Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 July 2012, 14:02   #41
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Dat is fijn voor je, ik heb ondertussen nog wat aanvullingen gedaan. Veel susces ermee.
Vagebond is offline  
Oud 10 July 2012, 14:10   #42
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wanneer jij wat over mij te klagen hebt Rob heb je wat over jezelf te klagen.
Ik klaag niet. Ik zie het gebeuren, voor de zoveelste keer.

En als het principe juist is wat je schrijft,
dan gaan je klachten over Keen dus over jezelf.

Even kijken, dan wordt het ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wanneer Vagebond wat over Keen te klagen heeft,
dan heeft ze wat over zichzelf te klagen.
Rob is offline  
Oud 10 July 2012, 14:20   #43
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Wat denk jij nu Rob dat ik zo stom ben dat ik dat niet in de gaten heb. Nou ik kan je wel vertellen dat jij je dan heel erg vergist h?. Ik zie mezelf ook terug in Keen zoals ik mezelf terug zie in een Ogenblik-sem. Waar denk je dat ik de kracht vandaan haal om van een goed en liefdevol hart afscheid van ze kan nemen h?. Waar komt dat vandaan denk je?

Ik ga er maar vanuit dat je voor de verandering weer eens niet goed gelezen hebt waar ik me nu werkelijk in geraakt heb gevoelt. Maakt niet uit hoor Rob het is bekend dat je zaken waar het echt om gaat nu eenmaal op een km afstand mist. Daar kun jij ook niks aan doen.

Met andere woorden, ik denk dat jij dingen ziet gebeuren die er niet zijn, wat je goed recht is overigens wie ben ik dat ik zou pogen je iets of wat ook duidelijk te maken.

En het zij zo.
Vagebond is offline  
Oud 10 July 2012, 14:37   #44
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@ Ulla ik vond het fijn gisteren nog even wat met je na te praten. Ik heb zelf nog een paar vragen bij wat je schreef maar ze komen nog even niet aan de oppervlakte.

Thanks
Geen dank, maar even zo goed graag gedaan.
En die vragen hoor ik dan wel, hoop dat ik dan nog weet waar het over ging.
Ik kan zo van alles ook weer vergeten namelijk, maar dat zien we dan wel weer.
Ulla is offline  
Oud 10 July 2012, 14:57   #45
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard O ja en Rob...

Ik zal maar weer eens met de hand over mijn hart strijken speciaal voor jou en omdat jij het ook niet kunt helpen van alles en nog wat op een km afstand te missen zal ik nog eens een poging doen jou duidelijk te maken waar ik me in geraakt wist.

Let op hier komt het:

Ik wist me geraakt niet om mij, want wat Keen over mij meent te schrijven dat raakt me niet echt al te erg omdat hij geen dingen schrijft die mij onbekend zijn, maar het ging mij om hem en om Ogenblik-sem. En weet je waarom Rob omdat wat Keen schreef vooral over hem ging en om Ogenblik-sem, ook niet iets om licht over te gaan. Want zoals jij ook weet laat Ogenblik-sem niet het achterste van haar tong zien maar weten wij allemaal bewust of onbewust dat er meer bij Ogenblik-sem speelt dan zo op het oog zichtbaar en ook weten wij, of ik dan in elk geval, dat zij daar voor zichzelf bewust of onbewust wellicht een oplossing voor verlangt, dat vul ik dan maar even voor haar in. Nu komt daar een Keen die gaat even fijn vertellen waar ie zgn in mij op neerkijkt. Wat denkt jij Rob als ie er in mij al op neerkijkt, hoe kijkt hij dan naar zichzelf en/of hoe kijkt hij dan naar Ogenblik-sem daarin?

Dat is waar het over gaat Rob. Het gaat over iemand helpen naar buiten te komen of iemand nog dieper terug drukken in zichzelf. Om mijzelf maak ik me geen zorgen, ik heb een groot genoege bek om voor mezelf op te komen en omdat ik die grote bek heb ben ik ook in staat voor anderen op te komen, al hebben zij dat zelf wellicht totaal niet of nog niet in de gaten. Dat is waar het over gaat Rob.

En dan mag jij idd zeggen dat ik als een olifant door de porceleinkast dender, niets echter minder waar voor diegenen die ogen in hun hoofd hebben. Helaas val jij daar niet onder en dus moet ik het jou uitleggen zodat het misschien ooit een keer wel gaat zien.

