Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 January 2015, 12:52   #41
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
ik ben een kleine luis, gelinkt aan het heelal met verstand, inzicht, gevoelens... maar dat blijkt voor vele mensen of te weinig of te veel te zijn.

Je zit dan ook helemaal fout met je 'kleine luis'. Jij -de echte Marie- bent in werkelijkheid het allergrootste, allerverhevenste wat er maar bestaat.
Je bent namelijk een exacte kopie van het gehele universum en naar Zijn evenbeeld geschapen.

Mocht je je ego bedoelen met dat 'kleine luis' dan heb je het ook fout.
Iets wat niet bestaat kan ook niet groot of klein zijn.

Toevoeging: ook 'kopie' is een foute uitdrukking. Maar voor de duidelijkheid gebruik ik dat woord toch maar.
Theo is offline  
Oud 10 January 2015, 13:27   #42
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Je zit dan ook helemaal fout met je 'kleine luis'. Jij -de echte Marie- bent in werkelijkheid het allergrootste, allerverhevenste wat er maar bestaat.
Je bent namelijk een exacte kopie van het gehele universum en naar Zijn evenbeeld geschapen.

Mocht je je ego bedoelen met dat 'kleine luis' dan heb je het ook fout.
Iets wat niet bestaat kan ook niet groot of klein zijn.

Toevoeging: ook 'kopie' is een foute uitdrukking. Maar voor de duidelijkheid gebruik ik dat woord toch maar.
Ik geef je hier geen ongelijk, Theo, wat ik wil aanhalen is dat je alleen via het allerminiemste, het allerkleinste, het niets de grootheid van het Al kunt leren kennen.
marie is offline  
Oud 10 January 2015, 13:33   #43
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Puppetji...Dus je hebt voor jezelf inzichtelijk gemaakt waar je over vijf jaar staat, of je zoals Bigbear/Hans uit protest bent verdwenen, of als een Looro die doorgaat met zelfonderzoek en inzicht verkreeg.
Ik heb al lang inzicht gekregen in van waar ik kom, wie en wat ik ben en naar waar ik ga. Daar heb ik jou niet voor nodig.
In tegenstelling tot jou ben niet geïnteresseerd in waar jij binnen 5 jaar staat, noch Theo of wie dan ook. Iedereen staat gewoon precies waar hij moet staan op elk moment.
Jij en Theo zijn duidelijk zeer geïnteresseerd in waar hun koppige leerlingen zullen staan binnen 5 jaar. Moesten zo zo'n weerstand niet bieden dan konden ze nu, dankzij jullie bijstaan en meekijken al staan waar jullie stonden. Wat een waanzin toch!

All? vooruit, 'weet' maar verder, kijk maar verder in jullie glazen bol, waarom niet, da's eigen aan de mens. ik heb gisteren ook gekeken naar waar Frankrijk binnen 10 jaar wel is zou kunnen staan, voortgaande op Michel Houellebecq's roman 'Soumission' waarin hij het denkbeeld schetst van een door een moslimpartij bestuurd Frankrijk in 2022.
Volgens de Antwerpse populaire burgemeester Bart de Wever die dat van de week op TV kwam toelichten is dat een enorm prikkelende gedachte die wel is voor heel West -Europa zou zou kunnen uitkomen in de volgende 10 ? 20 jaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Puppetj: Degenen die je hier aanhaalt deden niks anders dan denken dat ik hen iets toedicht. Het enige wat ik doe is opmerken wat ik zie en dan kun je meekijken. .
- Meekijken naar wat??? Ah ja, ik vergat het weeral bijna, de waarheid die we allemaal zijn, die jij bent, maar waar jij je bewust van geworden bent en vele anderen zoals ik, Nadje, Alliswell, marie nog niet.
All?, je hebt zolang meegekeken met Looro dan dat die uiteindelijk het inzicht verkregen heeft. Heb je mij eindelijk toch indirect is één persoon aangewezen die het gedegen onderzoek afgerond heeft zoals jij, onder jouw begeleiding en 'meekijken'. Theo heeft gedegen zelfonderzoek uit zichzelf afgerond, die had jouw meekijken niet nodig.

Komt hier iemand met de vraag aan jou dan om mee te kijken of hij het juiste inzicht wel verkregen heeft?
Het is ook niet aan jou als 'forum-schoolmeester' om gevraagd of ongevraagd 'mee te kijken' of te oordelen of ik of wie dan ook het juiste inzicht wel verkregen heb / heeft.
Mensen-lief, of wat voor onnozel forum ben ik nu toch terecht gekomen via Werner / Tandem / Juul.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Je bent namelijk een exacte kopie van het gehele universum en naar Zijn evenbeeld geschapen.
Voil?, nagel op de kop, meer hoeft er niet geweten te zijn. Dit is de waarheid.
Forum kon opgedoekt worden ware het niet dat de mens altijd maar meer wil zeggen over dát waarover niets gezegd kan worden.
Dus blijven jullie maar lustig meekijken hier met de forumleden die op zoek zijn naar de waarheid. Wie weet vinden ze nog wat onder jullie toeziend oog.
Puppetji is offline  
Oud 10 January 2015, 13:44   #44
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht

Voil?, nagel op de kop, meer hoeft er niet geweten te zijn. Dit is de waarheid.
Forum kon opgedoekt worden ware het niet dat de mens altijd maar meer wil zeggen over dát waarover niets gezegd kan worden.

Mispoes. De wedstrijd dient gespeeld te worden. Weten dat de uitslag 2-1 is, is niet voldoende. Dit heb ik ooit aangereikt gekregen van iemand die zich Renoir noemde. Ik ben er indertijd tegen in gegaan. Maar nu snap ik ten volle wat er bedoeld wordt met 'de wedstrijd spelen'. Hij waarschuwde mij voor de valse profeten die de uitslag aan mij wilden verklappen. Dat het essentieel is om zelf de 'wedstrijd' te spelen.

