Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 May 2013, 19:04   #41
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
En als er iets wringt, als je doodsbang bent, onzeker of zogenaamd zeker,.....dat mag er dan ook gewoon zijn?
Jij mag alles zijn Hans?.uiteindelijk ben je het toch allemaal niet...
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2013, 19:16   #42
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Jij mag alles zijn Hans?.uiteindelijk ben je het toch allemaal niet...

Even goed lezen Niets, ik had het tegen en over Cynthia, of was het jouw intuïtieve Ego wat hier sprak, aangekleed en wel?
Kom op Niets,...show me yours and i'll show you mine,....anders word het nooit wat hier.
Naast de natuur worden ook al fora kapot gemaakt door egotripperij!

Help dat te veranderen Niets,....ik zal volgen.(maar alleen natuurlijk als ik vind dat jij genoeg heb laten zien en dat zal niet gebeuren)
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2013, 20:44   #43
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
En als er iets wringt, als je doodsbang bent, onzeker of zogenaamd zeker,.....dat mag er dan ook gewoon zijn?
Hahah ik vind dit soort uitspraken altijd zo.......! Wat wilt de vragensteller als antwoord? Nee!!!! Oke vraagsteller krijgt zijn zin! Neee het mag niet wringen, je mag niet bang, onzeker, zeker etc zijn, en dan? Veranderd het niet mogen,de situatie? Nee natuurlijk niet!! HEt is zoals het is, en zo moet het op dat moment precies zijn! Het leven is een proces dat zich langzaam ontvouwd nooit is het af/perfect! Maar ondanks dat, is er altijd dit heilige NU, dat gevuld is met liefde en waar wij allen verbonden zijn! Dit besef tilt mij over het cognitieve beredeneren van onze wereld.
Cynthia is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2013, 21:01   #44
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Hahah ik vind dit soort uitspraken altijd zo.......! Wat wilt de vragensteller als antwoord? Nee!!!! Oke vraagsteller krijgt zijn zin! Neee het mag niet wringen, je mag niet bang, onzeker, zeker etc zijn, en dan? Veranderd het niet mogen,de situatie? Nee natuurlijk niet!! HEt is zoals het is, en zo moet het op dat moment precies zijn! Het leven is een proces dat zich langzaam ontvouwd nooit is het af/perfect! Maar ondanks dat, is er altijd dit heilige NU, dat gevuld is met liefde en waar wij allen verbonden zijn! Dit besef tilt mij over het cognitieve beredeneren van onze wereld.
Heerlijk om te lezen dat je zo licht en onbezorgd in het leven staat,...wil ik later ook!
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2013, 21:03   #45
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Heerlijk om te lezen dat je zo licht en onbezorgd in het leven staat,...wil ik later ook!
Hoe sta jij in het leven Hans?
Cynthia is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2013, 21:08   #46
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Hoe sta jij in het leven Hans?
Dat wisselt nogal eens, maar strijd en wringen is mij niet vreemd.
De strijd zit hem denk ik in het niet goed voelen wat ik rationeel lijk te zien.
En wat ik dan echt zou moeten voelen weet ik niet eens,....het zal wel iets verzonnen zijn zodat het me lekker bezig houd of afleid van wat er altijd al was,....volgens mijn ratio.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2013, 21:19   #47
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Dat wisselt nogal eens, maar strijd en wringen is mij niet vreemd.
De strijd zit hem denk ik in het niet goed voelen wat ik rationeel lijk te zien.
En wat ik dan echt zou moeten voelen weet ik niet eens,....het zal wel iets verzonnen zijn zodat het me lekker bezig houd of afleid van wat er altijd al was,....volgens mijn ratio.
De ratio berekend, b.v hoe hard een auto rijd en wanneer je hem ongeveer langs je heen mag verwachten. De ratio bepaald wat iets is voor jou, b.v een koe is voor mij een leuk zwart wit dier grazend in de wei, voor de slager is de koe een goed stuk vlees. Gevoel tja.... dat komt niet vanuit het ratio. Het komt vanuit je hart of vanuit gedachten. Gevoelens vanuit gedachten zorgen vaak voor angst, strijd, wringen, onzeker, zeker etc. De gedachten ik moet presteren kan angst veroorzaken, de gedachte ik ben de beste kan een zelfverzekerd gevoel veroorzaken, ik had ook zo'n mooi huis moeten hebben kan afgunst veroorzaken, zei zijn op vakantie en ik niet kan verdriet veroorzaken etc. Het doorzien van gevoelens vanuit denken werkt bij mij bevrijdend
Cynthia is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2013, 22:00   #48
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
De ratio berekend, b.v hoe hard een auto rijd en wanneer je hem ongeveer langs je heen mag verwachten. De ratio bepaald wat iets is voor jou, b.v een koe is voor mij een leuk zwart wit dier grazend in de wei, voor de slager is de koe een goed stuk vlees. Gevoel tja.... dat komt niet vanuit het ratio. Het komt vanuit je hart of vanuit gedachten. Gevoelens vanuit gedachten zorgen vaak voor angst, strijd, wringen, onzeker, zeker etc. De gedachten ik moet presteren kan angst veroorzaken, de gedachte ik ben de beste kan een zelfverzekerd gevoel veroorzaken, ik had ook zo'n mooi huis moeten hebben kan afgunst veroorzaken, zei zijn op vakantie en ik niet kan verdriet veroorzaken etc. Het doorzien van gevoelens vanuit denken werkt bij mij bevrijdend

Ik vind het allemaal erg rationeel klinken,...en ik geloof je niet.
Maar daar heb ik niks aan,.....
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2013, 22:08   #49
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ik vind het allemaal erg rationeel klinken,...en ik geloof je niet.
Maar daar heb ik niks aan,.....
Hahahah heerlijk zo'n antwoord! Tja..... het is het resultaat van zelfonderzoek & studie en ondertussen mijn raamwerk van denken . Je schrijft daar heb ik niks aan,... Wat heb jij nodig Hans, waar zou jij wat aan hebben?
Cynthia is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2013, 22:57   #50
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Wat heb je nodig?

http://www.youtube.com/watch?v=TdyQulXfres
Cynthia is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Over een boer, een paard en een zoon ... Rob Boeddhisme 2 25 November 2014 00:17
Wat is een normaal mens? Nathan Jiddu Krishnamurti 13 4 September 2011 10:33


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 11:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.