Vanuit een goed hart, niet er op rekenende dat wat ik hierboven schreef bij jou in goede aarde zal vallen gezien het feit dat je mogelijk persee wilt blijven vasthouden aan mijn zgn blindheid en geraaktheden in mij die jij als egocentrisch ziet. Je moet maar persee het slechtste in de mens willen zien niet waar. Ik behoor niet tot die mensen als u mij niet kwalijk neemt, ook nooit tot gehoord.
Vagebond is offline  
Oud 10 July 2012, 15:11   #46
Bigbear
Asprirant lid
 
Bigbear's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Berichtje 90 gemist?
Bigbear is offline  
Oud 10 July 2012, 15:12   #47
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Geen dank, maar even zo goed graag gedaan.
En die vragen hoor ik dan wel, hoop dat ik dan nog weet waar het over ging.
Ik kan zo van alles ook weer vergeten namelijk, maar dat zien we dan wel weer.
Weetje Ulla ik ga er verder ook niet bij stil staan. Zullen vast bij tijd en raad wellicht in andere vorm weer naar buiten komen.

Niets om te onthouden wat niet nodig is dus

Groetjes V.
Vagebond is offline  
Oud 10 July 2012, 15:14   #48
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht
Berichtje 90 gemist?
Ja, ik kom er zo op terug ik maak me ook zo druk om Rob, hahahaha. Niet op letten ik zie je zo.
Vagebond is offline  
Oud 10 July 2012, 15:18   #49
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik zal maar weer eens met de hand over mijn hart strijken speciaal voor jou en omdat jij het ook niet kunt helpen van alles en nog wat op een km afstand te missen zal ik nog eens een poging doen jou duidelijk te maken waar ik me in geraakt wist.

Let op hier komt het:

Ik wist me geraakt niet om mij, want wat Keen over mij meent te schrijven dat raakt me niet echt al te erg omdat hij geen dingen schrijft die mij onbekend zijn, maar het ging mij om hem en om Ogenblik-sem. En weet je waarom Rob omdat wat Keen schreef vooral over hem ging en om Ogenblik-sem, ook niet iets om licht over te gaan. Want zoals jij ook weet laat Ogenblik-sem niet het achterste van haar tong zien maar weten wij allemaal bewust of onbewust dat er meer bij Ogenblik-sem speelt dan zo op het oog zichtbaar en ook weten wij, of ik dan in elk geval, dat zij daar voor zichzelf bewust of onbewust wellicht een oplossing voor verlangt, dat vul ik dan maar even voor haar in. Nu komt daar een Keen die gaat even fijn vertellen waar ie zgn in mij op neerkijkt. Wat denkt jij Rob als ie er in mij al op neerkijkt, hoe kijkt hij dan naar zichzelf en/of hoe kijkt hij dan naar Ogenblik-sem daarin?

Dat is waar het over gaat Rob. Het gaat over iemand helpen naar buiten te komen of iemand nog dieper terug drukken in zichzelf. Om mijzelf maak ik me geen zorgen, ik heb een groot genoege bek om voor mezelf op te komen en omdat ik die grote bek heb ben ik ook in staat voor anderen op te komen, al hebben zij dat zelf wellicht totaal niet of nog niet in de gaten. Dat is waar het over gaat Rob.

En dan mag jij idd zeggen dat ik als een olifant door de porceleinkast dender, niets echter minder waar voor diegenen die ogen in hun hoofd hebben. Helaas val jij daar niet onder en dus moet ik het jou uitleggen zodat het misschien ooit een keer wel gaat zien.

Vanuit een goed hart, niet er op rekenende dat wat ik hierboven schreef bij jou in goede aarde zal vallen gezien het feit dat je mogelijk persee wilt blijven vasthouden aan mijn zgn blindheid en geraaktheden in mij die jij als egocentrisch ziet. Je moet maar persee het slechtste in de mens willen zien niet waar. Ik behoor niet tot die mensen als u mij niet kwalijk neemt, ook nooit tot gehoord.
Ga toch fietsen, Vagebond. Je hebt het berichten lang over je eigen geraaktheid
en dan zal het nu ineens gaan over je enorme compassie met Keen en Sem. Verder heb ik er geen enkele behoefte aan om kennis te nemen van jouw beschouwingen over Sem of wie dan ook en wat je daarbij allemaal denkt te moeten invullen. Als je iemand uit compassie iets te melden hebt, doe dat dan direct aan degene die het betreft en kies daar een manier bij die de situatie recht doet. Bah, dit stinkt!
Rob is offline  
Oud 10 July 2012, 15:52   #50
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht
Heel vaag, Vagebond

Ik begrijp je heel goed. Door je boosheid te uiten schrijf je het van je af en is het voor oke.

