Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 April 2021, 12:38   #41
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik zie Darsho en Rob steeds stoeien, en geen van beiden vindt dat hij wat doet om dat te veroorzaken, maar het ligt aan de ander, menen ze.
De ene tackelt, de ander gaat hem terug stompen( modder gooien)..
Twee jongens in gevecht. Uitdagen, uithalen..
Best wel jammer!
Ja, dat bedoel ik. Jij ziet consequent wat anders dan ik. Ik zie Rob alleen maar pogingen doen om Boni wat tot rede te brengen. Dat lukt hem niet, Boni zit muurvast in het zelf. Niet meer te redden die gast. Waardoor ik me meer afvraag waarom Rob die moeite nog neemt.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 3 April 2021, 12:38   #42
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
?

Goed, ik ga en beroep doen op het vermogen om te kiezen.
Ik geef mezelf 3 dagen timeout.

Tot over een paar uurtjes..
Mihaela is offline  
Oud 3 April 2021, 12:39   #43
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik geef mezelf 3 dagen timeout.

Tot over een paar uurtjes..
Tot over 5 minuten dan.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 3 April 2021, 12:55   #44
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Waren gewoon wat ongecoördineerde aanslagen. Hebben geen betekenis.
Ah.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Hij maakt niet de indruk er erg onder te lijden.

Het is wachten tot er een keer een kwartje valt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik zie Rob alleen maar pogingen doen om Boni wat tot rede te brengen. Dat lukt hem niet, Boni zit muurvast in het zelf. Niet meer te redden die gast. Waardoor ik me meer afvraag waarom Rob die moeite nog neemt.

Geen beter forum forum om dagelijks effe langs te komen zodat de buik weer aan het schudden gaat van het lachen!
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 3 April 2021, 13:25   #45
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard gegrondvest in vrede en harmonie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik zie Darsho en Rob steeds stoeien, en geen van beiden vindt dat hij wat doet om dat te veroorzaken, maar het ligt aan de ander, menen ze.
Maar Miha toch, er is niemand die iets doet! Hoe kan het dan aan de ander liggen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
De ene tackelt, de ander gaat hem terug stompen((modder gooien)..
Twee jongens in gevecht. Uitdagen, uithalen..
Best wel jammer!
Er is niets jammer aan.
Jij ziet gevecht, ik zie alleen maar een gebeurtenis. Ik heb dan ook Zelfrealisatie bereikt.

Wat betekent Zelfrealisatie voor een wijze zoals ik? Zelfrealisatie betekent voor een wijze eenvoudigweg de realisatie ' de absolute, volledige overtuiging ' van de volgende woorden van de Boeddha: 'Dingen gebeuren, handelingen worden verricht, maar er is niemand die iets doet.'
Met andere woorden: iedere handeling is een gebeurtenis die overeenstemt met een universele wetmatigheid (die geen enkel mens ooit zal kunnen doorgronden) en niet iets dat door een individu wordt 'gedaan'.
Wie dit accepteert, zal ook moeten accepteren dat de mens een ander niet de schuld kan geven voor iets wat via een lichaam/geest-organisme gebeurt. Daarom hoeft hij zich ook niet schuldig te voelen over zijn eigen handelen. Hij hoeft zich niet te schamen of schuldig te voelen vanwege iets wat hij heeft gedaan. Ook kan hij een ander niet haten vanwege de dingen die hem laten lijden. Het gevolg is dat iemand die dit in zijn dagelijks leven kan accepteren, niet langer gebukt gaat onder schuld- en schaamtegevoelens, of onder haatgevoelens, boosheid, jaloezie of afgunst. Dan is hij gegrondvest in vrede en harmonie. Hij voelt zich voortdurend op zijn gemak bij zichzelf en anderen.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 3 April 2021, 13:50   #46
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Wat betekent Zelfrealisatie voor een wijze zoals ik? Zelfrealisatie betekent voor een wijze eenvoudigweg de realisatie ' de absolute, volledige overtuiging ' van de volgende woorden van de Boeddha: 'Dingen gebeuren, handelingen worden verricht, maar er is niemand die iets doet.'

Leg dat maar eens uit aan de rechter in de vermeende wereld.

Citaat:
Met andere woorden: iedere handeling is een gebeurtenis die overeenstemt met een universele wetmatigheid (die geen enkel mens ooit zal kunnen doorgronden) en niet iets dat door een individu wordt 'gedaan'.
Oh nee dat hoef dan natuurlijk niet, het maakt allemaal onderdeel uit van het plan van de grote schepper. Daar zal hij het wel mee eens zijn en geeft een straf van 10 jaar cel, allemaal overeenkomstig het plan van de grote schepper.


Citaat:
Wie dit accepteert, zal ook moeten accepteren dat de mens een ander niet de schuld kan geven voor iets wat via een lichaam/geest-organisme gebeurt.
Daar zie ik een klein praktisch probleempje. We moeten dus eerst een wereld scheppen waarin deze acceptatie door eenieder volledig is geïntegreerd.


