Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 June 2013, 20:48   #41
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lamaar Bekijk bericht
Aart doet ook aan escapisme hoor.
Net als jij bedoel je?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 June 2013, 21:00   #42
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Net als jij bedoel je?
Waar doe ik aan escapisme? Ik pretendeer niet egoloos te zijn hoor.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2013, 08:38   #43
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als ik helemaal in opga in het moment, is het alleen maar het moment aanwezig. Dan is op dit moment niets wat ik als privé zou kunnen omschrijven, want er is alleen maar aanwezigheid.. voor wie dan iets af te schermen?

Dat ken je toch ook?
Van die zeldzame momenten hier dat zwart en wit in elkaar overgaan.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2013, 09:21   #44
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Ieder mens heeft een eigen innerlijke ruimte. Noem het aura of energieveld. M.i. mag deze ruimte wél door anderen gezien worden, maar mag deze niet ongewild door anderen worden betreden/belaagd. Staat gelijk aan inbraak in je huis. Pas wanneer de deur door bewoner wordt geopend, mag je binnenkomen. Dit is voor mij priv
Lia is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2013, 09:24   #45
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Ieder mens heeft een eigen innerlijke ruimte. Noem het aura of energieveld. M.i. mag deze ruimte wél door anderen gezien worden, maar mag deze niet ongewild door anderen worden betreden/belaagd. Staat gelijk aan inbraak in je huis. Pas wanneer de deur door bewoner wordt geopend, mag je binnenkomen. Dit is voor mij priv?.
Kennelijk is het zwart al in het wit overgegaan, ik lees dat als dit is het juiste antwoord.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2013, 10:18   #46
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Kennelijk is het zwart al in het wit overgegaan, ik lees dat als dit is het juiste antwoord.
Mooi en helder antwoord inderdaad. Ga ik nu naar het andere draadje. Wat is dat wat zichzelf wil profileren.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2013, 10:25   #47
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Ieder mens heeft een eigen innerlijke ruimte. Noem het aura of energieveld. M.i. mag deze ruimte wél door anderen gezien worden, maar mag deze niet ongewild door anderen worden betreden/belaagd. Staat gelijk aan inbraak in je huis. Pas wanneer de deur door bewoner wordt geopend, mag je binnenkomen. Dit is voor mij priv?.
Lia, ik snap waarschijnlijk nu wat jij onder prive verstaat.

Ik snap nu ook dat ik niet menselijk ben want ik kan hier die eigen innerlijke ruimte niet vinden.

Wat is er zo speciaal of wat dan ook aan die eigen innerlijke ruimte, waar staat tie voor en wat is er mis als die door anderen betreden wordt.

Als voorbeeld, stel je hebt een hele goede relatie/band met iemand bv een kind, een partner, is er dan ook nog zoiets als prive?
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2013, 10:57   #48
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Lia, ik snap waarschijnlijk nu wat jij onder prive verstaat.

Ik snap nu ook dat ik niet menselijk ben want ik kan hier die eigen innerlijke ruimte niet vinden.

Wat is er zo speciaal of wat dan ook aan die eigen innerlijke ruimte, waar staat tie voor en wat is er mis als die door anderen betreden wordt.

