Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 March 2013, 18:21   #41
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht

Ik heb irritatie nog nooit als aanval van een ander gezien. Wel dat een ander de oorzaak leek te zijn voor mijn irritatie. Maar misschien bedoel je dat?
Ook, maar ik leg het alleen anders uit.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 17 March 2013, 23:19   #42
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ook, maar ik leg het alleen anders uit.
Ook? Hoe dan nog anders?
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 17 March 2013, 23:59   #43
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Ook? Hoe dan nog anders?

Ook als in ook jouw uitleg,...

Op het moment dat ik de ander als oorzaak zag/zie van mijn irritatie, ik dat ook zie als aanval op mijn zijn(wat niet waar is natuurlijk)
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 18 March 2013, 06:10   #44
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je hebt dus een virtueel broertje, die dit kan velhelderen ?..
Hij bestaat fysiek, woont in België en beheert en host mijn huidige website. Hij is een ster in zijn vak en heeft een eigen bedrijf, 2 eigenlijk. (internet, computer enz.) Altijd handig als ik iets zelf niet weet. En ik zou hem kunnen vragen waarom hij dit doet. En ik ben blij met hem, we zijn ca 13 jaren geleden bevriend geraakt en hebben een soort broer(tje) zus relatie. En zouden elkaar altijd nog een keer fysiek ontmoeten. En wij hebben ook veel gedeeld op het gebied van energiewerk enz. En privé natuurlijk.

Wijziging aangebracht door Ulla op 18 March 2013 om 08:43.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 18 March 2013, 07:53   #45
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Het plotseling opkomen van een "gevoel" (irritatie, iets opvallen) kan ik als teken zien om bij mezelf te kijken in hoeverre in dat in mijzelf kan ontdekken, althans de gedachtes.

Ik heb af en toe dat ik iemand ineens heel erg wil uitschelden of de "waarheid" wil vertellen, maar ben daar tegenwoordig bijna altijd zo snel bij om dat in te houden, en om dat dan heel duidelijk in gedachten(of soms hardop) tegen mezelf te zeggen.
En dat kan soms erg goed binnen komen wat betreft gedachtes over mezelf, gedachtes die ik uit "veiligheid" makkelijker op anderen projecteer,....

Dus het stoten tegen een tafel is dan geen KUTTAFEL meer, maar meer "Aaaaaargh dat doet pijn(en niet meer dan dat)", en daarna beseffen dat ik wat beter op moet letten en dat die pijn een waarschuwing is en geen aanval.
Als je irritatie als waarschuwing kan leren zien en niet als aanval van de "ander" dan kan het oplossen.
Helder, dank je.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 18 March 2013, 09:06   #46
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zoals gewoonlijk, zit je ernaast.
Het is zo omdat men in de ''wij'' vorm de schaamte of de verantwoordelijkheid niet alleen hoeft te dragen..
Oftewel overdrijven is ook een vak.

Heb het net gevraagd. En nee dat is niet de redenen en de verantwoording draag je toch allen. Volgens mijn internet broertje heeft het te maken met vertrouwen scheppen omdat klanten vaak niet graag vertrouwen op een persoon. Je bedrijf groter laten lijken dan het is. Ik heb dat weleens overwogen, maar wil dat zelf niet. Heb ook geen bedrijf. En vind ook dat je/ik dat niet nodig zou moeten hebben. Maar dit is wel algemeen zakelijk beleid. En daarom hebben sommige eenmans bedrijven ook meerdere emailadressen. Voor veel klanten oogt dat professioneler.

Wijziging aangebracht door Ulla op 18 March 2013 om 09:49.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 18 March 2013, 16:25   #47
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Oftewel overdrijven is ook een vak.

Heb het net gevraagd. En nee dat is niet de redenen en de verantwoording draag je toch allen. Volgens mijn internet broertje heeft het te maken met vertrouwen scheppen omdat klanten vaak niet graag vertrouwen op een persoon. Je bedrijf groter laten lijken dan het is. Ik heb dat weleens overwogen, maar wil dat zelf niet. Heb ook geen bedrijf. En vind ook dat je/ik dat niet nodig zou moeten hebben. Maar dit is wel algemeen zakelijk beleid. En daarom hebben sommige eenmans bedrijven ook meerdere emailadressen. Voor veel klanten oogt dat professioneler.

Volgens mij snap je er weer niets van, en maak er je eigen verhaal van.. Maar goed dat je virtueel van broertjes bijval krijgt. Geniet ze van je illusies Ulla.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 March 2013, 17:06   #48
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Volgens mij snap je er weer niets van, en maak er je eigen verhaal van.. Maar goed dat je virtueel van broertjes bijval krijgt. Geniet ze van je illusies Ulla.

Snap jij je eigen illusies wel? Ik snap het juist heel goed, en zeker wat mij betreft. ik heb mij gewoon laten verleiden. Diegene die hier het meest van geniet ben jij.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 18 March 2013, 17:39   #49
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Snap jij je eigen illusies wel? Ik snap het juist heel goed, en zeker wat mij betreft. ik heb mij gewoon laten verleiden. Diegene die hier het meest van geniet ben jij.
Volgens mij ben je met iets aan de haal gegaan, wat je niet eens begreep. Dus vervolgens ga je naar een virtuele broertje met vragen die je niet eens begrijpt. Nee, jouw manier van ergens op in gaan kan ik inderdaad niet echt serieus nemen Ulla.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 March 2013, 18:13   #50
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Diegene die hier het meest van geniet ben jij.

Vind ik ook,....vertel eens, waarom loop je zo te eikelen Mihaela?
(in onze buurt noemt men dit eikelen)

Eikelen=stiekem genieten van gefingeerd onbegrip.
Hans is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het is mij overkomen. sagnaar Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 574 28 August 2023 22:55


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.