Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Beginnend zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Beginnend zelfonderzoek Wil ik weten 'wat' ik ben, of verblijven in 'wie' ik ben.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 April 2021, 18:37   #41
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
Dat denk je maar. Wanneer je een leven lang behept bent geweest met ego, daarmee 24 uur op een dag werkt dan heb je beroepsblindheid ontwikkeld voor egowerking. Uitlatingen over afgerond zijn van gedegen zelfonderzoek kunnen logischerwijze niet gedaan worden wanneer je dat nooit van je leven gedaan hebt. Je kunt niet eens zeggen of er sprake is van een mededeling of van aandacht opeisen, zulke uitlatingen zijn gebaseerd op hypothese niet op onderzoek.
Ik schrijf gewoon over mijzelf en niet over een nietbestaand 'je' die jij in je reactie opvoert. Degene die hier hypothetisch is dus iemand anders dan ik.

Citaat:
Ook hier weer, zoals overal elders op dit forum, wordt luchtig voortgebouwd op een als waar genomen misplaatste hypothese. Gedegen zelfonderzoek doen ho maar.
Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt behalve dat je je riedeltje maar weer eens afsteekt. Ik weet niet wat jij ziet maar blijkbaar trek jij een bepaald soort mensen aan die een plek wordt gegeven in jouw tamelijk starre perceptie.
__________________
Peer is offline  
Oud 18 April 2021, 22:30   #42
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer
Ik schrijf gewoon over mijzelf en niet over een niet bestaand 'je' die jij in je reactie opvoert. Degene die hier hypothetisch is dus iemand anders dan ik.
Je doet uitspraken over afronding terwijl je geen gedegen zelfonderzoek gedaan hebt, correct? Zie voor het antwoord hieronder.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Het is vrij duidelijk waar te nemen of er identificatie met ego is. Als de persoonlijke expressie nog steeds gevat is in een persoonlijk verhaal dat erkenning of aandacht opeist dan is er niets afgerond.
Op grond daarvan (geen gedegen onderzoek gedaan hebbende) is je waarneming misleidend. Oftewel to the point gezegd, je bent niet in staat dat waar te nemen.


Citaat:
Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt behalve dat je je riedeltje maar weer eens afsteekt. Ik weet niet wat jij ziet maar blijkbaar trek jij een bepaald soort mensen aan die een plek wordt gegeven in jouw tamelijk starre perceptie.
De conclusie aangaande het eerste deel van je quote is dat je maar een hypothese hebt gevolgd zoals dat hier op dit forum schering en inslag is. Hypothese en redeneren is wat hier op dit forum almaar aan de orde is, geen resultaat van zelfonderzoek doen.
 
Oud 18 April 2021, 22:51   #43
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
Je doet uitspraken over afronding terwijl je geen gedegen zelfonderzoek gedaan hebt, correct? Zie voor het antwoord hieronder.
Ik doe zelfonderzoek, knoop dat nu eens goed in je oren.

Citaat:
Op grond daarvan (geen gedegen onderzoek gedaan hebbende) is je waarneming misleidend. Oftewel to the point gezegd, je bent niet in staat dat waar te nemen.
Zie boven. Je antwoord geeft al aan dat ik niets aan je heb dwz je voegt niets toe omdat je vanuit vooringenomenheid mijn verschijning invult. Ik geloof je al eerder te hebben geschreven dat ik mijn zelfonderzoek niet door een type als jij wil laten besmeuren die ondermeer dingen waarneemt die er niet zijn: dat is voor mijn onderzoek zinloos

Citaat:
De conclusie aangaande het eerste deel van je quote is dat je maar een hypothese hebt gevolgd zoals dat hier op dit forum schering en inslag is. Hypothese en redeneren is wat hier op dit forum almaar aan de orde is, geen resultaat van zelfonderzoek doen.
Ik geef je een 6- voor de moeite. Het slaat kant noch wal wat je schrijft. Behalve dan dat redeneren hier schering en inslag is, daar geef ik je gelijk in.
__________________
Peer is offline  
Oud 18 April 2021, 22:59   #44
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer
Ik doe zelfonderzoek, knoop dat nu eens goed in je oren.
Het ging om je uitspraken over afgerond zijn. Je hebt pas recht van spreken als je weet hebt waarover je het hebt, oftewel gedegen zelfonderzoek gedaan (afgerond) hebt.

Citaat:
Zie boven. Je antwoord geeft al aan dat ik niets aan je heb dwz je voegt niets toe omdat je vanuit vooringenomenheid mijn verschijning invult.
Ik zie wat ik zie en dat ventileren kan behulpzaam zijn. Het is ego dat dat anders oppakt.

Citaat:
Ik geloof je al eerder te hebben geschreven dat ik mijn zelfonderzoek niet door een type als jij wil laten besmeuren die ondermeer dingen waarneemt die er niet zijn: dat is voor mijn onderzoek zinloos
Gedegen zelfonderzoek doe je in je eigen omgevingssfeer zonder bemoeienis van buiten af. Ik blijf aanwezig om aan te geven waar je dat niet correct doet. Je aanwezigheid is niet verplicht, als het je niet zint lees je maar niet mee. Of ga je je elders verpozen en neem je Darsho mee.

Citaat:
Ik geef je een 6- voor de moeite. Het slaat kant noch wal wat je schrijft. Behalve dan dat redeneren hier schering en inslag is, daar geef ik je gelijk in.
Ik zit niet verlegen om je waarderingscijfer.
 
