Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 August 2012, 18:52   #41
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik ben niet iemand die nu zomaar iets aanneemt van iemand.
In een heel andere context ging het om levende leraren. Ik heb (en ik realiseer me dat dat gewaagd was, het valt me nog mee dat een reactie zo lang uitbleef) drie namen genoemd van degenen die ik graag lees en die in mijn optiek net iets meer te melden hebben dan een doorsnee forumlid zoals ik. Ik ben het overigens met alle drie ook geregeld oneens, maar dat doet aan de basis niets af. Voor mij niet en voor hen ook niet.
en wat is dat iets meer te meldenRob? Alsof ze dichterbij de waarheid zijn, of hoe zou jij het, uitgebreider, kunnen noemen? Geef gewoon ajb een goeie uitleg van wat jij eraan hebt, aan hun worden.
Het brengt jou inzichten, of zet je aan het denken, of voegt jou iets toe?
Vind je ze wijs? Vind je ze gerealiseerd, of lichtere manier van brengen?
Omschrijf het voor me Rob als je wilt.

Dit is echt pure belangstelling van mijn kant uit, in dat wat ze voor jou betekenen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 17 August 2012, 19:27   #42
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
en wat is dat iets meer te meldenRob? Alsof ze dichterbij de waarheid zijn, of hoe zou jij het, uitgebreider, kunnen noemen? Geef gewoon ajb een goeie uitleg van wat jij eraan hebt, aan hun worden.
Het brengt jou inzichten, of zet je aan het denken, of voegt jou iets toe?
Vind je ze wijs? Vind je ze gerealiseerd, of lichtere manier van brengen?
Omschrijf het voor me Rob als je wilt.

Dit is echt pure belangstelling van mijn kant uit, in dat wat ze voor jou betekenen.
Ik vind hun reacties in de discussies die er toe doen (dus die verder gaan dan koetjes en kalfjes die hier ook voorbijkomen) vrijwel altijd to the point. Ze hebben een basis van kennis, die daadwerkelijk onderzocht is en die is doorleefd. Ze brengen mij vaak iets in herinnering wat al weer weggezakt is. Maar het zijn voor mij ook nieuwe inzichten die een fris licht op de zaak werpen.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 17 August 2012, 20:43   #43
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Maar het zijn voor mij ook nieuwe inzichten die een fris licht op de zaak werpen.
Ok, wel heel mooi dat jij dat hebt Rob. De mensen die je noemde ervaar ik ook als regelmatig goed met woorden kunnen aangeven dat wat ze willen uitdrukken. Of goed uitdrukken wat ze over willen brengen.

Voor mij vloeit dat wat je noemde, inzichten en vooral een ander kijk op mezelf, ook voort uit de gesprekken die ik met een ieder hier op het forum heb, alles bij elkaar. Alsnog, ervaar ik hier regelmatig dezelfde wat ik IRL ook aanga. Ik ervaar zelf het forum als het geheel van ikken in mezelf, en ook als mijn heldere en minder heldere kanten.

Het is niet mijn bedoeling nu om je tegen te spreken, maar om het aan te geven hoe ik het ervaar. Bij een ieder forumlid meen ik heldere en mindere heldere kanten op te merken, waar te nemen. Ook bij de drie die jij noemde.

Ervaar jij ze als compleet gerealiseerd?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 17 August 2012, 22:26   #44
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ok, wel heel mooi dat jij dat hebt Rob. De mensen die je noemde ervaar ik ook als regelmatig goed met woorden kunnen aangeven dat wat ze willen uitdrukken. Of goed uitdrukken wat ze over willen brengen.

Voor mij vloeit dat wat je noemde, inzichten en vooral een ander kijk op mezelf, ook voort uit de gesprekken die ik met een ieder hier op het forum heb, alles bij elkaar. Alsnog, ervaar ik hier regelmatig dezelfde wat ik IRL ook aanga. Ik ervaar zelf het forum als het geheel van ikken in mezelf, en ook als mijn heldere en minder heldere kanten.

Het is niet mijn bedoeling nu om je tegen te spreken, maar om het aan te geven hoe ik het ervaar. Bij een ieder forumlid meen ik heldere en mindere heldere kanten op te merken, waar te nemen. Ook bij de drie die jij noemde.

