Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 February 2013, 19:26   #41
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ik zie iemand proberen iemand de tent uit te lokken door juist niet serieus om te gaan met een vraag, in de hoop de vragensteller te laten twijfelen of te doen wankelen in de overtuiging.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 27 February 2013, 21:48   #42
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Opvallend dat schijnbaar achter mijn vragen "iets' zit en die van Aart niet.(want acher Aart zit niets meer?)
Over welke vraag van Aart heb je het Hans? Afgezien van welke vraag Aart ook stelt of gesteld heeft.....daar zit ook wat achter. De vraag is alleen wat daar dan achter zit WiNk

Citaat:
Je verwonderde je dat ik kennelijk geen belangstelling had om van Aart te horen hoe je die moeite iemand kan besparen,......
Hij wist "niet" eens wat ik vroeg, hij typte maar wat, en jij ziet het universum achter dat antwoord?
Ik zie overal universum achter ongeacht of wij ons daar nu wel of niet bewust van zijn. Kennelijk was Aart zich niet bewust waarom hij het woordje 'ja' als antwoord op je vraag schreef.

Citaat:
Ik zie iemand proberen iemand de tent uit te lokken door juist niet serieus om te gaan met een vraag, in de hoop de vragensteller te laten twijfelen of te doen wankelen in de overtuiging.
Lijkt prima te zijn.

Citaat:
Ik twijfel in mijn eigen tempo.
Lijkt me ook goed te zijn
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 27 February 2013, 21:57   #43
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Kennelijk was Aart zich niet bewust waarom hij het woordje 'ja' als antwoord op je vraag schreef.

Daar geloof ik helemaal niks van, hij weet heel goed wat en met welk doel hij iets zegt, hij simuleert alleen van niet.
En in bepaalde mate kan ik "gezoek" in verwarrende vragen en antwoorden waarderen, maar bij Aart twijfel ik aan alles, terwijl ik zelf al omval van het twijfelen, dus daar heb ik het niet voor nodig.

Maar misschien een ander wel,....
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 27 February 2013, 22:32   #44
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Daar geloof ik helemaal niks van, hij weet heel goed wat en met welk doel hij iets zegt, hij simuleert alleen van niet.
Zou je aan Aart kunnen vragen of het ook werkelijk zo is als je denkt dat het is.

Wil ik even bij vermelden dat mijn ervaring met Aart is dat hij zich idd niet altijd van de hoed en de rand bewust is WiNk

Citaat:
En in bepaalde mate kan ik "gezoek" in verwarrende vragen en antwoorden waarderen, maar bij Aart twijfel ik aan alles, terwijl ik zelf al omval van het twijfelen, dus daar heb ik het niet voor nodig.
Ik neem aan dat je met bovenstaande op Aart doelt Hans?

Wat ik dan vervolgens nav bovenstaande toch weer verrassend vind Hans is dat je dan niet om verduidelijking vraagt wanneer je daar de mogelijkheid toe hebt.

Maar nee je zegt tegen mij dat je niet gelooft dat het mogelijk is iemand moeite te besparen? Wat nu als dat idd wel mogelijk is? Wat zou dat dan nu voor je inhouden of wat roept dat dan vervolgens in je op aan e.e.a. gevoel/ideeen bv?

Ik roep ook maar wat zonder te weten waar dit naar toe gaat, het is enkel een beetje de geest vrij laten ronddwalen/vliegen, meer niet.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 27 February 2013, 23:54   #45
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Zou je aan Aart kunnen vragen of het ook werkelijk zo is als je denkt dat het is.
Ben je Hans aan het 'klaar maken' voor Aad, Vagebond ?

