Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 31 May 2013, 17:39   #41
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Waar de veronderstelling vandaan komt, dat grove taal uiting van ego is?
Idd WiNk

Citaat:
Omdat het ego/ik is die grove vibraties/gedachte/emoties, uitdrukt in grove taal. Ego/ik kan grove vibraties niet hanteren, dan wel is zich niet bewust van verschil tussen grove en subtiele vibraties, dan wel is zich niet bewust van gevolgen op dieper niveau.
Nou daar zou ik maar niet zo zeker van zijn Lia of het ego/ik zich niet bewust is van de werking op diepere niveau's. Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die denken dat het ego/ik zich van zaken niet bewust is waardoor dat ego/ik gewoon zijn onzalige dingetje kan doen zonder dat men dat in de gaten heeft, onderwijl wel klagend over de grofheid die in de wereld ronddoolt terwijl dat ego/ik onderwijl stiekem achter zijn handje lacht....maar goed, who Am i....

Citaat:
Een Verlichte (met hoofdletter) zal NOOIT grove taal hanteren. Is kwestie van energiemisbruik.
Het zit niet in de woorden die iemand gebruikt maar in de bron van waaruit de woorden gesproken worden cq vanuit geluisterd wordt want dat kan nog wel eens een wereld van verschil uitmaken.

Citaat:
Overigens treedt ontwaking/verlichting op allerlei bewustzijnsniveaus op en kan volgorde p.p. verschillen. Op één gebiedje verlicht, op een ander niet of nog iets af te leren.
Idd, mee eens.

Citaat:
Mijn vraag zou zijn: hoe weet je zo zeker dat de persoon die jij kent verlicht is?
De geur van de bron is onmiskenbaar te herkennen zoals ook andere geuren onmiskenbaar te herkennen zijn.

Citaat:
Als de verlichte zich tegenover jou heeft uitgesproken over zijn eigen verlichting, is-ie duidelijk niet verlicht.
Nee er is nooit een woord over gesproken tussen ons, waarom zou dat moeten?

Citaat:
Een Verlichte (met hoofdletter) zal nooit enige toespeling doen over zijn eigen verlichting.
Idd volledig mee eens tenzij anders aanbevolen, afhankelijk van de omstandigheden, hahaha...Tis allemaal een kwestie van bewustzijn, lalalala

Citaat:
Maar goed, ga lekker om met tierende bootwerker. Er is niets dat jou belet.
Idd, ik kan me geen mooier, en onverschrokkener, liefdevoller, maar vooral egoloos mens voorstellen. Bepaald niet angstig uitgevallen, een sieraad voor de goede zaak mbt bewustwording....

Citaat:
PS. Ik ga mijn schemerlamp aanklikken. Die is ook verlicht.
Prima ga ik nog eens tegen de lantaarnpaal pissen, want ik zie dat een andere hondje het nodig vond zijn geurspoor over het mijne te plaatsen WiNk
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2013, 18:08   #42
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Ik probeer uit te leggen, dat grof gedrag, grove taal (eveneens uiting van ego) in feite de persoon treffen die het uit.

Tja leg dan maar weer uit wat je onder "grof" verstaat, wat de één zegt om iets duidelijk te maken vat de ander grof op,...
Dus "iets" vinden van iemands gedrag kan ook de persoon treffen die iets vind.
Volgens mij is jezelf wegcijferen, nergens iets van zeggen, geen grenzen aangeven ook "ego",...ik heb het misschien mis, maar zie jij ego vooral als grof of agressief(dierlijk)?

Ik kan in ieder geval voor mijzelf zeggen dat ik zeker niet het meeste geleerd heb door "subtiliteit", dwarse mensen(die zijn er gelukkig niet veel) kunnen soms baat hebben bij een spreekwoordelijke optatert.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2013, 18:22   #43
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Een Verlichte (met hoofdletter) zal NOOIT grove taal hanteren. Is kwestie van energiemisbruik.

In grove lijn mee eens, dat Verlichte hoeft er van mij niet bij, en de kanttekening dat zogenaamde grofheid wat mij aangaat uitstekend als humor of prikkel gekozen kan worden, om te relativeren of wakker te schudden.

Maar de Verlichte die achter de schermen bv zijn personeel uitfoetert en erg chagrijnig kan zijn, heeft het allemaal nog niet door vind ik.
Na voldoende zelfonderzoek, waar vooral ook triggers, waar uitspattingen en buien door ontstaan, worden onderzocht, zullen die triggers steeds minder voorkomen.

Ik geloof niet dat een zogenaamd Verlicht iemand vanuit "bewustzijn" uit kan schelden omdat zijn pet even zo staat.

Maar het kan natuurlijk ook weer een truuk zijn om het schelden vanuit bewustzijn ipv ego te noemen,....
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2013, 18:34   #44
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Het zit niet in de woorden die iemand gebruikt maar in de bron van waaruit de woorden gesproken worden cq vanuit geluisterd wordt want dat kan nog wel eens een wereld van verschil uitmaken.
Mooi en helder!. Al vind ik dat de worden die iemand gebruikt ook iets laten zien..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2013, 18:36   #45
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
PS. je krijgt morgen antwoord. Rond 17 uur stop ik hier op forum wegens andere bezigheden.
Verdomme dat overkomt MIJ weer, het is na sluitingstijd.
Heb je trouwens wel weekend openstelling ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2013, 18:43   #46
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Mooi en helder!. Al vind ik dat de worden die iemand gebruikt ook iets laten zien..
Ja verdomme (lekker grof woord) wat is het nou Mihaela? Zijn de woorden nu wel of niet belangrijk?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2013, 18:50   #47
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Het zit niet in de woorden die iemand gebruikt maar in de bron van waaruit de woorden gesproken worden cq vanuit geluisterd wordt want dat kan nog wel eens een wereld van verschil uitmaken.
Als je uit dezelfde "bron" put dan snap ik je uitleg, zolang ik nog zo lomp kan reageren zeg ik ook dat er achter mijn woorden moet worden gekeken.
Het is niet voor niets dat je kiest voor bepaalde woorden,....


Om met jouw woorden te spreken,

Maar ach, wie ben ik?
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2013, 18:53   #48
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ja verdomme (lekker grof woord) wat is het nou Mihaela? Zijn de woorden nu wel of niet belangrijk?

Achter de woorden,....er achter,....


http://www.youtube.com/watch?v=C-z1ifjGD7g

(Rob vind hem wel leuk)
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2013, 18:57   #49
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ja verdomme (lekker grof woord) wat is het nou Mihaela? Zijn de woorden nu wel of niet belangrijk?

Ligt eraan muts .. ik geloof dat per situatie bekeken kan worden ..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2013, 19:04   #50
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Achter de woorden,....er achter,....


http://www.youtube.com/watch?v=C-z1ifjGD7g

(Rob vind hem wel leuk)
Ik vond hem ook wel leuk.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 08:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.