Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 January 2015, 12:54   #41
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Helemaal goed Ulla. Ik was al bang dat ik mogelijk iets te bruut had gereageerd, omdat je in een wat andere sfeer zat. Blij dat je het zo ziet. Even een andere vraag. Jij bent toch ook van het energiewerk? Ik las in een andere topic dat Glans en Theo het hadden over energie lezen en dat zoiets nogal gevoelig kan liggen. Dat begreep ik niet zo goed, maar wilde daar de discussie niet storen. Kun jij daar misschien iets over zeggen? Of anderen? Ik ben daar wel nieuwsgierig naar.

Ik voelde me wel even geraakt, gewoon omdat ik soms minder kan hebben en niet omdat het van jou afkwam. Ik heb gewoon geen zin in oppervlakkig of opstandig gedoe. Oftewel het moet niet te lang duren. Thuis niet, hier niet nergens niet en dat zeg ik dan ook. Ik hou ook van recht toe recht aan. Het leven is gewoon niet altijd een feest en dat weet jij zelf ook wel. Mijn sfeer is vrij gewoon nu, ik ben gewoon elke dag nog verdrietig over wat nog pijn doet en wat ik los moet laten. En dat valt niet mee. Verder ben ik hetzelfde met dezelfde humor en soms ook steeds vrolijke buitjes maar bevind mij verder in een soort van niemandsland. En ik voel nog meer aan van mensen en pik eruit wat echt is en wat niet. Ik vermoed zelf ook dat je met je popie jopie gedoe een hoop verhult. Waarvoor dat feestjes topic nu weer moet dienen mag Joost weten, maar ik kan me wel voorstellen dat je niet altijd zin hebt in Zelfonderzoek. Ik heb ook niets tegen een gewoon hoekje maar ik dacht dat wij die (allemaal) al hadden.

Wat je vraag betreft over energiewerk, ik moet me ook even inlezen wat je nu precies met je vraag bedoelt. Als dat in jouw feestjestopic past kunnen we het daar best over hebben.
Ulla is offline  
Oud 4 January 2015, 13:06   #42
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het leven is gewoon niet altijd een feest...
Daarom vertelde ik juist over die ervaring van die vijfstromen dans... dat dans ook niet altijd een feest is, enkel een expressie van wat de muziek (het leven) op dat moment met je doet. En dat kan ook lelijk of stom zijn. Zware emoties zijn ook juist heel goed in dans te verwerken. Een oproep tot dansen hoeft dus niet altijd een oproep tot een feestje te betekenen.
Esradha is offline  
Oud 4 January 2015, 13:06   #43
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Daarom vertelde ik juist over die ervaring van die vijfstromen dans...
Esje, dank je wel voor je uitleg. Ik vind dansen ook leuk en begin binnenkort weer met Zumba thuis al dan niet met een vriendin voor de tv en ski trainen op muziek. Benieuwd hoe dat weer bevalt.
Ulla is offline  
Oud 4 January 2015, 13:08   #44
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Daarom vertelde ik juist over die ervaring van die vijfstromen dans... dat dans ook niet altijd een feest is, enkel een expressie van wat de muziek (het leven) op dat moment met je doet. En dat kan ook lelijk of stom zijn. Emoties zijn ook juist heel goed in dans te verwerken. Een oproep tot dansen hoeft dus niet altijd een oproep tot een feestje te betekenen.
Ik snap het, maar als ik mij stom voel heb ik helemaal geen zin in dansen dus dat wordt hem voor mij niet. Fietsen of wandelen werkt dan voor mij weer beter.
Ulla is offline  
Oud 4 January 2015, 13:10   #45
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Esje, dank je wel voor je uitleg. Ik vind dansen ook leuk en begin binnenkort weer met Zumba thuis al dan niet met een vriendin voor de tv en ski trainen op muziek. Benieuwd hoe dat weer bevalt.
Zumba is leuk, maar heeft in mijn beleving niets met expressie te maken. Ik vind dans nu juist mooi op het moment dat je je lichaam en de muziek kan volgen, dat je uitdrukking geeft aan dat wat je op dat moment voelt. Wat dat dan ook is. Ik weet niet of er op het eiland wel eens zoiets georganiseerd wordt, vijf ritmes/stromen, biodanza of een andere dansmeditatievorm. Zeer de moeite waard om eens te ervaren.
Esradha is offline  
Oud 4 January 2015, 14:09   #46
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@Puppetji: Die Hoorn des overvloeds van Beerlandt wil ik ook nog wel hebben als ik er eens tegenaan loop.
Die is ook wel goed, heb hem. Heb zo is een paar maanden een vriendin gehad die verzot was op champagne.
Beerlandt daarover oa.: "Hij die sterk verlangt naar champagne mag niet vluchten van de duivel in zichzelf".
Recht ik de roos! De enkele keren dat ik haar wees op haar duistere kantjes antwoordde ze: 'wil ik dat wel weten?" Van verleiden van meerdere mannen tegelijk had ze haar hobby gemaakt, met één kwam ze niet toe. 'Zwarte-Heksenkuren' dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@Puppetji: Wat grappig dat je sannyasin bent geweest. Ben je dat nu niet meer? Ik ben ook dol op de actieve meditaties van Osho. En ook de Osho Zen Tarotkaarten vind ik prachtig.
Innerlijk ben ik dat natuurlijk nog wel. Maar uiterlijk heb ik mijn wit en maroon kleurig kleed in India achter gelaten 11 jaar geleden. Mijn halsketting met zijn foto in hangt hier nog naast me aan de muur.
Puppetji is offline  
Oud 4 January 2015, 14:26   #47
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Zumba is leuk, maar heeft in mijn beleving niets met expressie te maken. Ik vind dans nu juist mooi op het moment dat je je lichaam en de muziek kan volgen, dat je uitdrukking geeft aan dat wat je op dat moment voelt. Wat dat dan ook is. Ik weet niet of er op het eiland wel eens zoiets georganiseerd wordt, vijf ritmes/stromen, biodanza of een andere dansmeditatievorm. Zeer de moeite waard om eens te ervaren.
Ja, ik snap het. Dan beperk jij expressie het tot het volgen van je lichaam na de muziek, als ik je goed begrijp. Ik voel dat zelf anders wat betreft expressie van dat wat ik voel en kwijt wil aan energie. Ik gebruik daar bijna alles voor wat ik leuk vind om te doen. Zoals muziek maken of schilderen of wat ik nog meer zo doe. Wat niet betekent dat ik het niet zou willen proberen, alleen ik zou het dan gewoon thuis doen of samen met een vriendin.