Als voorbeeld, stel je hebt een hele goede relatie/band met iemand bv een kind, een partner, is er dan ook nog zoiets als prive?
Als ik het per individu bekijk, heeft ieder mens tot op zekere hoogte een (helder) bewustzijn. Verder dan het eigen bewustzijn kan hij niet kijken. Ik zie dit als een onzichtbare grens (de ring-niet-verder), waardoor iemand een bepaalde ruimte inneemt binnen het totale onbegrensde bewustzijn. Bij bewustzijnsverruiming wordt die "grens" uiteraard verlegd, steeds meer opgelost.
Het betekent voor mij ook, dat een ruimer bewustzijn kan afdalen naar (zich verplaatsen in) een minder ruim bewustzijn, maar niet andersom. Daar ligt dus ook een grens.
Er is niets mis met het betreden van andersmans ruimte, mits die ander het toelaat, er open voor staat. Zo niet, dan is dit in mijn optiek een aantasting van je vrijheid.
Je kunt ook zeggen ieder mens creëert zijn eigen (innerlijke en uiterlijke)wereld, en je bent vrij om daarin toe te laten wat/wie je wilt.
Zelfs in goede relaties is er vaak sprake van ring-niet-verder, en merk je dat je elkaar niet in alles kan begrijpen/bereiken.
Lia is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2013, 11:32   #49
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Als ik het per individu bekijk, heeft ieder mens tot op zekere hoogte een (helder) bewustzijn. Verder dan het eigen bewustzijn kan hij niet kijken. Ik zie dit als een onzichtbare grens (de ring-niet-verder), waardoor iemand een bepaalde ruimte inneemt binnen het totale onbegrensde bewustzijn. Bij bewustzijnsverruiming wordt die "grens" uiteraard verlegd, steeds meer opgelost.
Het betekent voor mij ook, dat een ruimer bewustzijn kan afdalen naar (zich verplaatsen in) een minder ruim bewustzijn, maar niet andersom. Daar ligt dus ook een grens.
Er is niets mis met het betreden van andersmans ruimte, mits die ander het toelaat, er open voor staat. Zo niet, dan is dit in mijn optiek een aantasting van je vrijheid.
Je kunt ook zeggen ieder mens creëert zijn eigen (innerlijke en uiterlijke)wereld, en je bent vrij om daarin toe te laten wat/wie je wilt.
Zelfs in goede relaties is er vaak sprake van ring-niet-verder, en merk je dat je elkaar niet in alles kan begrijpen/bereiken.
Lia, begrijp ik het goed dat jij een innerlijke grens hebt die niet getreden mag worden?

Waarom die grens?

Wat gebeurd er als die grens overtreden wordt?

Wat is er toch zo belangrijk binnen die grens?

Wat is er nou zo PRIVE?

Waarom maakt de mens ergens PRIVE van?

Klets er nou niet zo mooi omheen aub.

Alle narigheid in de mensenwereld ontstaat enkel door dat bedachte PRIVE, dat onnodige beeld van zichzelf wat gedacht wordt beschermd te moeten worden toch?

Ik hou er over op het wordt me allemaal veel te PRIVE.

Ik ga de goudvissen eens voeren.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2013, 11:57   #50
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Als ik het per individu bekijk, heeft ieder mens tot op zekere hoogte een (helder) bewustzijn. Verder dan het eigen bewustzijn kan hij niet kijken. Ik zie dit als een onzichtbare grens (de ring-niet-verder), waardoor iemand een bepaalde ruimte inneemt binnen het totale onbegrensde bewustzijn. Bij bewustzijnsverruiming wordt die "grens" uiteraard verlegd, steeds meer opgelost.
Het betekent voor mij ook, dat een ruimer bewustzijn kan afdalen naar (zich verplaatsen in) een minder ruim bewustzijn, maar niet andersom. Daar ligt dus ook een grens.
Er is niets mis met het betreden van andersmans ruimte, mits die ander het toelaat, er open voor staat. Zo niet, dan is dit in mijn optiek een aantasting van je vrijheid.
Je kunt ook zeggen ieder mens creëert zijn eigen (innerlijke en uiterlijke)wereld, en je bent vrij om daarin toe te laten wat/wie je wilt.
Zelfs in goede relaties is er vaak sprake van ring-niet-verder, en merk je dat je elkaar niet in alles kan begrijpen/bereiken.
Voor mij is het heel eenvoudig er bestaat niet zoiets als "priv?" er bestaat alleen de illusie van "priv?", in leven geroepen door wezens die tot schaamte zijn vervallen en daardoor bij zichzelf een deur van bewustzijn hebben dichtgeworpen ten voordele van die van een leven in onbewustheid. Het welbekende vijgenblad van Adam en Eva of iets wat we ook wel kunnen scharen onder struisvogel gedrag.
Steek je kop lang genoeg in het zand en je vergeet dat er nog iets anders bestaat dan het gat waar je je hoofd in gestoken hebt.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Moeten prive berichten prive blijven ? Rennie Forum; regels, vragen, idee 107 15 April 2013 22:58


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 10:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.