Ervaar jij ze als compleet gerealiseerd?
Zeker, ieders bijdrage hier kan van belang zijn. Mooie bijdrages kunnen uit onverwachte hoek komen. Dat is enkel genieten. Ik gaf die namen dan ook enkel binnen de context van die discussie. Ik denk niet in termen van compleet gerealiseerd. Het is zelfs al tricky om te denken in termen van verder of minder ver. Maar het kost me geen moeite om vast te stellen dat er mensen zijn die verder zijn dan ik. En mbt het labelen en vergelijken zou ik het daar graag bij willen laten.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 17 August 2012, 22:40   #45
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ok, wel heel mooi dat jij dat hebt Rob. De mensen die je noemde ervaar ik ook als regelmatig goed met woorden kunnen aangeven dat wat ze willen uitdrukken. Of goed uitdrukken wat ze over willen brengen.
Ik vind de teksten van Rennie meestal juweeltjes om te lezen. De teksten van Keen daarentegen, daar snap ik geen hout van, maar daar is het meer de energie die ik achter de woorden voel, rustig, stabiel, evenwichtig, doorgaans. Tsja...en Aart is natuurlijk een geval apart, maar aren't we all?

Ieder's unieke bijdrage heeft dus ook zijn eigen charme. Dat geeft het leven kleur. Ik vind dat er hier veel kleurrijke mensen zijn. En de meesten weten ook wel ongeveer waar het langs gaat, so to speak. Zo onderhand tenminste....

Ze zijn me allemaal even lief.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 August 2012, 23:12   #46
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik vind de teksten van Rennie meestal juweeltjes om te lezen. De teksten van Keen daarentegen, daar snap ik geen hout van, maar daar is het meer de energie die ik achter de woorden voel, rustig, stabiel, evenwichtig, doorgaans. Tsja...en Aart is natuurlijk een geval apart, maar aren't we all?

Ieder's unieke bijdrage heeft dus ook zijn eigen charme. Dat geeft het leven kleur. Ik vind dat er hier veel kleurrijke mensen zijn. En de meesten weten ook wel ongeveer waar het langs gaat, so to speak. Zo onderhand tenminste....

Ze zijn me allemaal even lief.
Ja, Renoir kan mooi schrijven als hij in de flow zit. Als hij in een strijdigenergie zit komt hij op mij over als een hysterisch kindje die echt alles uit de kast haalt om zijn gelijk te halen. Stampvoetend, krijsend, als een hysterisch mietje die echt alles in staat is.. wraak, slaan, liegen, bedriegen, de boel voor de gek houden, niets gaat hij uit de weg.
Het amuseert me tegenwoordig, ik wind me daar niet meer zo op zoals ik aan het begin deed.
Of toch wel, maar anders
Heel kinderlijk aan een kant, en begaafd in kernachtig uitleggen. Sterke dominerende ego.

Ik vind Ulla ook regelmatig zichzelf overtreffen en ineens een heldere uitleg geven.
Esradha, Maria en Danique vind ik vaak iets zacht in hun uitleg hebben, en een beetje op elkaar lijkende energie.
Ok Maria iets minder, ze is nog te strijdig om haar plek hier in de hiërarchie te behouden, maar liefst zonder iets te hoeven doen.
Oh ja Keen, ik begrijp eigenlijk altijd wat hij typt, maar ik lees hem niet vaak.
O-sem, ze komt me aardig over.
Oh ja, Jadi heeft wat, vind ik. Een ontketende furie. Je moet haar toegeven, echt een tsunami...
Jij en Robje, ik ben benieuwd wat jullie over een paar jaar schrijven ... Mogelijk neem ik binnenkort een stop, en kom ik naar een paar jaar kijken of jullie uit de comfort zone gekomen zijn..
Bewustzijn, ja hij stippelt wat goeie dingen aan, maar .. ach.. Vraag me af, heeft hij een uitkering, en word hij verzorgd?

en IK, ik ben ontketend,en het wordt tijd om een korte rust te nemen. Veel aan het forum gehad, maar het wordt voor mij nu routine, dan betekent het dat het tijd is om...

Ik zie eigenlijk gewoon mensen die iets typen, het is een forum. Ieder heeft nu en dan een schittering. Maar ik zie echt werkelijk geen enkel wezenlijk verschil tussen de mensen hier.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 August 2012, 00:13   #47
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Jij en Robje, ik ben benieuwd wat jullie over een paar jaar schrijven ... Mogelijk neem ik binnenkort een stop, en kom ik naar een paar jaar kijken of jullie uit de comfort zone gekomen zijn..
Nou, dat hoop ik niet. Ik ben blij dat ik eindelijk in de comfort zone ben aanbeland. Mijn leven is hectisch genoeg geweest. Ik ben die comfort zone juist steeds meer gaan waarderen. Het bevalt me wel. Laat me even genieten van de rust, de peace, de harmonie, wil je?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Maar ik zie echt werkelijk geen enkel wezenlijk verschil tussen de mensen hier.
Mooi. Wezenlijk is er ook geen verschil. Maar goed, nu je dat weet hoef je ons toch niet meteen te verlaten? Ik kan je zo node missen namelijk.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 August 2012, 08:43   #48
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Nou, dat hoop ik niet. Ik ben blij dat ik eindelijk in de comfort zone ben aanbeland. Mijn leven is hectisch genoeg geweest. Ik ben die comfort zone juist steeds meer gaan waarderen. Het bevalt me wel. Laat me even genieten van de rust, de peace, de harmonie, wil je?