Bij deze geef ik dat weer aan jou door. Ik hoef geen bedankje. Ten eerste al omdat ik het van Renoir heb gejat en ten tweede omdat jij dit aspect mist en een bedankje dus misplaatst zou zijn.
Theo is offline  
Oud 10 January 2015, 13:52   #45
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Puppetji: Mispoes... Dit heb ik ooit aangereikt gekregen van iemand die zich Renoir noemde.
Wat mededogend en liefdevol van iemand die zich vroeger Renoir noemde om dat aan te reiken, anders hadden we die waarheid nooit geweten...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Renoir waarschuwde mij voor de valse profeten...
Jaja, je bent goed bezig met een zwarte lijst op te stellen van valse profeten.
Hoeveel heb je er al?
Ramesh Balsekar, Eckhart Tolle... mag ik weten wie er nog op staat, wie je er intussen nog bijgeschreven hebt?
Puppetji is offline  
Oud 10 January 2015, 13:59   #46
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Wat mededogend en liefdevol van iemand die zich vroeger Renoir noemde om dat aan te reiken, anders hadden we die waarheid nooit geweten...


Jaja, je bent goed bezig met een zwarte lijst op te stellen van valse profeten.
Hoeveel heb je er al?
Ramesh Balsekar, Eckhart Tolle... mag ik weten wie er nog op staat, wie je er intussen nog bijgeschreven hebt?

Waarom zou ik mij verder verdiepen in de duizenden die valse spiegels voor houden? Ik zoek liever naar de spiegel in mijzelf. Ten principale is het zelfkennis en geen Tolle kennis. Wel vertel ik waar Balsekar en/of Tolle het mis hebben. Zij zijn weer nuttig als voorbeelden van hen die de plank mis slaan op sommige punten.
Theo is offline  
Oud 10 January 2015, 14:15   #47
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
...Wel vertel ik waar Balsekar en/of Tolle het mis hebben. Zij zijn weer nuttig als voorbeelden van hen die de plank mis slaan op sommige punten.
En waar jij de plank dan juist slaat op sommige punten en op andere punten waar zij de plank juist slaan, sla jij de plank dan weer mis. Zo ongeveer?
Of sla jij de plank altijd juist en zij op sommige punten niet?

Niet dat dit mij nu zo hard interesseert hoor, maar we zijn hier op een discussie forum, dus heb ik wel enige interesse in het waarom van een forumlid, waar dat hij als kleine internetforum-garnaal vind dat zo'n twee kopstukken die vele duizenden mensen inspireren de plank misslaan.
Puppetji is offline  
Oud 10 January 2015, 14:32   #48
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
En waar jij de plank dan juist slaat op sommige punten en op andere punten waar zij de plank juist slaan, sla jij de plank dan weer mis. Zo ongeveer?
Of sla jij de plank altijd juist en zij op sommige punten niet?

Niet dat dit mij nu zo hard interesseert hoor, maar we zijn hier op een discussie forum, dus heb ik wel enige interesse in het waarom van een forumlid, waar dat hij als kleine internetforum-garnaal vind dat zo'n twee kopstukken die vele duizenden mensen inspireren de plank misslaan.
Het feit dat een guru duizenden mensen inspireert zegt mij niks. Waarheidsvinding is geen kwestie van consensus of kijken wie veel aandacht trekt. Ongeacht welke guru dan ook: je dient uiterst sceptisch te staan tegen alles wat men je probeert aan te praten. Ik heb op een andere thread kritiek geuit op Balsekar. Maar jij en Alliswell vertoonden alleen de reactie om zijn uitspraak te verdedigen. Ik zie daar consensusvereniging in. En daar koop je niks voor.
Theo is offline  
Oud 10 January 2015, 15:10   #49
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Puppetji: Ik heb op een andere thread kritiek geuit op Balsekar. Maar jij en Alliswell vertoonden alleen de reactie om zijn uitspraak te verdedigen. Ik zie daar consensusvereniging in. En daar koop je niks voor.
Wij Balsekar zijn uitspraak verdedigen? Iets dat zo helder als pompwater is hoeft niet verdedigt te worden en ook niet uitgelegd aan iemand die het niet begrijpt, al zegt die nog zo dat de ongeziene wereld voor hem duidelijk waarneembaar is.
Wat ons dan duidelijk is, is dat het 'wie' dat die de helderheid van dat pompwater niet ziet nog een lange weg te gaan heeft, dat het een proces is wat nog altijd gaande is.
Maar dat geeft niet, ooit komt iedereen aan, wordt iedereen wakker, ook jij.
Puppetji is offline  
Oud 10 January 2015, 16:05   #50
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Wij Balsekar zijn uitspraak verdedigen?
Hierin, in dat 'Wij Balsekar zijn uitspraak verdedigen?' ziet de inmiddels gevorderde onderzoeker het ego defensief reageren. Deze gevorderde onderzoeker heeft ook gelezen dat het nou niet bepaald gaat over een 'Balsekar verdedigen' maar over dat je niets koopt voor het met elkaar eens zijn 'de consensusvereniging' genoemd. Het is hier geen discussieforum maar een onderzoekforum. De gevorderde onderzoeker ziet dan ook hoe het ego geprikkeld raakt en daarmee het gevaar afwend om te moeten kijken naar hetgeen is aangereikt.

Dit even ter attentie van de (ego) onderzoeker onder de forumleden (laat niemand hier een aanleiding in zien om weer uitgebreid over onbenulligheden te gaan ouwehoeren, gewoon kijken naar hetgeen je hier wordt aangeboden is ruimschoots voldoende).
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.