Citaat:
Daarom hoeft hij zich ook niet schuldig te voelen over zijn eigen handelen. Hij hoeft zich niet te schamen of schuldig te voelen vanwege iets wat hij heeft gedaan. Ook kan hij een ander niet haten vanwege de dingen die hem laten lijden.
Nee laat dat maar aan anderen over in de vermeende wereld.

Citaat:
Het gevolg is dat iemand die dit in zijn dagelijks leven kan accepteren, niet langer gebukt gaat onder schuld- en schaamtegevoelens, of onder haatgevoelens, boosheid, jaloezie of afgunst. Dan is hij gegrondvest in vrede en harmonie. Hij voelt zich voortdurend op zijn gemak bij zichzelf en anderen.
Aan dat 'kan accepteren' kleeft toch nog wat persoon dat er in eerste instantie toch niet was.

Kortom allemaal neo adviata waar het uitgangspunt is 'er is niemand' en dan wordt de rest ook al snel totaal uit zijn verband gerukt. Het is dwingend voorgeschreven dat het ont'dekken de eigen bevindingen zijn. Nisargadatta heeft dat alles onderzocht en Balsekar, een van zijn vertalers, denkt wat hij de wereld kan wijsmaken ja dat kan kan ik natuurlijk ook.

Je kunt niet zomaar ergens instappen met het resultaat van onderzoek van anderen.
 
Oud 3 April 2021, 14:19   #47
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Vrede en harmonie in het dagelijks leven

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Kortom allemaal neo adviata waar het uitgangspunt is 'er is niemand' en dan wordt de rest ook al snel totaal uit zijn verband gerukt. Het is dwingend voorgeschreven dat het ont'dekken de eigen bevindingen zijn. Nisargadatta heeft dat alles onderzocht en Balsekar, een van zijn vertalers, denkt wat hij de wereld kan wijsmaken ja dat kan kan ik natuurlijk ook.

Boektip voor hen met een open onbevooroordeelde blik, wat jij niet hebt, al denk je dat wel - je spectrum autisme stoornis heeft daar vast mee te maken: Vrede en harmonie in het dagelijks leven - Ramesh S. Balsekar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je kunt niet zomaar ergens instappen met het resultaat van onderzoek van anderen.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 3 April 2021, 14:32   #48
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht

Boektip voor hen met een open onbevooroordeelde blik, wat jij niet hebt, al denk je dat wel - je spectrum autisme stoornis heeft daar vast mee te maken: Vrede en harmonie in het dagelijks leven - Ramesh S. Balsekar
Hoort onder de categorie zelfhulpboeken en heeft niets met realisatie te maken.

Een enkele ontboezeming over een fysieke omstandigheid is voor jou aanleiding om dat kennelijk te pas en te onpas voor het voetlicht te gooien. Omdat je je daar nauwelijks van bewust bent en het ook steeds ontkend is daarvoor een draadje geopend.
 
Oud 3 April 2021, 17:27   #49
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Gisteren de vloer in de olie gezet.
Hij vindt dat het zo moet, ik vind dat het anders moet. Twee betweters. Wij hebben ook dezelfde geboortedag.
De vloer is super geworden. De moeite waard.
Mooi dat het goed gelukt is.

En ja, als het mislukt was had je mooi hem de schuldkinnen geven ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik werk tegenwoordig iedere dag van 9 tot 12.
Erg relaxed.
Klinkt goed.

Maar je bent toch ook wel eens 's morgens op het forum?
Kun je dat combineren dan ...?
Rob is offline  
Oud 3 April 2021, 17:37   #50
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Wat betekent Zelfrealisatie voor een wijze zoals ik? Zelfrealisatie betekent voor een wijze eenvoudigweg de realisatie ' de absolute, volledige overtuiging ' van de volgende woorden van de Boeddha: 'Dingen gebeuren, handelingen worden verricht, maar er is niemand die iets doet.'
Met andere woorden: iedere handeling is een gebeurtenis die overeenstemt met een universele wetmatigheid (die geen enkel mens ooit zal kunnen doorgronden) en niet iets dat door een individu wordt 'gedaan'.
Wie dit accepteert, zal ook moeten accepteren dat de mens een ander niet de schuld kan geven voor iets wat via een lichaam/geest-organisme gebeurt. Daarom hoeft hij zich ook niet schuldig te voelen over zijn eigen handelen. Hij hoeft zich niet te schamen of schuldig te voelen vanwege iets wat hij heeft gedaan. Ook kan hij een ander niet haten vanwege de dingen die hem laten lijden. Het gevolg is dat iemand die dit in zijn dagelijks leven kan accepteren, niet langer gebukt gaat onder schuld- en schaamtegevoelens, of onder haatgevoelens, boosheid, jaloezie of afgunst. Dan is hij gegrondvest in vrede en harmonie. Hij voelt zich voortdurend op zijn gemak bij zichzelf en anderen.
Uit welk boek heb je dit dan weer gehaald ...?
Rob is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.