Oud 19 April 2021, 18:16   #45
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
Het ging om je uitspraken over afgerond zijn. Je hebt pas recht van spreken als je weet hebt waarover je het hebt, oftewel gedegen zelfonderzoek gedaan hebt.
Zoals je kunt lezen heb ik recht van spreken. (schrijven dus) De enig die daar over gaat ben ik zelf. Zoals je kunt lezen stel ik mijn eisen aan afgerond zijn.


Citaat:
Ik zie wat ik zie en dat ventileren kan behulpzaam zijn. Het is ego dat dat anders oppakt.
Zo doe ik dat ook altijd.

Citaat:
Gedegen zelfonderzoek doe je in je eigen omgevingssfeer zonder bemoeienis van buiten af.
Dat heb je heel goed gezien.

Citaat:
Ik blijf aanwezig om aan te geven waar je dat niet correct doet.
Fijn om te lezen.

Citaat:
Je aanwezigheid is niet verplicht, als het je niet zint lees je maar niet mee. Of ga je je elders verpozen en neem je Darsho mee.
Goed dat je dat nog even vermeldt. Ik werd vannacht wakker uit een boze droom waarin ik verplicht werd deel te nemen aan een of ander forum., de naam ben ik alweer kwijt. Ik moest daar ook mee lezen ook al zinde het me totaal niet. Het was echt een nachtmerrie.
Ik heb niet heel veel tijd om hier te verpozen maar als ik er ben bevalt het me buitengewoon goed. Ik wil je er nog op wijzen dat ik niet het bevel voer over user Darsho: dus hem meenemen is onmogelijk ook gezien de digitale omgeving van dit forum.

Citaat:
Ik zit niet verlegen om je waarderingscijfer.
Dat snap ik beste Laurens. Maar omdat ik vandaag in een geode bui ben krijg je een 7.

Heb je er wel eens bij stilgestaan hoe het komt dat jij al jarenlang een onderkomen biedt aan Jan Rap en zijn Maten die maar niet tot gedegen Zelfonderzoek aan te sporen zijn? Hoe komt het dat jij dat soort onderzoekers aantrekt, oftewel welk signaal zend jij onbewust uit waardoor het hier al jarenlang heibel is?
__________________
Peer is offline  
Oud 20 April 2021, 10:51   #46
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer

Heb je er wel eens bij stilgestaan hoe het komt dat jij al jarenlang een onderkomen biedt aan Jan Rap en zijn Maten die maar niet tot gedegen Zelfonderzoek aan te sporen zijn? Hoe komt het dat jij dat soort onderzoekers aantrekt, oftewel welk signaal zend jij onbewust uit waardoor het hier al jarenlang heibel is?
Ik vind het nog wel meevallen met het canaille, maar er lopen er wel veel rond met alternatieven waarin ze heilig geloven en daar kond van willen doen. Ik denk dat het spanningsveld dat hier ontstaat het wijzen op ego is. Dat heeft ego niet graag en ziet dat als uitdagen en velen gaan daar dan weer veel te graag op in. Een sterk ego is erg gewenst in het maatschappelijk verkeer.
 
Oud 20 April 2021, 11:21   #47
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido
Geen alternatief he, en absoluut geen geloof, eenvoudig dóórpakken op wat finish lijkt te zijn, als er niets meer om handen is.
Vooralsnog is hier gedegen zelfonderzoek te doen al teveel gevraagd.
De vervolgklas, mocht die al nodig zijn, kan nog wel even wachten.
 
Oud 20 April 2021, 11:31   #48
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
Vooralsnog is hier gedegen zelfonderzoek te doen al teveel gevraagd.
De vervolgklas, mocht die al nodig zijn, kan nog wel even wachten.
De vervolgklas is te hoog gegrepen, inderdaad, daarom zal ik het daar in het vervolg niet (Nooit) meer over hebben op dit forum. Hoe Dorje daar tegenover staat weet ik niet, dat is aan hem.
Guido is offline  
Oud 20 April 2021, 17:30   #49
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido
De vervolgklas is te hoog gegrepen, inderdaad, daarom zal ik het daar in het vervolg niet (Nooit) meer over hebben op dit forum. Hoe Dorje daar tegenover staat weet ik niet, dat is aan hem.
Hetzelfde.

De voetnoot hebben we nu wel duidelijk genoeg aangebracht. Meer hoeft dat niet te zijn, meer is inderdaad te hoog gegrepen en, zo blijkt steeds maar weer: echt buiten de doelstelling van dit forum. Dit forum gaat hier over gedegen zelfonderzoek, iets waar ik trouwens volledig achter sta, dus laat ik het daar op houden. Het aanbrengen van de voetnoot is afgerond.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 15 May 2021, 14:45   #50
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Mensen die vast zitten in het verleden kunnen idd beter naar de psych gaan.
Dat is nu eenmaal de aangewezen persoon voor psychische klachten.

Om me heen zie ik ook veel mensen die vast zitten in het verleden. Steeds maar weer oprakelen wat die of die toen daar en daar deed. Het scriptje in je hoofd (automatismen) dient eerst een beetje ordelijk te zijn voordat men aan zelfonderzoek kan beginnen.

Afrekenen met een misdadig verleden is ook nog wel een dingetje.
Of persé iets willen worden in een bedachte toekomst.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Thomas evangelie: de twee één maken Anna Advaita 51 10 February 2021 23:51
Niet-twee Bassie Advaita 10 2 February 2021 20:42
A-Dvaita: geen twee Sam Advaita 2 12 January 2021 22:35


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.