Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Hans Laurentius
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Hans Laurentius Na elf jaar satsangs gegeven te hebben is hij sinds april 2009 gestopt. Sinds 2012 zijn er weer bijeenkomsten.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 November 2011, 09:36   #41
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

O.K. Ves.

Jouw mening.
En die was al bekend.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 29 November 2011, 11:54   #42
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar/caine/Guido/Ben Bekijk bericht
No, that's not it.

het is NIET een soort getuige zijn'...die bv plezier en vreugde aanschouwd, zoals andere mensen wel beschrijven....die 'ervaren/'beleven' meestal de ..beschrijving

to put it in words...dat allerte is er gewoon' maar als het naar een buiten of een binnen 'lijkt' te gaan...dan is het direct verschillig', en daarmee verdoofd de allertheid~~~~~~!, en puure AANDACHT' is zo blind als een.....vleermuis' het ziet' niets, het is geen 'kijker'.


(don't forget about the Mindfuck)
Heeee dat woordje 'muis' daar heb ik wel wat mee, potver ik was even verschillig.

Nee, ik was niet verschillig, er was eventjes 'muizen' maar ja die vleermuis die had het weer door.

Hoe komt het toch dat die simpele, van nature allertheid, pure aandacht, het enkel waarnemen, zo verneveld is.

Waarom kijkt 99,9999% der mensheid toch door dat eigen filter en heeft geen benul van wat er werkelijk is.

Antwoord zal voor 99,9999% geen nut hebben want die zijn zich niet bewust van zichzelf/eigen filter of zijn te druk met filteren en de eigenheid in stand te houden.

Help waar ben ik, Anti-advaiter.

Caine, ik geloof dat je woorden voor mij wel helder/herkenbaar zijn, DANK.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 29 November 2011, 21:09   #43
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart/Bewustzijn Bekijk bericht
Heeee dat woordje 'muis' daar heb ik wel wat mee, potver ik was even verschillig.

Nee, ik was niet verschillig, er was eventjes 'muizen' maar ja die vleermuis die had het weer door.

Hoe komt het toch dat die simpele, van nature allertheid, pure aandacht, het enkel waarnemen, zo verneveld is.

Waarom kijkt 99,9999% der mensheid toch door dat eigen filter en heeft geen benul van wat er werkelijk is.

Antwoord zal voor 99,9999% geen nut hebben want die zijn zich niet bewust van zichzelf/eigen filter of zijn te druk met filteren en de eigenheid in stand te houden.

Help waar ben ik, Anti-advaiter.

Caine, ik geloof dat je woorden voor mij wel helder/herkenbaar zijn, DANK.
er word veel meer niet' gezegt... dan wat er gezegt word.
het merendeel der mensen vind het veels te ongemakkelijk Stil'....bij wat er gezegt word, daarom zwelgt het merendeel het liefst in wat er niet' gezegt word.

(mind the mindfuck)
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hans Laurentius - augustus 2020 Rob Hans Laurentius 1 18 November 2020 23:17
Nieuw interview met Hans Laurentius Rob Hans Laurentius 0 26 December 2013 08:48


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.