Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Byron Katie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Byron Katie The Work is een manier om de gedachten die al het lijden in de wereld veroorzaken op te sporen en te onderzoeken.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 January 2015, 09:38   #41
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
# bericht 32

Nu ben ik toch zomaar heel benieuwd of byron katie (of iemand anders die gelooft in deze quote) deze waarheid in miljoen-vouden zou willen kopiëren en de bereidheid zou willen tonen om deze persoonlijk zelf aan de bevolking huis-aan-huis te overhandigen in de gebieden die getroffen zijn door ebola.
daar zullen ze misschien wel heel blij van worden als ze weten dat het virus er is voor hun eigen bestwil.
Ook voor hen geldt: als je verliest, verlies dan niet de les.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 January 2015, 09:41   #42
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Hier op dit forum ook zo is, je je enkel mag bewegen zoals het forumbeheer het behaagt, dat je enkel in een (voor hen op waarheden beruste onderzoekende modus aanwezig mag zijn), er anders vanalles wordt verwijderd of herschikt.
Je kan opzouten als het ze niet behaagt.
Als dit mijn forum was, dan zou ik niet iemand zoals ik er op willen hebben.
Laat staan die andere onbewuste gebruikers.

Maar dan wordt het zo' n leeg forum!
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 January 2015, 10:32   #43
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ook voor hen geldt: als je verliest, verlies dan niet de les.
je kan natuurlijk ook een schaal water nemen en je handen in onschuld wassen.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 5 January 2015, 10:44   #44
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
je kan natuurlijk ook een schaal water nemen en je handen in onschuld wassen.
Dat wat jij niet ziet c.q. niet wil zien is dat je alles (in het leven) dient te accepteren zoals het zich aandient. En dat is natuurlijk inclusief ebola of andere ziektes. Ook dat is 'niet-doen'.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 January 2015, 11:24   #45
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

al het water van de oceaan zal het bloed dat aan onze niet-doen-blijf-af-handen kleeft niet schoon gewassen krijgen.

waarmee ik probeer te zeggen dat niet-doen even schadelijk kan zijn als wel-doen.
mag het verstand nog gebruikt worden?
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 5 January 2015, 11:38   #46
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
# bericht 32

nu ben ik toch zomaar heel benieuwd of byron katie (of iemand anders die gelooft in deze quote) deze waarheid in miljoen-vouden zou willen kopiëren en de bereidheid zou willen tonen om deze persoonlijk zelf aan de bevolking huis-aan-huis te overhandigen in de gebieden die getroffen zijn door ebola.
daar zullen ze misschien wel heel blij van worden als ze weten dat het virus er is voor hun eigen bestwil.
zelf zou ik niet durven afreizen met de boodschap dat het ebola-virus voor eigen bestwil van de getroffenen is.
of om de verliezers te vertellen dat ze dan de les niet mogen verliezen.
mij ontbreekt deze moed en niet in de laatste plaats omdat ik ook bang zou zijn om besmet te raken.

wat dat betreft heb ik diepe bewondering voor al die hulpverleners die wel bereid zijn om daar de handen uit de mouwen te steken.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 5 January 2015, 12:49   #47
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
al het water van de oceaan zal het bloed dat aan onze niet-doen-blijf-af-handen kleeft niet schoon gewassen krijgen.

waarmee ik probeer te zeggen dat niet-doen even schadelijk kan zijn als wel-doen.
mag het verstand nog gebruikt worden?
Liever niet. Verstand is de grootste vijand.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 January 2015, 15:34   #48
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Hier op dit forum ook zo is, je je enkel mag bewegen zoals het forumbeheer het behaagt, dat je enkel in een (voor hen op waarheden beruste onderzoekende modus aanwezig mag zijn), er anders vanalles wordt verwijderd of herschikt.
Je kan opzouten als het ze niet behaagt.

Enkel ego ( het mijne in dit geval) kan dit ZIEN ( wat opzich geen probleem is), Bewustzijn het geen fluit uit maakt dat die aanwezig is.

Zolang deze kan worden doorzien ,ego tot de dood ons scheid , zal manifesteren als modus tussen alle andere ego's.
De persoon Moi er geen enkele boodschap aan heeft, enkel te gebruiken en te zien.
Ik heb op berichten over sektes wel eens vaker een reactie gegeven. Wat je in je voorbeeld bij die secte in Groningen laat zien is dat je waakzaamheid laat prevaleren boven idealistisch en zweverig gedoe. Je gaat prat op het groepsgebeuren en de euforie de dans van de indoctrinatie door de sekte ontsprongen te zijn. Gezond verstand is waakzaamheid niet ergens in te stinken en niet in valkuilen door anderen opgezet te vallen. Echter waakzaamheid staat continu aan en slurpt energie en waakzaamheid is alleen maar nodig wanneer je Waarheid niet kent. Juist omdat je Waarheid niet kent vaar je blind op waakzaamheid en staat dat vervolgens het herkennen van Waarheid in de weg. Een vicieuze cirkel, zoals je hier op dit forum kunt zien, nog niet een twee drie uitkomt, argwanend als je bent of de ander wel goede bedoelingen met je heeft.