Die boosheid kan anderen weer triggeren (zij voelen zich dan weer aangevallen) , zij gaan in de verdediging (of in de aanval) en de cirkel is rond.

De vraag is dus of je het uiten op die manier meer oplevert dan kost. Hoe is dat voor jou?

Liefs Henk
Thanks voor de vraag BB, daar kan ik tenminste wat mee zonder dat mijn hart overuren maakt vanwege pure plaatsvervangende verontwaardiging, mai.

Even rust

Klopt wat je schrijft. Ik hou daar ook rekening mee dat dat gebeurd.

Het kost mij niet meer dan het me oplevert. Ik merk wel dat ik me verstoord weet in mijn eigen proces en ik dus echt geen zin meer heb in ellenlange verdedigingen die er idd voortdurend aan te pas komen bladiebla ect. Dat is ook de reden dat ik eigen nooit meer het achterste van mijn tong laat zien of me laat meeslepen in een wilde rit.

Ook nu heb ik me afgevraagd moet ik mezelf hier nu in laten gaan of niet?

Ik had er voor kunnen kiezen mijn mond te houden en maar zien wat daar evt. uit zou zijn gekomen, dat zou ongetwijfeld ook zijn vruchten wel ergens afgeworpen. Ik heb er echter voor gekozen de teugels te laten vieren en mezelf de ruimte gegeven te gaan.

Waarom? Dat is nu een vraag die bij me opkomt.

Waarschijnlijk omdat ik een behoefde voelde om zaken inzichtelijk te maken zowel voor mezelf als voor evt anderen, al willen zij dat misschien niet weten. Of er voor anderen inzichtelijkheid uit voortkomt dat kan ik niet weten en is slechts een hoop die als kleine stek in mijn tuintje ligt te wachten op een zonnestraaltje. Dat zijn dingen waar ik blij van wordt. Zo heel af en toe gebeurd dat ook, dan kan mijn hart alleen maar glimlachen en er zijn hier mensen waar mijn hart van gaat glimlachen.

Er zijn hier ook mensen die steeds weer opnieuw met hun grote poten op dat kleine stekje gaan staan omdat zij het stekje niet zien. Natuurlijk dat doet pijn maar ik zie ook in mijzelf dat ik het ze niet kwalijk neem want ik doe dat ook wel eens vanuit mijn totale blindheid e.d.

Heeft dit voor mij nut gehad?
Ik moet die vraag met ja beantwoorden want ik heb gezien dat ik ergens in dit proces openlijk een handreiking heb gedaan naar Ogenblik-sem. Ik heb gepoogd haar te laten zien dat zij niet alleen staat in haar proces. Ik heb gepoogd haar te laten zien dat haar reaktie mij niet vreemd is en ik heb gepoogd haar te laten zien hoe je er ook naar kunt kijken en jezelf kunt verlossen uit een negatieve spiraal mbt tot een persoon waarvan jij denkt dat die je probeert in zijn of haar macht te houden en ik heb gepoogd haar te laten zien dat zij zichzelf al heeft overgegeven aan iets of iemand zonder mogelijk in de gaten te hebben hoe hij naar kijkt wanneer het zgn klatergoud wegvalt. Ik kan verder alleen maar hopen dat Ogenblik-sem die boodschap speciaal voor haar achter gelaten ergens in de tijd zal opvangen. Is dat niet zo, nou dan is dat niet zo. Ik heb dan mijn best gedaan, meer kan men niet van mij vragen.

Wbt Keen...daar zwijg ik maar over.

Ja BB het is het waard geweest, is het niet voor een ander dan is het toch zeker voor mezelf en dan pak ik de last die het me verder geeft maar even mee. Hoewel last....Als iemand zoals bv een Rob hier en nu zijn dingetje erover kwijt wil dan is mij dat net zo lief. Mbt hem kan ik dan ook mijn dingetje kwijt. Wie weet bloeit er dan op een gegeven moment een nieuw stekje op in mijn tuin dat ik met liefde zal verzorgen. Voor ik het weet heb ik dan één grote prachtig bloemenzee in plaats van de zwaar verwaarsloosde woestijn die ik nu voor de deur zie liggen, hahahahaha.

Het is het altijd waard om de confrontatie aan te gaan met mezelf ook al wordt nog zo gesputterd en gekrijst aan alle kanten, dat is dan niet anders.

Groetjes en ik hoop dat dit een antwoord op je vraag is.

Dank je wel.
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.