tijd zal het wel duren WiNk," en dat is nog niet veranderd.

KiSs
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 28 May 2021, 12:34   #49
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Zoals gezegd ik ben hier niet om te roddelen over ene Boni. Boni gaat, net als ieder ander, de weg die hij gaat als gevolg van de keuzes die hij maakt en/of gemaakt heeft ....

Hij heeft zichzelf in mijn leven geschreven zoals hij zich in mijn leven geschreven heeft en hij zichzelf uit mijn leven geschreven zoals hij zich uit mijn leven geschreven heeft en dus heb ik maanden geleden al afscheid van hem genomen zoals iedereen hier ook weet of zou kunnen weten, waarbij ik ondertussen, dat moet gezegd, dankbaar ben voor de rol die hij in mijn leven heeft gespeeld. Daar houdt het voor mij op en daar begint het voor mij. Dus als je het over iemand wilt hebben die niet langer aanwezig is op dit forum zul je iemand anders moeten zoeken, if you don't mind.

Boni als privé persoon interesseert me geen fluit. Ik schrijf alleen over zijn abominabele staat van zelfkennis en gebruik hem als voorbeeld van hoe het niet moet. Dat is de enige verdienste van hem op dit forum.

Hij is nu even niet aanwezig op dit forum, maar dat zegt niks.
Over x tijd komt hij weer aan met een nieuwe incarnatie.
Waarom Laurens hem dan toch weer toe laat is mij een raadsel.
Want aan voorbeelden hoe het niet moet is nooit gebrek.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 28 May 2021, 12:56   #50
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Bonifatius als voorbeeld..., hahahaha

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Boni als privé persoon interesseert me geen fluit. Ik schrijf alleen over zijn abominabele staat van zelfkennis en gebruik hem als voorbeeld van hoe het niet moet. Dat is de enige verdienste van hem op dit forum.
Ik hoop dan toch dat je Boni als voorbeeld voor jezelf gebruikt in hoe het niet moet, want volgens mij heb jij zo ongemerkt meer van Boni weg dan jij misschien voor jezelf weet of wilt weten Bassie.

Mocht je voor een ander ene Boni als voorbeeld gebruiken over hoe het niet moet, wat natuurlijk ook zou kunnen, zou ik willen meegeven...Denk jij dan niet dat mensen die op dit forum lezen danwel schrijven niet in staat zijn dat voor zichzelf uit te maken en zou het in dat geval mogelijk je houding een ietwat betuttelend genoemd kunnen worden of zo iets?

Welk van de twee mogelijkheden het is is aan jou in alle gevallen zit een mogelijkheid tot zelfonderzoek mbt jezelf.

Citaat:
Hij is nu even niet aanwezig op dit forum, maar dat zegt niks.
Over x tijd komt hij weer aan met een nieuwe incarnatie.
Waarom Laurens hem dan toch weer toe laat is mij een raadsel.
Want aan voorbeelden hoe het niet moet is nooit gebrek.
Voor jou een raadsel, voor mij niet eerlijk gezegd, maar ik ken Laurie dan ook al langer dan vandaag WiNk.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.