Wat je toen geleerd hebt dat zie je hier in praktijk gebracht en daarvoor zou je anderen willen behoeden. Je beschuldigd dus de forumleiding van hetzelfde, te indoctrineren, en alleen maar in de waarheidlievende modus aanwezig mag zijn en het je over al het andere de mond gesnoerd wordt. Begrijp je nou dat ik je energie vretende waakzaamheid probeer af te kappen wanneer ik zie dat jou dat belemmerd Waarheid te herkennen, of aan waarheidvinding te doen? Je bent met je waakzaamheid kreupel gemaakt en al kun je zonder stok lopen wanneer je Waarheid leert herkennen je protesteert hevig wanneer ik tegen die stok schop omdat ik namelijk weet dat je best op eigen benen kunt staan.

Kortom je dient anderen op dit forum niet echt met je aansporing waakzaam te zijn.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 January 2015, 16:18   #49
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik heb op berichten over sektes wel eens vaker een reactie gegeven. Wat je in je voorbeeld bij die secte in Groningen laat zien is dat je waakzaamheid laat prevaleren boven idealistisch en zweverig gedoe. Je gaat prat op het groepsgebeuren en de euforie de dans van de indoctrinatie door de sekte ontsprongen te zijn. Gezond verstand is waakzaamheid niet ergens in te stinken en niet in valkuilen door anderen opgezet te vallen. Echter waakzaamheid staat continu aan en slurpt energie en waakzaamheid is alleen maar nodig wanneer je Waarheid niet kent. Juist omdat je Waarheid niet kent vaar je blind op waakzaamheid en staat dat vervolgens het herkennen van Waarheid in de weg. Een vicieuze cirkel, zoals je hier op dit forum kunt zien, nog niet een twee drie uitkomt, argwanend als je bent of de ander wel goede bedoelingen met je heeft.

Wat je toen geleerd hebt dat zie je hier in praktijk gebracht en daarvoor zou je anderen willen behoeden. Je beschuldigd dus de forumleiding van hetzelfde, te indoctrineren, en alleen maar in de waarheidlievende modus aanwezig mag zijn en het je over al het andere de mond gesnoerd wordt. Begrijp je nou dat ik je energie vretende waakzaamheid probeer af te kappen wanneer ik zie dat jou dat belemmerd Waarheid te herkennen, of aan waarheidvinding te doen? Je bent met je waakzaamheid kreupel gemaakt en al kun je zonder stok lopen wanneer je Waarheid leert herkennen je protesteert hevig wanneer ik tegen die stok schop omdat ik namelijk weet dat je best op eigen benen kunt staan.

Kortom je dient anderen op dit forum niet echt met je aansporing waakzaam te zijn.
Je schopt maar hoor Renoir, mijn waakzaamheid was zeker aanwezig ten tijde van mijn zoektocht heb je helemaal gelijk in.
Maar ja zijn we dan in "tijd" alweer zo'n 20 jaar ervaringen verder en waakzaamheid is mijn deur voorbij, daar herkenning in waarheid als vanzelf mij ten deel gevallen is, dat wat ik over het gebeuren hier aangaf was geen waakzaamheid, (een testje voor mezelf die dan ook prima werkte) het Zien wat iets duidelijk maakte (in mij), wat jij er verder van maakt is geheel aan jou, jou spiegeling van mij in jou waarin ik mezelf in het geheel niet herken.

Diegenen hier hebben mijn aanwijzing voor waakzaamheden niet nodig ze zijn zelf wijs genoeg voor zichzelf de zaken uit te zoeken, voor zover het ze nog niet duidelijk is.
Zo niet zullen ze er zelf door gaan en ontdekken wat het voor hen zal doen,vallen en opstaan valt ten deel in deze ondervindingen zolang als nodig is.
IK kan enkel mezelf vertellen, dat platvorm heb je gegeven en gebruik ik zo af en toe.
Ik blijf van je houden ook al strijd je zo tegen me, onder de noemer dat alles wat ik inbreng nergens toe leid, nou dan maar niet he.KiSs
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 5 January 2015, 16:44   #50
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Betrapt!
Dat valt wel mee, want het was niet mijn intentie om een goede daad te doen met het plaatsen ervan. Het effect ervan is ook totaal tegenovergesteld, want niemand reageert verder op het nieuwe citaat. De geschiedenis van dit topic was blijkbaar aanleiding om het forumgeneuzel ook hier voort te zetten.
Jongens, dit topic gaat over quotes van Byron Katie.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Byron Katie in Nederland Esradha Byron Katie 12 25 June 2013 23:14
Van het (vroegere) Byron Katie forum Renoir Byron Katie 11 7 March 2012 08:52
Byron Katie: Life is a dream: diane Byron Katie 5 2 February 2012 20:33


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.