Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 January 2014, 23:18   #41
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je raaskalt maar wat, als waarheid me niet boeit waar moet ik dan aan vastzitten ?
Je zal het me beslist kwalijk nemen maar je lijdt aan Godswaan Renoir, laat die waan los en je bent vrij, in ons allen. Je zit verankerd in jezelf, wie nog maar in de buurt komt van je troon die sla je verrot alsof je nooit geleerd hebt wat het is om volwassen te zijn en dat ga je projecteren op anderen. Zo hebben we er al veel bevrijd Renoir, laat het los. Je stuiptrekkingen en omarming van niets wekken medelijden, de verstarring compleet waardoor je een gigantische scheiding maakt tussen dat wat je zegt en dat wat iedereen ziet, weg is eenheid, er is enkel Renoir als die Ene en al de rest is minderwaardig aan jou. Je zelfonderzoek heeft zich inmiddels ontpopt als een noodkreet om je te komen bevrijden uit je hachelijke positie maar dat zal je in alle toonaarden ontkennen onder het mom van de onvoorwaardelijke liefde waar je naar smacht maar niet toelaten wil.
tandem is offline  
Oud 16 January 2014, 23:20   #42
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Op dat genoemde forum spraken ze je eerst nog een tijdje tegen en daarna lieten ze je links liggen. Het zal hier echt niet anders gaan hoor. Jouw systeem boeit niemand, het is eerder je gedrevenheid en sociale bewogenheid die verwondering alsook bewondering wekt.
Ieder moment is nieuw. Need I say more?
Nadje is offline  
Oud 16 January 2014, 23:20   #43
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nou nou Renoir, je weet me weer te vleien hoor

Ik zit me af te vragen of ik op je uitdaging in zal gaan en me zal gaan verdedigen mbt wat je zegt. Ik denk niet het doe je want je grijp elke kans om anderen naar beneden te halen aan en Ik ben daar wel zo'n beetje klaar mee. Ik wordt nog wel eens wijs, hahaha

Hoe dan ook Renoir, je gedraagt je als een klein kind, je zou ook de wijste kunnen zijn door eens te stoppen met je eigen negatieve gedrag richting anderen. Ik geloof dat we dan al een stuk verder op dreef zouden zijn.

Ja ik heb nog steeds de hoop niet opgegeven
Ik had een bedoeling met dit forum, gedegen zelfonderzoek bevorderen en alles wat hier gebeurt staat daar 180 graden tegenover. Ik wilde ook helemaal buiten schot blijven want mijn persoon doet er voor dat doen van zelfonderzoek helemaal niet toe. Inmiddels ben ik verzeild geraakt in web van allerhande kleinzieligheden, gevoelige teentjes en ik dacht kom laat ik dat eens gaan voeden, misschien worden ze wijs en ontdekken wat het ego vermag te doen met de mens. Maar noppes domheid viert hier hoogtij.
Rennie is offline  
Oud 16 January 2014, 23:25   #44
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht

Daar kom je vanzelf weer terug wanneer je je vermeende 'ik' of 'wie' hebt nagelopen op hetgeen je denkt te zijn. Omdat zowel 'ik' als 'wie' slechts uit gedachten bestaat gaat de weg langs onderzoek naar het waarheidsgehalte van je gedachten.

