Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 January 2021, 17:56   #41
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik denk dat mij aanmelden bij dit forum een vergissing is.
Geef het nog een kans Bassie, het is hier echt wel geweldig hoor. Ego's, verlichten, afgeronden en doorgepakten struikelen hier over elkaar heen, maar Waarheid wordt soms gevonden.
kabu is offline  
Oud 3 January 2021, 18:03   #42
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Vagebond op haar bezem

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@Bassie....dus laat je niet afschrikken door.....ja wat eigenlijk? KiSs
Door jou als zwarte heks die op haar bezem door de ethersfeer vliegt is die jongen geschrokken!

Citaat:
...in mijn bewuste vliegen door alle lagen in de ethersfeer en dat je, net als ik, in die sferen mensen van over heel de wereld ontmoet en mee spreekt om de wereld een stapje hoger te krijgen in bewustzijn...

bron: Vagebond op 18 dec. '20
@Bassie: vandaar dat de forumleiding haar opsluit!
kabu is offline  
Oud 4 January 2021, 09:58   #43
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Euh, ik ben in de war....je geeft het nu al op? Tja, het is jammer dat je onze weirdo familie en mogelijk jezelf niet de kans geeft op te gaan in elkaar...Even goede vrienden en een voor jou

Ps: Je kan altijd terugkomen op je beslissing natuurlijk, de deur staat namelijk altijd open voor iedereen....dus laat je niet afschrikken door.....ja wat eigenlijk? KiSs
Ik laat me niet afschrikken, maar ik zie geen aanknopingspunten. De actuele stand is dat de helft van de reacties over andere personen gaat en de andere helft over drugs. Beiden resulteren niet in zelfkennis.

Zelfkennis kan niks anders betekenen dan dat men in het zelf gaat zoeken naar het ware zelf. Ware zelf betekent het altijd ware zelf. Het is duidelijk dat de persoon welke jij en ik zijn niet altijd waar zullen zijn. Nog een paar jaar en dan zijn wij als persoon onwaar om de eenvoudige reden dat we dan dood zijn.

Zolang men hier het alleen maar heeft over andere personen dan het zelf of nog erger, drugs, kan er nooit en te nimmer tot zelfkennis gekomen worden.
Het woord zelfkennis betekent dat je kennis hebt van het zelf in je zelf omdat je dat zelf bent. Geen intellectuele kennis dus, maar zijnde kennis. En dat is geen kennis over andere personen en geen kennis over drugs.

Dit is dus een zelfkennisforum wat vrijwel volledig off topic is.

Zelfkennis wil ook zeggen dat het zelf begrepen wordt op een niet-verstandelijke wijze. Al onze denkbeelden zijn als rook, het vervliegt meteen. Denkbeelden zijn wordend en daarmee nooit het zijnde. Wat niet wil zeggen dat onze denkbeelden er niet toe doen zoals op dit forum soms wordt beweerd. Denkbeelden vanuit het bedachte zelf doen er niet toe. Die zijn centralistisch. Non-centralistische denkbeelden doen er wel toe ondanks dat ze wordend zijn.
Bassie is offline  
Oud 4 January 2021, 10:10   #44
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik laat me niet afschrikken, maar ik zie geen aanknopingspunten. De actuele stand is dat de helft van de reacties over andere personen gaat en de andere helft over drugs. Beiden resulteren niet in zelfkennis.

Zelfkennis kan niks anders betekenen dan dat men in het zelf gaat zoeken naar het ware zelf. Ware zelf betekent het altijd ware zelf. Het is duidelijk dat de persoon welke jij en ik zijn niet altijd waar zullen zijn. Nog een paar jaar en dan zijn wij als persoon onwaar om de eenvoudige reden dat we dan dood zijn.

Zolang men hier het alleen maar heeft over andere personen dan het zelf of nog erger, drugs, kan er nooit en te nimmer tot zelfkennis gekomen worden.
Het woord zelfkennis betekent dat je kennis hebt van het zelf in je zelf omdat je dat zelf bent. Geen intellectuele kennis dus, maar zijnde kennis. En dat is geen kennis over andere personen en geen kennis over drugs.

Dit is dus een zelfkennisforum wat vrijwel volledig off topic is.

Zelfkennis wil ook zeggen dat het zelf begrepen wordt op een niet-verstandelijke wijze. Al onze denkbeelden zijn als rook, het vervliegt meteen. Denkbeelden zijn wordend en daarmee nooit het zijnde. Wat niet wil zeggen dat onze denkbeelden er niet toe doen zoals op dit forum soms wordt beweerd. Denkbeelden vanuit het bedachte zelf doen er niet toe. Die zijn centralistisch. Non-centralistische denkbeelden doen er wel toe ondanks dat ze wordend zijn.
Anna is offline  
Oud 4 January 2021, 10:13   #45
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
Het is volgens mij Sam die de boel wil ophitsen, onder de naam Bassie, en jij grijpt gelijk je kans om weer jouw levensdoel te bekrachtigen.
Ego in actie.
Mihaela is offline  
Oud 4 January 2021, 10:22   #46
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het is volgens mij Sam die de boel wil ophitsen, onder de naam Bassie, en jij grijpt gelijk je kans om weer jouw levensdoel te bekrachtigen.
Ego in actie.
Volgens jou......Jouw achterdocht is me bekend Mihaela.
Anna is offline  
Oud 4 January 2021, 10:23   #47
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het is volgens mij Sam die de boel wil ophitsen, onder de naam Bassie, en jij grijpt gelijk je kans om weer jouw levensdoel te bekrachtigen.
Ego in actie.
Dank voor de bevestiging dat men hier niet aan zelfkennis doet. (Zelfkennis opdoen is synoniem aan ophitsen.) Nu is het de bedoeling van jou dat de persoon Anna op jou reageert en dat de persoon Mihaela dan weer op de persoon Anna reageert. En zo houden de zelf-bedachte personen elkaar in stand en komen nooit tot waarheid.
Bassie is offline  
Oud 4 January 2021, 10:24   #48
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
Volgens jou......Jouw achterdocht is me bekend Mihaela.
Jouw geraffineerd manipulatief gedrag is ook bekend.
Mihaela is offline  
Oud 4 January 2021, 10:25   #49
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
Volgens jou......Jouw achterdocht is me bekend Mihaela.
Mihaela haar achterdocht is in zelfkennis van geen enkel belang.
Het spreekt voor zich dat achterdocht tot het immer wordende behoort.
Alles wat wordend is kunnen we terzijde leggen. Bij Mihaela laten in dit geval.
Bassie is offline  
Oud 4 January 2021, 10:29   #50
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Dank voor de bevestiging dat men hier niet aan zelfkennis doet. (Zelfkennis opdoen is synoniem aan ophitsen.) Nu is het de bedoeling van jou dat de persoon Anna op jou reageert en dat de persoon Mihaela dan weer op de persoon Anna reageert. En zo houden de zelf-bedachte personen elkaar in stand en komen nooit tot waarheid.
Jij doet nu ook gelijk mee!
Zie je dat niet?
Je had je je ook in stilte terug kunnen trekken, maar dat deed je niet.
Wel zeggen dat je stopt, maar alsnog schrijven.
Het ego is snel verleid, bij ons allen.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.