Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Jiddu Krishnamurti
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Jiddu Krishnamurti Krishnamurti bekend als onafhankelijk denker die zijn eigen weg ging en geen volgelingen wilde.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 December 2014, 01:07   #41
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat kan, maar in die opvatting ben je een uitzondering. Ik heb op vele neo advaita georienteerde fora gezeten waar de gerealiseerden over elkaar heen tuimelden in de opvatting dat ze klaar waren.

Het is om ieder misverstand uit de weg te gaan dat ik nooit zeg 'je bent het al, je hoeft niks meer te doen'. Dat je het al bent dat is namelijk een omstandigheid om uit te zoeken en achteraf te constateren dus is het uitzoeken. Neo advaitisten zoeken niks meer uit.
Klopt. Je zegt nooit " je bent het al, je hoeft niks meer te doen". Behalve mbt jezelf. Jij hebt het onderzoek afgerond en als iets is afgerond, dan is het volgens mij klaar. Dat je dat nooit zegt is goed want het is nooit zo. Maar jij bent daarvan niet uitgezonderd. Jezelf zien als afzonderlijke entiteit wordt in de volksmond toch ook wel ego genoemd? Maar ik begrijp wel wat je bedoelt hoor. En zeg nooit nooit heb ik altijd geleerd. En ik heb ontdekt dat er in die oneliners meer waarheid schuilt dan in alle wollige of quasi intellectuele geneuzel. Maar ja dat is wat te simpel. Hoog Andr? van Duin gehalte ook. Bah.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 December 2014, 01:46   #42
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
@Renoir:Bedank voor de hint.
Bedankt je Renoir ook voor de hint naar Tony Parsons marie?
Zo ja, kijk je maar is naar mijn eerste post hier op 1 juli 2014, 03:41.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
ik ben nieuw hier dames en heren, dit is mijn eerste post waarin ik gewoon effe wil laten weten dat Tony Parsons diegene is die me de laatste maanden het meest inspireert. Vooral dit interview dan:

Youtube - Tony Parsons: Wonderfully Gloriously Meaningless
Eventuele commentaar daarop wel wel graag in betreffende topic over Tony Parsons. Niet dat ik een moderator ben natuurlijk, maar ik hou dingen graag netjes, duidelijk, helder en gescheiden.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De frustratie van verlicht zijn Natan Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 69 29 January 2017 18:15


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.