Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 April 2012, 16:18   #41
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Er is bij mij een diepe schaamte om te verliezen. Zelfs nu, probeer ik dat te voelen, maar het is mijn hardheid die ik nu voel. Ik kom niet bij het gevoel van verdriet. Het voelt ook niet veilig, merk ik.
Wat zou je kunnen verliezen?
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2012, 16:24   #42
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Wat maakt dat je je aangevallen voelt?
Je komt zeggen dat het draadje je een trist gevoel geeft. Op mij komt je uiting als ge?rriteerd zijn en afkeurend. Ik neem je gevoel niet waar, maar je ego. Je oordeelt mijn oordelend zijn.
Je houding komt niet als geïnteresseerd op mij over, maar als belerend en erop uit om gelijk te krijgen. Wijzend, en niet gelijkwaardig.
Je houding voelt niet als open, dus sluit ik me gelijk ook voor je, en word ik strijdlustig.
Precies perfecte voorbeeld van wat ik aangaf aan het begin van het draadje. Ontkennend naar je onbewustheid.
Wat weerhoud me om naar mijn eigen onbewustheid te kijken? Mijn ego!.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2012, 16:25   #43
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Wat zou je kunnen verliezen?
ik durf niet te voelen op dit moment, mijn trots staat me in de weg. het zou voelen alsof ik van de ego van Nadje en Rob zou verliezen..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2012, 16:29   #44
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Even een gooi:

Het ego van de ander moet buigen, voordat jouw ego bereid is te buigen?
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2012, 16:35   #45
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Even een gooi:

Het ego van de ander moet buigen, voordat jouw ego bereid is te buigen?
Je gooide heel dichtbij in de buurt...
Als de ego van de ander al gebogen is, buig ik ook gelijk (mogelijk dat ik al niet eens hoef te buigen, gezien het feit dat ik al zacht was).
Vaak is mijn ego rustig, en als ik de trots van de ander voel, sta ik ook gelijk schrap.
Mijn ego loopt niet altijd stijf rond(niet meer). Ik merk dat ik nog steeds iets oproep in de ander, dus is mijn ego ook niet een en al sereniteit
Mijn aanpassing vermogen was me in het verleden mijn redding, ik was heel strijdlustig, nu is het overgevoeligheid geworden.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2012, 16:42   #46
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je/ik kom(t) zeggen dat het draadje je/me een trist gevoel geeft. Op mij komt je/mijn uiting als ge?rriteerd zijn en afkeurend. Ik neem je/mijn gevoel niet waar, maar je/mijn ego. Je/ik oordeel(t) mijn oordelend zijn.
Je/mijn houding komt niet als geïnteresseerd op mij over, maar als belerend en erop uit om gelijk te krijgen. Wijzend, en niet gelijkwaardig.
Je/mijn houding voelt niet als open, dus sluit ik me gelijk ook voor je/mezelf, en word ik strijdlustig.
Precies perfecte voorbeeld van wat ik aangaf aan het begin van het draadje. Ontkennend naar je/mijn onbewustheid.
Wat weerhoud me om naar mijn eigen onbewustheid te kijken? Mijn ego!.
Zou het zo ook kunnen? Als je er bereid toe bent, om naar te kijken?
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2012, 16:43   #47
Tine
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 September 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
ik durf niet te voelen op dit moment, mijn trots staat me in de weg. het zou voelen alsof ik van de ego van Nadje en Rob zou verliezen..
Mihaela.... Zou het kunnen dat het botsen met/geraakt worden door andere ego's je niet zo'n pijn zou doen wanneer je je eigen ego evenveel bestaansrecht gaf? Heb je je eigen ego wel voldoende lief?

KiSs
Tine is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2012, 16:43   #48
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

De vraag is of het altijd de trots van de ander is, die je voelt.
Wij botsten bv over het onderwerp intelligentie, waarvan jij meende dat ik er trots op was. Als ik zeg dat ik intelligenter ben dan mijn omgeving (zeg ik niets over jou), dan zie ik dat als een gegeven, niet als een prestatie of iets om trots op te zijn. Is het dan mijn trots die je ziet of jouw trots die bang is ergens minder goed in te zijn? Misschien heet dat ook angst niet goed te zijn in plaats van trots van je ego.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2012, 17:04   #49
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Zou het zo ook kunnen? Als je er bereid toe bent, om naar te kijken?
Even kijken of mijn ego de bereidheid op kan brengen om zo veel te buigen..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2012, 17:14   #50
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Bij jou geldt hetzelfde Rob. Jouw actie nu, voelt ook precies zoals van Nadje.

wat mijn trigger is? Het voelt weer op ego niveau wat in mij raakt. Ik ga geen interessante verhalen maken, het voelt voor mij niet prettig.
Je stelt een vraag. Ik probeer je zo eerlijk mogelijk een antwoord te geven: dat is dat ik je geen garantie kan geven. Je had misschien liever een 'ja' gehad, dan was je blij geweest. Wat had een 'nee' met je gedaan?

Voor zover ik me zelf ken ben ik doorgaans een hele aardige vent (...) en soms een heel vervelend ventje. Voor zover ik jou ken ben je meestal een leuke meid en soms een enorme zeurkous. Het vervelende ventje duwt soms een zeurkous van het randje het zwembad in of kopje onder. Maar hij heeft nog nooit iemand laten verzuipen. Ik ga me afdrogen en nasi maken. Nadja gaat van die grote garnalen bakken er bij, maar die zullen wel weer enorm heet zijn. Als je in de buurt woonde zou ik je vragen om een hapje mee te komen eten.
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Jiddu Krishnamurti over zelfkennis Nathan Jiddu Krishnamurti 9 10 October 2023 08:12
Wat is zelfkennis? Naadje Waar gaat het hier verder ook nog over? 1 20 January 2012 11:55


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.