Wijziging aangebracht door Ulla op 4 January 2015 om 21:22.
Ulla is offline  
Oud 4 January 2015, 14:42   #48
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
...Maar kennelijk 'zendt' de egomens toch energie uit, want ik neem die waar.
Vandaar dat je naar dit topic werd geleid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
...En bij de meeste mensen voel ik gelukkig niks, anders zou ik gek worden. Ik zit er niet op te wachten.
Ah, daarom kan je in dit topic toch gedijen.
Handig zo'n innerlijke automatische sensor met een aan / uit knop.
Hoef jij dus niets meer aan te doen, dat overkomt jou gewoon.
Puppetji is offline  
Oud 4 January 2015, 15:00   #49
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het leven is gewoon niet altijd een feest en dat weet jij zelf ook wel.
Dag Ulla,

Als ik daar even op mag inhaken. Daar heb je gelijk in als je bedoelt het leven wordt niet altijd als feest ervaren. Ik zou bijna zeggen dat het feestgevoel ervaring zeldzame hoogtepunten zijn. Ik heb genoeg meegemaakt in mijn leven om helemaal niet meer te willen leven. Toch heb ik ontdekt dat die zeldzame hoogtepunten niet tijdelijk zijn, maar een glimp van de eeuwige werkelijkheid. Het is als het ware een oplichting van het zware gordijn van je eigen afwijzing wie je werkelijk bent, wie we in gezamenlijkheid werkelijk zijn.

Zelf onderzoek is wat mij betreft stoppen met het onderzoeken van het gordijn, want daar ligt niet het geluk en vreugde, het ligt erachter. Zelf onderzoek is in mijn optiek ontdekken en tot de conclusie komen dat het gordijn niets betekent en wat erachter ligt alles betekent ...een groot feest. Vreugde toelaten is de werkelijkheid toelaten.

Toelaten of accepteren wat IS, is zo moeilijk, niet omdat het moeilijk is, maar omdat de dubbele gedachte rondspookt dat we het niet meer verdienen, verworpen zijn en dat we het nu zelf moeten doen. Het wordt nu als falen gezien als we accepteren wat gegeven is. Het leven is een gift, maar het ego voelt zich onwaardig en daarom wil het als troostprijs zelf er iets van bakken. Met het gevolg een wereld in het zwart(want wie kan er met een minderwaardigheid gevoel nu vreugde zijn) met hier en daar een lichtpuntje die als tijdelijke, dus als illusie wordt gezien. Terwijl het juist andersom is, zwart is de illusie en de lichtpuntjes het getuigenis van het eeuwige. Het idee dat we onwaardig zijn is deel van de illusie en gaat hand in hand met de gedachte van angst dat achter het gordijn het bewijs van je onwaardigheid gevonden zal worden. Maar de werkelijkheid ligt daar en alleen daar, achter het gordijn ligt het bewijs van je/onze totale waardigheid en dus de rede om vol vreugde te zijn.
Alliswell is offline  
Oud 4 January 2015, 15:58   #50
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Het betreft dus energie voelen. En het stroomt vanzelf weer weg zeg je. Je hoeft je dus niet van negatieve energie te ontdoen? Daar wordt namelijk ook nogal eens over gesproken. Ook mbt het reinigen van ruimtes bv.
Ik heb niks met reinigen en gronden en weet ik veel wat men bedenkt.
Ik ben ook beslist niet paranormaal o.i.d.
Het is de werking van de ongeziene wereld.
Theo is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.