Dagsluiting:
Nou nou het was weer een povere vertoning vandaag dames en heren.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 February 2013, 07:39   #46
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dagsluiting:
Nou nou het was weer een povere vertoning vandaag dames en heren.
Gelukkig vandaag weer een mooie nieuwe dag ...!
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 28 February 2013, 09:42   #47
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ben je Hans aan het 'klaar maken' voor Aad, Vagebond?
Nee ik stel voor om de eigen overtuiging/ideeën aan de kaak te stellen door aan, in dit geval, Aart te vragen of mijn (Hans) overtuiging/idee wel klopt mbt tot waar de bewustheid van Aart, in dit geval, reikt.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 28 February 2013, 09:43   #48
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Daar geloof ik helemaal niks van, hij weet heel goed wat en met welk doel hij iets zegt, hij simuleert alleen van niet.
En in bepaalde mate kan ik "gezoek" in verwarrende vragen en antwoorden waarderen, maar bij Aart twijfel ik aan alles, terwijl ik zelf al omval van het twijfelen, dus daar heb ik het niet voor nodig.

Maar misschien een ander wel,....
Hans, hoe is dat nou, dat omvallen van het twijfelen?

Twijfel jij aan Hans?

Wat heb jij nodig Hans?

Heb jij Hans nodig?

Of kan die je gestolen worden?

Zeg maar waar jij staat?

Zeg maar wat jij hier zoekt, verwacht, hier doet.

Wat ik hier enkel doe, terwijl ik het niet ervaar als iets doen, is dmv letters de geur te verspreiden van hoe simpel het leven is, dat het niet anders hoeft te zijn als toen we dat speelse, onbevangen kind waren. Dat enkel een onjuist beeld van onszelf dat simpele leven in de weg staat. Dat we het onszelf moeilijk maken. En als 1 iemand dat als een kunst verheven had was ene Aart dat wel. Dus hoe is het onjuiste beeld van ons ontstaan en waarom zien we dingen als bedreigend waardoor gevoelens ontstaan die niet op realiteit gebaseerd zijn maar op angsten/afhankelijkheid van het kleine kind wat we schijnbaar met ons meezeulen.

Als dit niet is wat je wilt, zeg me wat je dan wel wilt.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 28 February 2013, 12:45   #49
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
dat het niet anders hoeft te zijn als toen we dat speelse, onbevangen kind waren. Dat enkel een onjuist beeld van onszelf dat simpele leven in de weg staat. Dat we het onszelf moeilijk maken. En als 1 iemand dat als een kunst verheven had was ene Aart dat wel.
Mooi.

Hoe ziet dit speelse onbevangen leven eruit?
Doe je ook nog steeds al die speelse dingen waartoe b.v. de natuur elementen je uitnodigen? En doe je dan zonder schroom en schaamte wat dan je opkomt net als toen je nog een kind was?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 28 February 2013, 13:03   #50
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Mooi.

Hoe ziet dit speelse onbevangen leven eruit?
Doe je ook nog steeds al die speelse dingen waartoe b.v. de natuur elementen je uitnodigen? En doe je dan zonder schroom en schaamte wat dan je opkomt net als toen je nog een kind was?
Ulla, ik weet niet of je het tegen mij hebt maar ik heb zelf geen flauw idee hoe zo`n speels onbevangen leven eruit ziet.

Ik werd geboren als 8 maands kindje, gelijk in de couveuse en de woorden die de dokter tegen mijn moeder zei; 'Mevrouw als dit blijft leven dan wordt het niet veel' staan nog gebeiteld in mijn geheugen en hebben er voor gezorgd dat ik ook al geen onbevangen speels kind ben geweest.

Dus ik hoop dat jij iets kunt zeggen over een speels, onbevangen leven als volwassene.

Ik zelf denk dat het niet mogelijk is.

Ik ervaar het leven als zeer pijnlijk en vol met opstakels.

De Rabo bank heeft 20% verlies, anders gezegd; 20% minder winst, 2.1 miljard winst ipv 2,6 miljard en laat ik nou net met mijn 256 euro bij de Rabobank zitten.

Ellende Mevrouw, allemaal ellende.
Aart is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Als je wilt lachen, lach dan mee.....!! habbuthabnot Osho 11 5 October 2013 18:00


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 10:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.