Alles wat niet waar is verwerp je, simpeler kunnen we het niet maken.
Nou dat is één manier. Je kunt ook ipv je gedachten onderzoeken, de aandacht naar het getuigen verleggen. Laat ik dan proberen in mijn onbenulligheid de discussie eens wat naar het inhoudelijke te verschuiven. Ipv elkaar maar zitten af te branden.
Nadje is offline  
Oud 16 January 2014, 23:26   #45
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik had een bedoeling met dit forum, gedegen zelfonderzoek bevorderen en alles wat hier gebeurt staat daar 180 graden tegenover. Ik wilde ook helemaal buiten schot blijven want mijn persoon doet er voor dat doen van zelfonderzoek helemaal niet toe. Inmiddels ben ik verzeild geraakt in web van allerhande kleinzieligheden, gevoelige teentjes en ik dacht kom laat ik dat eens gaan voeden, misschien worden ze wijs en ontdekken wat het ego vermag te doen met de mens. Maar noppes domheid viert hier hoogtij.
Nog even Renoir, je bent bijna verlost van je kwellingen.
tandem is offline  
Oud 16 January 2014, 23:28   #46
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Nou dat is één manier. Je kunt ook ipv je gedachten onderzoeken, de aandacht naar het getuigen verleggen. Laat ik dan proberen in mijn onbenulligheid de discussie eens wat naar het inhoudelijke te verschuiven. Ipv elkaar maar zitten af te branden.
Ja Nadje, daar gaat het om, iemand vraagt hulp.
tandem is offline  
Oud 16 January 2014, 23:33   #47
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Je zal het me beslist kwalijk nemen maar je lijdt aan Godswaan Renoir, laat die waan los en je bent vrij, in ons allen. Je zit verankerd in jezelf, wie nog maar in de buurt komt van je troon die sla je verrot alsof je nooit geleerd hebt wat het is om volwassen te zijn en dat ga je projecteren op anderen. Zo hebben we er al veel bevrijd Renoir, laat het los. Je stuiptrekkingen en omarming van niets wekken medelijden, de verstarring compleet waardoor je een gigantische scheiding maakt tussen dat wat je zegt en dat wat iedereen ziet, weg is eenheid, er is enkel Renoir als die Ene en al de rest is minderwaardig aan jou. Je zelfonderzoek heeft zich inmiddels ontpopt als een noodkreet om je te komen bevrijden uit je hachelijke positie maar dat zal je in alle toonaarden ontkennen onder het mom van de onvoorwaardelijke liefde waar je naar smacht maar niet toelaten wil.
Als ik gevangen zit is dat in me zelf inderdaad en of ik gevangen zit kan ik afwegen naar de feitelijke omstandigheden. Nu ik zeer geërgerd ben en je van het forum wilde lazeren kun je zeggen dat ik gevangen zit in mijn boosheid, misschien het slachtoffer ben van mijn boosheid. Dus je conclusie dat ik gevangen zit zou goed het geval kunnen zijn. Of ik dat aan jou wil toegeven of niet is niet van belang want het gaat er niet om of je gelijk hebt, het gaat om mijn bevrijding. Met jouw meekijken kan ik mij bevrijden en ik dank je daar voor.

Ik deed hetzelfde maar je nam het geschenk niet aan, je kaatst de bal terug. Hier alsjeblieft hier heb je je rotcadeau terug, steek het maar in je hol.

En of je het nou leuk vindt of niet dit is onvoorwaardelijke liefde want je gebruikt het nu eens niet voor je eigen doel smalend te doen om beter uit de verf te komen.
Rennie is offline  
Oud 16 January 2014, 23:35   #48
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht

Overgave doen en vertrouwen hebben is juist hetgeen je door je opvoeders geleerd is. Doe dat dus niet, ja je kan je overgeven, doe dat echter liever aan God dan aan een mens.
Overgave is goed. Vanavond voor het eerst van mijn leven wezen floaten in een floating tank. Dan moet je je wel overgeven. Mooi fenomeen. En ook een ingang. Net zoals meditatie en tal van andere wegen. Poos zitten te kletsen met de beheerder/eigenaar van 't Cocon in Deventer. Een Osho adept. Sannyasin. Alexander Smit bewonderaar. Bewonderaar is even mijn invulling. Maar een interessant iemand. Is ook met dat floaten begonnen vanuit overtuiging en heeft dat als één van de eersten vanuit Amerika naar Europa gebracht. Kijk....dat zijn nou nog eens leuke dingen voor de mensen.....Ook via lichaamswerk e.d. zijn er vele ingangen om tot het ontkleden van de "ik" te komen....
Nadje is offline  
Oud 16 January 2014, 23:40   #49
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Als ik gevangen zit is dat in me zelf inderdaad en of ik gevangen zit kan ik afwegen naar de feitelijke omstandigheden. Nu ik zeer geërgerd ben en je van het forum wilde lazeren kun je zeggen dat ik gevangen zit in mijn boosheid, misschien het slachtoffer ben van mijn boosheid. Dus je conclusie dat ik gevangen zit zou goed het geval kunnen zijn. Of ik dat aan jou wil toegeven of niet is niet van belang want het gaat er niet om of je gelijk hebt, het gaat om mijn bevrijding. Met jouw meekijken kan ik mij bevrijden en ik dank je daar voor.

Ik deed hetzelfde maar je nam het geschenk niet aan, je kaatst de bal terug. Hier alsjeblieft hier heb je je rotcadeau terug, steek het maar in je hol.

En of je het nou leuk vindt of niet dit is onvoorwaardelijke liefde want je gebruikt het nu eens niet voor je eigen doel smalend te doen om beter uit de verf te komen.
Ja Renoir, het gaat om jouw bevrijding en we zijn er allen klaar voor om je op te vangen als je die strohalm 'niets' loslaat. Wees welkom tot het licht dat je al was maar je ook verblind heeft. Dit komt wel goed.
tandem is offline  
Oud 16 January 2014, 23:42   #50
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Nog even Renoir, je bent bijna verlost van je kwellingen.
Ga je naar bed ?
Rennie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Valt er nou wel iets, of niets te doen ? Rennie Waar gaat het hier verder ook nog over? 46 1 August 2011 09:53


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 07:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.