Mooi. Wezenlijk is er ook geen verschil. Maar goed, nu je dat weet hoef je ons toch niet meteen te verlaten? Ik kan je zo node missen namelijk.
Toen ik dit forum ontdekte was ik eigenlijk heel blij. Het eerste forum R vond ik heel interessant. Snel ervoer ik het als te beperkend voor mij, te tam.
Hier op dit forum meende ik een gelegenheid te treffen waarin ik mezelf dieper aan zou kunnen gaan. Het is voor mij veel betekenend geweest. Er zijn er veel lagen die ik bewust aangegaan ben, en mezelf onder ogen heb gezien.
Ik nam aan het begin serieus wat mensen zeiden, ook al nam ik iets waar in dat wat ze zeiden wat niet helemaal klopte volgens mijn zintuigen.
Maar tegenstrijdigheid leeft ook in mij, dus daarin heeft blijkbaar een ander ook nog wat te leren dacht ik.
Als ik nu de houding van de ander als weigering om naar zichzelf te kijken ervaar weet ik niet meer wat ik ermee moet doen. Als de ander niet wilt leren, en zichzelf als
volmaakt/voltooid wilt neer zetten, wat heb ik hier nog te zoeken?
Ik merk dat ik nu mijn respect heb verloren voor de meeste mensen hier, en ik ben iets te fel. Ik heb moeite als iemand iets tegen mij beweert wat voor mij duidelijk niet zo is, om mijn mening voor mezelf te houden.
Dat veroorzaakt voor mij toch té veel strijd in mijn gevoel.
Als iemand tegen mij zegt met zijn woorden en houding: Ik weet wat ik ben, en als ik ervaar dat de persoon dat nog niet doordrongen weet, voel ik me uitgedaagd.
Ik vind het niet meer prettig om zo fel te zijn, maar ik kan het niet laten. Om eerlijk te zijn heb ik het idee dat het voor mij een beetje een dood lopende weg is hier.
Het bevalt me niet, mijn houding, om keer op keer iets tegen mensen te zeggen wat voor hun niet prettig is te lezen. Alsof ik de mensen lastig val, zoals met Diane en Maria bijvoorbeeld. De rest niet te vergeten uiteraard, jij voelde je je ook een tijd door mij naar benaderd, toch?
Ik voel me ook lastig gevallen als iemand iets beweert wat voor mij als leugen overkomt, of iemand zijn houding voor mijn uiting als beperkend ervaar. Daarin word ik strijdlustig en het geeft me een naar gevoel, alsof ik ten koste van een ander iets moet leren, om me vrij van beperkingen te kunnen maken. Het voelt als of ik of de ander, en ik mis het samen zijn.
Daar kan ik niet zo goed meer achter staan, mijn felle houding,maar alsnog is er geen weg meer terug voor mij . Intomen zou voor mij beperkend zijn.
Als ik geen respect meer heb voor de woorden van de meesten hier, wat doe ik hier nog?

Wijziging aangebracht door Mihaela op 18 August 2012 om 09:22.
Reden: taalfout
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 August 2012, 08:44   #49
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Leuk als iemand oprecht zijn irritatie zou uiten en zeggen: Ga dan toch, hebben wij ook een beetje rust.

Maar zou ik dan gaan, of juist om degene te jennen zou ik blijven?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 August 2012, 09:34   #50
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Leuk als iemand oprecht zijn irritatie zou uiten en zeggen: Ga dan toch, hebben wij ook een beetje rust.

Maar zou ik dan gaan, of juist om degene te jennen zou ik blijven?
Niemand die last van jou heeft gaat dat natuurlijk niet zeggen
omdat diegene dan daarna alleen nog maar meer last van je zal kunnen hebben.

Wanneer ga je?

Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Database forum niet toegankelijk Renoir Mededelingen forumbeheer 0 10 June 2013 12:05


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.